Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:38

Denk ook niet dat ze er wat mee gaan doen hoor Mies. Echt controleren kunnen ze dat toch niet.

Haha flinke rodeo gaf ze weg dus Rosanna. Inderdaad beter dat ze dat los doen dan dat jij weer gaat zandhappen. Blijft altijd een heerlijk gezicht als ze zo lekker gek doen :-)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:44

@miiesj
Wat vreselijk nieuws. Mooie Bri. Ik dacht vorige week te lezen dat ze zo lekker liep met haar nieuwe springschoenen. Wat naar dat het nu toch weer slecht gaat.
Heel veel sterkte.

Ik heb alleen gemist wat ze heeft.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:46

Hele mooie foto viet :+:

Siersma, wat een lieve kat heb je :+:

Suus, nee ik ken dat verhaal niet? Heb op je topic gereageerd :D

Leuke foto’s Mando :)!

Mikkiej, wat fijn dat je morgen naar een binnenbak gaat met Stitch. Ben benieuwd! :D

Wiek, wat lief zeg dat je vriend zo bezorgd is :)

Miiejs, heel veel sterkte :(:) hele dappere maar moeilijke & een eerlijke beslissing.. :(:)

Faringo schreef:
Vind het wel heel netjes van je dat je iedereen hebt ingelicht over de ziekte van Bri Mies. Daarvoor wil ik je echt een complimentje geven want veel mensen zouden dat niet doen. Tja en wat die mensen er vervolgens mee doen dat heb jij niet in de hand.
Logisch dat het de hele dag door je hoofd spookt. Denk aan je meid!!

Mee eens! :)

Madeira_

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:49

Ik heb vanavond weer les. Ben benieuwd hoe het gaat. Gister ook even gereden, en er hingen over een leuning (een metertje ofzo van de bakrand af) zo'n grote kerstversieling (zo'n lichtslang). Ze reageerde er wel wat op, maar niet heftig. Heb gewoon bij dat stukje bakrand steeds wat afstand genomen en flink aan het werk gezet. Nou toen ging ze maar zelf over de hoefslag lopen :P haha. Ze loopt bij mij na zo'n 20 á 25 heel fijn, maar na 30 min. zakt 't tempo weg en is het 'over'. (Ze loopt dan wel fijn, laat mooi los enzo wat ik voel, maar dan zakt haar tempo zelf wel weg). Hebben jullie dit ook (wel is) gehad? Hoe lossen jullie dat op? Heb vanavond les dus zou het nog even navragen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:25

Wat heeft Bri precies dan?

Toen damella jonger was had ik dat ook wel eens paulien ze is dan gewoon nog niet sterk genoeg waarschijnlijk om het vol te houden om mooi los te laten en actief te blijven. Veel overgangen en tempowisselingen rijden :j

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:30

Bri heeft PSSM, een erfelijk spierdefect, ze maakt suikers aan met haar lichaam die ze niet kan verwerken.
Er zijn paarden die er prima mee kunnen leven, maar bri is nu al zo'n 3/4 maanden zichzelf niet en krijg haar
niet opgebouwd.
Kreeg van de DA nog de mogelijkheid haar pijnstillers te geven en te kijken of dat gaat helpen maar ik wil
geen paard op pijnstillers in leven houden voor mijn eigen plezier, dat is gewoon niet eerlijk.
Ze wil niet lopen, althans, niet zo als het "hoort" ik moet haar vooruit schoppen/slaan en zo is ze nooit niet
geweest, ze liep altijd te hard ipv te zacht...

Dankje allemaal :o

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:55

Miiejs schreef:
Dankje...

Ik zei het tegen ze en ze zei, ja wat moeten wij daarmee? Ik zeg nou misschien een notitie maken? Zodat
er niet meer mee gefokt wordt en er niet nog meer haf's met dit komen?! Moest maar terug bellen
met haar levensnummer en dan zouden ze wel zien wat ze er mee zouden doen.

Heb eigenlijk niet meer terug gebeld, vind t wel best met ze

Typisch iets voor t stamboek, daar zijn ze altijd zo lekker vriendelijk via telefoon of mail.. :roll:

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:59

Sita_ schreef:
Miiejs schreef:
Dankje...

Ik zei het tegen ze en ze zei, ja wat moeten wij daarmee? Ik zeg nou misschien een notitie maken? Zodat
er niet meer mee gefokt wordt en er niet nog meer haf's met dit komen?! Moest maar terug bellen
met haar levensnummer en dan zouden ze wel zien wat ze er mee zouden doen.

Heb eigenlijk niet meer terug gebeld, vind t wel best met ze

Typisch iets voor t stamboek, daar zijn ze altijd zo lekker vriendelijk via telefoon of mail.. :roll:

Ja had het in de gaten... stelletje beroeps chagerijnen :+

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:01

Hihi.. :')

Mag ik hier ook even mijn superlieve geweldige kittens en hun mama showen? Vast wel! :D

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:04

<3 Oh wat onwijs schattig!! Ik zeg hebbuh :-)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:05

@Miiejs: He bah wat een niet leuk nieuws! Knap dat je voor je paard kiest, lijkt me een heel moeilijke keuze! Heel veel sterkte!
Voor wat betreft het stamboek ga ik er wel even een opmerking over maken op een vergadering ;) Vind dat zó niet kunnen!

@Sita: Wat een lieverds!!

Heb net de kerstboom meegenomen, dus die word in de bijkeuken nu geterroriseerd door onze monsters, hoop maar dat er wat takken overblijven :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:06

Haha Maessie zou wel fijn zijn ja als je iets langer dan een halve dag van je kerstboom mag genieten ;-)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:07

Faringo schreef:
<3 Oh wat onwijs schattig!! Ik zeg hebbuh :-)

Leuk kerstkadotje? :))
Ze mogen bijna weg bij de moeder..
Het is een kruising halve Boskat x halve ragdoll.. Papa is hier ook aanwezig. :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:11

Zou het echt wel willen maar financieel heb ik even helemaal geen geld uit te geven. Wil heel graag nog wel een kat maar tja heb nu even geen geld voor de duurdere categorie katten ;-)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:14

Nou, deze zijn niet duur hoor.. :o Zijn geen stamboekkatten ofzo... Heb geen idee of ik er wel geld voor wil vragen..

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:15

Ooooh Sita wat cute. Jammer genoeg doen wij niet aan katten of honden voorlopig. Maar wat een leuke kittens en mooie moeder!

Maessie, hopelijk overleeft je kerstboom het haha.

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:16

Faringo schreef:
Zou het echt wel willen maar financieel heb ik even helemaal geen geld uit te geven. Wil heel graag nog wel een kat maar tja heb nu even geen geld voor de duurdere categorie katten ;-)

Sita_ schreef:
Nou, deze zijn niet duur hoor.. :o Zijn geen stamboekkatten ofzo... Heb geen idee of ik er wel geld voor wil vragen..

Hebben we hier een match? :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:18

Oh echt.....oh oh....Ga dr even over nadenken zeg maar. Zijn het vrouwtjes of mannetjes? Moet even kijken of ik het allemaal kan inpassen met werk, paard enz.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:19

De achterste is nog beschikbaar, die is het aanhankelijkste en heeft echt t ragdoll karakter. Het is een katertje.. :) Denk maar rustig na hoor!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:21

Die vind ik zelfs het leukst :D . Hoe lang moeten ze nog bij moeders blijven?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:22

Ze zijn nu ruim 8 weken.. Wil ze er eigenlijk zeker nog 2 weken bij houden.. :) Dus zeg na de jaarwisseling ofzo?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:26

Ahhhhh gewoon doen joh. past best wel in je programma.
Wij hebben 3 van die monsters (wel lieve monsters) en wij werken ook hele dagen.

Ik ga vast weer mijn boodschappentas opzoeken... en eens op visite bij Siet.
Dus of ze er over 2 weken nog zijn.... ik zou er niet op rekenen hahahahaha

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:27

Heel veel sterkte miiejs! Zal een zware beslissing zijn geweest, maar wel de juiste.. Er zijn genoeg mensen die het anders aanpakken..

En wat een geweldige foto's Sita! Ik wist het wel als we niet al 3 katten hadden..

Even het "verslagje" van vandaag..
Ben dus voor het eerst met Stitch naar de binnenbak geweest, met de eigenaresse erbij. Langs de weg was hij super braaf! Had ook niet anders verwacht, hij heeft vroeger altijd voor de kar gelopen dus is goed verkeersmak. Alleen de paarden die we onderweg tegenkwamen die in de wei stonden waren erg interessant.
Eenmaal bij de bak aangekomen was hij erg onder de indruk, volgens mij heeft hij uberhaupt nooit een binnenbak gezien.. Er stonden allemaal paarden naast de bak in de stallen en het was natuurlijk vreemd.
Daarom eerst even gelongeerd. Had niet eens de longeerzweep nodig. Maar hij luisterde wel erg goed.
Nadat de ergste frisheid en bokkesprongen voorbij waren ben ik erop gestapt.
Nou boven verwachting ging het goed! Sommige hoeken waren nog wel spannend, vooral die waar de kantine zat en waar het hindernismateriaal ligt. Maar verder was hij super braaf!
Zo braaf zelfs dat ik ook voor het eerst weer heb gegallopeerd. Ik heb dit voor het laatst gedaan toen hij nog "goed" was, dus voor het slechter ging en het gedoe begon met de masseur enz. Dus dat is zo'n 2 maanden geleden, voor zowel mij als Stitch.
Dit ging ook super, hij sprong zelfs aan in de goede gaop, iets wat voor de massage's altijd een groot probleem was.
Dik tevreden dus! Helaas geen foto's kunnen maken.. Volgende keer gaat er weer iemand mee, dan zal ik vragen of ze foto's wil maken :)

Ben stiekem zo trots op Stitch! Ben zo blij! Ben blij dat ik niet met hem ben gestopt, het is zo'n super paardje

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:31

Ok dan kan ik nog ff nadenken inderdaad :-). Is wel goed om ze inderdaad tot een week of tien bij de moeder te houden. Lijkt me wel heel gezellig om gewoon weer mijn eigen kat te hebben in mijn eigen huis. Mijn kat woont natuurlijk bij mijn vader omdat die gewend was om buiten te lopen en dat bij mij in de flat niet mogelijk is. Kon het dat beessie niet aan doen hem zijn buiten wandelingetjes te ontnemen.

Haha Mando, niet stiekem de poezels mee nemen hoor ;-)

Stoere Stitch, dat heeft ie ook maar mooi weer gedaan. Storm van mij is ook nog nooit van zijn leven in een binnenbak geweest.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:33

Idd, blijkt maar weer hoe braaf hij eigenlijk is. Terwijl ik hem voor 2 maanden geleden nog bestempelde als onhandelbare pony..

Oja Sita, moederpoes is precies mijn kitty kwa aftekeningen! Alleen die van jou is langharig :P