Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viet

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:08

Ziek ziek! Lig al een Paar dagen Plat en word er helemaal gek van!

Ook al 48 uur niet gerookt zelfs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:10

Fijn dat het goed ging paulien :)

Beterschap viet.

Ik reageer ook wat oppervlakkig mn hoofd knalt zowat uit elkaar :=
Hier iemand nog een tip? m.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1677956

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:10

Viet schreef:

Oja dat las ik dat je al 2 dagen plat ligt.
Dat van niet roken is goed :')

Beterschap!

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:12

Dankjewel allemaal voor de leuke reacties op mijn beebs :), kan er uren naar kijken. Iedere dag ontdekken ze weer iets nieuws. Wat gaat dat hard.

bianca88 schreef:
Yeaaah! ook ik ben 21+ (24) en heb een leuke haflinger merrie!

Welkom Bianca!

janouk schreef:
even Janouk in paarse reis outfit:
Van Opa en Oma gekregen voor kerst vorig jaar. Ik vind het prachtig, Paul denkt er heel anders over :D

Vanmorgen lekker even rondje bos gedaan met de koets. Even de benen strekken en overgangen trainen draf/stap.

Mooi dat paars! En tjsah, je kunt niet iedereen tevreden stellen toch? :p Weet je wat ik ook echt sjiek vind staan bij hafjes? Van dat diepere donker groen. Zal eens kijken of ik ergens een foto van vinden van Josie met groene deken. Lekker dat je ook een rondje door het bos hebt gedaan met de koets. Dat zou ik ook wel weer willen, maar zit er niet meer in voor Josie vanwege haar bronchitis.

S_uus schreef:
Mijn verdere bijlees actie is een faal vandaag, teveel aan mn hoofd.

Ahhw meissie toch, niet zenuwachtig zijn voor morgen. Je kan het en als je eenmaal bezig bent valt alle spanning van je af. Probeer aan de leuke dingen ervan te denken! Geld verdienen :D.

Madeira_ schreef:
Vanmorgen wilde ik eigenlijk gaan springen. Nou Madeira ging een paar keer (bij de hindernis) flink aan de kletter, dus heb ik maar laten zitten. Vriendin was er en zij heeft me geholpen (even er zelf op gezeten, daarna ik een tijd gestapt en daarna weer gedraafd en er langs gegaloppeerd). Daarna liep ze zo, wazig foto, maar voor het idee [ Afbeelding ]

Dus goed kunnen afsluiten gelukkig :D

Ziet er lekker ontspannen uit, gelukkig hebben jullie goed afgesloten. Nooit fijn als je niet goed kan stoppen.
Siersma schreef:
Ben net terug van een rondje met Marissa. Vriend ging mee op de fiets ernaast, voelde ik me toch wat zekerder door. Ondanks dat Marissa er dan een wedstrijd van maakt en bijna niet te stoppen is. Ze liep lekker, had de gang er lekker in. Ze liep alleen te klooien langs de grote weg, daar was een boer bezig zn schapen te voeren en die had een groot plastic zeil mee. Dat wapperde een beetje en dat was een beetje eng. Goed toegesproken en toen ging ze er dus wel langs. Volgende week ga ik dus weer alleen, en dan ook weer het bos in. Heb er nu al zin in, voelde zo goed straks dat het lekker ging.

Goedzo!!! Volgende week dus lekker saampjes er op uit! :) Dat gaat vast goed.

ELpatcho schreef:
Hoe gaat het allemaal met jullie paardjes? Veel stil gestaan afgelopen weken? Of heeft iedereen nog gewoon kunnen trainen? Wij zijn nog steeds in een rustig tempo aan het trainen voor de M2, woensdag hebben we nog één M1 wedstrijdje staan. En dan hopelijk eind januari/begin februari M2 starten. We shall see!

Veel stil gestaan vooral :s. Succes met trainen voor de M2!

@ Mando: geweldig die foto's hahaha, meneer de koele kikker.

@ W_B: welkom! Beide leuke haflingers om te zien. Jammer dat je kanjer Sam is overleden. Mooi koppel.

Klasien schreef:
Iris en ik hebben vanmiddag een buitenritje gemaakt. We zijn niet zo heel lang weg geweest, maar wel lekker kunnen stappen en draven. En de tunneltjes weer even geoefent, neem dat gewoon iedere keer even mee.

hmm, tunneltjes. Daar had ik altijd een beetje vrees voor met de IJslanders waar ik voorheen mee reed. Moest ik onder de snelweg door de polder in. Alles galmt lekker hard, is donker en auto's scheurden er graag met veel lawaai onder door :s. Ging het gewoon goed Klasien?

@ Suus nogmaals: Leuk dat je een lesje hebt gehad van je Duitse stalgenoot :). En zeker als je nog wat kunt leren van haar! Met de caviakinders is gelukkig alles goed, maar was wel een zware bevalling hoor. 2 dagen later bloedde moeder af en toe nog een druppeltje na. Gelukkig is alles gewoon goed verder.

Viet schreef:

Ohwjee, ziek Viet? :( 48 uur niet roken is inderdaad geen goed teken ;). Maar wel beter voor je lijf. Beterschap meis!!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:12

Nee Yvank had zelf dikke kopzeer vanmiddag dus heb een 500 molletje genomen, ibuprofen heb je vast al geprobeerd.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:13

Nou normaal zou me dat toch echt de grootste moeite kosten :')

Yvank :(:) ik heb geen idee sorry..

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:14

Dankje wiek!

En ik heb natuurlijk ook jouw prachtige cavia baby's gezien! Te cute

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:15

S_uus schreef:
Nee Yvank had zelf dikke kopzeer vanmiddag dus heb een 500 molletje genomen, ibuprofen heb je vast al geprobeerd.

Jup... de 600 variant 3 x daags in combi met 2paracetemol 500 :=

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:16

Wiek, thnx! Ik zit meer over Future's in haha.
Gelukkig zijn de cavia kinders goed te pas verder, wel lang nagebloed moeder caaf maar weet niet wat normaal is ?

Dat Duitse meisje is ongeveer hetzelfde als Annemiek en zeer rustig ik vind dat erg fijn net als Asra want hoe drukker de instructeur of instructrice is hoe zenuwachtiger Asra word en hoe korter hij zijn passen maakt.
Ze reed echt goed met hem , mooi opgericht en terug op zijn achterbeen.

Yvank wel oppassen dat je niet teveel slikt, straks ben je een levende medicijnkast. :(:)

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:17

Yvank, ik hoop echt zo dat ze er achter komen wat er met je aan de hand is. Het klinkt allemaal helemaal niet goed. En 7 januari is nog wel even weg. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je de kerstdagen ook een beetje fijn door komt. Knuffel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:20

Dankje :*

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:20

S_uus schreef:
Wiek, thnx! Ik zit meer over Future's in haha.
Gelukkig zijn de cavia kinders goed te pas verder, wel lang nagebloed moeder caaf maar weet niet wat normaal is ?

Waar zit je precies over in betreft Future's? Ik weet wel dat je een tijdje geleden iets schreef over een mogelijke verkoop oid? Maar hoe het precies zat kan ik me niet meer herinneren.

Normaal gesproken bloeden ze wel wat na op de dag zelf, maar daarna moet het toch wel over zijn over t algemeen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:24

Suus, als je morgen begint met nieuw werk is het echt niet vreemd om wat zenuwachtig te zijn hoor! Jammer dat je wat negatief voelt, probeer lekker tijd voor jezelf te nemen en te genieten van kleine dingetjes!

Viet en Yvank beterschap! hopelijk neemt je hoofdpijn wat af, hihi en viet er is niks negatiefs aan niet roken toch ? :P Of krijg je al ontwenningsverschijnselen?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:25

Of ik haar wel weg wil doen, zoals een vriendin al zij ze is zo bijzonder paard.
Heel aanhankelijk , en ze kijkt echt naar de personen om haar heen en ik word belachelijk rustig van haar ze heeft een invloed van oxazepam op mij :')

Ik vind het niet eerlijk haar weg te halen bij mensen/omgeving/paarden waar ze zich zo overheerlijk goed voelt.
Ik kreeg v/d week ineens een mail van iemand die haar wil maar weer zo;n persoon die blijkbaar te lui is om de omschrijving te lezen.
Ik snap dat echt niet, als je interesse hebt dan neem je die moeite tot lezen toch?

In ieder geval hoe Future is met kinderen, want ze wilde met har 3,5 jarige dochter lekker tuttelen enzo, maar ja Fuut is super lief! Maar wel een (2,5 jarig) paard en geen konijntje .

En omdat ik straks bij ga verdienen,,, ik vind het zo moeilijk.

Nou ja het zit iig goed met je cavia en kinders :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:29

ELpatcho schreef:
Suus, als je morgen begint met nieuw werk is het echt niet vreemd om wat zenuwachtig te zijn hoor! Jammer dat je wat negatief voelt, probeer lekker tijd voor jezelf te nemen en te genieten van kleine dingetjes!

Viet en Yvank beterschap! hopelijk neemt je hoofdpijn wat af, hihi en viet er is niks negatiefs aan niet roken toch ? :P Of krijg je al ontwenningsverschijnselen?

Normaal geniet ik ook van de kleinste dingen, ik weet niet wat dit is.
Hopelijk heeft het met morgen te maken en houd het na morgen dus ook op :j misschien ben ik onbewust weer aan het denken 'ik kan dit toch niet ' terwijl ik wel wil en het heus wel kan.

Zenuwachtig, vooral voor dat opzadelen want zij is net zo pietje precies als ik ben :') Meestal als een ander voor mij opzadelt ligt het zadel er ook zo weer af om het over te doen :+

Dank je !

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:37

Ik herken het wel hoor, zit ook niet altijd even lekker in mijn vel. Helemaal dit jaar gaat het erg met ups en downs.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:44

Ja verschrikkelijk he ..
Word er soms zelf zo moe van ook.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:48

Ja inderdaad! Van die momenten dat je juist je kop nodig hebt, juist dan kan je ff helemaal niks. Of af en toe helemaal niks leuk vinden.. bah! Maar goed ik weet waar het vandaan komt, er is dit jaar een erg goede vriend van mij omgekomen...

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:49

Pff Suuske t is ook niet makkelijk om zo'n beslissing te nemen. En kan me voorstellen dat de gemiddelde geinteresseerde ook niet voldoet aan jouw eisen voor een nieuwe eigenaar. Hopelijk kun je voor jezelf een goede keuze maken waar je achter staat.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:56

ELpatcho schreef:
Ja inderdaad! Van die momenten dat je juist je kop nodig hebt, juist dan kan je ff helemaal niks. Of af en toe helemaal niks leuk vinden.. bah! Maar goed ik weet waar het vandaan komt, er is dit jaar een erg goede vriend van mij omgekomen...

Oh hemel :\ Y;( Wat erg, als je er eens over wil babbelen kun je altijd een pm sturen!

Wiek , nee is echt lastig en 1100 wat ik vraag vond ze teveel want ze heeft een laag budget, maar goed ik had haar voor 1500 staan, ben op 1300 gegaan en uiteindelijk 1100 omdat ik een goed huis ook belangrijk vind of nee nog belangrijker dan geld zelfs!
Maar ga d'r echt niet voor 900 euro verkopen want ze heeft echt wel potentie (ik krijg soms mails van mensen die haar voor 600/700 willen).

Ik denk er sterk over haar te houden sowieso tot na inrijden, ik wil haar dan ergens rustig stallen mocht het me toch niet echt bevallen in de 'buitenbak' van mijn vorige instructrice waar ze nu woont.
Een stalgenoot gaat even voor mij na wat stalling bij Linda Verwaal kost want ik ga niet die volle mep stalhuur bij de stal waar Asra nu staat . betalen voor een paard waar ik nog niet zoveel mee kan .

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:59

Ja dat hakt er wel in. Maar gelukkig genoeg mensen om me heen om er over te praten, we hebben hier een hechte vriendengroep. Maar lief dat je het aanbiedt.

Misschien heb ik er over heen gelezen hoor, maar waarom verkoop je haar? Indd hoe lager je gaat hoe meer je die mensen krijgt die er net niet voldoende voor over hebben zeg maar.
Laatst bijgewerkt door ELpatcho op 16-12-12 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:00

Wiek3, ja ging prima hoor. Ik ga altijd midden op "mijn" rijbaan rijden, dan gaan ze niet zo hard om ons heen. Deze tunnels lopen gewoon horizontaal zeg maar, de snelweg loopt er overheen. Snappen jullie wat ik bedoel? Wij hoeven dus niet door een gat, want dat vind ik zelf eng met ijzers er onder, ben bang voor uitglijden.
Dat galmen vind Iris juist leuk! Raar paard haha!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:10

Ik heb serieus nog nooit zo'n lief en gemoedelijk veulen/jaarling/twenter meegemaakt.
Daarom vind ik het elke keer weer vreselijk als er mensen komen kijken de grond zakt onder mij weg, tranen staan hoog in mn traanbuizen en ik hoop dan altijd maar dat die mensen die altijd zo laaiend enthousiast zijn haar ook begrijpen en niet alleen naar de buitenkant kijken.

Fuut blijft na verwachtingen klein ze is nu 1,55 en ik wil haar graag uitbrengen in het springen omdat ik tussen de paarden moet starten zou dat met Asra wel kunnen maar dan zou het na de B misschien eindigen of misschien dat L nog net lukt.
Pa heeft daarbij ook nog een financiële klapper gehad waardoor ik haar nu al zelf moet betalen terwijl hij tot 3/3,5 zou betalen.
Dat gaat nu niet meer en dat is voor mij wel een zure appel.
Overigens is er geen haar op mijn hoofd die Asra wil verkopen dus vind het moeilijk.
Normaal blijft een dier bij me tot de dood ons scheid ... Had al de grootste moeite om een haflinger veulen in 2009 te verkopen , gelukkig is hij nu naar een kennis verkocht uit de buurt want dat meisje die hem van mij kocht bleek achteraf een vreselijk persoon die ook al meerdere malen geschrapt was op bokt.
Zij had ook zomaar mijn haf veulen uit de wei getrokken waar hij stond en via bokt! kwam ik erachter dat hij al bij haar op stal stond like wtf!

Mijn shetlander een heel luxe typ heb ik weg gedaan omdat ik het leven bij mij niet eerlijk vond voor haar, ik zocht een maatje voor Asra omdat bij die stal je zelf de paarden buiten en binnen moest halen dus Asra had helemaal geen vrienden.
Uiteindelijk werd Luna (Amalia) oud genoeg om wat te mogen doen, en heb ik besloten met mijn onkunde qua mennen haar toch te verkopen, en zij loopt nu happy in Frankrijk , samen met mede shetlander vriendinnetjes die ze al kende van de stal waar ik haar had gekocht.
Maar dat deed ook zo'n pijn :\

Sorry long story! Ben iig wel blij dat je goed kunt praten over het gebeuren!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:13

Klasien schreef:
Wiek3, ja ging prima hoor. Ik ga altijd midden op "mijn" rijbaan rijden, dan gaan ze niet zo hard om ons heen. Deze tunnels lopen gewoon horizontaal zeg maar, de snelweg loopt er overheen. Snappen jullie wat ik bedoel? Wij hoeven dus niet door een gat, want dat vind ik zelf eng met ijzers er onder, ben bang voor uitglijden.
Dat galmen vind Iris juist leuk! Raar paard haha!

Respect hoor, no way voor ons haha

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:17

Ja paarden verkopen is altijd lastig! Ik denk dat als je haar inrijdt dat je al een heel ander publiek trekt. Maar weet natuurlijk niet of dat financieel haalbaar is. Maar dan weet je wat beter hoe ze werk oppakt, of ze lief aan een lang teugeltje het bos in gaat, of een echt sportpaardje is dat wilt werken. Ik bedoel maar, dan kan je wat specifieker naar een nieuwe baas zoeken.