Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 16:28

@Sabrina, ja het gekke is dat ze dat dus heel goed kan he, dus als ik naast haar sta met een snoepje buigt ze echt heel ver om t snoepje te pakken. Alleen met rijden kan ze het niet, de knik zeg maar in haar nek, net achter haar hoofd zeg maar die neemt ze niet mee. Hihi het is geen warrig verhaal, ik snap hem helemaal. Hihi Harry de Clown daar moet je toch wel echt om lachen als hij een emmer met water mee neemt enzo.

@Maureen, ohhhhhh gaaf joh mee op de koets, wie weet wil ik ooit Sacha ook wel beleren vd kar,

Marga en Sacha:
===========
Einde vd middag even lekker gereden, eerst uitgebreid gepoetst, ze stond heerlijk te soesen. Nog ff lekker aan t werk gezet. En ja haar dekentje heeft een gladde binnenzijde dus ze glimt heerlijk en was lekker schoon.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:47

Heej mensen,

@ maureen. Aah geweldig op een koets. :D

@ Marga. Super om te lezen dat het lekker gaat met rijden.

@ wieneke mooie foto's.

Harmanda en Heidi.
Vandaag even snel geweest. Even los laten rennen in de bak. En brokjes gevoerd. En weer lekker de wei in.
En zoals beloofd een paar foto's zijn helaas maar weer weinig gelukt en die er redelijk zijn scheef. Maar wil ze toch even laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:48

@harmanda ze is echt leuk zeg!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 21:04

@Harmanda ja ze is echt knap zeg, lekkere lange manen, ik ben jaloers hahahaha

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:10

@ wieneke en Marga. Dank jullie wel, ben ook echt super trost op haar.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:00

Harmanda: Wat ziet ze er goed uit! Mooi hoor!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:38

Hey! Sorry dat het weer wat langer geleden is :o Is nogal druk thuis en probeer mijn vrije tijd aan pony te besteden, dus nu snel even vanop het werk poging tot bijleespost!

Harmanda is echt knap Heidi! Ze is echt nog van het oude grovere type eh?! Je foto's zijn inderdaad aardig scheef genomen maar kan me voorstellen dat je er heel erg blij mee bent, ben ik toch altijd met foto's van mijn pony!

Formera is ook aardig scheef Marga, ze heeft ook een goede en een slechte kant, weet alleen nog altijd niet welke nu de goede is, dat wisselt, maar dat zou niet kunnen dus.... :?
Ik stretch haar nu ook, omhoog, naar beneden, naar links en rechts en probeer er met VD de buiging in te krijgen. Gisteren was ik haar na het rijden aan het stretchen met een snoepje naar links aan het lokken en "krak, krak" denk dat ze vast zat, rechts idem... Was wel wat verschoten dat ze zo kraakte, maar 't zal deugd gedaan hebben en ze dee het zelf om snoepje te pakken, heb haar niet verplicht :o
Kan je lesgeefster haar trouwens longeren Marga? Vervelend dat dat niet lukt, vind dat zelf leuk om te doen, als afwisseling... Maar jij kan dan weer wel vrijspringen, dat lukt met die van mij zo niet, snapt ze niets van...

Nu wel genezen Annemarie? Vervelend zo ziek zijn, als ik ziek ben dan hang en lig ik de hele dag, heb ik ook echt geen puf om op bokt te komen, terwijl sommigen zelfs doodziek hun verhaal hier nog posten! Geef mij maar mijn bed als ik ziek ben :D

@ Wieneke: 'je' nieuwe paardje gaat je precies goed af! Vind je 't raar de overstap naar zo'n ander type paard of lijkt ze wat op Zaza? Zo vlot is wel leuker dan tam maar soms toch ook vervelend, Formera is ook zo een racebeest! Maar gelukkig wel makkelijk terug te rijden, zelfs op stem, das wel zo fijn!

@ Maureen: ik ging dit weekend ook alvast een deken halen, zit ik dat thuis volledig op te meten want wilde zelfde deken + maat als onze zwarte, die zijn deken paste Formera perfect en wij kopen altijd dat type deken, die zijn onverwoestbaar, zelfs voor onze hengstjes! Dus ik naar de winkel, "ik heb dit gemeten en het was zo lang", die mevrouw laat mij kleurtje kiezen en gaat deken halen, blijkt thuis dat ik een deken van 15cm groter heb mee gekregen, vandaag dus nog gaan wisselen. Luisteren was die vrouw haar beste kant dus niet! Heb het gelukkig niet op gelegd maar enkel opnieuw gemeten, had zij in de winkel ook kunnen doen maar ze was o zo zeker van haar stuk |o
Ga dat deken trouwens nu nog niet opleggen, is pas voor als het 's nachts vriest. Tegen begin oktober gaat er sowieso een dun dekentje op? Formera is nu gewoon nog aan het verharen van vorige winter :P

@ Lisa: altijd vervelend als ze gaan lopen, gelukkig is die van mij zo geen ontsnappingskoningin, ben veel te onoplettend. Moet wel zeggen dat dat haar fout is dat ik zo onvoorzichtig ben, zij vergeeft me alles en is eigenlijk nooit stout, verschiet quasi niet en profiteert niet... Makkelijk zat :D

@ Jodie: hoe ging de springles meisje? Spring je vaak met hem? Ik ben zo geen springer, heb hoogtevrees :o Maar Formera vind springen erg leuk, als de sprongen in de piste staan van mijn zus dan is ze altijd erg zotjes om te rijden, als die er niet staan is ze veel slomer... En als ik een cirkel wil draaien dan denkt ze dat ze mag springen! Gekke pony! Misschien eens lief naar zus kijken of zij er eens mee wil springen, zal ze leuk vinden, met mijn dressuurzadel ~~}>

Zo, vind dat ik héél erg hard mijn best heb gedaan, hopelijk niemand vergeten! Anders roept die maar...

Lore en Formera

Heb vorige week heel de week niet gereden, wel elke dag haar hoeven gaan uitkrabben en haar stal gedaan, maar haar niet uitgebreid gepoetst ofzo. Vrijdag wou ik gaan rijden maar mama kwam met voorstel om samen te gaan shoppen, dat dus maar gedaan :D Heb twee nieuwe broeken en een leuk bloesje! Nu nog korte laarsjes en kan de winter in ;)

Zaterdag was ik er om 14uur. En pony stond op het stukje voor de piste (=gangpad) om daar als grasmaaier te dienen. Ze had geen halster aan, dat heb ik niet graag omdat ze daaronder zweet en zo kale plekken krijgt dus ik dacht al "pfff, gaat weer wringen zijn om dat halster aan te krijgen zo bij de grond terwijl zij wil verder grazen...". Maar wonder boven wonder deed ik de draad weg en kwam ze gewoon recht naar mij, bleef netjes staan, ik had natuurlijk nog geen halster bij dus heb ze zo los in de stal gezet. Daar halster aangedaan en op de wasplaatst vastgebonden om te poetsen! Ze heeft er echt van genoten van haar poetsbeurt en mama is drie keer komen kijken of alles in orde was omdat het zo lang duurde :o
Rijden daarna ging niet zo super, ze hield erg vast in haar lijf en racete door de piste heen. Tegen einde was ze wel wat losser, maar ging lang niet zo goed als het soms wel gaat. Heb ook enkele kleine sprongetjes gedaan, zo klein dus dat ze amper sprong :o Daarna wou mama uitstappen. Heb haar doen op- en afstappen met een stoel, beter voor pony's rug maar ook voor die van mama! Daarna dat deken gaan halen, zie verhaal hierboven :+

Zondag beetje van hetzelfde, lang gepoetst, niet zo fijn gereden en mama laten uitstappen terwijl ik haar stal proper maakte. Daarna nog naar mijn meter (kennen jullie dit in NL?) want die ging mijn nieuwe broeken inkorten...

Oh en ons andere poesje is ook dood, dat zijn er twee op één week |( Papa denkt dat ze misschien vergiftigd zijn, maar deze lag op de oprit, languit en er kwam bloed uit zijn mond. Ik hoop een klop gehad van een auto en de andere hoop ik dus op ouderdom, die was 12jaar ofzo... Y;(
Mama wil sowieso een nieuw poesje adopteren om de muisjes te komen vangen :)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:58

@Lore: Makkelijk dat ze zo naar je toe komt uit de 'wei' :D. En wat een gedoe met zon deken, sommige mensen kunnen idd niet luisteren! Jammer dat het rijden dan wat minder ging, als je maar lol heb :P
Ja wij hebben hier ook peters en meters ;) dat is iets katholieks dus dat hebben ze overal wel haha.

Zonde van je katten! Ik zou zo mijn kat naar je opsturen, maar ik denk dat dat niet gaat lukken haha. (ik heb liever een hond)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:26

Ja Aranka, was echt fijn, voelde me helemaal <3
Op de wei komt ze sowieso altijd naar mij, ze hinnikt ook altijd als ik toekom, maar als ze echt grasmaaier mag spelen in de tuin of op dat padje, staat er meestal toch teveel gras om op te eten om tot bij mij te komen, denk dat ze me gemist had met dat ik een weekje weinig met haar had gedaan :o

Ik heb trouwens ook liever honden hoor! De twee dode katten waren van bij ouders thuis, maar ja, zijn dus ook wel nog beetje "mijn" katten... En zij hebben ook een hond. Maar nu willen ze dus wel een nieuwe kat of twee voor de muisjes te vangen. Misschien kunnen ze via mijn collega enkele adopteren...

De rechtse is die van mijn ouders, linkse was een vakantiegangertje!
Afbeelding

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 08:38

och wat heerlijk dat ze dan altijd naar je toekomt! Ik moest altijd eerst een half uur achter ze aan rennen := ze stonden je nog net niet uit te lachen.
Maar dat is een mooie hond zeg! Zo een wil ik ook!

Aranka&Daisy:
===========
Vandaag naar mijn stage geweest om mijn zadel te passen op Daisy.
Past niet. Ik kan maar geen paard vinden waar hij op past dat is echt vervelend! Krijg hem niet kwijt!
Dus als iemand een zadel wil? Hij is gratis (verzendkosten natuurlijk niet)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:25

Daar ben ik ook weer eens. was op iedereen persoonlijk aan het reageren, doe ik natuurlijk weer wat anders en gooit alles er weer uit.
begin ik weer opnieuw.
@ harmanda: zo die ziet er goed uit. hoop dat het zo vooruit blijft gaan.
@ marga: iedere pony of paard zal zijn scheefheid wel hebben en ik weet niet of dat er helemaal uit te krijgen is. voel zelf ook dat nelleke en ikzef ook scheef zijn. vooral nu ik boomloos rijdt.
@ annemarie: hoop dat je inmiddels weer beter bent zoniet dan beterschap.
@ wieneke: wel een overgang ja van haf naar fries, maar beide mooie paardjes om te zien.
@ maureen:deken doe ik niet aan , alleen even na het rijden als ze bezweet is een zweetdeken en die haal ik na een half uurtje erweer af.
@ jodie: is het springen nog gelukt?
@ lore: gezellig met je moeder shoppen, en ben blij dat je haf zo gemakkelijk naar je toe komt. heb ik ook dat geluk, maar af en toe laat ze merken er geen zin in te hebben. dan verzin ik toch wat om haar e pakken te krijgen en daar trapt ze dan ook in met haar grote hoeven. :D

Kim en Nelleke.
Was gisteren weer in alle vroegte op om te gaan rijden. te vroeg natuurlijk want om haf 7 was het nog donker. dan maar kwartiertje later en om half 8 de bossen in en de hei op. ik moet zeggen dat ze de laatste 14 dagen erg goed haar best doet. heb gisteren onder het galoperen de teugels helemaal los gegooid en ze bleef lekker door gaan. maar niet te vroeg juichen want anders gaat het de volgende keer misschien weer heel anders. zaterdag heeft onze kleine meid na een fikse val toch nog even op nelleke willen zitten. ze wilde op een van de shetten rijden voor de 2e keer. en nu ging het goed fout. ze zat aan de longe en stoof er ineens vandoor in de galop. bam daar lag ze, even huilen en er weer op. nu werd de shet gemeen en bokte haar er flink vanaf. nu kwam ze echt hard terecht. gelukkig geen breuken en alleen wat blauwe plekken. maar ik kreeg haar er niet meer op. ook niet op haar eigen lieve gipsy. toen vroeg ik of ze wel op nelleke wilde en dat deed ze. haar angstige oogjes veranderde en nelleke was heel rustig. zelfs nog een klein stukje gedraafd. zijn gistermiddag lekker een stukje gaan fietsen met zijn 3en. dus voor ons weer een bewogen weekend. vandaag heeft mijn lieve reusje vrij en morgen ook. wil dan als het weer een beetje meezit woensdagmorgen weer gaan rijden.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:04

@lore, lekker geshopt :)) wel jammer van je katjes zeg :(

ik vind opzich de overgang wel mee vallen, k heb al vaker friezen gereden en 1 jaar terug in de zomervakantie heb ik een paardje van 1.65 gereden, iedereen roept altijd dat overgang van pony naar paard wennen is maar dat ervaar ik niet zo
geef mij alsjeblieft een paard.. heb een onwijs leuke tijd gehad op mn poown , maar ik zou geen pony meer willen rijden permanent :n

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:06

Scheelt dat die van mij 1m50 is, in België is ze dus officieel paard O:)
Onze paarden (die van mijn zus die ik soms rijd) zijn ook niet veel groter, 1m65 ongeveer, merkt daar weinig verschil in. Al is Formera duidelijk steviger, harder...
Dat paardje van zus dat mank staat, moet vandaag in kliniek blijven en morgen gaan ze verder testen, gaat dus niet zo goed :( |(

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:18

oh das niet leuk lore, sterkte
van zaza naar tjessie was wel degelijk een hoogteverschil, van 1,38 naar 1,66

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:30

@Aranka: Gelukkig heb jij het nog wel naar je zin. Ik snap echt dat je in een vervelende tijd zit wat betreft de paarden. Het was ook geen verwijt naar iemand, maar meer proberen uit te leggen waarom het soms lastig is.
Wat voor zadel heb je in de aanbieding ;)?

@Marga: Gelukkig snapte je wat ik bedoelde. Jammer dat ik je nog niet verder kan helpen. Zal volgende week tijdens mijn les nog eens wat tips vragen, wellicht zit er dan iets voor jullie tussen.
Ja ik moet inderdaad altijd erg lachen als Harry zo doet. Vind het zo bijzonder dat hij soms zo schrikkerig kan doen als ik iets doe, maar zelf kan het niet gek genoeg lijkt wel. Bijvoorbeeld laatst toen ik het licht aan deed schrok hij zich rot, maar wel de teil zo vast houdt dat zijn hele gezicht bedekt is :D.
Wat lekker dat Sacha zo schoon was en glimt door de deken.

@ Harmanda: Wat is Heidi een leukerd!!

@ Lore: Hihi wat fijn dat je je "grasmaaiertje" zo kon pakken. Harry laat zich de laatste twee weken ook makkelijker uit het land halen, maar daarvoor vond het het spelletje pak me dan als je kan veel te leuk!! Kan me goed voorstellen dat het je blij maakte.
Wat ontzettend sneu dat beide poesjes dood zijn.
Balen dat het niet zo goed gaat met het paardje van je zus. Hopen dat ze er in de kliniek wat aan kunnen doen!

@Kim: Ik vind je nog steeds zo stoer dat je in alle vroegte gaat rijden.
Had bedacht je eens na te gaan doen, maar dat is er nog niet van gekomen. Denk ook dat het pas volgend voorjaar wordt nu het zo lang donker blijft en vroeg donker wordt.
Ach, de arme meid! Wel knap dat ze er nog een keer opgegaan is. Zeker dat ze nog op Nelleke is gegaan na haar tweede valpartij!

Sabrina en Harry
Vanmiddag is Harry door de land eigenaresse even "gebruikt" als therapie paard.
Ze helpt iemand die in het verleden gereden heeft, maar nu erg bang is.
De land eigenaresse kon haar eigen paardje even niet gebruiken, omdat die nodig naar de smid moet (en nu last lijkt te hebben van zijn voetjes).
Goed, lang verhaal kort gemaakt, Harry mocht even helpen.
Krijg net een berichtje dat hij super lief is geweest.
De vrouw heeft zelfs een stukje gestapt (aan longeerlijn) en moest na afloop huilen omdat ze weer iets overwonnen heeft.
Zo trots op mijn paardje dat hij zo lief is geweest!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:13

IKEEEEE BEN JARIG !!!!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:14

GEFELICITEEEEEEEEEERD~~!!!! leuke cadeautjes gehad?

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:16

GEFELICITEERD JODIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eindelijk 16 :D Geniet er van!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:17

gefeliciteerd Jodie

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:26

Gefeliciteerd jodie!!!
Sabrina@ aahh wat lief. Wat fijn voor die mevrouw ook. Ik snap je gevoel van trotsheid.

Shakira en Josien
Gisteren gingen wij onze pony's vingerverven :p
[ITP] Indianen pony's by Klaver4fotografie

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:03

@Jodie: Gefeliciteerd *\o/* heb je een leuke dag gehad ?
@Marga: dat is een voordeel he met dekens, dat blijven ze tenminste schoon!
@Harmanda: wat loopt ze lekker zeg!
@Lore: wat jammer van die katjes ;( !
@Sabrina: wat heb jij een topper van een haflinger!! super :D

Maureen en de koets vervolg!
Hierbij de foto's van het koetsje afgelopen zaterdag!
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2921_n.jpg
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0414_n.jpg
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1174_n.jpg

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:12

Gaaf maureen!!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:40

Hiii meiden,

Ik heb een super dag gehad,, heb me echt jarig gevoelt.
7 Oktober vier ik pas me verjaardag, maar vandaag was ik officieel jarig.

Ik heb van mijn ouders en broertje mijn scooter gehad Vespa LX touring gekregen.
van mij opa en oma me ''helm'' en van me andere opa en oma me ''scooter theorie''.
Dus mooie cadeau's gekregen,, super blij dus!!

EINDELIJK 16,, yeeeeeeeeey!!

--
Jodie en Delano.

ik ben zo blij met mijn toppertjee,, hij zit weer helemaal lekker in zijn velletje.
hij loopt heerlijk,, dressuur matig. geen gevechten meer een geen gekloot.
Zondag springles gehad,, en in een woord ''TOP''!!
hij vind springen zo zo zo geweldig,, en hij kan het ook zo leuk..

ik spring met delano in het begin ong.. 2x per maand.
ik ga nu 2x per maand lessen en dan zelf vrijspringen.
ik wil straks ook kijken of ik pacourtjes kan gaan starten..
wel vind Delano de sprong vaak een beetje eng,, maar als ie er eenmaal over heen is is er niks meer aan de hand en vliegt ie er overheen.
en serieus hij vliegt echt,, zo leuk om te zien dat ie het zo leuk vind.
oren gaan naar voren de rees knop gaat er op en zo hoog mogelijk over de sprong heen dat is Delano zijn doel haha.
wel zijn we nu bezig om hem rustig over de sprong heen te laten gaan,, mooi over controle.

vandaag heerlijk weer dressuurmatig gereden, hij was wel wat nerveuser maar het was natuurlijk heel slecht waar wat op het dak van de binnenbak best veel lawaai maakten.
dus al bij al,, was ik nog steeds tevreden op hem!!,, we zij weer de goede kant op en dat is natuurlijk super fijn.

morgen een paarden dagje vrij,, want heb SCOOTER theorie + om 2 uur afrijden hihi ben wel een beetje zenuwachtig.
maar komt allemaal wel goed en hoop dat ik morgen het CBR uit loop met een blaadje waarop staat ''GESLAAGD''.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:56

@Jodie: Mooi dat je het vandaag naar je zin heb gehad, en dan 7okt FEESTEN!!!
Heerlijk dat Delano zon plezier heeft in springen, en dat jij kan vliegen zonder vleugeltjes hihi. Ff de handrem zoeken dan maar, dan wordt het mischien wel een springertje :P
Heel veel succes morgen voor je scooter!

@Kim: jeej dat is ff schrikken van die kleine meid! Maar super stoer dat ze er dan gelijk weer opkruipt. Er is menig ruiter die dat niet doet! En ik denk dat ik dat sochtends rijden ook maar eens ga proberen, volgens mijn voel je je dan "the king of the world"! Haha

@Sabrina: Wat leuk dat je Harry daar voor uit leent, dat vind ik echt super. En dat hij zich dan netjes gedraagt ook natuurlijk!

@Josien: Jeej foto's! Ik zal zo even reageren!

@Maureen: Leuke foto's! Echt zo leuk haflingers voor de kar!

@Lore: Sterkte met je zus haar paard!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 21:45

gefeliciteerd J O D I E !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*