Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maessie

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:49

@Mies: Heel veel sterkte meid! Wat een prachtige foto als herinnering..

Heb het zelf ook een keer meegemaakt, helaas ook nog compleet eigen schuld. Mijn veulen Lavendel van een maand of acht heeft zichzelf op stal opgehangen aan dr halster en een ieniemini moertje. Wat kun je daar kapot van zijn zeg!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:54

Goedemorgen,

Grappig met die regenbogen heb ik ook wel.. Toen Shania ingeslapen werd was het een regenachtige herfstdag in September.. 5 minuten nadat haar laatste hartslag gestopt was brak de zon door en kwam er een regenboog.. Ook in de dagen er na zag ik overal regenbogen, heel apart he..
Je houd toch vast aan dat soort momenten, heel speciaal!

Ik heb altijd gezegt dat als Shania weg zou vallen ik zou stoppen met de paarden. Ze was mn alles.
Ik zou er niks meer van moeten hebben en helemaal klaar mee zijn.. Gelukkig voor mijn paarden die ik nu nog heb is dat niet t geval. Ondanks dat ik na t inslapen bijna een week niet in de stallen geweest ben hebben de anderen me er echt doorheen gesleept.
Shania was mn eerste haflinger en het begin van al het moois wat ik nu meemaak, wil bereiken en tot nu toe bereikt heb. Ik ben haar dankbaar voor alles, zonder haar had ik nooit gehad wat ik nu heb.. :)

Jee Afke, dat is verschrikkelijk!
Ik hoop niet dat je jezelf te veel hebt wijsgemaakt dat t je eigen schuld is? Ongelukjes zitten in een klein hoekje.. :(:)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:24

Jeetje Mies, wat een prachtige foto.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:22

Goh wat is het hier rustig vanmorgen. Dat gebeurt niet vaak :D

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:30

Moderatoropmerking:
Jullie topic gaat hard, dus daarom is het inmiddels al een aantal pagina's terug. Ik heb alle off-topic reacties verwijderd, het is inderdaad niet toegestaan om een oproep als deze te plaatsen buiten het forum OV. Bedankt voor de TeM's! :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:43

Uhhh mis ik iets?

Mies, wat een geweldig mooie foto zeg. Je houd haar in je hart.

Ik zou toendertijd het veulen van mijn vriendinnetje krijgen maar omdat wij naar het Noorden gingen verhuizen is hij daar blijven staan.
Toen we eindelijk ons huis hadden verkocht en hij kon komen is hij overleden.
Ventje blijft altijd in je gedachten hoor.

Ja rustig he.
Mag ook wel eens. hahahahaha

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:53

Volgens gaat die Mod opmerking over die 2 hengsten van Brouwer een aantal pagina's terug.

Ja haha erg rustig, uiteraard mag dat wel eens, maar het is wel zeldzaam haha.

Ook sneu zeg dat het veulentje net overleed toen hij naar jou kon komen. Zulke ervaringen gaan nooit uit je gedachten.

Ik ben morgen een dagje Storm vrij. Is heel zeldzaam dat ik in het weekend een dag niet ga, maar heb morgen gewoon een keer zin in een ochtendje luieren en in de middag ff te gaan winkelen. In de avond is er een black & white party op stal (alleen voor mensen ;-)), dus daar ga ik nog even langs om te kletsen en wat te drinken.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:59

Heb ik ook gemist geloof ik, die opmerking.

Vond het gisteravond ook al zo rustig, iedereen heeft het druk denk ik.

Ben vandaag vrij en heb ook gewoon weekend. Wou vandaag rijden, maar waait weer erg hard. Voelt toch niet lekker om er dan op te gaan. Zie overal ook schrikdingen, zoals omgezaagde bomen of een zakje in de berm. Gaat nog een hele tijd duren eer ik dr weer helemaal vertrouw.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:12

Lekker joh een vrije dag. Hier valt de wind wel mee, maar hoorde inderdaad dat het flink ging waaien op de Wadden. Als je je niet zeker genoeg voelt om er op te gaan moet je het ook niet doen. Ik ben begin dit jaar van Storm gevallen met buiten rijden (moest op het harde rijden tijdens opbouwen na kreupelheid van de DA) en brak toen een rib en kneusde een heup. De eerste keer dat ik weer naar buiten ging vond ik het ook best eng en nog steeds krijg ik wat meer spanning als Storm iets spannend vindt. Duurt echt lang voordat dat weg is, als het al helemaal weg gaat. Terwijl Storm buiten echt een braverd is, die valpartij was toen pure pech omdat hij al een week of 3 niet had gelopen (meneer knalde toen buiten dwars door de tranquigel heen en heeft vervolgens nog een kilometer of 3 los gerend)/

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:45

Hallo allemaal,

Idd, siersma, als je het niet aandurft moet je het niet doen. Dat straal je ook uit naar je pony.
Ik ben een paar jaar geleden 2x achter elkaar van mijn verzorgwelsh afgevallen (pony in mijn profiel, de bruine) en het heeft ongeveer 2 jaar geduurd voor ik hem weer vertrouwde. Maar op vreemd terrein rijden... Nee dat doe ik nooit weer met hem..

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:50

Bij twijfel niet opstappen denk ik altijd maar zo. Als ik niet helemaal zeker ben van mezelf of mn paard dan onderneem ik geen dingen als buiten rijden. Als er dan iets gebeurt heb je later spijt dat je niet naar je eigen gevoel geluisterd hebt. Ik moet zeggen dat ik ook twijfel om vandaag naar buiten te gaan met deze wind. Is dan ook de tweede keer weer sinds maanden dat Josie onder het zadel is. Hopelijk is de bak droog genoeg dan ga ik daar wat rijden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:20

Met mijn voorgangers eens, als ik het niet vertrouw of ik voel me niet "goed" stap ik ook niet op dan fustreerd alleen maar.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:31

Jullie gaan idd niet zo snel vandaag! Scheelt weer wat bijlezen :D

@Sita: Tja heb het mezelf nu wel vergeven hoor, maar had dr toen gewoon t halster niet om moeten laten houden. 1x maar nooit weer zeg maar. Ze was toen nog heel bang, en wij waren een nacht weg, dus denk voor t geval er wat is, is ze makkelijker pakken voor mn ouders. Tja... Een hele dure leerschool!

Kunnen jullie allemaal nog wat rijden dan? Hier is de bak al bijna twee weken niet te gebruiken door óf teveel sneeuw of te bevroren -O- Was net zo lekker aan t trainen! Nou ja, heb de paarden vanochtend heerlijk in het land gehad, kan normaal niet, maar het was nu genoeg bevroren. Konden ze lekker even de benen strekken, vond vooral Tirza héérlijk!! (Die stuiterde aan t touwtje al boven me uit, de muts :Y) ) Heb echt zin om komend jaar met haar aan de slag, ze groeit zó leuk uit! <3

@Faringo: Reed jij dan met Tranquigel in? Of begrijp ik dat verkeerd?
Heb een keer met Maes gehad, dat ie drie dagen na het scheren nog dronken onder het zadel liep van de spuit, echt niet normaal! (maar die ging ook door de spuit heen, is zon mieperd met scheren! Of was eigenlijk, gaat steeds beter de laatste jaren)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:37

Ik gebruikte toen op advies van de DA tranquigel omdat Storm zolang niets mocht doen en hij alleen op een harde ondergrond weer mocht opbouwen. Mocht toen alleen nog maar een half uurtje buiten stappen. Voor eigen veiligheid gebruikte ik toen dus tranquigel (dit vooral omdat hij met wandelen al als een gek boven mijn hoofd uit sprong)....helaas hielp het niet echt meer na een aantal dagen en ging het alsnog mis... Ik mocht hem per keer keer 2 streepjes geven en daar werd hij echt helemaal niet dornken van. Hij liep gewoon lekker door alleen de echte frisheid werd er tijdelijk door onderdrukt.

Gisteren heb ik echt super kunnen rijden in de bak. Dacht zelf ook dat alles stijf bevroren zou zijn maar ze hadden wat zout gestrooid. Bak was echt perfect, niet hard en niet nat. Gewoon lekker zacht maar ook helemaal niet zwaar.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:39

Als ik geen zin had, ging ik sowieso al niet. Dat word alleen maar ruzie, ben ik al een tijdje achter. ;)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het gewoon echt eng vind, voel me zon klein kind |( . Voorheen stapte ik nog op met windkracht 9 bijwijze van, zo vertrouwde ik haar. Er was eigenlijk niks wat we niet aankonden. Dat gevoel is nu dus echt helemaal weg. Ik merk echt wel dat ik ouder ben dat vroeger, hoevaak ik er toen niet afgevallen ben. En dan altijd gewoon weer opstappen en doorgaan of er niks gebeurd is, dat kan nu gewoon echt niet meer merk ik nu. Nu besef je wat er had kunnen gebeuren als het echt fout was gegaan en dus ook wat er gebeurd als het weer gebeurd. Ik heb op mn 18e een ongeluk gehad met mn brommer, werd op het fietspad aangereden door een auto die van rechts uit een uitrit kwam. Nog steeds zit ik met schrik in de auto als er een auto van rechts komt die niet genoeg remt naar mijn idee. Inmiddels zijn we toch al 11 jaar verder en rij ik zelf auto, maar dat gevoel is er nog steeds.

Jeetje Faringo, dat moet echt verschrikkelijk zijn geweest. Hoe braaf je paard ook is, het kan altijd mis gaan. Dat blijkt maar weer.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:40

Ik kan eigenlijk aardig rijden nog! :j
Mn bak ligt mooi vlak en lag tot vandaag niet hard.. Ook met de sneeuwlaag er op heb ik fijn kunnen rijden thuis. Ik mag niet klagen!
Plus dat we ook zeker 2x per week naar de binnenbak gaan, erg fijn! :j

Kan me wel voorstellen dat de schrik er ff in zit Siersma.. :\

Willy staat er weer klaar voor, met een kleine 3 kwartier gaan we weer naar concours.. Zn amazone heeft vanmorgen al M gesprongen dus ben benieuwd wat ze heeft behaald!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:42

Leuk Sita dat Willy weer aan de bak mag vanmiddag. Ben benieuwd hoe ie het vandaag doet. Veel succes voor Willy, jou en zijn amazone :-)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:43

Succes Sita.

Rijden hier gaat eigenlijk wel goed, maar wij hebben dan ook geen sneeuw gehad. Plus dat ik alleen maar in het bos kom en dat ging vorige week prima. Terwijl het land nog wat hard was, merkte ik er in het bos weinig van.

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:04

Mag ik me hier ook aanmelden? Ik ben Nele, 26 jaar en heb mijn lieve Haflinger merrie bijna twee jaar. Sinds maart dit jaar sta ik op een pensionstal met haar waar we vaker kunnen trainen. Om het een beetje betaalbaar te houden, help ik enkele dagen per week mee met de stallen.
Verder zijn we momenteel voornamelijk bezig met dressuur (of wat er voor moet doorgaan) en wandelen. Ook hebben we reeds onze eerste cavalettiles gehad. Sienna toonde toen heel erg veel interesse. <3 Helaas staan we nog niet op het niveau dat ik wou om verschillende redenen. Ik ben gestart als pure recreatieve ruiter maar zij zorgt dat ik honger naar meer krijg. Eer ik dat beseft en erkend heb, waren we weer wat maanden verder. Daarnaast hebben we heel veel zadelproblemen gehad. Het plan is om later te kunnen starten in SGW. :)

Even een klein beetje informatie:
Sienna, officiële naam B enna van het klavertjevier hof
v Liz Arachon
m is weinig over bekend dus minder interessant om mee te delen.
Ze is op dit moment 6 jaar.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:28

Welkom Sienna! las eerst wat scheef en dacht dat je merrie twee was :+ Moeder is geen stamboek? Of gewoon geen bekende merrie? SGW is wel errug stoer, heb ik helaas het lef niet voor :o

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:31

Welkom Sienna!!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:13

Welkom!

Mijn bak is bevroren. Ook ligt er nog sneeuw troep in. Iris heeft zaterdag voor het laatst gelopen, dat merk ik nu wel! Ze wordt vervelend in de omgang, ondanks dat ze hele dagen buiten staat.

Vanmiddag mocht ze de wei op. De wei is niet bevroren, tenminste het bovenste laagje is nattig en glibberig. Ze mocht dus niet gaan rennen van mijn pa ;) Dat heb ik haar verteld en dat heeft ze ook heel braaf niet gedaan haha, alleen een rondje gedraaft. Zo stram als ik een oud wijf, maar dat had ik niet anders verwacht. Ik ben wel weer een weekje bezig haar weer wat los te krijgen ben ik bang.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:24

Welkom Sienna_!

Ik dacht eerst ook dat je paardje 2 was haha..

De bak bij Stitch was gisteren ook keihard.. En ook glad door de ijslaag die erop zat.. Hoe hij vandaag was weet ik niet.. Heb vandaag niet gereden.
De bak bij Joppe, ander verzorgpaardje, is redelijk.. Alleen dat is geen "echte" bak, maar een afgezet stukje weiland. Dus helaas kan ik met hem niet rijden in de winter..
Die idioot ging alleen wel liggen rollen.. Duurde wel even, eerst ging hij heel dom naar de grond kijken, naar mij kijken, op zijn plek springen, bokken, stijgeren :+ en toen pas ging hij rollen.. Alsof het mijn schuld is dat er sneeuw en ijs ligt hahah.. :Y)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:45

Welkom Sienna!

Lieve lieve meiden hele dikke knuffel voor jullie! Het gemis zou inderdaad altijd blijven.. ik ben ook veel (jonge) mensen om mij verloren en heb ook altijd sterk dat ik aan ze denk bij bepaalde nummers of iets..

Het lijkt me vreselijk als mijn paard, kat, en ook mijn hond (ik krijg dan gauw een andere geleidehond, kan niet goed zonder/is minder veilig zonder, maar zou me geen voorstelling hiervan kunnen maken!) zou moeten laten gaan.. ook al is het soms beter, want niemand gun je 't lijden..

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:54

Welkom Sienna!

Ik kan gelukkig ook nog gewoon rijden. De bakken worden swinters altijd heel
Goed bijghouden en zeker met sneeuw of vorst opl dagelijks gesleept. Heel fijn!

Ik heb zin om mooie foto's te maken op het strandje ofzo haha. Maar wanneer? Moet wel lekker weertje zijn haha ;-)