Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ApolloPaard schreef:
xLaraaj schreef:Haha Tamara wat een fotoWel goed dat je bent blijven zitten !
Gisteren met Tara gereden. niet te lang want vond dat ze niet super was , en kuchte wat maar ze deed haar best dus heb 15-20min gereden en dan gestopt op het einde ging haar hoest wel over ..
Wat wel super was : Ik kon vroeger Tara niet rijden als er nog iemand reed in de piste want ze wou er altijd naar toe gaan en kon dus niets doen maar gisteren ging het super ! Ja wel nog een beetje trekken maar als ik dan doorvroeg deed ze het toch braaf dus ben Blij !
SaartjeNina schreef:Ik heb ook nog een foto die ik met jullie wil delen,
[ Afbeelding ]
Ik zal vaker proberen te reageren, door school lukte het vaak niet maar nu heb ik vakantie
mignonne2403 schreef:Kim je wedstrijd zag er goed uit, ze loopt mooi aan de teugel, leuke foto's ook!
Ook suzie superleuke foto's, vooral die laatste
En fijn dat ze fijn liep nordvensk, maar inderdaad, al die dazen
Wooooww flurk wat een gave foto's!
Hahaha, cheidi ik was ook kletsnat
jemig zeg, 1 weekje weg en 7 pagina's!!!!! ik heb zoveel mogelijk gelezen
Ik ben net terug van een weekje ponykamp met 3 haffies! Ik had mn verzorgpony mee, met het veulen, het ging echt supertop! ze sprong super, 50 cm geloof ik, en dressuur ging ook veel beter dan ik verwacht had. Mijn instructrice vond haar heel erg leuk. Helaas kreeg ik te horen dat het veulen van Chantal te koop staat. Ook had ik mijn eigen al staan, maar dat ging niet heel goed.... Ik zou mee op een klein buitenritje met fiets mee, maar we waren nog maar net weg toen hij al begon te springen en te rennen, dus toen ben ik maar terug gegaan, en heb ik in de bak gereden. Het was een beetje teveel al die drukte.
Gelukkig ging hij met het ponyversieren wel braaf stilstaan, en we hebben gewonnen met origineelste pony! (Voor iemand hier komt het bekent voor, had het van iemands profiel gezien )
[ Afbeelding ]
De andere kant hadden we heel schoon gemaakt
[ Afbeelding ]
En gewoon mooi
[ Afbeelding ]
Iemand heeft ook foto's gemaakt van het springen met Chantal, die krijg ik binnenkort
Flurk schreef:Gisteren met beide pony,s vaardigheid gereden in rhoon om over mijn angst heen te komen.
Missie is geslaagd.
Hier eerst foto van mijn. Kanjers in de trailer
[ Afbeelding ]
Eerst met wervelwind gereden en hij is nat want we hadden bui gekregen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En daarna lekker rondje met jens
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En de laatste
[ Afbeelding ]
SaartjeNina schreef:Oeii dat is niet fijn nee, hopelijk is ze er snel boven op!![]()
En leuke foto's Flurk
Vandaag weer naar de rijvereniging geweest Saartje wordt steeds braver en het rijden gaat veel beter dan eerst![]()
![]()
Nog een foto van Saartje met haar nieuwe bitloze hoofdstel ^^
[ Afbeelding ]
SuperAssie schreef:mooi flurk.
t is echt balen kim, hopelijk komt t allemaal snel weer goed met vrouwke!
Heb net mn profiel geupdate, vind t wel gaaf zo
morgen komt de smid, ijzers gaan eronder uit.
Dan heeft andor even een paar weken vakantie om zn hoeven aan te kijken en daarna komt er een bezoekje van de zadelmaker. Twijfel er toch nu over nu ik die vlekken heb gezien en better safe than sorry.
Als dat achter de rug is komen de hoefschoenen en dan kan ik hopelijk weer buitenrijden. Als de winter dan niet al weer begonnen is..
prow schreef:Hoi ik was even wat afwezig nu alles even weer bijgelezen.
Pagina 120
Faith: gave foto’s!
Kim: ziet er erg netjes uit!
Suus: leuke foto’s! Is jouw cap de challenge sparkle van Harry’s Horse?![]()
Noa: fijn dat het weer wat beter gaat met Jens!
Pagina 121
Marit: fijn dat het zo goed gaat met Mia!
Pagina 123
Flurk: gave foto’s!
Lara: dat is niet leuk. Niks van aantrekken hoor!
Pagina 126
Christa: fijn dat het rijden goed gaat!
Pagina 127
Noa: wat jammer!
Pernille: mooie foto’s! Nog gefeliciteerd!
Noa: leuke foto van Saartje.
Mignonne: leuke foto’s!
Pagina 128
Sanne: leuke foto! Manen gelijk trekken is wel wat mooier!
Pagina 129
Flurk: weer gave foto’s!
Kim: jeetje wat balen! Hopelijk gaat het snel weer over!
Tamara: leuk zo je profiel!
Met Waldo gaat het rijden steeds beter.
Zondag hebben we weer wedstrijd. Had gekeken bij de startlijst ik ben de enige die in de L1 tussen de pony's start.![]()
Met Nero gaat het wel oke. Alleen ben ik bang dat hij hanetred heeft. Hij loopt 's ochtends vroeg altijd heel raar met zijn achterbeen. Hij tilt die steeds heel hoog op alsof hij een schok krijgt in zijn been. Verder heeft hij er helemaal geen last van en is het al heel snel weer helemaal weg. Eind van de maand komt de hoefsmid en vraag dan wel even aan hem af het mogelijk is dat het hanetred is.
Suzie99 schreef:Sorry dat ik niet altijd reageer, ik heb er niet altijd tijd voor!
Ik lees wel altijd alles
------
Vandaag om half 9 was het zo ver... Mijn verzorg shetlandertje is nu op de groene weides![]()
Door de hoefbevangenheid was het eerlijker om haar te laten gaan, ze heeft 9 jaar mogen worden![]()
Juli 2012
[ Afbeelding ]
April 2013
[ Afbeelding ]
mignonne2403 schreef:sterkte susan![]()
Ik ga vandaag waarschijnlijk even een stukje naar buiten
Ben maandag het staprondje geweest met een stukje draf, ging allemaal supergoed. Het vertrouwen is weer terug, wat na afgelopen donderdag wel eventjes weg was. Ik ging met 2 andere paarden, een van 4 en een ex springpaard. Soms wilden die niet meer verder en dan ging mijn knappe vent voorop![]()
. Ben zo trots op hem
Ook ben ik aan het longeren met bijzet, omdat hij steeds omdraaide
( ik heb ook nieuwe rijbroek en nieuwe laarzen gekocht)
Suzie99 schreef:@PeerAppel (ik weet je naam niet meer)
Ik ga voor 5 weken! De laatste weken gaan we rondtrekken in de camper langs Sydney, Melbourne, Perth en nog wat plaatsen!
Ik heb er zin in!
Volgen jullie mijn blog ook mee?![]()
http://sk-shots.weebly.com/
xx_Charlot schreef:Vreselijk he, dat bloedverziekend hete weer van afgelopen week! Ik heb ook niet veel gereden, maar vrijdag hebben we wel foto's gemaakt van Lola, ze zijn echt leuk geworden!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
![]()
![]()
cheidie schreef:Ik heb net les gehad. Ging fijn! Heb een keer met spoortjes gereden, om te kijken hoe dat ging. Soms komt mijn been niet goed door, maar met de spoortjes ging t goed. Morgen weer les, ben benieuwd
SaartjeNina schreef:Leuke foto's Charlotte!
Ik eigenlijk op de ponyclub na alleen maar(wei)
Vanavond ponyclub gehad wat een regen -,- maar wat was ze braaf, elke week gaat ze zoo vooruit trots op men maffie![]()
Helaas een momentopname en duurde het maar 2 seconde
[ Afbeelding ]
Naomi_Haffie schreef:Ik lag net in het zwembadje kwam ik 3r achter dat er maden in zitten gatver.. dus moet em opnieuw vullen :p
noaxhorses schreef:Leuk Susan, ik ga je blog volgen! Veel pleyier
Welkom terug Deborah!
Leuke foto's met Lola!
Fijn dat de les goed ging!
Mooie foto van Saartje
Wauw mooie foto Pernille, Peggy is echt een leukerd
-----------------
Sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb maar er is hier n imac en daar kan ik echt niet mee overweg, heb wel alles gelezen! het is hier super leuk, lekker warm en ben al flink bruin. We zitten elke avond met een groepje nederlanders aan t strand van leeftijd 11 tm 15 jongens en meiden dus heel gezellig! Met de paardjes gaat het ook goed hoor ik van mijn vriendin dus ik ben weer blij! Vriendinlief is aan t proberen het yover te krijgen Jens weer aan het longeren te krijgen en dat lukt aardig goed gelukkig, ze rijd starwien ook!
_Sanne schreef:Vandaag Jolina der manen gelijk getrokken! Vind het een stuk beter zo! Wel wat kort maar dat groeit wel aan!
[ Afbeelding ]
Voor
[ Afbeelding ]
Na
Nu lijkt het wel of ze ineens meer haar heeft, ook een stuk dikker!
ApolloPaard schreef:Ik ging gisteren rijden & een vriend van mij ging foto's maken haha...
Nou dit is wat er uit kwam haha
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dussss...... Alle functie's heb die gehad zei die....
xx_Charlot schreef:Snap ik Sanne! Maar het groeit inderdaad wel weer aan![]()
Welke vliegendeken heb jij Mignonne? Ik zit ook te twijfelen om er toch maar 1 te nemen..
Wat een leuke foto's Tamara!
Hier ook manen gewassen, wat waren die vies zeg!! Nu is madam weer blond ipv grijs![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
mariekeoo schreef:
xx_Charlot schreef:Leuke foto's van Dutchie Mignonne!!
Aah Romy is knap![]()
Wat een leuk paardje Marieke!!
Succes met zoeken Noa, ook ik weet niets...
Sanne ik kijk zo even in je topic!
Oei nog heel veel sterkte met je knie Deborah!
Hier is het nu wel weer lekker!
Wat leuk Marrit! Aah arme Mia![]()
---------------------------------
Ik zat gisteren een beetje te googelen op de naam van Lola haar moeder, vond ik op een Franse site ineens Lola's volle zusje!! Ik kon ook op het profiel van haar ruiter kijken dus zo ben ik erachter gekomen bij welke stal ze rijdt, die stal op fb een berichtje gestuurd en heb nu heel leuk contact met de eigenaresse van de stal!! Ik heb op haar advies de ruiter van Lola's zus ook even een verzoek gestuurd, dus ik hoop dat ze me accepteert! Wel heeeel erg leuk iig![]()
ApolloPaard schreef:
prow schreef:Hallo,
Ik ben al een tijdje afwezig in het topic. Had het heel druk en lees steeds alles bij op mijn mobiel, beetje lastig om dan een bijleespost te maken. Maar ik ga het weer bij houden!
Met mijn hafjes gaat het aan de ene kant super goed aan de andere kant iets minder. Waldo heeft nu ineens mok gekregen. Snap niet hoe hij daar aan is gekomen. Beentjes opschoren en ik smeer nu 2x per dag mokzalf op. Volgens mij gaat het al beter.
Nero loopt 's ochtends soms kreupel. Hij laat zijn achter been hangen en tilt dan ineens zijn been debiel hoog op, alsof hij een stroomschok krijg in zijn been. Hij heeft dit alleen in de stap en in de middag is het helemaal weg. Stalgenoten denken dat het hanetred is. Laat binnen kort een dierenarts er naar kijken, want vind het wel erg apart.
Dan nog wat positiefs. Het rijden met Waldo gaat echt super goed! Hij loopt steeds fijner en begint nu ook wat meer op zijn eigen benen te lopen! Wedstrijden gaan ook goed! Ben nog maar 3x in de L1 gestart en we hebben nu al 7 winstpunten!! Zondag gaan we weer op wedstrijd!!
xLaraaj schreef:Wow wat is het lang geleden dat ik nog iets gepost heb! Vergeef me![]()
Weinig tijd gehad om nog te posten, wel zoveel mogelijk meegelezen, Leuk van die veulenfoto's![]()
Zal vanaf nu terug zoveel mogelijk meeposten en bijlezen Beloofd!![]()
Morgen verhuisd Tara naar een privéstal. Hier gaat ze ook elke dag 2-3uurtjes op de wei mogen dus dit vind ik wel een heel groot plus punt. Nu gewoon hopen dat ze niet te dik wordt![]()
Dit zijn paar foto's van 2-3 weken geleden
[ Afbeelding ]
Haha Babysteps ! en voor mij ook al lang geleden![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
mignonne2403 schreef:ik heb ook een binnenbaken 2 buitenbakken, hij kan op stal wanneer ik wil, in de wei wanneer ik wil en in de paddock wanneer ik wil. hij kan bix krijgen, en hooi/kuil. hij heeft vriendjes. echt fijn maar idd niet heel goedkoop
...
Westhof schreef:Hallo allemaal! Ik kom me ook melden. Sinds 29 Juli ben ik de trotse eigenaresse van een Haflinger ruin genaamd Westhof van de Wearstal, oftewel Wes
mariekeoo schreef:oee heb je fotos's van wes?
hoe gaat het met jullie
op vakantie geweest, en vanavond weer vrijheidsdressuur gedaan met breezer
[ Video ]
Kim_97 schreef:updatje Vrouwke:
de afgelopen week is Vrouwke goed vooruit gegaan! Ik heb de hoefsmid even naar Vrouwkes hoeven laten kijken omdat de staleigenaar ook al een tijdje zegt dat ze voor aan de korte kant staat en daarom ijzers wel slim zijn! de hoefsmid vond dit ook slim, dus volgende week komt de hoefsmid er voor ijzers onder zetten. (we wilde dit eigenlijk pas doen als ze weer helemaal goed loopt, maar het is slimmer om het nu te doen. als ik dan begin met opbouwen/rijden, begin ik ook meteen goed en niet dat ze een week erna misschien weer niet goed loopt, omdat ze te kort staat)
Als de ijzers eronder zitten en deze vooruit zet door dan mag ik 2 weken daarna heel rustig beginnen met opbouwen!
Silkaay schreef:Mag ik me hier ook melden?
_Sanne schreef:Netjes Fabienne!![]()
Welkom Silkaay!
Wou vanavond gaan rijden en mijn vriend zou foto's maken. Nou begon het te onweren en te regenen dus daar ging m'n plan. Maar opeens was het droog en dacht, nou dan kunnen we nog gaan! Had vriendlief geen zin meer en was moe....Zucht!
Morgen gaat hij wel mee en gaat hij wel foto's maken! Anders krijgt ie geen eten
Vanmiddag naar CSI Valkenwaard geweest. Is erg gaaf om te zien en het is zo mooi daar! Heb daar foto's gemaakt!
[ Afbeelding ]
Maikel van der Vleuten.
_Sanne schreef:Bedankt
Vriendlief vandaag zover gekregen. Zitten alleen ontzettend veel slechte foto's tussen!! Hij is echt geen fotograaf haha. Hoop dat ik op z'n minst 10 leuke foto's hebAl ben ik bang dat ik dat niet ga halen haha
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
xLaraaj schreef:Goede morgen iedereen![]()
Tamara W : WelkomWat een leuk hafje ! ^^ Hoe oud is hij ? Kan het dat er een topic over hem is van 2013 waar een oude eigenares hem zoekt ?
![]()
Naomi: Veel plezier in de Ardennen !![]()
Prow: Zo goed !![]()
Silke: Welkom , eindelijk nog een BelgVan waar ben je ? Famke is echt wel een kanjer !
Sanne: Ziet er echt netjes uit ! Ook een mooi dekje![]()
Tamara W: Leuk dat je les goed ging![]()
Zo , Zaterdag is Tara dus verhuisdHet heeft 40min geduurd voor ze eindelijk vast in de van zat pff was nat in het zweet
Tijdens de rit is alles heel goed verlopen en is ze direct in haar stalletje mogen gaan met hooi en snoepjes om te ontspannen. Zondag was het zware storm maar toen het ff pauze was daar boven ben ik met haar aan de hand da manege gaan verkennen ^^ Gisteren is ze voor het eerst met haar groepje in de wei geweest en alles is zeer goed verlopen. Waarschijnlijk zal ik vandaag voor de 1ste keer terug een beetje rijden en dat ze alles een wat ziet
![]()
Denk wel dat ze het goed keurt :
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Nordsvensk schreef:Arme Wes! Durf hij terug te trappen?
Dat weet ik niet Tamara.
Jaa tijd gaat idd heel erg snel andere Tamara! Alleen op een bepaalt tijdstip bereikbaar?
Net Mia ook alweer gereden, ging goed. Ben wat bezig geweest met tempowisselingen en rechtrichten. Gister heeft ze een dagje rust gehad. Ze word zo suf van dit weer. Hebben jullie dat ook? Dat jullie halfjes wat minder enthousiast zijn met dit warme weer?
Ik zal binnenkort wel weer iemand mee vragen, wil graag weer nieuwe rijfoto's
xLaraaj schreef:Wow Tamara al 9 maand ! Gaat snel he ^^ als ik zo denk heb ik Tara al 5maand zou ik ook niet zeggen, want het nieuwe is er nog steeds niet af![]()
&&. Kom maar op met die Foto's van Mia, Eig van alle hafjes, al een tijdje dat er foto's zijn gepost eig.![]()
Tamara W: Tara is ook de enigste koudbloed op stal nu , maar ben wel blij dat die mensen mij niet slecht bekijken van wat doe jij hier met je knol![]()
Goed dat er vooruitzichten zijn voor Vrouwke, hopelijk komt alles in orde !
Gisteren voor de 1ste keer gereden in de nieuwe stal. Ging niet zo fijnHelemaal niet om mijn benen of zweer reageren dus moest er echt op trappen zodat ze vooruit ging maar dan met de galop was ze precies een racepaard xD Ben aan het twijfelen om eens met spoortjes te rijden. ik kan het wel (vorig paard) maar ben bang dat als ik er eens mee rijd dat ik het dan altijd nodig zal hebben maar heb geen ander idee meer zodat ze een beetje oplettend aan mijn been wordt ...
Kim_97 schreef:geen foto's van m'n eigen gouden knol omdat ik daar een tijdje niet mee kan/mag rijden helaas.![]()
Op de stal waar Vrouwke staat staan een aantal haflinger die van de staleigenaar zijn, onderandere ook haar vader. Omdat ik nu even niet met Vrouwke kan rijden mag ik op een van zijn haflinger af en toe rijden. Zo heb ik afgelopen week op Vrouwke's vader gereden.
Kasper is heel erg gevoelig op je been, wat mij als uitdaging gaf om heel netjes mijn benen stil te houden. Omdat dit niet altijd even goed lukt of ik soms net iets te veel been gaf, ging ik soms een stuk harder dan gepland.Ook ben ik bezig geweest met de stelling/nageeflijkheid, dit vind hij erg lastig heb ik gemerkt.
Hij loopt normaal gesproken altijd voor de kar. de eigenaar gaat 1/2 keer per week een kilometer of 40 met hem (en Tommie, waarmee hij is tweespan staat) mennen. Kasper heeft dus wel een echte berenconditie!
Wat grappig dat je dan zo op Vrouwke's vader rijdt! Leuke Haf!romyloverrr schreef:De kwaliteit is wel heel erg achteruitgegaan met het uploaden
Gave foto's Deborah!faithjee schreef:hoi dames!![]()
ik ben al weer een week thuis van vakantie, maar nog geen tijd gehad voor bokt!
ik heb alles bij gelezen. ga niet op alles reageren, maar ga het wel weer bij houden!
welkom tamara!
en leuk dat je terug bent romyloverr!
fijn dat tara een fijn plekje heeft waar ze ook buiten komt
leuke fotos kim en romyloverrr (ben even je naam vergeten)
ik rij linn al bijna 2 jaar![]()
< me eerste wedstrijd 2013 en een van me laatste in de B >
volgende week zaterdag me eerste L1
Jullie zijn echt heel erg vooruit gegaan, Faith!prow schreef:Leuke foto's Kim en Romyloverr (sorry ben je naam even kwijt)
Faith, wouw wat een verschil! Succes alvast in de L1!
Fotootjes van de wedstrijd afgelopen zondag!
Gave foto's!Ziet er goed uit!
Westhof schreef:Wat een leuk paard is Kasper zeg! Klinkt qua rijden net als Wes ook!
Wauw, wat mooie foto's Deborah! Vooral die derde vind ik een heel mooi sfeertje hebben
Bedankt FaithEn wat een vooruitgang is er te zien met Linn zeg!
En wauw Fabienne, wat heb je toch een knapperd zeg
Ik heb toen straks de deken voor Wes opgehaald en hij past perfect. Ben er heel blij mee![]()
Hij past mooi! Hij kijkt er ook echt heel grappig bij.mignonne2403 schreef:mooie foto's deborah!
wauw linn en jij zijn erg vooruitgegaan!
wedstrijd ziet er goed uit:)
mooie deken voor wesik had een deken op bol.com gezien
toch maar even serieus over denken, was niet heel duur. was van epplejack 300 grams, dan wil ik nog een 200 grams
![]()
Ik ben trouwens gister dus naar het 'grote bos' geweest, het ging supergoed, op 2 keer ervandoor nawe moesten langs de beruchte boerderij waar altijd iets aan de hand is, maar daar ging hij eigenlijk best vlot langs, alleen de kalfjes waren eng, maar mn moeder hield hem vast. ook een kastje langs de weg was eng, maar daar kon ik m langspraten, alleen bij de koe die ging rennen en een dixie
ging hij rennen, maar heel kort gelukkig
. We zijn dus in het bos beland
![]()
Dat hoofd van hem![]()
noaxhorses schreef:Fijn Tamara dat het goed gaat met Andors hoeven!
En andere Tamara wat leuk dat het zo goed ging buitenn!
Met de kopers voor Jens ging het niet zo goed, Jens gedroeg zich als een draak... Hij heeft echt manieren nodig want zo lukt het nooit. Mocht een van jullie iemand weten die hem flink kan aanpakken en hem opvoed mag je me een pb sturen
Wel heb ik na 3 maanden wachten eindelijk de foto's van de fotoshoot met jens van begin mei, topic komt nog dus even een klein voorproefje
Ik heb nog veel meer leuke maar anders hebben jullie alles al gezien
Westhof schreef:Wauw Fabiènne, wat goedEcht een hele mooie prestatie!
Hoi IlonaNee, dat kan kloppen. Ik praat hier ook nog maar sinds kort mee
Ik zou vanavond les hebben met Wes, maar die les heb ik toch maar verplaatst. Het heeft zoveel geregend dat de bak meer op een zwembad lijktDus straks maar gewoon even lekker een stukje naar buiten met hem.
mignonne2403 schreef:dan ga je toch de zwembandjes uit de schuur halen????? en de opblaaskrokodil
maar veel plezier buiten! is echt heerlijk vandaag,
ik heb zo´n 3 uur buiten gereden met Chantal, echt superleuk
SuperAssie schreef:Haha ik heb het gepresteerd om na een regenbui droog op stal te komen, snel pony halen en klaar maken terwijl het weer regende, even gelongeerd en daarna naar de wei gerend(letterlijk) om hem snel weer terug te brengen en weer tussen de buien door naar huis gefietst
![]()
Ik wil heel graag weer zelf gaan schrijven(verhalen) en heb op zich wel inspiratie maar nog geen verhaallijn dus ik houd het maar op professionele schrijvers' verhalen lezen