[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Origineel

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:45

Die kleine shet die ook bij Mandy staat heeft een een klein meisje als eigenaar van 5 en die help ik nu met haar shet omdat die nog pittig is ( net gecastreerd en word straks 3 ) en ik ga paardrijles geven :)

Bedankt Amanda ! :D

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:20

heb jij even marzel :p

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:21

Hier ligt sneeuw wat je geen sneeuw kan noemen eigenlijk .. die cm :') .
Wel de bak is keihard dus kan niet rijden := .
Andere leuk dingen met Mandy doen :) .

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:23

ja dat heb ik ook

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:24

Dan moet ze maar weer vakantie hebben := Kan er toch niks anders van maken . Dan maar andere leuke dingen verzinnen .

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:31

Peelie schreef:
nu ik voor een groot deel over marien heen ben eet ik ook weer.

heb nu net 2 broodjes haring naar binnen gewerkt :P

Oooohh lekker!!!!

Freya; Wat aardig van je stalgenoten, fijn dat je zo op de hoogte wordt gebracht enzo! Lijkt me een fijn gevoel geven als je ergens net nieuw bent.

Vanmiddag gelongeerd met dubbele lijnen toen me zadel er toch op gelegd om uit te stappen, en heb ook maar een paar stukjes gedraafd, was zo lekker om er weer op te zitten.. Wilde eigenlijk wachten tot het nieuwe jaar maarja.. Me vinger doet nu alleen wel weer heel veel zeer, dus dat is wel balen |(

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:31

owjee, hij is online :P

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:33

Leuk Jody !

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:37

Ja was erg leuk, gewoon weer een beetje vragen stukjes wegdraven en alles heel relaxed. Als ik het gevoel kreeg dat hij te sterk werd weer even terug genomen en weer verder gegaan. Al met al toch nog half uurtje erop gezeten, en op het erf (erop) uitgestapt, dus we hebben weer een hoop plusjes behaalt vandaag!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:39

hier geen sneeuw te bekennen gelukkig :D

Gister ging ik even bij de welkoop snuffelen en natuurlijk weer spulletjes voor pebbels mee genomen :+
Toen ik op stal was kwam vroegop nog langs en heb ik nog een ontzettend leuke deken voor pebbels gekocht :+
Je zal maar geld te veel hebben hihi
Mijn stalbaas werd al gek van mij toen ik van de week met WEER een nieuw halster op stal kwam }>
Zoals hij altijd zegt je hebt maar 1 paard en duizend spullen :+
Voor bo kan ik nog niks kopen helaas dus pebbels word iedere keer overladen hahahaa
Laatst bijgewerkt door moyra op 30-12-09 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:39

Leuk ! :) :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:13

_Dieuwke schreef:
Hinke schreef:
@dieuwke: ja ben nu net weer in oegstgeest.. Vind het jammer maar moet nog wat dingen doen hier. Wil nu wel vaker naar mn ouders toe, nu ankie bij mijn ouders staat. Het idee is om de week, hopelijk lukt dat. Dus dan kunnen we altijd nog een keer afspreken!

Vandaag weer buitenritje gedaan. Waren bijna thuis, zat er ineens een MEGAvrachtwagen achter ons. Ik hoorde wel iets maar dacht dat het een auto was dus keek niet achterom eerst :+ Ik scheet zowat in mijn broek, maar ankie gelukkig niet ;) We zijn naar huis gedraafd, en die vrachtwagen bleef heel netjes rustig achter ons ;) Als alle chauffeurs nou eens zo goed rekening hielden met paarden zouden er veel minder ongelukken gebeuren ;)

Oke , jammer ! :oo Dan moeten we dan wel een keertje afspreken op buitenrit , kunnen we toch nog meeten :)) !

Tienertijd 8-) haha

Ja idd ;) En dan een keertje als we het weer mee hebben, dus geen sneeuw ;) Gisteren heb ik nog wel een buitenrit gemaakt met mn vader, maar niet zo lang. Doe jij normaal trouwens ook mee met de puzzeltocht in september?

@amanda: ik ga je topic ff bekijken ;)

@Muppetmayo: wat belachelijk! Ik heb zoiets zelf ook wel eens meegemaakt. Ik snap dat soort mensen echt niet hoor. Echte pennys, imo. Het maakt een paard echt geen drol uit of ie nou gepoetst is of niet. In de winter kun je zelfs maar beter niet te vaak poetsen aangezien ze dan hun vetlaagje kwijtraken. En als je paard gewoon buiten loopt met andere paarden wordt hij er ook niet minder van als je een dag of wat niet komt. Ik heb ook eens op een stal gestaan, waarbij er een aantal mensen waren die je scheef aankeken als je een dagje niet kwam. En ja, zij kwamen elke dag wel natuurlijk. Niet dat ze dan naar hun paard omkeken, want ze hadden het veels te druk met in de kantine roken en roddelen over anderen :+ Domme mensen, gewoon laten praten!
Ankie maakt het trouwens goed hoor ;) Ze was snel gewend aan het nieuwe paardje. Ze voelde zich al snel thuis, dus dat is fijn.

Hier een foto van de 3 ponys samen in de bak (de meest rechtse die het verste weg staat is ankie, en het donkere veulen is mijn veulen ;) )
Afbeelding

@freya: oh dat is geen goed begin, die gebroken waterleiding. Hopen dat dat niet te vaak gebeurt. Wel aardig van je stalgenoten.

Was zonet bij de supermarkt, heb ik wortels gehaald voor ankie }:0 Hoe dom. En was vanmiddag naar de universiteit gegaan, was die dicht! Ook wel logisch misschien ;) He wat een productieve dag vandaag :P

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:22

_Dieuwke schreef:
Oh ! Hier wel vorst .. dus dat wordt weer geen rijden , gisteren ook al niet .

The same here, maar ik ga dan vaak het bos in... Met de sneeuw ben ik minder blij, dan worden Mel d'r hoeven ijsklompen en als je er dan op zit loopt ze niet goed, heel logisch ook.
Wandelen gaat wel, en als de sneeuw niet te dik is gaat rijden ook nog wel, vandaag ook gedaan.
Verhaal vertel ik zo, hebben weer wat meegemaakt :D Eerst even bijlezen ;)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:24

muppetmayo schreef:
Hier zie je het iets beter. Foto is nog geen maand oud.. Ik zie geen te magere paardjes..

Sterker nog, ze hebben een lekker buikie eronder zitten :D
Zien er goed uit hoor! ;)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:26

Inderdaad Michelle.
Je bedoelt de EPS Hinke , ja :) dit word de 4e keer weer :) Mijn moeder zit in de organisatie :D !
Ja inderdaad ! Oftewel zomer :=

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:46

Oke weer bijgelezen,
Nu mijn verhaal :D

Ging vandaag dus met m'n zusje het bos in (eerst zou het een klein rondje wei worden), dus zonder zadel op de dekens, met een hoofdstelletje in.
Ik zat gewoon op Mel, m'n zusje op Hayco (B/C ponytje, welsh x arabier?), m'n zusje is 9 jaar en heet Denise.
Denise vond dat we maar een groot rondje moesten maken dan hadden ze lekker beweging, dus dat deden we.
Pony's waren al een beetje druk, Hayco was ook erg fris in het bos, dus hadden er een behoorlijk tempo in zitten :D
Eenmaal op de terugweg op een lang graspad, met daarnaast een autoweg en achter die autoweg huizen,
schrokken de pony's van een electrisch-zaag-geluid-achtig-iets wat van de huizen vandaan kwam,
dus sprongen ze beiden een gat in de lucht ~~}>
Je kan het al raden, ik ernaast en zusje ernaast,
Mel denderde nog over me heen (voelde een hoef op m'n cap, bil en onderbeen), zusje viel met hoofd tegen een boom.
Ze had Hayco nog wel vast, maar ik Mel natuurlijk niet, dus die sjeesde weg.
Gelijk opgestaan en naar m'n zusje gegaan, die was helemaal overstuur, even gerustgesteld en gevraagd of ze pijn had, aan haar hoofd maar het viel volgens mij wel mee.
Haar weer op d'r pony getild, en tot mijn verbazing .....!!!!!!
Mel stond daar heeeelemaal in de verte, te kijken wat er gebeurd was!!
Ze wachtte heel braaf tot ik naar d'r toe kwam en hinnikte zachtjes, dacht dat ze allang weg was!! :D
Toen weer rustig terug gestapt, hadden gelukkig niets ernstigs
Het enige wat ik er aan over heb gehouden is een (nu nog) rode, hoefvormige plek op m'n bil :+
Dus, wederom een teken, dat ik toch echt een goud paardje met een gouden hart heb... :+:
Ook al schrok ze, daar kon ze natuurlijk niets aan doen :n

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:49

Dat is schrikken ze Michelle !
Gelukkig valt het mee ! Mandy blijft ook altijd stilstaan als ik eraf gevallen ben :+: Maar val er amper af := .

Iemand ? Het heeft geen spoed maar lijkt me toch nog handig :) .
[EA-GZ-RP] Waterdichte Winterdeken 175 Met Hals !

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:50

Doet Mel normaal gesproken ook wel, maar had het in deze situatie toch echt niet verwacht :o
Heb geen dekens nodig, heb er zat en mel heeft maatje 185 ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:51

jeetje :P

dat is ook eigenlijk de rede dat ik bijna niet zonder zadel naar buiten ga (en ook omdat ik een angstehaas ben :P)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:51

melody93 schreef:
Doet Mel normaal gesproken ook wel, maar had het in deze situatie toch echt niet verwacht :o
Heb geen dekens nodig, heb er zat en mel heeft maatje 185 ;)

Ik ZOEK een ;) := .

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:52

Peelie schreef:
jeetje :P

dat is ook eigenlijk de rede dat ik bijna niet zonder zadel naar buiten ga (en ook omdat ik een angstehaas ben :P)

Ik ga ook niet zonder zadel buitenuit dan is toch iets hyperder :=

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:55

@ Dieuwke, oepsie je zocht er een, dacht dat je er eentje aanbood :D

Tja, ik rijd eigenlijk heel veel zonder zadel buiten, vooral in de zomer.
Gooi er wel altijd een zadel op als ik weet dat ze druk is, maar was van plan een klein rondje te gaan stappen wat het toch niet werd, en geen zin om terug te gaan om er een zadel op te gooien :D
Eigen schuld dikke bult dus eigenlijk :o
Maargoed, denk dat ik er ook mét zadel niet op had blijven zitten en m'n zusje ook niet,
Ze maakte echt flinke sprongen en Mel sprong daarna opzij, denk dat ik met zadel iets meer grip had gehad maar dat ook dat niet veel geholpen had :+

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:56

Ik doe wel eens een klein stukje maar nooit echt meer dan half uur ofzo buitenuit.

Oke haha :P

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:56

Wat trouwens hét ultieme gevoel is, zonder zadel in rengalop! :o
Dat is zo gaaf, dan zit je gewoon he-le-maal stil!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 20:57

Staat Melody dicht bij het bos dan ?
Mandy staat 500 meter ( of korter ) van allemaal zandpaden af :D