Nouja, dan nu maar eventjes.
Ik heb samen met mijn dochter een haflinger, Lizzy van de Strokenburcht. Ze is 11 jaar.
We hebben haar nog maar net, sinds 29 november namelijk.
Ze staat hier vlakbij, bij een man die welshpony's fokt, en nog een pensionpaard. Loopt lekker de hele dag buiten en staat alleen snachts op stal. Heb de beschikking over een binnenbak en buitenbak met verlichting.
Ik heb nog geen passend zadel, maar heb een westernzadel op de kop weten te tikken en als ik woensdag de goedkeuring krijg dat het past, dan gaan we aan de slag. Ik rijd zelf sinds een klein half jaartje western, op een quarterhorse, van degene die mij lesgeeft. Zij komt helaas niet aan huis, wat ik heel erg jammer vind. Dus moest ik op zoek naar een andere westerninstructrice/eur en jippie, we hebben er eentje gevonden die aan huis komt. Woensdagochtend dus mijn eerste echte ritje op mijn haflingertje.
Vind het erg spannend, en ik hoop dat ik zelf ook op het zadel pas, want ik heb namelijk een klein mankementje. Ik draag orthopedische schoenen en kan met die westernbeugels niet met mijn rechtervoet in de beugel blijven. Dus daar ga ik nog een oplossing voor zoeken. (bij de les moest ik met westernsporen rijden, en we deden dan een postelastiek om de spoor en dan onder de beugel door om mijn tenen heen, werkte perfekt. Alleen moet er altijd iemand even die elastiek eromheen doen, das wel lastig. Lizzy is nooit met sporen gereden.)
Nou, ben ik goedgekeurd voor dit clubje?