Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik wou voor het eerst een stukje galop doen, op het zandpad, maar hij snapte niets van dat hij mocht gallopeeren. alleen toen hij schrok ging hij wel galloppeeren
ik ga vrijdag naar het grote bos
echt heel gaaf, en spannend. we moeten langs een boerderij waar altijd iets aan de hand is
Helemaal niet om mijn benen of zweer reageren dus moest er echt op trappen zodat ze vooruit ging maar dan met de galop was ze precies een racepaard xD Ben aan het twijfelen om eens met spoortjes te rijden. ik kan het wel (vorig paard) maar ben bang dat als ik er eens mee rijd dat ik het dan altijd nodig zal hebben maar heb geen ander idee meer zodat ze een beetje oplettend aan mijn been wordt ...

het was ook al zo in mijn andere manege maar ja met werk zal het wel komen zeker ^^ als ik zie hoe we op 4 maand al vooruit zijn gegaan ..
Nordsvensk schreef:Ik vind spoortjes eem verfijning van de hulpen. Dus als je nu op je spoortjes gaat rijden zal ze de eerste keren er vast wel goed op reageren, maar daarna niet meer.
Heb je ook les?

) dat zijn wel 2 dekens aan een heeeeel vriendelijke prijs