[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:48

Naomi, ik wil over een halfjaar ofzo pas wedstrijdjes gaan doen Tong uitsteken en niet bij gehandicapten mensen haha. Erg ben ik he?

Madeira is heerlijk slank! Haha!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:25

Ze is inderdaad wel wat ronder nathalie!

Afbeelding

Voor kerst gekregen van mn ouders Haha!
We hadden er al 2 thuis van mn zusjes, maar nu heb ik er ook eentje..
Ze heet Tokepie, en ligt lekker warm tussen haar 2 nieuwe vriendinnetjes in.

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:52

een vrragje..
Kan je met een westernzadel springen?
Want wij hebben wel een vhz maar die knelt haar dus verschrikkelijk bij de schoft en gebruiken wij ook niet...
en nu begint het weer wat te kriebelen Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:51

Wat een leuke joopiexx Haha!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:56

jump_girl: alles kan Clown Maar als je bij het neerkomen na de hindernis die knop voor op het zadel in je kruis krijgt ben je niet blij! Ook heeft een westernzadel geen kniewrongen, en die zijn toch wel heel nuttig bij het springen.
Kun je niet een goedkoop 2dehands winteczadel erbij kopen voor het springen?
joopiexx schreef:
Ze is inderdaad wel wat ronder nathalie!

Afbeelding

Voor kerst gekregen van mn ouders Haha!
We hadden er al 2 thuis van mn zusjes, maar nu heb ik er ook eentje..
Ze heet Tokepie, en ligt lekker warm tussen haar 2 nieuwe vriendinnetjes in.

Iehhh wat een dotje! Ik heb ook een cavia gehad maar die is dood gegaan Rolleyes

Nathalie: Hoe kan je haflinger ineens drachtig zijn? Heb je hem bij de hengst gehad, of is het een ongelukje?

Madeira_ schreef:
Hahaha en mijn voeten schoten er steeds al uit in draf Tong uitsteken nou ja zou is proberen..

Als je met die beugellengte lekker zit zou ik ze gewoon zo houden. En je kunt ze ook té lang hebben, zodat je knieen niet meer tegen de kniewrongen aan komen en dat wil je ook niet. Donkere foto's maar het ziet er goed uit!

Peelie schreef:
nou ik vind het er helemaal niet slecht uit zien.

Ik zou de volgende keer je beugels zeker 2 gaten langer maken... je zal merken dat dit in het begin heel vreemd zit maar daarna wil je nooit meer anders! Dan passen je benen ook veel beter in het zadel.

Ik ben van plan te gaan verhuizen met mara naar een weilandje met 2 stalletjes er op... Maar dan heeft ze geen weidemaatje... iemand di nog een leuk shetje weet. (liefst jong en speels) merrie ruin of hengst maakt niet uit!

dan heeft he toekomstige veulen namenlijk iemand om mee te spelen behalve mams natuurlijk Tong uitsteken

Waarom ga je naar een andere stal?
Is je paard gewend om alleen te staan?

Pff ik heb ook weer een saaie dag gehad... Ben de hele dag bezig geweest met schoonmaken en boodschappen doen Misselijk En ik heb ook nog eens een ongelukje gehad met het verfen van mijn haar waardoor ik nu met vuurrood haar rond loop Tong uitsteken Straks ga ik het oververfen, maar ik weet niet of het daar beter van gaat worden..

Ik verveel me dood zonder mijn pony!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:05

Madeira_ schreef:
Naomi, ik wil over een halfjaar ofzo pas wedstrijdjes gaan doen Tong uitsteken en niet bij gehandicapten mensen haha. Erg ben ik he?

Madeira is heerlijk slank! Haha!

ja oke snap ik maar is het niet lastig om de bordjes te zien voor je :p

me oom wil me waarschijnlijk wel brenngge dan in de kerstvakantie is het dna ngoed dat ik zondag kom:P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:06

Hinke, te lange beugels is inderdaad ook niet zo'n pretje!

Naomi, ik weet de bakletters uit mijn hoofd Haha! maar eerst nog even flink trainen hoor met Madeiraatje. Lachen

En zondag is ook prima hoor dat je komt Haha!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:08

Madeira_ schreef:
Hinke, te lange beugels is inderdaad ook niet zo'n pretje!

Naomi, ik weet de bakletters uit mijn hoofd Haha! maar eerst nog even flink trainen hoor met Madeiraatje. Lachen

En zondag is ook prima hoor dat je komt Haha!

ja oke de 28 ste is dat dan geloof ik Tong uitsteken maar waar spreke we af want je nieuwe stal weet ik niet waar ide is;p

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:08

Naomi, we spreken wel verder af via MSN. Lachen

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:09

Madeira_ ik kan me voorstellen dat je niet bij wedstrijden voor gehandicapten mee wil doen..
Ik denk dat je ook wel kan leren waar de letters zitten in een bak, oke misschien maak je een keertje een vergissing maar, dat kan ook als je het verschil tussen links en rechts niet zo goed weet (ervaring)
Zelf rijd ik in een bak zonder letters, en k kan daar gewoon een proefje in oefenen.

Je foto's zien er trouwens goed uit!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:10

Joopie, onthoudt gewoon: Alle Franse Boeren Met Centen Hebben Een Koe (of zoiets haha) Lachen

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:11

Jaaa precies die heb ik ook geleerd Haha!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:14

@ vivalavida, leuke foto's mooi roze is niet lelijk Haha!

Balou was zeer terleurstellend bij de hoefsmid vandaag, steigeren, achteruit vooruit Bloos eigenlijk alle paarden wel, misschien door de kou ? Anders is hij neteen dooie hond zo mak..

sorry spatie isniet zo gevoelig.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:54

ik heb he took zo gellerd;p

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:57

naomimak schreef:
ik heb he took zo gellerd;p

Clown he ?... Ach gut

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:59

ik boedoel zo heb ik het ook geleerd:p
van Alle france boeren met centen hebben een koe

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:04

ik heb alle friese boeren met centen hebben een knol geleerdxd

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:43

Peelie schreef:
nou ik vind het er helemaal niet slecht uit zien.

Ik zou de volgende keer je beugels zeker 2 gaten langer maken... je zal merken dat dit in het begin heel vreemd zit maar daarna wil je nooit meer anders! Dan passen je benen ook veel beter in het zadel.

Ik ben van plan te gaan verhuizen met mara naar een weilandje met 2 stalletjes er op... Maar dan heeft ze geen weidemaatje... iemand di nog een leuk shetje weet. (liefst jong en speels) merrie ruin of hengst maakt niet uit!

dan heeft he toekomstige veulen namenlijk iemand om mee te spelen behalve mams natuurlijk Tong uitsteken

Waarom ga je naar een andere stal?
Is je paard gewend om alleen te staan?

Pff ik heb ook weer een saaie dag gehad... Ben de hele dag bezig geweest met schoonmaken en boodschappen doen Misselijk En ik heb ook nog eens een ongelukje gehad met het verfen van mijn haar waardoor ik nu met vuurrood haar rond loop Tong uitsteken Straks ga ik het oververfen, maar ik weet niet of het daar beter van gaat worden..

Ik verveel me dood zonder mijn pony![/quote]

Nee mijn paard staat nooit alleen daarom ben ik ook opzoek naar een grasmaaier (oid) dat er bij kan staan...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:18

Hallo Allemaal,
Ik meld me ook weer eens. Beetje erg druk gehad de afgelopen week.
Hoe is het met iedereen ? en de paardjes ... ?

hier alles goed, ook met me zwangere stalmus. Die groeit bijna de pan uit, nog steeds geen extra voer, ondanks dat er een kleintje in haar dikke buik groeit. ( zo proberen, morgen foto's te maken van dr ) 1e Kerstdag is ze op helft van haar dracht ...

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:23

Hinke schreef:
Nathalie: Hoe kan je haflinger ineens drachtig zijn? Heb je hem bij de hengst gehad, of is het een ongelukje?

Ze is een week weg geweest om gedekt te worden, maar ze is niet van mij en de eigenaar vindt het niet nodig om haar te scannen, zien wel vanzelf wel.. zegt ie. Ze is wel geschouwd maar verder niet..

jump_girl schreef:
een vrragje..
Kan je met een westernzadel springen?
Want wij hebben wel een vhz maar die knelt haar dus verschrikkelijk bij de schoft en gebruiken wij ook niet...
en nu begint het weer wat te kriebelen Haha!

Ik heb vroeger altijd western gereden (rij pas 2jr dressuur) en wij sprongen wel met western zadel maar we sprongen nooit hoger dan een baal stro.. Het is maar net wat je gewent bent..als je altijd met zo'n zadel rijd, zou het best kunnen.. Ik zou alleen niet echt hoog gaan springen.. het zadel is gecreeerd voor een comfortabele(?) zit (denk aan de cowboy's die een hele dag moeten zitten) en niet om veel/hoog mee te springen.. ik zou idd ook opzoek gaan naar 2e hands zadeltje ofzo..

Ik heb m geleerd als: Alle Friese Boeren Met Centen Hebben Een Koets

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:48

Bij ons op de manege hingen er ook nog eens plaatjes bij de letters in de bak Tong uitsteken
Haha..

Gisteren leuke dag op stal gepland, de paarden mochten een uurtje energie kwijt raken op het land.
En ze gingen los inderdaad, tot dat die van een vriendin van me in de sloot belandde.
ben me helemaal kapot geschrokken Bloos!
gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar als je dat zo voor je ogen ziet gebeuren...
beestje maakt het goed gelukkig Ach gut

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:29

gebeurt hier ook wel eens Tong uitsteken dan worden ze er met een traktor uit gehaald :p

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:51

heb net wedstrijd gehad
ging niet echt lekker
wel 2 x eerste met dulsenea
en 2de en 3de met liedewij
geen winstpunten helaas net niet...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:12

Wel spannend Nathalie, ik hoop voor je dat er wel een veulentje komt!

Vandaag heb ik een uurtje gewandeld met Boy, morgen mag hij weer aan de bak..
Gelukkig was het niet meer zo koud, en waren de meeste dingen wel ontdooid vanmorgen.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:02

ik meld me ookmaar aan :p ik ben Natalie, 13(byna 14) jaar oud, en sinds kort benik weer helemaal gek van hafjes! ik heb een tijdje een haflinger trauma gehad, door de manege war ik reed.. als beginner, reed net 3 maanden, moest ik op een haflinger, ging al bokken als het zweepje hem raakte, op het laatst bokte hij tegen het schot van de binnenbak, dat maakte veel indruk bij mij, dus ik was als de dood voor haflingers. nu verzorg ik op stal de Haflinger van een goede vriendin van ons, de haflinger heet Esprit, en is egt een schatje. door haar is de haf weer een van mijn lievelings rassen, en ik kan niet zonder haar. ik rij met haar meestal zonder zadel, met of zonder halster/teugels. ik krijg af en toe een lesje op haar van eigenaresse, altyd western, op de NH manier. ze is hel gevoelig, als ik mijn been tegen haar buik aanleg, gaat ze al draven. nu is dat nieteens meer nodig, als ik nu draf denk, gaat ze, als ze voelt datik uit evenwicht ben, stopt ze meteen. ik ben nu zelf ook opzoek naar een eige haflingertej. weet iemand er misschien nog 1? Haha!