Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:38

Maessie wat een mooi beestje! <3

Ik kan helaas donderdag pas weer naar stal ivm school.. Gelukkig kan een stalgenootje haar eventjes longeren anders is ze na een paar dagen evht een stuiterbal :+
Ook ga ik een bijrijder zoeken voor deze zomer, omdat de examens er ook alweer aankomen en ik bijna de hele zomer weg ben.. Gelukkig aan het einde van de vakantie een weekje weg met starlight :)

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:11

Die slangevolte die jij bedoelt zat inderdaad in het M2 al,

Nu heb je een slangevolte met 4 bogen 2e en 3e boog in contra met op x eenvoudige wissel!

Met een goede tempocontrole kom je de proeven indd wel gewoon makkelijk door, alleen het is wel nadenken in die wissel xD

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:21

Maessie wat een leukerd!

Ik blijf nog even in de B hangen, denk dat ik in Juli overstap naar de L1, wat ik echt super spannend vindt.

Trouwens, we gaan 9 april rijden in een clinic van Dinja van Liere!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:18

Starbuck is ook heerlijk slank.. Die van mij krijg ik niet slanker... Maar hij is ooit dikker geweest.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:21

Jaah hengst en ook nog volop in de groei, net als Lizah. Dat scheelt een hoop, de oudere paarden moet ik er ook om denken hoor!

@wil: gaaf zeg zon clinic! Wel ff fotos maken he ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 18:48

Wij gaan ook maar tolbert vanavond.

Ik ga met Wendy. .. misschien zien we je nog.

Ik rij beide dagen oudega maar eerst mando er even naar de chiropractor komende dinsdag
Hij is net weer niet goed.

patricia73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:40

ja mando ik sta bij piet!!!! haha.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:55

Ah leuk heb ik ook nog een jaar gestaan.
Ik ben toen van Lansbergen naar Piet verhuisd en daarna naar Friesland.
Doe hem maar de groeten van me.
Ik had toen Esther van Kitty als verzorgster voor Mando
Dat was toen een grote dikke ondeugd die nog door Pier zijn tuintje en over zijn mooie grasveld is gedenderd omdat hij de trailer niet in wilde.
Had hij zich los gerukt rechtsaf het erf af en in volle galop langs de doorgaande weg is gegaan
Ook weer terug gekomen en hij zag de trailer rukt zich los em daar ging hij. ...
Langs de schommels door de plantjes om het huis heen totdat Piet hem ving. ..
O wat heb ik staan janken.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 00:17

Ik ben ook proeven wezen kijken in Tolbert!
Wij gaan zaterdag gezellig naar de allround kampioenschappen in Ambt Delden :) En dan 2 april nog 2 proeven M2 rijden in oudega en als ik dan mn punt nog niet heb 3 april ook nog 2 :+

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:21

En anders 3 april gelijk z1 Leonie? :D

Niemand van jullie gezien gister, wij zaten vooraan bij de patatkar. Was wel goed georganiseerd! Was 1 dame die had dr neusriem over het bakstuk gedaan, hebben we maar even gemeld, want paard liep er niet heel lekker op.. toen ging ze even met " materiaalpech" uit de baan. Wel mooi om zo de lijntjes even te kunnen zien! Vond ze niet heel verrassend meer, maar dat was ook omdat ik ze thuis al gereden had :+

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:51

Ik ben ook al helemaal op de nieuwe proeven gericht,vandaag de oude nog even gereden omdat ik zaterdag wedstrijd heb maar vond ze bijna saai :') nu hopen dat we en winstpunt kunnen rijden!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:58

Ik ben ook proeven wezen kijken in Tolbert. Vond de avond wel een beetje tegenvallen.. :o
Inderdaad, het tuig niet goed voor elkaar. Bij de voorgereden proeven in de M1 en M2 gewoon een zweep erbij.. En in de B ook nog eens een onregelmatig lopend paard waar niets van gezegd werd :=

Anyway, zin in de nieuwe proeven wel! Zaterdag nog even de oude M1 proeven rijden (zag dat jij ook moet zaterdag maessie) en dan 2 april de nieuwe! :D Wordt nog wel wat, rijden zonder zweep.. Heb Marena nu op ander voer, met haver, hoop dat dat het verschil maakt. Vandaag wat geoefend met contragalop, dat pakt ze netjes op. Eerst vond ze het maar vreemd en wilde ze zichzelf steeds verbeteren :')

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:02

Hm bijzonder ik heb me namelijk afgemeld een paar weken terug.. goed dat je het zegt, want ik had niet meer gekeken!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:03

Oh oeps! := Maar even mailen dus! Ik moet echt op een waardeloze tijd, 18.00 uur..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:05

Dat viel mij ook op dat die vos niet geheel rad liep.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:30

Was ook t eerste wat ik zei over die vos.. Liep idd niet lekker en als meerdere mensen t hebben gezien zal het ze toch zelf ook wel opgevallen zijn..?

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:33

Toen wij bij de informatieavond van de nieuwe dressuurproeven gingen hadden ze ook al combinaties waarvan ik dacht of ze niet beter een andere combinatie konden vragen. Er komen veel mensen op zo'n avond kijken, dan kun je geen paarden laten komen die niet goed lopen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:38

xLeoniee schreef:
Was ook t eerste wat ik zei over die vos.. Liep idd niet lekker en als meerdere mensen t hebben gezien zal het ze toch zelf ook wel opgevallen zijn..?

Lijkt me wel. Maar Hergen had het over beweging/takt (?) mooi over een 7 :=

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:27

Rianne_ schreef:
xLeoniee schreef:

Lijkt me wel. Maar Hergen had het over beweging/takt (?) mooi over een 7 :=

Ik heb t sws niet zo met Hergen.. Niet meer nadat hij tegen mij zei dat haflingers voor een kar horen en niet in de dressuur :') :roll:

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:29

Oh echt? :oo Wat een loser..

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 07:00

Ben ik blij dat ik naar koudum ben geweest en niet naar tolbert,ik ben ook echt geen hergen fan :=

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:36

Ow heeft ie dat echt gezegd? Ik heb een keer heel fijn bij hem gestart, nadat Maes mn 1ste proef volledig verklootte. Heb ik de 2e HC gedaan, en heeft ie goed geholpen..

Die vos liep inderdaad niet fijn, was ook 1 brok spanning!

Die vos van Christa is gaaf! En zo braaf met zn ene oog! In t begin bij t stilstaan zag je even heel mooi dat ie zn hoofd even helemaal draaide om de andere kant te bekijken wie daar stond te praten.

@Rianne: haver hielp bij ons eigenlijk niks, ik heb nu de sportmuesli van pavo erbij. Daar doet ze het wel goed op. Misschien een idee voor als de haver niks doet ;)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:22

Die clinic in Tolbert klinkt wel interessant! Ik kwam er pas om 8 uur 's avonds achter dat het was, dus ik ben helaas niet gegaan. Had me leuk gelegen.

Die Hergen ken ik alleen van naam; mijn instructeur lest ook bij hem en die is er wel tevreden over. Maar als ie zulke dingen zegt... dat is niet heul aardig zeg maar :=

@Rianne, de mix van Liquihorse voor sportpaarden schijnt ook heel goed te helpen om ze eens wat voorwaartser te krijgen. En misschien Leonie eens vragen; Mareja en Marena lijken zo op elkaar... wellicht heeft zij ook wel tips hoe zij het doet :P

Aaf zou zaterdag eigenlijk weer een B-proefje lopen, maar haar amazone is helaas ziek. Wel hebben we vorige week even getest hoe hard Aafje eigenlijk kan. Nou.... *gniffel*. Kwaliteit van het filmpje is helaas heel slecht.

Gaan er van hier nog mensen meedoen aan de Gouden Koets Bokaal in Zuidlaren? Lijkt mij heel leuk, maar heb helaas geen (geschikte) Haflinger.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:51

Jaa allemaal inschrijven voor de gouden koets bokaal :P *\o/*

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:54

Ik ben zo happy!! Mag een trailer van me vriend!! Kortom geen gedoe meer met trailer huren enz.. Dus kan ik vaker op wedstrijd, of elders na toe.

Net verbouwingen van woonkamer achter de rug, dus even door sparen.