Mijn paardjes staan idd ook 24/7 buiten ze gaan alleen naar binnen als het weiland niet te doen is of als het echt stormt. Maar er zijn heel veel stallen waar ze maar heel kort naar buiten gaan. Heb met Waldo ook op een stal gestaan waar hij ongeveer 4-5 uurtjes naar buiten ging en dat alleen in het weideseizoen. Voor Waldo was het geen doen.
Dutchie staat ook 24/7 buiten, alleen als het dagen achter elkaar regent, of het onweert gaat hij lekker binnen. nu staat hij met +- 8 andere pony's dag en nacht buiten
Vanaf nu 2-3 uurtjes omdat ze inderdaad nu helemaal niet buitenkwam behalve als ik haar erin zette .. dus is het toch een grote verandering en te veel te snel is ook niet goed. in totaal zou ze een halve dag naar buiten kunnen gaan. Heb al op veel forums gelezen en merk toch dat het hier in belgie (tog tegen brussel) heel anders is als in Nederland. hier vind je amper een manege of een stal waar je paard zomaar elke dag naar buiten mag, meestal is het gewoon een halfuurtje of 1 uurtje als je er zelf bent en hem erin zet. ook door tekort aan weiden. ken zelf mensen die hun paard er helemaal niet inzetten. dus vind het toch al heel goed dat ik dit heb gevonden ook vind ik het veel duurder als bij jullie. ga nu op een privéstal van 30paarden een binnepiste een buitenpiste en een longeercirkel maar niet allemaal super sjiek en ga 360€ betalen ..
Snap dat het voor jullie misschien raar is maar dit is echt al top !
ik vind 2 à 3 uurtjes buiten ook wel weinig, maar als het bij jullie in de omgeving eigenlijk 'normaal' is dat ze bijna de hele dag binnen staan is het nu wel heel fijn dat ze toch 2 à 3 uurtjes naar buiten kan. Het is maar net wat jij en je paardje gewend zijn! en je zegt dat ze ook een halve dag buiten zou kunnen staan dus je kan het altijd opbouwen. (wat ik zelf zeker zou doen!) Ik denk dat je een paard veel gelukkiger maakt als hij buiten staat ipv binnen in een stal, vooral in de zomer.
Vrouwke staat nu vanwege haar blessure 24/7 in de paddock, voorheen 24/7 in de wei. Als het heel slecht weer wordt gaat ze naar binnen omdat in de regen haar blessure nu niet goed doet.
Ik sta nu een maand of 4 op deze stal, op haar vorige stal stond zei snachts binnen en overdag buiten.
Ik betaal 125 euro per maand voor 24/7 wei en/of paddock. daarbij zit onbeperkt hooi, 4 bakken (2 binnen en 2 buiten, 20x40 en 20x60), warm+koud water, stapmolen, aan de bosrand). Ik ben heel tevreden over de stal waar ik sta!
mignonne2403
Geplaatst: 01-08-14 14:04
ApolloPaard schreef:
Mijn paardje is een bikkel! Door wind & wee, regen of onweer hij blijft lekker buiten =)
Dutchie is ook wel een bikkel, maar ik niet Hij is mn baby haha
xLaraaj
Geplaatst: 01-08-14 14:14
Amai kim , zie wat een prijsverschil !
Dat opbouwen ga ik zeker doen , daarom dat ik nu met 2uurtjes begin ga ook zien hoe zij erop reageert want erg sociaal is ze niet en soms heeft ze er snel echt genoeg van en staat ze gewoon aan de poort omdat ze naar binnen wilt :/ Ben wel blij met mijn plaatsje waar ik naar toe ga en het is veel dichter bij huis
Ik sta aan het Bos, 1 bak, rijverening op 5 min stappen dus ik heb ook niks te klagen!
prow
Geplaatst: 01-08-14 14:18
Lara, Haha oke. Ik ben wel jaloers op je binnenpiste! Vind jouw stal wel sjiek klinken hoor haha. Ik heb alleen een weiland stal en een buitenbak.
Ik schrik overigens niet van de prijs. Als je in de omgeving een paard stalt (pension) waar ik woon met: binnenbak, 2x buitenbak, longeerring, paddock, 3x brok, 2x kuil, zelf door de weeks paard op de wei/paddock zetten (in het weekend staan ze op stal), trailerstalling en zadelkast betaal je 375. Maarja komt denk ik omdat ik in het midden van het land woon stallen waar geen binnenbak bij zit betaal je hier meestal rond de 240.
Mijn paardjes staan zowat tegen over mijn huis op een kleine stal er staan ongeveer 15 paarden geloof ik, maar ik heb maar 7 stalgenoten. Hier moet ik wel echt alles zelf doen, maar daardoor kan ik wel zelf bepalen wat ik met mijn paardjes doe. Ik heb zelf moeten regelen voor een schuilstal en verder heb ik dan 2 weilanden, 2 stallen, plek voor mijn spullen, gezamenlijke buitenbak en een gezamenlijke soort van longeering/paddock.
ja hier ong het zelfde met wat je zegt 375 .. wij zijn ook juist in het midden van het landje Vind ik ook wel leuk zo een "doe-het-zelf" stal maar zou daar echt geen tijd voor hebben als ik bijna elke dag mijn box zou moeten kuisen.. En heb tog wel heeel graag een binnenbak
ik heb ook een binnenbak en 2 buitenbakken, hij kan op stal wanneer ik wil, in de wei wanneer ik wil en in de paddock wanneer ik wil. hij kan bix krijgen, en hooi/kuil. hij heeft vriendjes. echt fijn maar idd niet heel goedkoop ...
xLaaraj ja dat klopt! ik heb er ook leren rijden, en ik rij nu nog daar, ik ga op kamp, help mee met dagelijkse klusjes, maar ook met andere dingen, heel gezellig altijd
Oef ik wil ook een binnenbak!! Haha als ik in de binnenbak wil rijden moet ik met de trailer weg.
Net voor het eerste Nero gelongeerd. Heb hem 10 min gelongeerd en alleen maar draven en stappen. Hij vond het best lastig, maar hij deed het best wel braaf.
ja binnenbak is echt wel heel fijn. nu rij ik natuurlijk in de buitenbak, maar als het regent, of in de winter kan ik binnen (als er geen les is natuurlijk)
Ik ben vandaag weer naar buiten geweest, mn moeder mocht mee op een pony van stal. Ging super, soms durfde de andere pony niet meer en ging Dutchie wel ergens langs! zo liep hij dus veel voorop, supertrots
Westhof
Geplaatst: 02-08-14 18:35
Hallo allemaal! Ik kom me ook melden. Sinds 29 Juli ben ik de trotse eigenaresse van een Haflinger ruin genaamd Westhof van de Wearstal, oftewel Wes
svb16
Geplaatst: 02-08-14 19:19
Welkom!!
]Wat luxe die binnenbakken allemaal. Ik heb ze aan huis staan dus heb de wei om te rijden. Verder staan ze 24/7 buiten, in de zomer op de wei en in de winter in de paddock met schuilstal