Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:36

Gefeliciteerd met alle mooie punten iedereen :D

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:11

Ik had gister een mega blunder op wedstrijd.. Mn moeder begon de eerste proef te lezen en ik hoefde niet te groeten.. Dus ik roepen ja ik moet groeten en toen bleek dat ze de nieuwe m2 proef had meegenomen perongeluk.. :+ Hierdoor kreeg ik -4 en had ik 176 punten #) 2e proef was voor mijn gevoel winstpuntwaardig maar toen had ik ook 176.. T liep allemaal erg uit dus de laatste proef was de batterij bijna leeg. 26 maart starten we een oefenwedstrijd Z1 met een nieuwe proef en 2 april hoop ik dan toch echt mn laatste puntje te kunnen rijden :P

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:30

xLeoniee schreef:
Ik had gister een mega blunder op wedstrijd.. Mn moeder begon de eerste proef te lezen en ik hoefde niet te groeten.. Dus ik roepen ja ik moet groeten en toen bleek dat ze de nieuwe m2 proef had meegenomen perongeluk.. :+ Hierdoor kreeg ik -4 en had ik 176 punten #) 2e proef was voor mijn gevoel winstpuntwaardig maar toen had ik ook 176.. T liep allemaal erg uit dus de laatste proef was de batterij bijna leeg. 26 maart starten we een oefenwedstrijd Z1 met een nieuwe proef en 2 april hoop ik dan toch echt mn laatste puntje te kunnen rijden :P

Aw dat is echt balen! :(
Op naar de volgende wedstrijd :D

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:37

xLeoniee schreef:
}:0 das balen zeg! Dat scheelt je gewoon je laatste punt..

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:03

Vandaag met starlight wezen vrij springen. Dit kregen we als advies omdat ik haar altijd heel erg moet helpen met afzetten (dmv verkleinen en verruimen). Gaan we zeker vaker doen want ze vond het ontzettend leuk om te doen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:54

Leuk!

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:20

Bij deze wil ik even aangeven. Aankomende zondag hebben wij een oefenparcour op de zuidplasruiters in moordrecht! Zin om mee te doen? Alle hoogte beschikbaar. Kijk even op www.zuidplasruiters.nl

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:21

Eline_S_S schreef:
Vandaag met starlight wezen vrij springen. Dit kregen we als advies omdat ik haar altijd heel erg moet helpen met afzetten (dmv verkleinen en verruimen). Gaan we zeker vaker doen want ze vond het ontzettend leuk om te doen!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Leuk bezig!
Als je in het normale rijden als heel veel schakelt en de draf en galop dus geruimen en dan veel terug rijden en weer geruimen.. hierdoor kan je haar makkelijkere plaatsen voor de sprong.

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:43

maessie schreef:
@abricoosje: Hans vd Berg bellen, die weet veel te staan, of heeft zelf vaak wat staan. Hij zit in Arcen, en heeft zondag de 20ste toevallig open dag ;)

Helemaal mee eens daar komt die van mij ook vandaan. Hele fijne samenwerking! Ben zeer tevreden over zijn stal. Ze staan der daar ook heel mooi bij.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:27

@Anniietjuh, bedankt! Wij doen soms een oefening met twee balken op een redelijk grote afstand van elkaar. In arbeidsgalop zitten daar bijvoorbeeld 6 galopsprongen tussen. Dan moet ik verruimen en er bijv 5 galopsprongen tussen hebben, en bij verkleinen 7. Snap je? Deze oefening heeft erg gewerkt :)

Anniietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:57

Eline_S_S schreef:
@Anniietjuh, bedankt! Wij doen soms een oefening met twee balken op een redelijk grote afstand van elkaar. In arbeidsgalop zitten daar bijvoorbeeld 6 galopsprongen tussen. Dan moet ik verruimen en er bijv 5 galopsprongen tussen hebben, en bij verkleinen 7. Snap je? Deze oefening heeft erg gewerkt :)

Jaa die oefening is oom heel goed! Lekker door gaan zo!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:13

Gaan we zeker doen :D

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:47

gefeliciteerd met de behaalde punten!

ik heb afgelopen zaterdag met de verzorgmeiden onze stal aangepakt, als verassing voor de eigenaren die een weekend weg waren met 3 pony's.
stal ziet er echt weer super uit en lekker fris! geeft een heerlijk gevoel.
zondags met de overgebleven 2 ponys samen met mijn moeder naar het strand geweest!
helaas geen foto's, de heren waren zo druk dat we onze handen vol hadden!

zou willen dat ze weer wat rustiger worden de paarden..
gister op het werk een ongelukkige trap gehad tegen de achterkant van mijn elleboog..
ging de laatste nog buitenzetten van de wissel, toen hij erg dribbelig werd en zich vliegensvlug omdraaide en nog even zijn achterbenen de lucht in gooide..

ritje naar het ziekenhuis... gelukkig niks gebroken! maar op mijn 'telefoon'botje geraakt.. spieren, pezen en zenuwen een flinke klap gehad dus nu verplicht thuis..
tis ingespalkt en dat mag er zaterdagochtend vanaf...

we waren druk aan het trainen voor 17 april:( nu dus even uitgeschakeld!

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:16

Balen zeg Miiess18, beterschap!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:46

Bij mij ismn gips er net weer af. Man... Wat doet mn hand pijn, niet normaal.

Mies jij bent ook lekker bezig. Hopelijk kom je er een beetje ongeschonde uit verder...

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:06

Oei, sterkte mies en Peelie.

Vandaag was een vriendin van me haar Shetlander aan het losgooien in de bak. Starlight erbij gezet en ze hebben lekker gespeelt. Ook erg mooie foto's gemaakt want mijn vriendin heeft een camera :)
Ook de zwarte staart wat meer richting wit gewassen. Haar staart is zo zwaar dat ze er telkens over heen poept.. -O- Hoe doen jullie dat? Zou vlechten helpen? Ook de manen, kroonrand, oortjes, sokjes en staart bijgeknipt. Pony ziet er weer mooi uit met dit mooie weer :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:21

Gewoon wassen wassen wassen. Verder laat ik de staart gewoon vies worden. Onder het motto "lekker belangrijk".

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:46

Doe ik tot nu toe ook haha. Maar omdat er boven in de staart mest komt (wat hard wordt), gaat het tegen haar billetjes schuren heb ik het idee.. Haar billetjes zitten ook vaak onder de mest..
Heb btw een topicje van vanmiddag gemaakt :)
[ITP] Stiekem zijn ze wel vriendjes..
Reactie zou leuk zijn :)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:26

Aaf doet dat ook vreselijk, over d'r staart heen poepen. Ik dacht eigenlijk altijd dat het gewoon zo'n zwijn was dat ze d'r staart niet genoeg afhield, maar het kan idd natuurlijk ook zijn dat hij gewoon te zwaar is :)* .
Onze oplossing is dezelfde als die van Peelie: wassen wassen wassen. En in de tussentijd: gewoon niet naar kijken :P .

Betershcap Peelie en Miess. Klinkt pijnlijk

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:43

Hier ook druk aan t wassen geweest afgelopen week. Lizah gaat zondag mee naar Limburg, dus moet wel een beetje toonbaar zijn natuurlijk! Nu zijn haar manen niet zo moeilijk, ze heeft niet zon dik bos. En de staart doe ik bijhouden. Heb ook een merrie gehad die in de staart mestte, die deed ik het haar van achter naar voor vlechten in een kleine vlecht, en op tijd wassen. Als het nodig was deed ik de vlecht los, en viel het schone haar om het smerige heen :D

Lizah vol verbazing geitjes aan t kijken :+
Afbeelding

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:35

Wat een leuk koppie heeft liz!
En ik denk dat ik toch de staart eens in een kleine vlecht doe, om te kijke of ze zo geen vieze billetjes heeft. Een vieze staart kan ik wel hebben, maar heb steeds het idee dat de harde mest tegen haar billetjes schuurt (dunne vacht daar). Ik kreeg ook nog als tip om alleen de binnenkant van de staart te vlechten. Ook handig.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:33

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 18:12

Vraagje aan de geschoren paardjes, onder hoeveel grams staan jullie paardjes? Stan staaf onder 200 gram, maar ik twijfel of ik over zal gaan op de 150. Aangezien hij nu ook snachts binnen staat

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:00

Amino 3x geschoren staat nu onder een 300 gr.

Feyda 1x geschoren staat nu onder een 100 gr.

Sterkte mies en peelie, hopelijk knapen jullie snel weer op...

Wat een knapperd is liz!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:34

Nog even een Lizah-spam, vandaag nog de laatste was en knipronde voor morgen :D

Ezeltje :+
Afbeelding

<3
Afbeelding