Sjemira schreef:Marga:
Daphne wat bedoel je met vanuit de OP toch? Heb geen idee wat dat betekend hahaha
Daphe :
Openingspost
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
enthousiast paard, dat knopje zit er in ieder geval op 
Dan bepaal jij wat er gebeurd, hoef je niets negatiefs te benaderen, kan zij voor je werken, everybody happy
Wat zou je apetrots zijn dat het nu zo goed gaat, de foto's spreken voor zich!
Het rijden ging goed, de oprichting was fijn
Lang en laag begonnen, al schakelend opgepakt. Hij werd een paar keer zwaar in de hand waarop ik mijn handen opende, gas gaf en weer opving dit werkte echt goed! Dit geeft de burger weer goede moed 
Vanaf dat ik hem uit de opfok pakte totdat ik hem weer terugbracht heeft hij aan alle punten van mijn wensenlijstje voldaan
Hoofdstelletje indoen gaat goed en is bevestigd, morgen eens een longeersingel omdoen in de roundpen
beentjes, baard, oortjes en neusjes
mooi strak op de keuring 
hij had al voor de weet ik veel hoeveelste keer het zadel op, maar vandaag de eerste keer dat hij het niet als een gevaarlijke tijger beschouwde
Nathalie83 schreef:haha niet helemaal kaalbeentjes, baard, oortjes en neusjes
mooi strak op de keuring
En klopt iddhij had al voor de weet ik veel hoeveelste keer het zadel op, maar vandaag de eerste keer dat hij het niet als een gevaarlijke tijger beschouwde
Ik schrok al!

Sjemira schreef:Marga:
@Nathalie: ohh ik ken dat gevoel, heerlijk. Wat is puk leuk zeg, hoe oud is tie?
@Maxilover: dus dat zadel wordt hem niet. Dat hij zo braaf is buiten, heerlijk. Waarom heeft ie Vitamine E met seleen?? Ik heb nl. mijn oude haf dat ook moeten geven: tegen stijfheid.
Ik vond je verslag heerlijk om te lezen.

Dus meneer had zich even omgetoverd tot wilde hengst en ging er snuivend, met hoofd hoog en grote ogen dribbelend langs. Al zijn spieren aangespannen, mooie hengstennek heeft ie dan !
Zelfs op de poetsplaats stond hij nog onrustig te dansen en te kijken. Gelukkig was hij na 5 minuutjes weer in slaap gesukkeld en konden wij rustig poetsen. Daarna opgezadeld, de London erop. Zij ging rijden, ik op de fiets ernaast een buitenritje gemaakt van een uur en 3 kwartier. Max gedroeg zich voorbeeldig, ik heb haar nog wat aanwijzingen gegeven maar het ging allemaal heel goed, volgens mij vinden ze elkaar wel leuk !
Bij terugkomst op stal was de pauw er weer, hele toneelstuk weer overnieuw.....
Max afgezadeld, even lekker afgespoeld, eten gegeven en de randen van zijn achterhoeven (voor heeft hij ijzers) een beetje rond gevijld. Daarna Max weer terug gebracht naar de wei. Was weer leuk !

. Woensdag gaan we een heerlijk ritje maken naar het Amsterdamse bos ik ben benieuwd
Maxielover schreef:Hoi, nee dat zadel gaat het niet worden, wordt de Cheyenne denk ik ! Zeker heerlijk dat hij zo braaf is buiten.... Heb het geluk dat hij een heerlijk relaxt en rustig karakter heeft, echte koudbloed ! Al heb ik er zelf ook hard met hem aam gewerkt dat hij niet meer schrok van tractors, vrachtwagens, e.d.Max krijgt vit. E en Selenium ook tegen stijfheid, om de afvalstoffen in de spieren goed af te voeren om verzuring te voorkomen. Het helpt goed ! :d

) en hoop hem dan weer zo op te kunnen pakken.
geloof dat Willem zelf een buur vrouw leuker had gevonden haha
) 

Alleen de vlaggetjes waren even eng! En aangezien ze moest bukken om eronder door te kunnen duurde t even voor ze dat ook durfde, maar uiteindelijk deed ze t
en na een paar keer ging het zelfs in normale stap (de eerste paar keer bukte ze en sjoef eronderdoor!). Daarna met de meiden een rondje van 3 kwartier gewandeld, erg gezellig! En uiteraard koffieleuten in onze 'kantine anex zadelkamer'.
Aangezien het wel droog was, zijn we er weer met zn drieen (nou ja zessen
) op uitgetrokken. Vriendin van mij heeft een welshje en zij besloot om nu maar onder het zadel mee te gaan. Kwamen we onderweg mensen tegen: 'Dat leutje wichje is verstandig, die gaat er op zitten' we hebben ons slap gelachen, want t 'leutje wichje' is de oudste van ons drie (27 jaar)
Komen we onderweg langs een stukje bos, wij dachten dat we een paaltje zagen met een rode bovenkant. Dus wij door het hoge gras naar dat paaltje.. Bleek het toch niet een rode bloem te zijn
ahum.. maar weer omgedraaid dus want echt begaanbaar was t ook niet in dat 'bos'. Terug op stal, paardjes naverzorgd, begint het toch te plensen! Waren weer net op tijd

Hij genoot ervan, vooral toen ik zijn manenkam lekker masseerde. Daarna z'n hoefjes ook maar weer eens ingevet en het waterballet wat we gemaakt hadden de put in geveegd. Daarna mocht hij weer lekker de wei op, gelukkig ging hij niet meteen liggen rollebollen !
Was weer leuk.
Slim een stukje terug naar de basis
Gaat vast goedkomen!
Klinkt gezellig zo met de eigenaresse
Jij hebt het zo te lezen echt super druk, maar klinkt wel als leuk werk
Heb me ineens een steenpuist
(ga maandag al weg). Mijn vriendin haar ouders wonen daar dus hoef alleen de reis te betalen. Tja dan kan ik geen nee zeggen. Heb de laatste tijd ook aardig wat voor mijn kiezen gekregen (baan kwijt terwijl ik net een huis heb, vader 2 weken in het ziekenhuis en thuis extra zorg nodig had/heeft) dus even er uit zal me wel goed doen.
Leuke foto's! En fijn dat het zo goed gaat met Luna.
Ze houden je iig wel bezig. Hier was het ook niet geweldig weer (regen) maar we konden tijdens de BBQ onder een afdakje zitten, gewoon in een t-shirtje dus was lekker!
Balen dat jij je niet zo goed voelde. Inmiddels weer beter?
Jammer dat je les niet door ging, maar kwam dus wel uit.
Balen dat je nu niet kunt rijden. Duurt zoiets lang of weet je dat niet? Wel fijn dat Alves het zo goed deed tijdens het longeren. Jammer van Boy, maar goed.. Een gevallen stalgenootje gaat natuurlijk voor.
Eerst de vlechten maar even uit haar manen gehaald, konden die even los wapperen tijdens het rijden. Daarna gaan opzadelen en de bak in.. Vond haar vrij voorwaarts vergeleken normaal, maar misschien was dat wel gewoon mijn eigen zenuwachtige houding. Dat ben ik altijd nog een beetje met les..
We zijn vooral bezig met Marena lang & laag te laten lopen. Ze durft nog niet goed te zakken waardoor ze haar rugspier nog heel erg vast houd.. Zodra ik wat meer contact maak met de teugels gaat ze ook meteen een stuk langzamer dus ook maar bezig geweest met het voorwaarts lopen. Durf er nu zelf ook meer aan te rijden dus les ging eigenlijk wel heel goed! Marena deed het precies volgens het boekje, aldus mijn instructrice.
Ze durft steeds iets meer lengte nemen dus dat halsstrekken komt straks vast wel goed! Vind het wel heel belangrijk dat ze haar rug loslaat dus wel even iets om mee bezig te kunnen. Ook veel kleine voltes gemaakt en zo, blijkt nog best lastig te zijn. Na les haar eten gegeven en daarna weer met haar shetlandervriendjes het weiland in.