[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:36

Hallo :wave:

mag ik hier ook mee kletsen? Ik ben sinds een jaar in het bezit van een haflinger: Stef (officieel Steven van de Posthoeve, vader is Star). Ik heb Stef eerst 5,5 jaar verzorgd voordat ik hem heb gekregen: het mooiste cadeau ooit. Stef is inmiddels 17 en we staan op een pensionstal vlakbij Rotterdam waar hij momenteel met zijn vrienden in de wei staat. Hij is altijd recreatiepony geweest tot ik 4 jaar geleden besloot dat ik dressuur met hem wilde rijden :+ Het heeft wat moeite gekost, maar inmiddels zijn we L1+7. Ook springen we voor de lol iedere zaterdag mee in de springles.

En om in te haken op het onderwerp hiervoor: over twee weken gaat het mes erover heen :Y) Er zit al een berenvacht op, en dat is niet handig als je in een binnenbak moet starten. Nadeel is alleen dat hij scheren niet leuk vindt := Sedelin en praam zijn nodig om hem te kunnen scheren..

jSophiaF

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 4 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:10

hoi marieke, welkom in de topic.
Gelukkig heb ik geen praam nodig, daar loop die oudste van mij doorheen als het moet en tijdens het scheren wordt ze dan nog feller, dus gewoon plat spuiten die handel, hihihi.

Net even gemest , ben gelijk zelf drijfnat van het zweet, die verkoudheid/griep is nog niet geheel me lichaam uit, want heb er normaal nooit last van.
Morgen weer trainen met don.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:23

Marieke_K welkom en huuuuuu foto`s

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:36

Bij mara heb ik wel een praam nodig in de buurd van haar hoofd.. soms begind het al op haar schouder, en soms pad op het midden van haar hals... we shall see.

Ik heb een kur op muziek proef gemaakt, maar hij is echt druk... Ik ben beneiuwd of het gaat werken... dan ga ik hem een keertje rijden :P

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:41

Freya schreef:
@ farahtjuh , ziet er goed uit, zo'n kale Fanny ... mag ik vragen waar je je laarzen gekocht hebt ?

Donna is zaterdagmiddag kaal .... hoop dat het lukt om dr helemaal kaal te krijgen of hoofd na.

Ja hoor dat mag je rustig vragen
Heb deze laarzen gekocht bij divoza, heb er 5 week op moeten wachten omat ik voet 38
Nodig had de hoogte van de 38 maar de kuit weite van de 39 laars moest hebben
Dus is nog best snel gegaan

In de herfst vakantie moeten farah en liane er aan geloven met scheren en hoop dat zee ere net zo mooi uit komen als fanny
Liane krijgt weer een hartje op der kont

Welkom marieke_k

Nog 1 dag stage en dan weekend ben ik echt aan toe
Voor nu truste meiden

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:45

Welkom Marieke :)

Ik heb geen ervaring met scheren.. Nog nooit gedaan en nog nooit gezien..

Vanmiddag weer met Marena wezen rijden, ze liep lekker :) zal wel van de zon komen :+ Ze had beetje gezweet, dus dacht laat d'r ff in de bak rollen voordat ze in het land weer de dikste modderpoel opzoekt.. maar ze had helemaal geen zin in rollen :+ ze had het veel te druk met mij volgen en om zich heen kijken.. leverde wel paar leuke foto's op :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna nog ff met Pien naar de Epplejeck geweest :) vet hippe rijbroek gekocht :P

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:45

Heb je zelf een kur gemaakt Gail?!?! respect!!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:06

Peelie schreef:
Bij mara heb ik wel een praam nodig in de buurd van haar hoofd.. soms begind het al op haar schouder, en soms pad op het midden van haar hals... we shall see.

Ik heb een kur op muziek proef gemaakt, maar hij is echt druk... Ik ben beneiuwd of het gaat werken... dan ga ik hem een keertje rijden :P

Meestal gaat te druk niet werken, dan komt je muziek niet mooi uit met je proef.
Mag ik hem lezen ? mag via pb ...
Heb zelf vroeger ook meerdere kuren geschreven en tot nu toe nog steeds met goed resultaat, 1e en 3e plaatsen ... met gemiddeld 192 punten.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:10

pff knap hoor.. k zou het niet kunnen..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:01

is niet zo heel moeilijk. Wat de jury meestal waardeert is als je er 1 of 2 onderdelen is bouwt die hoger liggen als het nivo waarin je rijdt. Maar wel rust in de kur, zodat de kur er niet gehaast uit gaan zien en even veel figuren op elke hand. Is erg leuk om te maken.

Roxylovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:49

ik weet niet of cup geschoren gaat worden ligt een beetje aan de eigenaar, vamiddag eindelyk me cupje weer zien !!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:16

Freya schreef:
is niet zo heel moeilijk. Wat de jury meestal waardeert is als je er 1 of 2 onderdelen is bouwt die hoger liggen als het nivo waarin je rijdt. Maar wel rust in de kur, zodat de kur er niet gehaast uit gaan zien en even veel figuren op elke hand. Is erg leuk om te maken.

Ach, eerst moet ik hem op stal maar eens een keertje rijden, het is gewoon een probeersel :)

vandaag gaat mijn scheerapparaat mijn kant op, en hopelijk heb ik hem dan morgen binnen.

Vandaag weer rijden, hopelijk gedraagt ze zich een beetje, want ik heb gistere niet gereden vanwegen de regen en onweer. Het was een grote flits show hier...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:39

Murning..

Een kur zelf maken, knap hoor! ben echt een nitwit met muziek :=

vanochtend de bolle aan de dubbele lijnen gehad, hij liep lekker :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:36

nee, de muziek heb ik ook gewoon van i-net af.. alleen de proef heb ik zelf gemaakt, op L2 nivo... Ben nog helemaal geen L2, maar dat moet ze prima aan kunnen :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:52

Ga je de kur ook gebruiken voor wedstrijd ?
Dan zou ik persoonlijk maar 1 a 2 onderdelen pakken die hoger liggen dan je eigen nivo.
Je bent nog niet ervaren met het L2 nivo, waardoor je de oefening fout kan uitvoeren, waardoor je je puntent totaal flink naar beneden kunnen denderen, wat zonde zou zijn.
Maar dat is mijn mening.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:54

nee niet voor wedstrijd, het is gewoon een experimentje. kijken hoe het uitpakt, gewoon voor del lol :P

zou je mij een voorbeeld kunnen sturen van een proef met muziek van jou?
ik ben nieuwschieirg hoe dat er uit ziet...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:33

Blijf het knap vinden :D Ik heb 1x met Stef in een binnenbak met geluidsinstallatie gereden, hij vond het doodeng al dat geluid om hem heen :+

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:49

Lijkt me wel vet, een kur op muziek..
met kerst hebben wij ook altijd activiteiten op stal..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:25

5 oktober kan ik mijn laptop ophalen bij de winkel, heb er net een gekocht. Een HP voor 530,-

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:04

Welkom! :D Wat leuk dat je na 5,5 jaar verzorgen hem dan mag hebben!

Leuke foto's Nathalie! :)

Ben benieuwd of het wat is Gail, ik zou hem ook niet té druk doen, mocht je 1x de draad kwijt zijn mis je gelijk een heleboel dingen. Maarja eerst maar testen natuurlijk! :)

Nibbit is gelukkig niet bang voor geluid, maarja dat mogen we ook wel verwachten van hem :+

Vandaag S.E. economie (school examen, telt 1x mee) volgens mij ging het wel redelijk! :) Zo even eten, en dan eindelijk spullen kopen voor Nibbit! :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:35

nu al een SE, wij hebben over een paar weken pas se week :P

Mara was vandaag best wel braaf! (alleen beetje druk met opzadelen) ik hoop echt dat ik zijn scheermachine binnen heb morgen...

Ik heb vandaag op marador gezeten!!! Hij lag in het land, en als hij eenmaal ligt dat staat hij niet zomaar meer op. Dat is zijn veulen gedrag. Dan kan hij helemaal plat gaan liggen en lekker slapen. Maar ik kwam aanlopen hij helemaal vrolijk kijken, maar zoals verwacht, bleef hij liggen. Dus ik ging hem aaien en toen bedacht ik me dat ik tegen hem aan kan gaan zitten. Dus ik ging lekker tegen hem aan hangen, nika aan de hand. Hij was super relaxed. Dus uiteinelijk ben ik boven op hem gaan zitten (met 2 benen aan 1 kant zodat ik er weer makkelijk vanaf kon) en hij vond het prima! Hij vond het wel gezellig volgens mij, lekker met zijn oortjes er op, en geaait worden. Wat wil je nog meer :+ Hij vond het echt helemaal prima. hij heeft geen aanstalte gemaakt om op te staan. Hij was echt relaxed... Was echt een leuke ervaring! Ben ik toch de eerste die er op gezeten heeft. :P

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 18:59

Gaaaaf zeg Gail! :D Ook fijn dat hij lekker relaxed bleef! :)

Haha wij hebben vanaf de vierde al SE's, in de vierde tellen ze 1x, in de vijfde 3x, en in de zesde 6x.. :P

YES! :D Eindelijk deken voor Nibbit gevonden! Van BR, een donkergroene met zwart, superstoer! Was wel even prijzig, maar ik ben er super blij mee! :) Morgen ga ik natuurlijk even wat foto's maken :P

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:01

Gaaf Gail!
en n kur gemaakt, toe maar.. doe het je niet na :P

Nou ik heb n hoop nieuwe/2e hands kleding.. Heb weer dreads, ben weer helemaal vrolijk.. Alleen Guido nog terug (A) Hahahaha..
we gaan iig over 2 weken ofzo samen naar n musical (WWRY) :D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:37

welkom nieuwe.

Praam hoef ik bij pebbels niet aan te komen.
Die word dan alleen maar onnodig fel.

Mooie foto's tegen gekomen :D

Afbeelding
Bo krijgt een spek nekje

Afbeelding
hij komt graag een kusje halen bij het vrouwtje.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:49

I vandaag mn eerste toets gehad, stond bij mij voor volgende week en gisteren pas boeken binnen gekregen dus niets geleerd, maar zoiezo een voldoende dus das mooi:D