Bluem schreef:@ Hinke: Arno durft ook zo doordrammen in draf en dan heb ik soms ook maar mee te liften en er niet veel tegenin te brengen. De gedachte van een ander bit speelde ook al door mijn hoofd, maar waar begin je mee en waar eindigt het.. Ik zoek het rijtechnisch op te lossen. Alleen hoe is nog even uitzoeken.

Wat voor bit heb jij nu? Heb je al eens een ander bit geprobeerd?
joopiexx schreef:Hinke wat voor een bit heb je nu dan voor Ankie?
Zelf ben ik niet zo op de hoogte wat betreft bitten, maar wat Ankie doet herken ik wel in die van mij.
In de wintermaanden heb ik weleens een martingaal om, zodat ik in ieder geval nog kan remmen mocht hij echt aan de kletter gaan. Hulpteugels zijn ook niet altijd een oplossing, maar zolang hij normaal doet werkt een martingaal niet in.
Maar een martingaal doet toch verder eigenlijk niks, tenzij ze hun hoofd heel hoog doen? Werkt die martingaal bij jou?
Ankie heeft nu een gewoon dubbelgebroken k&k sprenger bitje.
Arlandoo: klinkt wel heftig! Als ze over het bruggetje waren gegaan stonden ze dan op de weg?
Madeira: en, heb je al gereden op je nieuwe stal?
Ff mn dekje en mijn nieuwe zadel laten zien:
Dat was na de buitenrit, en het dekje was aan de wandel gegaan omdat ik het maar aan 1 kant had vastgemaakt
Hier is mijn vader me aan het uitlachen omdat ik een foto laat maken van ankie met haar nieuwe zadel+roze dekje