Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 22:02

Sjemira schreef:
Marga:

Daphne wat bedoel je met vanuit de OP toch? Heb geen idee wat dat betekend hahaha

Daphe :
Openingspost :Y)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 22:22

Balou_k schreef:
Sjemira schreef:
Marga:

Daphne wat bedoel je met vanuit de OP toch? Heb geen idee wat dat betekend hahaha

Daphe :
Openingspost :Y)

ohh hahaha ja dat klopt. dank je

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:00

@Daphne, wat een leuke filmpjes en goed dat je met clicker werkt +:)+
Ze geeft hier en daar ook een ongevraagde jambette _O- enthousiast paard, dat knopje zit er in ieder geval op :+
Wanneer je een ongevraagde jambette krijgt, kan je dit totaal negeren en haar naar achter zetten/aan de hand mee laten draven/ een rondje laten draaien etc. En als ze die opdracht goed uitvoerd daarvoor klikken en belonen :)) Dan bepaal jij wat er gebeurd, hoef je niets negatiefs te benaderen, kan zij voor je werken, everybody happy *\o/*
Ik heb ook wat filmpjes van een half jaartje geleden: http://www.youtube.com/watch?v=Zl_w2N9ISJM http://www.youtube.com/watch?v=Fv_cVjT31Jk
http://www.youtube.com/watch?v=TSP_Mmc5tsk Bijna een jaar geleden: http://www.youtube.com/watch?v=moWSGqPlgT0
Nu zijn wij bezig met travers, renvers, SB op de binnenhoefslag etc. Ik zal het binnenkort eens laten filmen als je dat leuk vind!

@Mando
Wat fijn voor je Mando! Jullie hebben zo te lezen een lange weg afgelegd :(:) Wat zou je apetrots zijn dat het nu zo goed gaat, de foto's spreken voor zich!

@Westerntrail
Goed dat het rijden fijn ging! "Tunneltjes onder de snelweg" Jullie durven :):)

@Nathalie
Zijn ze alle 4 helemaal kaal? :=
Goed nieuws van de jonge ruin, die jonge dieren kunnen je echt trots als een pauw maken +:)+

@Marga
Wat stom dat het zo tegenviel...
Goede berichten over Azzie, hij heeft zijn nieuwe huisje dus helemaal goed gekeurd? Veel plezier op les als ik je niet meer spreek :*

Dagboek zondag
_/-\o_ Het rijden ging goed, de oprichting was fijn :):) Lang en laag begonnen, al schakelend opgepakt. Hij werd een paar keer zwaar in de hand waarop ik mijn handen opende, gas gaf en weer opving dit werkte echt goed! Dit geeft de burger weer goede moed :):)
Boy was vandaag echt vet braaf :) Vanaf dat ik hem uit de opfok pakte totdat ik hem weer terugbracht heeft hij aan alle punten van mijn wensenlijstje voldaan :list: Hoofdstelletje indoen gaat goed en is bevestigd, morgen eens een longeersingel omdoen in de roundpen

Nathalie83

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:05

haha niet helemaal kaal :+ beentjes, baard, oortjes en neusjes :+ mooi strak op de keuring :)
En klopt idd :) hij had al voor de weet ik veel hoeveelste keer het zadel op, maar vandaag de eerste keer dat hij het niet als een gevaarlijke tijger beschouwde :+

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:06

Nathalie83 schreef:
haha niet helemaal kaal :+ beentjes, baard, oortjes en neusjes :+ mooi strak op de keuring :)
En klopt idd :) hij had al voor de weet ik veel hoeveelste keer het zadel op, maar vandaag de eerste keer dat hij het niet als een gevaarlijke tijger beschouwde :+

:') Ik schrok al!
Klinkt goed! Veel succes op de keuring zaterdag, ik kijk uit naar foto's :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 00:08

Ik meld me hier ook :)

Eigen haflinger Sally en 2 bijrijdhaflinger Hofdame(elite/sport/ster) en Damella. Voor informatie over ze verwijs ik jullie door naar mijn profiel!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 01:43

Suus:

Welkom Yvankie :D

Asra fijn gereden vandaag, hij moet weer even wat losser in de mond worden dus veel overgangen, en Future's pride (mijn veulen/jaarling) gaat verhuizen per november , ben zo benieuwd

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:09

Sjemira schreef:
Marga:

@Nathalie: ohh ik ken dat gevoel, heerlijk. Wat is puk leuk zeg, hoe oud is tie?

@Maxilover: dus dat zadel wordt hem niet. Dat hij zo braaf is buiten, heerlijk. Waarom heeft ie Vitamine E met seleen?? Ik heb nl. mijn oude haf dat ook moeten geven: tegen stijfheid.
Ik vond je verslag heerlijk om te lezen.

Hoi, nee dat zadel gaat het niet worden, wordt de Cheyenne denk ik ! Zeker heerlijk dat hij zo braaf is buiten.... Heb het geluk dat hij een heerlijk relaxt en rustig karakter heeft, echte koudbloed ! Al heb ik er zelf ook hard met hem aam gewerkt dat hij niet meer schrok van tractors, vrachtwagens, e.d.Max krijgt vit. E en Selenium ook tegen stijfheid, om de afvalstoffen in de spieren goed af te voeren om verzuring te voorkomen. Het helpt goed ! :d

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:16

Rianne

Goedemorgen! :wave:
Lees later even bij maar zit op m'n werk na een week vakantie dus druk druk.

Zondag 14 aug. 2011

Vandaag Marena even gelongeerd. Ze vind het af en toe nog wel even lastig omdat ze me niet helemaal begrijpt maar dat komt nog wel. Ik zelf moet er vooral aan denken hoe ik sta, zodra ik iets te ver naar voren sta denkt mevrouw alweer dat ze naar me toe moet komen. Ze reageert dus iig erg goed op lichaamstaal! Voor het longeren even balkjes neergelegd en daar liep ze super overheen! Brave meid. <3

Vanavond (maandag 15 aug.) les! Heb er zin in. :D

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:17

Maxielover :

@ Nathalie : Ja die zweetbladen van de London vind ik echt niks, veel te dik. Ook jammer dat het zadel zo'n dwingende zit heeft. Wordt 'm voor mij niet !

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:43

Dagboek Maxielover 14-08 :

Vandaag kwam er iemand kijken die Max mss wil gaan verzorgen. Leuke meid, 18 bijna 19 jaar, ken haar toevallig nog van een manege waar ik vroeger stond, zij reed daar toen. Eerst samen Max uit de wei gaan halen, bij terugkomst op stal hadden we de pauw van de grote stal (er zijn bij ons 2 verschillende stallen naast elkaar) op bezoek ! En daar is Max als de dood voor.....:D Dus meneer had zich even omgetoverd tot wilde hengst en ging er snuivend, met hoofd hoog en grote ogen dribbelend langs. Al zijn spieren aangespannen, mooie hengstennek heeft ie dan ! <3 Zelfs op de poetsplaats stond hij nog onrustig te dansen en te kijken. Gelukkig was hij na 5 minuutjes weer in slaap gesukkeld en konden wij rustig poetsen. Daarna opgezadeld, de London erop. Zij ging rijden, ik op de fiets ernaast een buitenritje gemaakt van een uur en 3 kwartier. Max gedroeg zich voorbeeldig, ik heb haar nog wat aanwijzingen gegeven maar het ging allemaal heel goed, volgens mij vinden ze elkaar wel leuk ! :) Bij terugkomst op stal was de pauw er weer, hele toneelstuk weer overnieuw..... :P Max afgezadeld, even lekker afgespoeld, eten gegeven en de randen van zijn achterhoeven (voor heeft hij ijzers) een beetje rond gevijld. Daarna Max weer terug gebracht naar de wei. Was weer leuk ! *D

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:22

Gaat weer snel hier.

@Doei, fijn dat het rijden goed ging.

@Yvankie, welkom hier.

@Nathalie, veel succes op de keuring.

@Maxielover, fijn dat je dan zo lekker relaxt paardje hebt.

Zal vanvond weer even rijden.

HaffieIngrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:40

Ingrid:
ben beetje achter met dagboek. heb alles weer bijgelezen, dus ben weer op de hoogte:)
gister nieuwe groep kinderen gearriveerd voor ponykamp, hele dag druk geweest en om 11 uur geen puf meer gehad om computer aan te zetten.

15 augustus:
vanmorgen eerst de paardjes gevoerd samen met de ponykampkinderen, Annerieke (stalhulp) aan het werk gezet en gaan ontbijten met de kids.
na het eten gaan uitmesten, naar de welkoop gereden om luzerne en seniores priores te kopen (twee iets magere pony's op stal die even wat extra's nodig hebben.)
Om elf uur kwam de dierenarts een aantal pony's enten en even gezellig een bakje koffie met hem gedronken. toen de twee magere pony's even in het hoge gras gezet, hun stallen uitgemest en ze na een half uurtje weer binnen gehaald omdat ze niet te veel in 1x mogen.
tussen de middag weer gegeten met de kids, even naar bosgra gereden voor nieuwe schoenen en chaps en toen ik terug kwam de twee pony's weer even een half uurtje in het gras.
Daarna eindelijk weer met Niles bezig geweest, heb het gevoel dat ik deze week wel weer kan rijden, dus maar even rustig aan gelongeerd. hij wou liever terug naar zijn vriendinnetjes, dus best wel veel hinniken, maar hij luisterde wel weer super, dus morgen dubbele longe er maar even aan en dan weer rustig opbouwen en van de week weer lekker rijden:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:37

15 augustus.

Weer lekker getraind met Dame en Sally. Alvast wat spullen uitgezocht voor Sally aangezien we vrijdag samen op vakantie gaat :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:01

Daphne :

15-08-2011

Het begon al goed, vandaag moest ik werken en rond een uur of half 8 kreeg ik een sms dat Jessy vannacht was uit de wei was gebroken en langs de weg terug het erf op was gegaan, ze is in een wei gaan staan en heeft zich vol gevreten tot aan de morgen..
Ze kon niet terug in de paddock want ze had kennelijk een paal kapot getrapt dus moest ze op een kale wei. Nou vooruit dan voor een dag of twee kan dat geen kwaad..

Later kreeg ik nog een sms dat ze ook nog eens d'r ijzer was verloren in d'r nachtelijk avontuurtje, goed de hoefsmid moest toch komen..

In de middag maar gelijk naar stal gegaan na het werk en de schade bekeken, paal is inderdaad geknakt hoe ze het heeft gedaan weet ik niet, ijzer is er mooi vanaf gekomen zat al wat los en ze liep helemaal niet raar of gevoelig, mooie droge benen phoe pak van mijn hart.

Toch maar opgezadeld om wat in de bak te gaan rijden veel stappen en ze voelde goed aan, beetje aan het werk gezet wat ze totaal niet meer gewend is (twee maanden stil gestaan tot vorige week) en ze was het dus ook helemaal niet met me eens !
Ze maakt zich sterk liep lang liep opgekropt speelde vreselijk met d'r bit en pakte hem af en toe eens flink vast, aan haar gebit kan het niet liggen die heeft de tandarts goed gekeurd.
Dit doet ze nu al een paar dagen en ik ben het beu, ik zat al te denken dat het kwam omdat ik nu tijdelijk zonder neusriem rij omdat die wond daar zit grr..

Na een 20 min. begon ze los te komen en liep ze erg fijn maar goed toen was de cameraman (opa dus) er niet meer dus dat staat niet op foto ;(

Zodra de hoefsmid is geweest zal ik proberen weer iemand te regelen voor foto's kijken of ze tegen die tijd wat sneller fijn te rijden is..

Afbeelding
Erg jammer vind ik van mezelf dat als zij begint te trekken ik mijn handen vast zet..
Zie nu ook dat ik mijn zadel wel wat meer naar achteren had mogen leggen :o

Afbeelding
Hier liep ze fijn maar is de foto niet zo denderend haha !

http://www.mijnalbum.nl/Foto-67E7OKRJ.jpg
Hier zie je een goed voorbeeld hoe druk ze toch wel niet met dat bit was terwijl ik echt niet achterlijk doe met mijn teugels..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QN8VG3LL.jpg
Opletten echt niet !

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CMKEGKF7.jpg
Ze vergat haar achterhand ook gewoon totaal, die twee maanden stil staan hebben wat dat betreft geen goed gedaan ik had haar voor die rust periode echt fijn te rijden..

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:40

Louise:

maandag 15-8

Vandaag heerlijk gereden met Arie. De eigenaresse van Arie was ook op stal dus we hebben samen gereden in de bak (ze heeft nog een paard). 1 uur en 20 min gereden waarvan 20 min echt werken en de rest heerlijk rustig stappen en een beetje kletsen. Ik heb natuurlijk weer zonder zadel gereden dat me wel weer spierpijn op zal leveren. Dat krijg je nou met een bijrijdpaard he :P. Woensdag gaan we een heerlijk ritje maken naar het Amsterdamse bos ik ben benieuwd :D

Ik heb alles gelezen alleen het is zoveel dat ik niet op iedereen kan reageren. Maar degene die nieuw zijn, Hallo en welkom :D

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:05

Maxielover schreef:
Hoi, nee dat zadel gaat het niet worden, wordt de Cheyenne denk ik ! Zeker heerlijk dat hij zo braaf is buiten.... Heb het geluk dat hij een heerlijk relaxt en rustig karakter heeft, echte koudbloed ! Al heb ik er zelf ook hard met hem aam gewerkt dat hij niet meer schrok van tractors, vrachtwagens, e.d.Max krijgt vit. E en Selenium ook tegen stijfheid, om de afvalstoffen in de spieren goed af te voeren om verzuring te voorkomen. Het helpt goed ! :d

Ben ook jaren bezig geweest met zadels.
Van boom naar boomloos en weer terug naar een zadel met boom.
Mijn tank paste vrijwel geen zadel , of ik zat er weer niet lekker op.

Hoe ben je te werk gegaan om er een echte koudbloed van te maken? Zodat er geen paniek meer is van geluiden achter hem of trekkers en paard en wagen b.v.

Vandaag eerst even gereden in de bak en daarna nog even uitgestapt in de polder.
Was zo lekker weer en rustig en maron dus ook.
Tevreden weer in de paddock gezet met een berg hooi :)
Morgen gaat een klein ruitertje maron poetsen en rijden, hoop dat maron wil lopen. Maar als ik een stap zet dan gaat hij in ieder geval achter mij aan :D

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:58

Maxielover :

@ jomaro :
Het is niet zo dat mijn Haf nergens meer van schrikt hoor ! Maar ik ben wel trots dat ik kan zeggen dat mijn paard stoerder is dan een politiepaard ! Ik heb nl. Stage gelopen bij de bereden politie en als ik op die paarden reed in de binnenbak vonden ze alles eng, haha. Dus bomproof is Max wel ! Hoe heb ik het hem geleerd.... Tja, goede vraag ! Ik denk dat het vooral een kwestie van oneindig vertrouwen is, en dat is er. We zijn alweer bijna 8 jaar samen en dikke maatjes, een bewijs daarvan is dat hij altijd naar me hinnikt en duidelijk blij is om me te zien. Mooier kan niet ! En daarnaast is veel ook een kwestie van wennen, denk ik. Tractors en vrachtwagens vond hij eerst eng, maar toen ik ze meer tegen kwam raakte hij eraan gewend en schrok hij niet meer. En iets wat
Ik ook heel belangrijk vind, niet belonen als hij bang is of vervelend gaat doen. Gerust stellen en vertrouwen geven vind ik belangrijk, maar pas belonen als hij weer rustig is en het gedrag laat zien wat je wilt hebben vind ik nog veeeeel belangrijker. Zo leer je geen verkeerd gedrag aan. Ik vind dat je een paard ook best wel even op z'n donder mag geven als ze gaan lopen trutten, max krijgt gewoon een tik op z'n kont en ik maak m'n stem zwaar, gewoon "hup, lopen !" Als hij er braaf langs gaat beloon ik hem natuurlijk uitgebreid, maar geen getrut. Als hij ergens echt niet langs durft en mijn hulp nodig heeft, dan stap ik af en laat ik hem even rustig kijken en stel ik hem gerust, dan ga ik hem voor omdat hij mij als leider ziet, hij vertrouwt mij en ik laat hem zien dat er niks aan de hand is, dan volgt hij mij. Dit is bijv. Ook heel handig met trailer laden. Ik heb een hekel aan paarden die geen respect hebben voor mensen, dat vind ik heeeel belangrijk. Dit dwing ik niet af, ik hoef er ook niet voor te slaan, alleen als hij te ver gaat (bv. Door me heen willen lopen) laat ik hem wel even schrikken zodat hij weet dat dat niet mag. Laatst gaf mijn bijrijder mij een mooi compliment, toen we op de poetsplaats bezig waren en Max zo in paniek was van de pauw. Mijn bijrijder zei dat ze zag dat Max toch gelijk achteruit ging toen ik mijn hand op zijn borst legde en dat hij toch naar me luisterde ondanks zijn paniek, hij had zeker wel door dat hij naar me moest luisteren en dat deed hij ook uit zichzelf. Dat is een beetje mijn manier van opvoeden en hoe ik hem bomproof gemaakt heb, ik zie duidelijk dat het werkt en dat vind ik super !

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:32

Heidi:
Maandag 15-08-2011.
==============

Vanavond weer bij Willem geweest,en omdat de kinderen nog vakantie hebben mochten ze lekker mee. :D
Willem was drukker dan druk vandaag met poetsen,Henk was ook bezig met andere paarden dus meneertje had het druk met alles in de gaten te houden. :P
Zelfs de peesjes om doen duurde even voordat hij ze om had,draaid alle kanten op ondanks hij tussen 2 touwen staat.
Op stappen ging zo,met singelen stond hij aan een drol te snuffelen en daarna moet hij natuurlijk zijn mest boven op de drol zien te krijgen en staat dan keurig stil haha en ben er toen op gesprongen want ik wist bij voorbaat al dat het vandaag anders een ramp zou worden om er (alleen) op te kunnen komen. :o

Omdat het rijdne de laatste tijd niet lekker gaat ben ik een paar stappen terug gegaan.
Ik ben nu bezig om hem zelf weer het vertrouwen terug te geven in mijn handen....ik heb geen harde hand,maar misschien ging het allemaal wat te vlug voor Willem.....dus nu alleen maar lang en laag,en dat werkte goed,laatste stukje kwam hij zelfs al wat meer opgericht.
Ik denk dat als ik zo even blijf rijden en hem goed aan blijf voelen dit over een paar dagen weer oke zal zijn,
H eb er een goed gevoel bij nu. :)
Heb hem wel dik een uur gereden vandaag,maar veel lange teugel en lekker relext gereden,hij zweete amper.
Morgen vroeg ga ik weer (lang leven de vakantie *\o/* ) en hoop hem dan weer zo op te kunnen pakken.

Na het rijden hem weer verwend met lekkers en een schone stal,hij heeft een nieuwe buurman :') geloof dat Willem zelf een buur vrouw leuker had gevonden haha
Deze ruin moet getuigd worden dus de komende weken staat hij langs Willem.

Na het rijden hebben mijn kinderen nog lekker in de bak gespeeld....zaten van top tot teen onder het zand :=
Thuis lekker gedoucht en nu liggen ze moe maar voldaan te slapen. :Z

(ik probeer morgen even bij te lezen :o )

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:49

Susanne:

Mijn eerste bijleesdeel:

@ Marga, wat fijn dat de verhuizing zo goed is gegaan! En ook al een eerste les afgesproken, fijn zeg.
@ Rianna, leuk een achternaam genootje van Katja :D
@ Annemarie, haha met een plamuurmes de stal schoonmaken.. Wat een smeerkees! Fijn dat je lekker gereden hebt!
@ Daphne, bah das nie fijn om je ineens zo slecht te voelen! Gelukkig maar dat het 's avonds weer beter ging!
@ Mando, haha een icognito pony..
@ Amanda, zou me ook rot schrikken als zoiets op de deur staat.. Gelukkig viel t mee!
@ Heidi, wat is Willem braaf geweest!
@ Laura, ben erg benieuwd naar de foto's!

Ga straks weer verder, maar ben ook even ncis aant kijken ;)

Zaterdag 13 augustus
Vandaag onze 'schriktraining' gedaan! Hadden 2 hindernispalen met daartussen vlaggetjes, stoelen, plastic, fleecedekens, paraplu, hesjes over de bakrand, een bal, plastic zakje aan een stok, al met al best wat indrukken. Katja liep overals braaf overheen/langs! :j Alleen de vlaggetjes waren even eng! En aangezien ze moest bukken om eronder door te kunnen duurde t even voor ze dat ook durfde, maar uiteindelijk deed ze t *\o/* en na een paar keer ging het zelfs in normale stap (de eerste paar keer bukte ze en sjoef eronderdoor!). Daarna met de meiden een rondje van 3 kwartier gewandeld, erg gezellig! En uiteraard koffieleuten in onze 'kantine anex zadelkamer'.

Zondag 14 augustus
Vandaag zouden we les hebben. Helaas was de regen nu toch echt teveel geworden voor de bak en lagen er aardig wat plassen. De les dus maar verzet naar donderdagavond. Komt mij ook wel goed uit, want morgen komt de zadelpasser weer en dan hebben we hopelijk ons nieuwe zadel *\o/* Aangezien het wel droog was, zijn we er weer met zn drieen (nou ja zessen ;) ) op uitgetrokken. Vriendin van mij heeft een welshje en zij besloot om nu maar onder het zadel mee te gaan. Kwamen we onderweg mensen tegen: 'Dat leutje wichje is verstandig, die gaat er op zitten' we hebben ons slap gelachen, want t 'leutje wichje' is de oudste van ons drie (27 jaar) :') _O- Komen we onderweg langs een stukje bos, wij dachten dat we een paaltje zagen met een rode bovenkant. Dus wij door het hoge gras naar dat paaltje.. Bleek het toch niet een rode bloem te zijn _O- ahum.. maar weer omgedraaid dus want echt begaanbaar was t ook niet in dat 'bos'. Terug op stal, paardjes naverzorgd, begint het toch te plensen! Waren weer net op tijd :j

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:14

Maxielover :

Vandaag een lekker tutdagje met Max ! Heerlijk, af en toe alles weer van top tot teen netjes. Ik heb z'n manen en staart gewassen, eerst shampoo, toen conditioner en toen het droog was serum erin en uitgeplozen. Heb het puntje van zijn staart 2x met dettol gewassen en die is nu ook weer mooi wit ! *D Hij genoot ervan, vooral toen ik zijn manenkam lekker masseerde. Daarna z'n hoefjes ook maar weer eens ingevet en het waterballet wat we gemaakt hadden de put in geveegd. Daarna mocht hij weer lekker de wei op, gelukkig ging hij niet meteen liggen rollebollen ! :D Was weer leuk.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 00:36

@Suus
Waar gaat Future naartoe? Naar een andere stal als Asra...?
@Heidi
Willem zijn hormonen waren goed bezig zo te horen :P Slim een stukje terug naar de basis :j Gaat vast goedkomen!
Geniet nog van jullie vrije weekje met de kids :)
@Yvank
Bijna vakantie :):)
@Daphne
Gelukkig heeft Jenny geen schade... Rijplaatjes zien er fijn uit, hier en daar kunnen je teugels iets korter?
@Louise
Oei jij gaat spierpijn krijgen _O- Klinkt gezellig zo met de eigenaresse :j
@Rianne
Ben benieuwd hoe je les is gegaan!
@Maxielover
Je verzorgster klinkt goed... Hij heeft zich van zijn goede kant laten zien op die pauw na _O-
Dettol ga ik erin houden, slim!
@Ingrid
:oo Jij hebt het zo te lezen echt super druk, maar klinkt wel als leuk werk :)
@Susanne
Bij jou op stal klinkt het heeel gezellig +:)+ Leuk zo een schriktraining, ga zoiets binnenkort ook eens neerzetten in de bak.

Ik hang met me reet in een emmer heet water _O- Heb me ineens een steenpuist :oo
Ik baal er wel flink van, want zo kan ik niet rijden en wil gewoon heel erg graag verder trainen voor de wedstrijd zondag in Rosmalen -O-
Heb Alves vandaag dus maar gelongeerd met pessoa lang/laag en al vrij snel naar de oprichting. Hij doet dat altijd heel braaf, reageert alert op ieder commando met 2 hoeven in zijn neus. Heb het onderkantje van zijn staart even gewassen, benen afgespoten en met een halve kilo sportmuesli op stal gezet.
Met Boy had ik vandaag grootste plannen, longeersingel introduceren etc. Hij stond warm te stappen in de stapmolen, terwijl ik alles klaarzette... Helaas is er een lesklant van een paard gevallen, moest ik helpen (alles afzadelen), toch ambulance gebeld uit voorzorg (hersenschudding), alles hooi gegeven... Dus plan viel in duigen! Wel trots op Boy hij heeft zich weer gedragen hoe ik het wilde +:)+ (geen dominante uitprobeerseltjes zegmaar). Heb ook zijn benen afgespoten en een borsteltje over hem gehaald.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:10

Annemarie:

Zo ben ook een tijdje afwezig geweest. Druk, drukker, drukst had ik het. Zondag was een gezellig dagje met familie en gisteren boodsschappen en nog iets veel leukers geregeld. Ik ga onverwacht nog 2 weken naar Portugal :-) (ga maandag al weg). Mijn vriendin haar ouders wonen daar dus hoef alleen de reis te betalen. Tja dan kan ik geen nee zeggen. Heb de laatste tijd ook aardig wat voor mijn kiezen gekregen (baan kwijt terwijl ik net een huis heb, vader 2 weken in het ziekenhuis en thuis extra zorg nodig had/heeft) dus even er uit zal me wel goed doen.

Jullie zijn ook goed met de paardjes bezig geweest. Heb niet heel veel tijd om uitgebreid te reageren, want moet nog aardig wat doen, voordat mijn vriendin om 12 uur op de stoep staat. Gaan gezellig shoppen in Rotterdam en dan bij de japanner lekker sushi eten.

Annemarie en Storm 15-8

Storm lekker uit de wei gehaald en uitgebreid gepoetst enz. Daarna weer fanatiek in de bak gaan rijden. Hij had in eerste instantie zijn crossmodus weer aan staan. Bit vast, kop in lucht en hard willen lopen. Nou prima hoor jongen, draaf jij maar even een paar rondjes als een mongool door de bak. Eerder valt er dan toch niet veel mee te beginnen haha. Daarna heb ik 'm uiteindelijk nog redelijk naar mijn zin aan het lopen gekregen, maar het gaat wel eens beter.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:39

Rianne

@ Nathalie: wat fijn dat Puk het zo goed doet! MaMarena ook. :) Leuke foto's! En fijn dat het zo goed gaat met Luna.
@ Maxielover: jammer dat die Barefoot London tegenviel. Ze lijken wel comfortabel maar blijkt dus tegen te vallen, jammer.. Wel heerlijk dat 'ie zich zo goed gedroeg! Hahaha, lekker slobbermondje!
@ Klaaske: heerlijk zeg, zo'n buitenritje! En ach, dat je dan even moet afstappen voor zo'n enge ezel is dan ook niet zo'n ramp. Die beesten komt ze ook niet elke dag tegen natuurlijk. :))
@ Annemarie, haha heerlijk he.. Zo'n zwarte haf. :') Ze houden je iig wel bezig. Hier was het ook niet geweldig weer (regen) maar we konden tijdens de BBQ onder een afdakje zitten, gewoon in een t-shirtje dus was lekker!
@ Esmee, ach een zwarte Haflinger voor de afwisseling is ook wel 's leuk! Vervelend dat je het zo snel koud hebt. Maar wel lekker dat je daarna nog ff over de weg hebt gestapt om af te koelen.
@ Amanda, schrikken zeg! Gelukkig valt het mee.. :) Balen dat jij je niet zo goed voelde. Inmiddels weer beter?
@ Heidi, leuk om over Willem te lezen. Je enthousiasme spat er van af, haha.
@ Laura, fijn dat het de hele dag droog is gebleven zodat de fotoshoot gewoon door kon gaan. Wat leuk dat ie dan zo lekker showt! Dat moet je ook wel wat hebben voor mooie foto's natuurlijk. Ben heel benieuwd!
@ Anneke, leuk om te kijken hoe je paard het bij je bijrijdster doet. Grappig dat ze tussen allemaal friezen staat, dat valt inderdaad wel op dan.
@ Marga, heerlijk dat Azkaban zo lekker begint te lopen en dat het lijkt of ie tot rust komt op z'n nieuwe stal. Goed teken!
@ Susanne, wat leuk dat Katja ook een 'van Steenbergen' is! Leuk zo'n schriktraining, zoiets wil ik binnenkort ook nog even gaan doen. Wat leuk dat Katja het allemaal zo braaf deed. :D Jammer dat je les niet door ging, maar kwam dus wel uit.
@ Doei, ieh.. Irritant zeg, een steenpuist. Lijkt me niet fijn! := Balen dat je nu niet kunt rijden. Duurt zoiets lang of weet je dat niet? Wel fijn dat Alves het zo goed deed tijdens het longeren. Jammer van Boy, maar goed.. Een gevallen stalgenootje gaat natuurlijk voor.

Rianne & Marena, maandag 15 aug. 2011

Les! :):) Eerst de vlechten maar even uit haar manen gehaald, konden die even los wapperen tijdens het rijden. Daarna gaan opzadelen en de bak in.. Vond haar vrij voorwaarts vergeleken normaal, maar misschien was dat wel gewoon mijn eigen zenuwachtige houding. Dat ben ik altijd nog een beetje met les.. :+ We zijn vooral bezig met Marena lang & laag te laten lopen. Ze durft nog niet goed te zakken waardoor ze haar rugspier nog heel erg vast houd.. Zodra ik wat meer contact maak met de teugels gaat ze ook meteen een stuk langzamer dus ook maar bezig geweest met het voorwaarts lopen. Durf er nu zelf ook meer aan te rijden dus les ging eigenlijk wel heel goed! Marena deed het precies volgens het boekje, aldus mijn instructrice. :)) Ze durft steeds iets meer lengte nemen dus dat halsstrekken komt straks vast wel goed! Vind het wel heel belangrijk dat ze haar rug loslaat dus wel even iets om mee bezig te kunnen. Ook veel kleine voltes gemaakt en zo, blijkt nog best lastig te zijn. Na les haar eten gegeven en daarna weer met haar shetlandervriendjes het weiland in. :z

Weer veel geleerd van m'n les. Kan nu zelf weer aan de slag! Nu al zin in de volgende keer. :D

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:46

Maxielover :

@ doei : ja ik ben ook erg blij met m'n nieuwe verzorgster ! Ik had al iemand op woe, zij blijft hem ook gewoon doen en die ander doet Max dan op ma En di. Ik ben zelf van ma t/m woe niet in de buurt, vandaar. Die pauw vindt hij altijd vreselijk eng, maar gelukkig komt hij niet vaak bij ons op het terrein. Er lopen op het terrein van de stal naast ons wel een stuk of 6 pauwen ! Prachtige beesten vind ik het. Die Dettol werkt heel goed, wordt het mooi wit ! Al weet ik niet of het goed is om er de hele staart mee te wassen, het is wel huidvriendelijk maar toch wel een stuk agressiever dan shampoo volgens mij !

@ rianne : ja die London is toch niet wat ik ervan verwacht had, en de Cherokee ook niet. De Cheyenne beviel me juist wel beter dan verwacht ! Die wordt het dus denk ik. Hij loopt met de slobber altijd te knoeien als er vliegen zitten, mag ook wel oppassen dat hij mij niet ook onder kliedert !

Vandaag heeft Max lekker een dagje vrij, morgen samen met m'n verzorgster erheen om de laatste keer schimmel te behandelen. Van de week alle borstels in de dettol en dan hopen dat het weg blijft. Erg vervelend....