[Centraal] Keuringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:09

Ik weet niet of jij erbij betrokken bent, misschien is het wel een idee de theorie wat te moderniseren Knipoog .

haflinger_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:31

Miran schreef:
Ik weet niet of jij erbij betrokken bent, misschien is het wel een idee de theorie wat te moderniseren Knipoog .

Nou de Kvth heeft aan de makers van dat boekwerk gevraagt om het te mogen gebruiken voor hun Toiletteercurcussen. Omdat het compleet is en veel inhoud bied. En het zal telkens bij iedere cuscus worden herzien.

Ik help er aan mee puur voor de érvaring die ik in de praktijk heb met voorbrengen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:44

Heb je nog niet genoeg ervaring dan? Clown

haflinger_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:54

Mystica schreef:
Heb je nog niet genoeg ervaring dan? Clown

Hier ga ik maar beter niet op in Clown Clown Clown

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:25

Het boekwerk is hier en daar wat achterhaald, zeker op voer- en medisch gebied is al veel nieuwe info bekend Knipoog . Daar had ik ook mijn fouten in in de theorie moet ik zeggen, ik heb gewoon ingevuld zoals de huidige inzichten zijn ipv het gewenste antwoord Duivel .

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:30

Een tip ik voer mijn 2,5 jarige hengst mais (wat de boer aan een koe geeft) veel kolydraten weinig eiwit, kuil en muesli en hij word nu super mooi slank en krijgt alles binnen wat hij binnen hoort te krijgen. miss vinden jullie het raar maar heb hem gewoon zien opknappen binnen een week alleen al door de mais (gaan ze ook meer van glimmen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:32

Mais heeft mijn haf een tijdje gehad toen ze op een manege stond, wat een vreselijk spul ze worden daar harstikke sloom van en juist dik !!

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:34

hoe kan het dan dat die van mij dat nie word en de rest van de hengsten ook niet het is verpulverde mais van de plant ook zeg maar dus weet zeker dat een paard daar niet dik van word

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:36

maismeel of maisvlokken (allebei is niet goed maargoed dat tot daar aan toe )

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:41

iedre zijn mening maar als een prof stal dat geeft aan de paarden en je ziet dat het goede resultaten heeft vind ik dat wel goed dik komt daar niet voor alleen mooi droog en gezonde paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:45

Ik heb meerdere bedrijven o.a subli en pavo hier over gemailt en krijg bij alles zelfde antwoord het een vuller en een dikmaker is en als je paard ziek geweest is en flink is afgevallen kan je het geven verder niet voeren omdat het niet goed voor ze is Knipoog

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:49

jah die bedrijven denken ook de mensen moeten mij voer kopen dus kraak de simpele (goedkope) mais maar af. als ik in real life ziet dat het wel goed is waarom zou ik dan de bedrijven geloven toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:50

ieder zn eigen ding maar ik ben blij dat mijn paard die troep niet meer krijgt geef leiver geld uit aan goed voer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:52

Maar om hier de paarden goed op gewicht te houden voor de keuring krijgen ze wat biks en musli en verder gewoon ruwvoer Lachen

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:54

Mais is een dikmaker, maar vooral ook geen compleet voer qua mineralen, je voert nu de verkeerde verhoudingen. Niet doen en al zeker niet met een paard dat nog moet groeien!

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:58

ho even ik doe het niet omdat het goedkoop is want de meusli krijgt hij ook gewoon en goede kuil en ieder zijn eigen aanpak om je paard op gewicht te houden en bij de 1 werkt dat beter en de ander weer dat. en brokken is ook niet alles (dikmaker) maar ja ik respecteer jou voedingswijze en die van mij gaat gewoon naar de keuringen onder dat voedsel en word iedere x 1e dus slecht is het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:00

Dat zegt wat over de bouw van je paard niet over het voer Nagelbijten / Gniffelen en brokken is in de goede verhouding zeker geen dikmaker Knipoog

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:01

Tja, wat is slecht? Verkeerd uitgebalanceerde voeding, daar merk je vaak pas wat van als het fout gaat. Buiten dat bevat mais veel zetmeel, dus risico op hoefbevangenheid (en zomerexceem).

Bel je dierenarts eens op en vraag hem wat hij van mais bijvoeren vind, en dan vooral in combinatie met gewicht Knipoog .

Niet alle professionele stallen kiezen voor het beste van het paard, ik zou er niet al te klakkeloos achteraan lopen.

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:04

en qua groeien hij is 2,5 1.50 en lijkt wel alsof hij al 6 is duss en hij staat pas 2 weken op dat voer op aanraden van professionele stallen en hij gaat ook gewoon op gras raar he dat hij dan afvalt dus nie dik word zoals jullie beweren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:06

Weet je waarom die dan juist afvalt dan kan ik je wel vertellen door de mineralen en vitaminen die die mist Knipoog

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:07

Ik zou dan ook niet willen dat mijn 2,5 jarige eruit ziet als een 6-jarige, lijkt me juist een teken dat er iets niet goed gaat qua voeren.

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:10

En heb mijn veearts erover geinformeerd en die vond dat een goed idee want jullie gaan meteen in strijd tegen mij terwijl ik gewoon me paard zeer goed verzorg alsof het goed is wat jullie doen niemand weet het vroeger kreeg een paard geen brokken en dergelijke als ik zie dat mijn paard in topconditie is en zich goed voelt wie ben ik dan om hem dat te ontnemen. en hij lijkt op een zesjarige omdat hij altijd in een kudde loopt op gras dus gewoon goed gegroeid en sinds 2 weken krijgt hij dit voer omdat ik hem train naast de fiets voor de keuring

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:11

dus jij beweerd dat hij geen vitaminen en mineralen krijgt als hij gras kuil en muesli krijgt raar hor jou paard krijgt het ook duss wat wil je hier nou mee zeggen

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:12

ik vind jullie maar vreselijk vooroordelend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:12

lieverties schreef:
dus jij beweerd dat hij geen vitaminen en mineralen krijgt als hij gras kuil en muesli krijgt raar hor jou paard krijgt het ook duss wat wil je hier nou mee zeggen

Mijn paard krijgt het ook maar mijn paard krijgt ook summerfit koeken en biks Knipoog