[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

naomimak

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:06

love_shyboy schreef:
ik meld me ookmaar aan :p ik ben Natalie, 13(byna 14) jaar oud, en sinds kort benik weer helemaal gek van hafjes! ik heb een tijdje een haflinger trauma gehad, door de manege war ik reed.. als beginner, reed net 3 maanden, moest ik op een haflinger, ging al bokken als het zweepje hem raakte, op het laatst bokte hij tegen het schot van de binnenbak, dat maakte veel indruk bij mij, dus ik was als de dood voor haflingers. nu verzorg ik op stal de Haflinger van een goede vriendin van ons, de haflinger heet Esprit, en is egt een schatje. door haar is de haf weer een van mijn lievelings rassen, en ik kan niet zonder haar. ik rij met haar meestal zonder zadel, met of zonder halster/teugels. ik krijg af en toe een lesje op haar van eigenaresse, altyd western, op de NH manier. ze is hel gevoelig, als ik mijn been tegen haar buik aanleg, gaat ze al draven. nu is dat nieteens meer nodig, als ik nu draf denk, gaat ze, als ze voelt datik uit evenwicht ben, stopt ze meteen. ik ben nu zelf ook opzoek naar een eige haflingertej. weet iemand er misschien nog 1? Haha!

heey
welkom Tong uitsteken
ik bne naomi mijn oom en tante hebben een hafligner fokkerij
ik ga ongevceer over 2 maanden matilla beleren en die gaan we dan verkopen meschein iets voor je...
moet je maar ff kijke op me profiel
ze is 5 jaaar
haar volle zus bianca van de sterm is 3 maal kampieon noord holland uterecht
matilla zelf is veulen kalpioen en jeugtkampioen geworden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:50

is dit de stilte voor de storm... wat is het rustig zeg... :p

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:06

ja het lijkt wel he:P

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:50

Ik ben er ook wel hoor.. Alleen heb ik ff niks te melden zeg maar.. Ben ook druk aan 't verven..

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:54

Ik moet hier dríngend bijlezen, straks!

Deze namiddag met Arno aan de hand gaan wandelen, met de bedoeling wat foto's te nemen. Echter werd meneer zo druk en vervelend toen mijn moeder hem moest vasthouden op de plaats voor de foto's, dat ik er maar enkele heb kunnen nemen en dan maar terug ben vertrokken.. Was dus niet veel bijzonders.

Dat eigenwijze smoeltje Haha!:
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:56

Leuke foto Lachen
Daimy was weer erg braaf aan de longe! Geoefend met stap/halt, en de andere kant op aan de longe. Hij was super braaf.
Hij had alleen wel een dik achterbeen Boos! Waarschijnlijk verstapt op het half bevroren land Verdrietig

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:09

@ Bluem, Echt mooie foto hoor!!!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:17

Zoals beloofd hier de foto's van me meisje ...
Vandaag 159 dagen drachtig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:55

Lachen Prachtige foto's!! Vooral die laatste vin k gaaf! Pure ontspanning en tevredenheid, ze lacht nog niet niet Lachen

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:18

Ja die laatste zo kijkt ze regelmatig, dat is echt precies zo als mijn merrie is , in het dagelijks leven.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:24

Waahh.. ik wil Alex en Abel elke dag zien!! Ik mis ze!!!

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:30

@naomimak, ik ben voor volgend jaar op zoek naar een veulen/jaarling. Krijgen ze veel veulens?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:08

nou het is hier erg rustig gebleven... ik ben vandaag naar een stomme filmhuis film geweest (film met laage commersielle waarde) echt super saai!!!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 00:39

Ik hou van filmhuisfilms! Hoe heette de film?

Freya schreef:
Hallo Allemaal,
Ik meld me ook weer eens. Beetje erg druk gehad de afgelopen week.
Hoe is het met iedereen ? en de paardjes ... ?

hier alles goed, ook met me zwangere stalmus. Die groeit bijna de pan uit, nog steeds geen extra voer, ondanks dat er een kleintje in haar dikke buik groeit. ( zo proberen, morgen foto's te maken van dr ) 1e Kerstdag is ze op helft van haar dracht ...

Leuke foto's, ze heeft wel een heel erg dikke buik! Van welke hengst was ze drachtig?
Nathalie83 schreef:
Hinke schreef:
Nathalie: Hoe kan je haflinger ineens drachtig zijn? Heb je hem bij de hengst gehad, of is het een ongelukje?

Ze is een week weg geweest om gedekt te worden, maar ze is niet van mij en de eigenaar vindt het niet nodig om haar te scannen, zien wel vanzelf wel.. zegt ie. Ze is wel geschouwd maar verder niet..

Oh wat raar... Het is toch wel handig om te weten of ze drachtig is lijkt me, ook in verband met het voer dat je moet geven.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:02

Jup idd, als ze van mij was geweest had 'k haar ook zeker laten scannen.. Maarja.. Hij is een oude paardenman, en vroeger deden ze dat ook niet.. Tong uitsteken

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:55

@ Hinke. Donna is drachtig van Wirbelstein.
Ik moet er wel bij vertellen dat Donna sinds 13 juni niet meer bereden word.
Van 14 juni t/m 1 aug heeft ze bij de hengst gestaan op verwen vakantie. Daarna kwam ze terug met een dik been, en op 19 aug bleek dat ze beide griffelbenen in het linkerachter been gebroken heeft.
En ze heeft mega aanleg om dik te worden, ze krijgt ook geen brok meer sinds ze terug is van haar verwenvakantie en aldaar heeft ze ook ruim in het voer gestaan, lekker kuil gegeten, brok 2x per dag en daarnaast volop in het land, ze kwam al dik terug. En krijg dat er nu niet meer af helaas, baal ook als een stekker, maar ja niks aan te doen. Ze staat op streng dieet en ik kan nog steeds haar ribbetjes voelen en haar ruggegraat voelen, dus maak me nog niet al te veel zorgen, ook glimd ze nog steeds en is ze nog steeds super vrolijk.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:28

Wat een gave foto's zeg Haha! !!

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:39

Goedemiddag Haha!
Inderdaad beetje stil hier,(ben er zelf ook niet zoveel)!
Ben vrij vandaag Haha! Over 3 weken verhuizen, dus we zijn druk aan het inpakken en opruimen...
Wat een stress zeg rond zo'n verhuizing, en dat nog met de feestdagen erbij Ziek

Leuke foto's van de Hafjes hierboven Haha!
Hebben jullie een goed weekend gehad?

Ik moet zo naar zevenhuizen, Arlando zijn eczeem deken ophalen. Die is eeeeiiiiindelijk gemaakt.
Stond vorige week ook al in de winkel, hadden ze het druk gehad en was ie nog niet klaar Hamer
Zouden ze ook niet even bellen ofzo.. Boos! (ligt niet om de hoek hier)
En ook nog even voer halen..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:16

Freya schreef:
@ Hinke. Donna is drachtig van Wirbelstein.
Ik moet er wel bij vertellen dat Donna sinds 13 juni niet meer bereden word.
Van 14 juni t/m 1 aug heeft ze bij de hengst gestaan op verwen vakantie. Daarna kwam ze terug met een dik been, en op 19 aug bleek dat ze beide griffelbenen in het linkerachter been gebroken heeft.
En ze heeft mega aanleg om dik te worden, ze krijgt ook geen brok meer sinds ze terug is van haar verwenvakantie en aldaar heeft ze ook ruim in het voer gestaan, lekker kuil gegeten, brok 2x per dag en daarnaast volop in het land, ze kwam al dik terug. En krijg dat er nu niet meer af helaas, baal ook als een stekker, maar ja niks aan te doen. Ze staat op streng dieet en ik kan nog steeds haar ribbetjes voelen en haar ruggegraat voelen, dus maak me nog niet al te veel zorgen, ook glimd ze nog steeds en is ze nog steeds super vrolijk.

Ohja dat had je ook al eerder verteld Haha! Volgens mij heb ik al drie keer gevraagd van welke hengst het veulen was Clown
Over dat te dik zijn zou ik me ook niet zoveel zorgen maken, je wilt natuurlijk niet dat het veulen te weinig voedingsstoffen krijgt omdat de moeder op dieet is. Ga je het veulen houden?
Ik wil eigenlijk komend voorjaar ankie ook wel laten dekken, maar ik weet niet nog of het een heel goed plan is. Ik kan het veulen dan de 1ste drie jaar in de opfok doen, maar dat kost me dan ook weer zo'n honderd euro per maand extra.

Arlandoo: heeft je haflinger in de winter ook een exceem deken nodig?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:59

Leuke foto´s meiden!

Vandaag eindelijk weer eens buiten gereden, was alweer een tijd geleden met al dat slechte weer, bevroren bodem enzo. Nog steeds waren er bevroren plassen, en dat kraakt natuurlijk als je er dicht langs gaat, dus dat was wel weer heel spannend! Straks komen er nog kabouters onder vandaan Clown

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:23

Smartie2004 schreef:
@naomimak, ik ben voor volgend jaar op zoek naar een veulen/jaarling. Krijgen ze veel veulens?

heey oke
na wij hebben barinka vna de sterm echt een schatje is dat die gaan we verkopen kijk maar voor foto's op me profiel of hyves
naomimak.hyves.nl
toen barink nog klein was:P
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UZALELBT.jpg
drafje
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EQORUG88.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UZALELBT.jpg

je kan beter op me hyves kijken of zo of me ff toeveogen op msn dan kan ik alle maal foto's sturen:P
haar moeder is bianca van de sterm 3 maal kampioen noorholland uterecht
vader moeder is alcantara

barinkas vader is angelo W
ze was 2 de geworden op de kereuring met een 1ste premie
die eerste werd was pittig groot
kijk maar op www.kvth.nl en dna van noord holland uterecht bij uitslagen van 2008 en dan zie je een foto de rechter is barinka:P

hoor graag wat vna je
dit is me e-mail
naomi_mak92@hotmail.com

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:52

aaah wat een leuke hafjes hebben jullie allemaal!!

@Bleum: heeerlijk koppie joh! lekker eigenwijs! zie je zo dat daar wel leven in zit ja Knipoog!
@Freya: wat een schatjee!! echt een lief hoofd heeft ze, vooral op die laatste foto, ze kijkt gewoon echt gelukkig!

Bliksem is inderdaad echt mooi donker aan t worden, was voor mij ook een verrassing Knipoog.. ben zo blij dat het zo'n makkelijk paardje is, hij wordt nu al 2 maanden amper bereden en is nogsteeds net zo lief en makkelijk.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:01

hooiii, het is nu bijna zeker dat ik een haflinger mag! weet een van jullie er misschien nog 1? het liefste tussen de 4 en de 10 jaar oud, ruin of merrie, voorwaarts met rijden, moet een sprongetje kunnen maken, het liefst een wat grotere maat, aangezien ik zelf 1.75 ben en 64Kilo weeg. het liefst een hafje dat van knuffelen en poetsen houd, en een maatje voor het leven. het liefst ook zonder zadel met alleen halster en 2 touwen te rijden. trailer mak hoeft niet, het liefst wel verkeers mak, hoeft niet. bedankt voor het lezen! Haha!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:32

love_shyboy schreef:
hooiii, het is nu bijna zeker dat ik een haflinger mag! weet een van jullie er misschien nog 1? het liefste tussen de 4 en de 10 jaar oud, ruin of merrie, voorwaarts met rijden, moet een sprongetje kunnen maken, het liefst een wat grotere maat, aangezien ik zelf 1.75 ben en 64Kilo weeg. het liefst een hafje dat van knuffelen en poetsen houd, en een maatje voor het leven. het liefst ook zonder zadel met alleen halster en 2 touwen te rijden. trailer mak hoeft niet, het liefst wel verkeers mak, hoeft niet. bedankt voor het lezen! Haha!

jammer, die hebben wij al Tong uitsteken

grapje, ik hoop dat je snel een leuk hafje vind Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:59

het word hier bijna en koop en verkooptopic... ik denk dat dat niet echt de bedoeling is..

Van daag weer naar mara Die overgens 5 dagen achterloopt op die van (freya was het dacht ik Tong uitsteken)Enven gekene jep... klopt. Die van mij is 10x keer zo dik Tong uitsteken echt vreselijk... maar het heeft ook geen zin om nu te gaan 'lijnen'met Mara... Dat zou helemaal niet gezond zijn voor het veulen... En uberhoubt is het heel moeilijk om ze nu af te laten vallen...