[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bluem

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:13

Pff. Ik heb zojuist een mailtje gehad dat mijn vorige haflinger deze namiddag overleden is aan koliek. Ben er echt niet goed van. Scheve mond

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:15

Bluem, jeetje meid! Wat rot nieuws! Gecondoleerd met het paardje en sterkte Verdrietig Ach gut

Naomi, het ging zeker super Lachen ben echt trots op Madeira! Ze kan het allemaal wel Haha!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:15

Bluem schreef:
Pff. Ik heb zojuist een mailtje gehad dat mijn vorige haflinger deze namiddag overleden is aan koliek. Ben er echt niet goed van. Scheve mond

dat is niet zo mooi
sterkte Vriendjes zijn?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:17

Jeetje! Dat is ff klote nieuws! Heel veel sterkte daaro! Ach gut

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:18

Ik vind het vooral ook heel erg jammer voor het eigenaresje. Ze had haar pas 2 jaar en ik wist van het eerste ogenblik dat ze haar zag, dat ze er stapelzot van was... Volgende zomer zouden ze dressuurwedstrijden starten.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:21

Bluem schreef:
Ik vind het vooral ook heel erg jammer voor het eigenaresje. Ze had haar pas 2 jaar en ik wist van het eerste ogenblik dat ze haar zag, dat ze er stapelzot van was... Volgende zomer zouden ze dressuurwedstrijden starten.

echt sneu
het is echt niet fijn als je hem al verkoopt en dan ook nog dood
ik was ook helemlaaa kapot van madeira maar voor paulien heel blij
Laatst bijgewerkt door naomimak op 07-12-08 21:33, in het totaal 4 keer bewerkt

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:31

Jeetje Bluem! Dat is ... nieuws zeg! Sterkte in ieder geval!

madeira gelukkig ging het verhuizen goed!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:15

MaaykeKramer schreef:
mijn paardje is 154... en ik ben 180 dus volgens mij past dat wel goed!
mijne heeft alles in full! en dekenmaat 185 maar mijn zweetdeken is al 195!

pfff ik heb mijn net opgegeven voor wedstrijd 16 mei in didam! god sta mij bij! haha kan hem nu met moeite 1x goed rond de bak door krijgen! daarna gaat die weer op standje langzaam! maar heb nog een aantal maanden haha Haha!
vandaag bij een haflingerwedstrijd in heteren geweest! echt alleen maar die luxe haflingers! was met barbalala mee en dat was serieus de kleinste en enigste ouderwetse haflinger in de B en L de rest allemaal het nieuwere type en groot ik maar denken dat de mijne zijn groot is maar daarbij is hij klein!

Jee 1.54! Wat groot! Denk niet dat er op die haflingerwedstrijd haflingers die nog groter waren toch?

Madeira_ schreef:
Gelukkig meiden Haha! dankjewel voor de complimentjes Haha!

Madeira is aardig groot - 1,50..

Vandaag ging verhuizen goed Haha! Madeira deed het super! Ze wilde de vrachtwagen eerst niet zo graag in, maar we deden het gewoon rustig en uiteindelijk stapte ze zonder mokken erin (echt binnen 5 minuten ofzo). Haha! BEN TROTS OP MIJN MEISJE! Lovers

Was het zo'n hoge vrachtwagen? Die vind ik doodeng! Ik zou niet zo snel mijn pony daarop durven zetten. Als ze bij het afladen een misstap maken vallen ze... Wel fijn dat het zo goed ging!

Dapnik schreef:
Zo, weer eens een buitenritje gemaakt. Gaat gelukkig steeds beter [dit was de 3e keer], eerst wilde ze nooit het erf af en als je haar dan zover had ging ze achteruit weer terug. Maar ze ziet nu in dat het leuk is, ik zat er nog maar half op en ze liep al het erf af. Haha!
En toen halverwege nog knijterhard vuurwerk gehoord, mijn moeder & ik schrokken ons lam maar Nikita verstijfde even en liep weer verder. Wordt het toch nog wat, ze is nogal een schijterd. Ze hebben de afgelopen 2 maanden een nieuwe binenbak voor haar neus gebouwd, dus herrie is ze nu wel gewend.

Maak je samen met een ander paard buitenritten? Dan zijn ze vaak rustiger dan wanneer je alleen gaat.

Ik heb vandaag bij mn ouders weer ff een buitenrit op ankie gemaakt! Ze heeft vier weken stilgestaan, en aangezien ze nog maar half ingereden is vond ik het nogal spannend. Vooral ook omdat dit de eerste keer was dat er geen ander paard meeging. Mijn vader hield haar eerst vast, en het ging supergoed! Ze is echt superkoel Go jij! Go jij! Nergens echt van geschrokken, ze was alleen nogal vlot. En ze maakt zich soms behoorlijk sterk waardoor ze niet altijd luistert als ik haar terug wil nemen. Ik kan haar wel van draf naar stap laten gaan, maar niet van hele vlugge draf naar een rustige draf. Misschien moet ik een sterker bitje proberen, maar eigenlijk wil ik dat niet!Wat vinden jullie? In principe vind ik het niet zo'n drama dat ze vlot draaft ipv rustig, maar eigenlijk moet ze gewoon ten alle tijde helemaal te regelen zijn..

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:23

Ik ben vorig jaar begonnen met het inrijden.
Eerst voorzichtig hangen en verder uitgebreid.
Binnen een maand heb ik de gok genomen en ben ik alleen met haar langs de weg gegaan ( niet verkeersmak).
bij de eerste auto wilde ze vluchten, het is uiteindelijk goed gegaan , dit heb ik uitgebreid.
Ik ben nu niet afhankelijk van anderen en kan naar het strand gaan wanneer ik wil.
Het is nog wel een jonge pony, als er echt iets is dan stap ik af.

Volgend jaar gaan we verhuizen, dus een nieuwe omgeving. Ik ga dan ter voorbereiding eerst veel stappen aan de hand.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:45

@ Hinke: Arno durft ook zo doordrammen in draf en dan heb ik soms ook maar mee te liften en er niet veel tegenin te brengen. De gedachte van een ander bit speelde ook al door mijn hoofd, maar waar begin je mee en waar eindigt het.. Ik zoek het rijtechnisch op te lossen. Alleen hoe is nog even uitzoeken. Knipoog

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:46

Hinke wat voor een bit heb je nu dan voor Ankie?
Zelf ben ik niet zo op de hoogte wat betreft bitten, maar wat Ankie doet herken ik wel in die van mij.
In de wintermaanden heb ik weleens een martingaal om, zodat ik in ieder geval nog kan remmen mocht hij echt aan de kletter gaan. Hulpteugels zijn ook niet altijd een oplossing, maar zolang hij normaal doet werkt een martingaal niet in.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:54

Bluem schreef:

Hè get wat een vervelend nieuws zeg.. Sterkte.. Ach gut Vriendjes zijn?

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:56

Bluem schreef:

Ach gut

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:37

@Hinke:Met andere gaat het inderdaad ook goed, maar ik wil niet afhankelijk zijn van anderen kwa buitenrijden.

@Bluem: Sterkte meis. Dat is niet niks..

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:13

goeiemorgen Lachen
ik ga straks even bij lezen zit nu op school Tong uitsteken

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:36

Goedemorgen!
Vandaag lekker vrij:P straks even naar de paardjes toe.

@Bleum: He, dat is echt rot zeg Scheve mond Sterkte!
@Madeira_: Fijn dat alles goed is gegaan met verhuizen Haha!

Ik heb van het weekend toch weer wat meegemaakt:P pfff...
Ik was samen met mijn verzorgster op stal, zij verzorgt mijn haf en nog 1 die bij ons staat.
Omdat het land zo nat was besloten we dat we met de paarden naar het parkje gingen om ze daar te laten grazen. (Dat parkje is op het erf van de boer, dus helemaal prive. Het lijkt op een soort mini stuk bos.) Denk dat het wel 150 m lang en 20m breed. Allemaal bomen en leuke smalle paadjes. In de zomer kan je er crossen Haha!
Maar goed, wij natuurlijk niet bij stil gestaan dat als we ze loslieten, ze er als een malloot vandoor gingen.
Die van mij begon, (lees 3jarige luie haf) bokken steigeren en piepen Clown
Maar hij ging het linker pad op, en aan het einde is daar een bruggetje. Nu is meneer daar niet van onder de indruk, dus ik was bang dat hij er overheen zou gaan, maar gelukkig stopte hij en rende hij even later over het goede pad (rechterstuk) heen en weer.
We besloten ze maar uit te laten razen, en de brug te bewaken Knipoog
Na een kwartier was meneer buiten adem, en zeer tevreden over wat hij had uitgevreten...
Toen besloot hij toch maar te gaan grazen, daar waren we immers voor gekomen.
heb nog een paar leuke foto's kunnen maken, die zal ik zo even plaatsen.

Mijn hart zat even in m'n keel, maar gelukkig kon ik er later wel om lachen.
voortaan zet ik de brug gelijk af Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:59

Bluem schreef:

wat naar joh Ach gut

mijn merrie heeft vorige week ook best erge koliek gehad...

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:14

@VivaLaVida: Daarvan lopen bij mij ook de rillingen over m'n rug, pas geleden hier 2 paardjes overleden aan koliek, en vorige week kregen er weer 2 koliek, waarvan er 1 naar Utrecht is gegaan Scheve mond

De beruchte foto's: Koe

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3THIODKY.jpg
1. Het beruchte parkje

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KOV8FAMA.jpg
2. Arlando verstopt achter de bomen Tong uitsteken met een blik van "pak-me-dan-als-je-kan"

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WYH7HX83.jpg
3. De andere Haf, Binky

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GE7SXPCT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZSJGZJBG.jpg
4&5: Mijne kleine ondeugd Tong uitsteken

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTVAALGO.jpg
En uiteindelijk zijn ze alsnog gaan grazen Knipoog

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:19

staan ze daar tusse de boome ? Tong uitsteken

Mell0w

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:32

Veel sterkte met het verdriet over het haflingermerrietje.

Ik dacht ik heb me laatst wel voorgestelt en lees continu mee maar klets nooit eens gezellig mee.
A.S Weekend ga ik Melody naar de opfok brengen spannend allemaal. Ook zijn we druk bezig met een huis in duitsland

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:35

ArlandoO schreef:
@VivaLaVida: Daarvan lopen bij mij ook de rillingen over m'n rug, pas geleden hier 2 paardjes overleden aan koliek, en vorige week kregen er weer 2 koliek, waarvan er 1 naar Utrecht is gegaan Scheve mond

De beruchte foto's: Koe

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3THIODKY.jpg
1. Het beruchte parkje

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KOV8FAMA.jpg
2. Arlando verstopt achter de bomen Tong uitsteken met een blik van "pak-me-dan-als-je-kan"

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WYH7HX83.jpg
3. De andere Haf, Binky

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GE7SXPCT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZSJGZJBG.jpg
4&5: Mijne kleine ondeugd Tong uitsteken

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTVAALGO.jpg
En uiteindelijk zijn ze alsnog gaan grazen Knipoog

ja het is echt een naar iets die koliek..
heb dr ook bij staan janken hoor, heb dr ookal 1 verloren aan koliek dus,
en het is zo'n naar gezicht..

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:36

@_Ro0sj_: Het is een soort parkje wat bij het land van de boer hoort, en bestaat uit verschillende stukjes met een bruggetje ertussen Tong uitsteken
Wij wilden ze daar laten grazen Knipoog Zelf staan ze gewoon in een normale wei, alleen daar staat amper gras. Wij wilden ze een lol doen en ze daar even laten grazen, maar hun dachten er even anders over Koe

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:42

@Hinke: het was een aardig groote vrachtwagen. Er zitten allemaal schotten bij, maak je gewoon open, zet je je paard neer en maak je de schot weer dicht. Ging gelukkig super Lachen

Vanmiddag rijden in de nieuwe binnenbak (na een flink schoonmaak buurt, had er gisteren geen tijd meer voor want ze sluiten op zondag om 17.00 en het was al 17.30 dus ja)..

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:42

aah bluem Ach gut sterkte!

elinenikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:43

zo meteen naar Max&Tamara. Joepie eindelijk nieuwe verzorgpaardjes Go jij! Go jij! Haflingers wel te verstaan!
vrijdag kennis gemaakt en gelijk verliefd. Lovers
en zometeen gaan we proefrijden. Spannend, spannend!