Tjah ik was dus ook echt onwijs boos. Al helemaal omdat ik netjes gisteravond gelijk naar me teamleider gebeld had met hoe en wat en ze zei dat ik een vakantiedag kreeg ik dus blij. Maar 5 min later werd ik terug gebeld dat het toch niet kon en ik het niet anders kon regelen enzo. Toen dus afgesproken dat ik een half uur eerder dus half 7 zou begonnen en dan kwart over 8 weg zou gaan. Dus t zou bij de zorgmanager komen te liggen maar ik mog van haar dus niet weg anders zou ik echt problemen krijgen. Want dan zouden ze met 3 van de verpleging achterblijven en dat kon niet enz en voor deze reden mag ij dus niet weg. En ze denken er hier allemaal heel makkelijk over en ja met iemand andersgaat t ook die mee ga enzo
Nee idd klopt. Jammer genoeg. Zeggen ze de ene keer val je er van af de andere keer zijn ze ziek altijd wat.
Update staat in peeps der topic. Van anous gekregen. Ik heb nu even pauze en mag uiterlijk kwat voor 3 weg. Ga ik naar stal toe naar kleine kyra die daar zonder mams staat. En dan om 3 uur kwart over 3 wordt peep geladen maar dat heeft vanmorgen een uur geduurd. . .
djuulsie
Geplaatst: 17-08-11 12:30
opgelucht dat t toch een hoefzweer is? denk dat je goed gehandeld hebt hoor!
Naja niet eerder ben half uur eerder begonnen omdat ik dan wss voor half 9 weg mocht wat dus niet door ging. Maar ik hoop dat het bij de smid goed te behandele is die dalijk komt want het zit erg diep op de foto zelfs niks te zien bijna echt heel minimaal. Maar gelukkig niks met pezenbotten. Om er achter te komen was dus zoieoz foto nodig smid zou anders ook niet kunnen weten waar iets zat etc.
nts19
Geplaatst: 17-08-11 12:46
pff wat een gedoe voor julie horsi en marlis! mijn werk was ook zo.. jaa kan iemand anders niet helpen ofzo weet je wel.. terwijl het mijn eigen paard is. maar ik kon gelukkig altijd iemand regelen die zelf ook dieren had en die wou dan voor me werken!
wel fijn dat je nu weet wat het is! en hoop dat de hoefsmid het goed kan behandelen zo! en echt super van shilady dat ze jullie kwam helpen!!
ik heb lekker uitgeslapen, ik was kapot moe! we fietsen elke dag een stuk wat ik al heeel lang niet meer heb gedaan! dus is weer ff wennen! ga morgenavond pas rijden want mijn ouders hadden een begrafenis van mijn tante en ik wou dat ze meegingen voor foto;s. dus nu ga ik morgenavond lekker rijden! heb er zo'n zin in. gister nog even langs geweest kijken hoe ik er moes komen.. en zij rijd zo gaaf op die tinkers! zo lekker weer een paar km fietsen. we hebben vanaf zondag al 56 km gefietst!
pepe was wal braaf zo zonder kyra maar ze wilde niet dat de dokter aan der been zat toen die niet verdooft was.. toen fotos laten maken en kon je eigelijk niet echt duidelijk iets zien maar de da zei dat het toch een hoefzweer was toen ging die snijden op de plekken waar die iets zag op de foto en toen kwam er toch pus uit...
Echt gek dat een diertje daar zo onwijs kreupel van kan zijn maar gelukkig valt het mee en is het niet iets wat niet te genezen is Ben in de taxi gesprongen en naar de kliniek gegaan
Een hoefzweer is zo erg... En daar lopen ze cht stok kreupel van. Ik heb het ook eens gehad bij onze vorige haflinger en die moest echt na een kliniek De hoefzool moest eraf echt super eng om mee te maken...
Daan ik ben je heel dankbaar voor je hulp echt waar:) En peeps kent je goed dus helemaal fijn echt super van je. Me ma is bang voor paarden dus:p Ik hoop dat t weg te snijden is helemaal want soms als.t hdiep zit is t nog lastig en peep is heel hard voor -chzelf en echt onwijs veel pijn nu. Vind ze erg knap wat ik gehoord heb zowel peep als kyra. Kom je snel weer is langs daan op stal bij de meiden:) als je in schoedam ben? Wil ik je als ik de auto heb ook ophalen hoor:)
Als noes en ik autotje hebben komen we ook jou kant op. Wil je knappe mannen wel is zien daan Vroeger stonden we samen met de poowns en nu zo ver uit elkaar. Ik mag kwart voor drie weg ga ik naar kyra en wacht ik daar arme peepsie op. Mams en anouszijn er nu weer hoefsmid zou 2 uur er zijn. . .
Vanmorgen om half 9 was de vlaardingse paarden taxi er(echt super, veel geduld gehad met peeps) Kyra in de wagen gezet , die stond braaf. Toen peeps laden. Ze wou absoluut niet op der zere voet staan en ook de wagen niet op. Het duurde kyra te lang dus die was onder het houten ding doorgegaan waar ze aan vast staan die moest dus ook weer terug eronderdoor(bukken anders paste ze niet) na veel gedoe gelukt en kyra uitgeladen en besloten thuis te laten(ze zijn nooit langer dan een kwartier uit elkaar geweest) Alles geprobeerd en eindelijk na een uur stond peeps erop./ Eenmaal erop was ze heel rustig. Naar de kliniek gereden en uitgeladen. Peeps in de box gezet en na een half uur kwam de dierenarts al. Als eerste toch weer naar der hoef gekeken, uitgesneden, gedrukt, tang erop etc.. Niks kunnen vinden dus fotos gemaakt. Der been ziet er super uit, niks op aan te merken. bij der hoef hoor je met een zweer een zwarte vlek te zien, dit was niet zichtbaar alleen 2 hele lichte grijze streepjes. Dus dierenarts toch besloten daar te gaan snijden weer. Uiteindelijk bij het gat gekomen en het bloed en pus stroomde eruit(hoofdzakelijk bloed). De smid zou om 2 uur komen dus peeps mocht de box in. wij naar huis en de taxi ook. Net weer teruggegaan want om 3 uur mocht ze weer opgehaald worden. Hoefsmid heeft der gedaan, het was niet echt een zweer het is een groot gat wat diep in e hoef zit(zonder fotos had een da of smid het niet gevonden). Waars. heeft ze zich verstapt wat een kneuzing heeft veroorzaakt. Die kneuzing is gaan drukken en dheeft een bloeding veroorzaakt. nu dus een groot gat in der hoef nog. Ze zit in het verband, vrijdag mag het eraf. Dan zal ze nog kreupel lopen. Hij zij , kreupeler als dit kan niet. Maandag moet het al iets verbeterd zijn en als dat ook zo is kan de smid aankomende week komen om peeps achter op een ijzertje met zooltje te zetten, ander gaat het gat niet dicht. Nu tot zondag metacam, niks zwaarders omdat ze het dan teveel gaat belasten. Vollears beweerde dat het geen zweer was, kopie van rekening delta + boze klachtenbrief gaan van de week de deur uit en peeps en kyr gaan voortaan weer naar de delta. Honden ook niet meer bij vollears. 3x per dag moet er water in der hoefzak gedaan worden zodat het verband nat blijft. Gat in der hoef is 7 bij 7cm , erg groot Veel dank aan de vlaardingse paarden taxi en aan Shilady @ bokt(daan, die met de gewone taxi naar de kliniek kwam om zo nodig te helpen)
xelle
Geplaatst: 17-08-11 16:29
Pfff, Marlis en Horsii wat een ellende hebben jullie toch met de paardjes. Belachelijk dat je niet eerder weg mocht Marlis.
Wat een dag Horsii, en heel goed van je Shilady dat je Horsii hebt geholpen. Hopelijk knapt Peeps snel op!
Ik hoop het ook kan nog een paar maanden duren voordat ze zuiver loopt maar het moet wel verbeteren na het weekend en met het ijzertje moet het weeer verbeteren.
xelle
Geplaatst: 17-08-11 16:32
Arme Peeps
nts19
Geplaatst: 17-08-11 16:33
pfoe wat een gedoe! hoop dat ze snel weer echt 100% goed loop!
vriendin iris heeft net ff een bodywarmer en dikke jas gekocht voor me voor 35 euro's bij de welkoop! Echt een aanrader zei ze! goede voorbereiding voor de winter! we krijgen ook een nieuwe kast op stal dankzij papalief! Die gaat hem helemaal slopen en opnieuw maken! en isoleren dus alles is veilig dan!