Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:25

Wiek3 schreef:
Mies: Ik hoop echt voor je dat je die vervelende k*t reacties naast je neer kunt leggen. Super banketstaaf dat er altijd mensen zijn die niet echt nadenken voordat ze wat hardop uitspreken. Maar jij bent de enige die Bri door en door kent en zo'n beslissing kunt maken. Dat kan niemand anders en je maakt deze beslissing heus niet zomaar. Hou dat in je achterhoofd. Niemand laat zijn paard zomaar inslapen. Stekte meis.

_/-\o_

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:43

Wiek3 schreef:
Wat cool Suus! :D

Mies: Ik hoop echt voor je dat je die vervelende k*t reacties naast je neer kunt leggen. Super banketstaaf dat er altijd mensen zijn die niet echt nadenken voordat ze wat hardop uitspreken. Maar jij bent de enige die Bri door en door kent en zo'n beslissing kunt maken. Dat kan niemand anders en je maakt deze beslissing heus niet zomaar. Hou dat in je achterhoofd. Niemand laat zijn paard zomaar inslapen. Stekte meis.

En zo is het!
Tot zij zelf voor deze keuzes staan horen ze niet (gemeen) te roddelen .
Dat ze zich niet een beetje kunnen inleven zegt meer over hun dan over jou en je keuze.

Veelsterkte!

Bedankt allemaal haha!Ben er ook blij mee!

Wen ik had het gezien! werd vanmorgen om 8 uur geappt erover en om 7 uur ook al hahah :')

S_uus

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:43

Siet gefeliciteerd! :D Eindelijk!

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:39

Het gaat eindelijk gebeuren: mn caafje heeft weeen!!!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:40

OOOOOOOOH spannend!

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:48

Ja hopelijk bevalt ze wel voordat ik om kwart over 3 moet werken!! Dan moet ik echt van huis...

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:48

ook ik sluit me volledig bij Wiek aan!

miiejs; heel veel sterkte vandaag! En ook zeker de komende tijd

De regenboog is een kleur armer, de zon een vlam gedoofd.
Mijn boek heeft nu een hoofdstuk minder, ik heb in sprookjes nooit geloofd.
Maar "er was eens" kreeg ineens zijn ware betekenis.

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:02

Nou de eindstand: 5 jongen!!!!!
Het lijken allemaal vrouwtjes te zijn, maar zal vanavond nog eens een kritische blik erop werpen. Nu moet ik ze alleen laten om te gaan werken. Heb gelukkig alles mee mogen maken :D

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:05

Gefeliciteerd Wiek!

En heel veel sterkte vandaag Miiejs, ik denk aan je. En erg vervelend, maar vooral gemeen, dat die mensen over je roddelen. Jij weet welke keuze de beste is voor je paard.

Woensdag heb ik weer voor het eerst les met Stitch, ben zeer benieuwd hoe het gaat!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:08

Onwijs bedankt voor alle lieve berichtjes doet wel wat zo..

Ben al heel de dag op stal, net foto's gemaakt.
Hoor net van iemand die hier werkt dat ik het gespreks onderwerp van de dag ben al een paar dagen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:11

Laat ze lekker kletsen hoor :(:)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:48

Mies, heeeel veel sterkte meissie.. dikke knuffel voor jou :(:)

Heel mooi gedicht van Sita. Mijn hart breekt daar ook echt van.. wouw..

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:58

Mies: Laat ze maar fijn kletsen, jij weet wel beter!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:16

sita, gefeliciteeeeerd met de kleine beeb!
miies, wat naar dat er zo negatief over gepraat wordt op stal, zo'n beslissing maken is al moeilijk genoeg zonder dat gedoe.. maar als jouw eigen gevoel goed is bij deze beslissing, is het denk ik de beste.. heel veel sterkte, ook van deze kant..
wiek3, jij ook gefeli met je beebs!

mijn baas had idd helemaal niets verwacht, het was echt big suprise!! hihi
een collega had haar opgehaald, die was eerst heel apeldoorn rondgereden en langs het werk heen gereden om dr lekker in de war te maken :')
en toen kwam ze alsnog op het werk, en echt bijna iedereen was er! toen wist mn baas nog steeds niet wat er aan de hand was, en moest ze eerst maar een kop koffie drinken, wat niet zo goed lukte haha :P
daarna eerst een hele speech (schrijf je dat zo??) en uiteindelijk dr kadoo gegeven, het leuke is dat de organisatie het een leuk initiatief vonden, en het een teken is dat wij dit voor haar doen dat ze goed werk verricht en geeft haar zakgeld mee, dus de collega's betalen de vakantie, en de baas regelt zakgeld voor lekker eten en leuke dingen te doen :D
daarna even lekker met zn allen geborreld!

was echt leuk om dat hoofd van mn baas te zien, die snapte er niks van, en toen ze dr kado kreeg, wist ze helemaaaal niet wat ze moest zeggen haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:39

Sterke Mies... Laat ze maar kletsen, ze weten niet beter lieverd.. :(:)

Wat super dat t zo'n geslaagde verassing was Lisette :D

Gefelicteerd met de beebs Wieke! :D Beschuit met blauwe muisjes dus! :))

Nou! De kop is er af bij Willy! :D Zn eerste echte grote indoor springconcours zit er op!
Inspringen ging super! Bij t binnenkomen in de ring was ie helemaal overdonderd :(:) Heel veel spanning, maar hij sprong eerst wel braaf.. Tot de 3e hindernis! Had ik wel verwacht, was ook wel erg kollossaal.. 2x geweigerd en toen sprong ie weer vrolijk verder tot hindernis 7... Ook weer op de rem.. Helaas uitgebeld.. Niks aan te doen!

2e parcours was ie weer zichzelf en sprong ie netjes foutloos rond.. Sleepte mooi een 3e prijs in de wacht met 73 punten!

Goed begin voor morgen! Dan gaan ze weer knallen! :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:56

Mies: Gewoon laten kletsen die mensen. Ze snappen er gewoon niks van. Hoe gaat het nu met je? Trek je t nog een beetje? :(:)

Sita: Echt een super mooi gedichtje, krijg er gewoon tranen van in m ogen.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:58

Super dat het zo geslaagd was Lisette!

Fijn dat het goed ging Sita! Voor de eerste keer kan je dus niet klagen. :) Kan me erg goed inleven in je paardje zo voor de eerste keer! Fijn ook dat het de 2e keer beter ging. Gefeliciteerd met je prijs!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:12

@mies: wat flauw zeg dat ze dan zo over je banketstaaf, maar jij hebt de beste keus gemaakt voor je beestje!
Hoe gaat t nu met je?

@ sita: fijn dat het de tweede keer al beter ging! De eerste keer was natuurlijk heel spannend, nieiw materiaal en omgeving etc.

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:13

Lisette: fijn dat ze het zo leuk vond. Geslaagde actie dus!

Sita: Dat is niet slecht voor een eerste keer toch? Komt het morgen vast helemaal goed!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:43

Jaa, ik ben hardstikke tevreden!
Hij heeft wel een paar x vaker concours gesprongen hoor, maar dat was gewoon kringwedstrijd.

Nu is het een meerdaags concours met grote sponsoren en echt het echte idee zeg maar.. Overal vlaggetjes, boompjes naast de hindernissen, kerstversiering en veeeel publiek :))
Morgen gaat t vast t eerste rondje ook beter!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:11

leuk om aan zo iets mee te doen Sita!!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:09

Even snel lees zo weer bij.
Maar kwam dit paard tegen vind het wel een sneu verhaal.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... e=1&ref=nf

Deze 7 jarige ruin genaamd Amigo (Tuschinski x Fairplay) heeft een schofthoogte van 1.75 en zal over een week of 6 max anders ingeslapen worden door de eigenaar. Hij is onze stichting aangeboden, maar we zitten vol helaas. Amigo heeft een vernauwing in het merg kanaal van de nekwervels (vergelijkbaar met wobler) en hij heeft daardoor een verminderde werking van het rechterachterbeen waardoor hij voor de topsport niet meer geschikt is. In een bepaalde hoofd/halshouding klemt een zenuw, met name als hij op de “traditionele” manier dressuurmatig gereden wordt.

Daar hij dit probleem wat gecompenseerd heeft, heeft hij wat slijtage aan de linkerkant van het SI gewricht en 3 wervels die neigen naar kissing spine, maar dit is het (nog) niet. Zoals iedereen die rechtricht misschien wel weet komt een kwaaltje aan het SI nooit op zichzelf en ook hier is er een compensatie bij de overgang van de atlas naar de draaier, wat een hele lichte vorm van botwoekering is ontstaan. Amigo is niet kreupel of onregelmatig.

Amigo is ondanks dat hij niet kreupel is niet geschikt voor het normale werk. We zoeken iemand die hem met kennis en beleid aan de hand kan trainen, iemand die weet hoe je het is om met een paard met een beperking te trainen en vooral iemand die weet hoe de achterhand eronder komt (aan de hand!) zodat zijn wervels een andere stand gaan aannemen en zodoende voorkomen wordt dat hij alsnog kissing spine krijgt.
Wat hij absoluut niet zoekt is iemand die met druk rijdt en geen verstand van werken aan de hand heeft. Er is nog werk aan de winkel bij deze jongeman. Hij mag niet meer de sport in.
Hij is een stoere vent met een klein hartje en zoekt een gouden (inloop)stal waar hij nog lekker oud kan worden en waar hij nog een doel in zijn leven heeft.

Amigo is regelmatig bij de smid en tandarts geweest, is geënt en ontwormd, verkeersmak, trailermak en kan gebracht worden. Hij moet veel bewegen. Hij kost niets in aanschaf, maar het is ook niet de bedoeling dat hij verhandeld gaat worden en zodoende alsnog in de sport terecht komt uiteraard. Wie o wie helpt dit paard? Indien je iemand weet, laat deze persoon dan via de vragenlijst op http://www.paardinnood.nl/aanpak
contact opnemen met ons. Het heeft geen zin om hieronder wat mogelijke namen te noemen die misschien wel interesse hebben. Wijs deze mensen dan op deze oproep zodat ze zelf kunnen reageren.
Wie helpt deze jongeman, het is een plaatje en pas zeven jaar jong!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:39

Idd een sneu verhaal... Al vraag ik me af, zeker in deze tijd, of deze nog verkocht gaat worden. Misschien als weidemaatje oid?

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:51

Pff wat een ellendige dat zeg... eerst heel de tijd in een soort roes gezeten, nog niet echt beseffend dat het
vandaag voorbij zou zijn... vanmiddag nog mooie foto's gemaakt.
Maar toen ze de trailer in ging begon ik het toch echt wel heel zwaar te krijgen.
Ben tot het einde bij haar gebleven, haar geknuffeld, kusjes gegeven en haar gerust gesteld,
het ging heel mooi en rustig.

Afbeelding

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:52

Meid, ik krijg kippevel van deze foto... Ik heb enorm met je te doen, en enorm veel bewondering voor je. Heel veel sterkte...