Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:23

Gewoon hier op de bokt markt jodie :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:35

Annemarie en Storm zijn er ook nog gewoon hoor maar hebben een rustig weekje omdat ik ziek was. Vanavond ff gereden maar kon merken dat ie 3 dagen niets gedaan had. Vanaf nu weer serieus aan het werk.

Jodie ik snap wat je bedoeld maar eerlijk is eerlijk als ik hier een topic plaats van mijn vakantie wordt daar ook nauwelijks op gereageerd door de mensen van het vaste clubje en dat vind ik dan ook jammer. Verder vind ik dat nieuwelingen gewoon welkom zijn maar probeer dan wel zo veel mogelijk de regels te hanteren. Dat houdt het voor iedereen overzichtelijk.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 07:28

He, wat vervelend dat je ziek was Annemarie, weer helemaal opgeknapt?

Wieneke&Tjessie
Ik had donderdag gereden, we gingen als een speer... Letterlijk :') wat een energie heeft dat beest zeg. K had echt een explosief onder mn kont
Zometeen ga ik weer dus ben benieuwd :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 07:33

Nog niet helemaal hoor. Was snotverkouden en heb in 3 nachten 31 uur geslapen geloof ik. Nu is het snot praktisch weg maar krijg ik kriebelhoest. Maar ja dan hebben we gelijk alles weer gehad haha.

Hoe vaak wordt ze gereden Wieneke? Klinkt ook wel een beetje als te weinig beweging i.c.m. misschien te veel brok.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 07:36

Oww he wat vervelend
Ze word ongeveer 3 x in de week gereden en dan vaak op zondag een lange rit voor. De kar
Maar ze krijgt niet te veel brok hoor, t is echt een paardje dat loopt totdat ze er dood bij neer valt
Die energie is alleen maar fijn, ze gaat niet gek doen ofzo hoor, ze wil gewoon heel graag lopen
De energie die ze heeft kan k goed uitwerken zeg maar :)
Laatst bijgewerkt door _xwien op 22-09-12 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 07:37

Herkenbaar Storm heeft dat ook.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 07:40

Ik vind dat heerlijk!
Ben ook niet anders gewent met zaza natuurlijk

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:16

Goedemorgen dames !
@Annemarie: vind dat je volledig gelijk hebt hoor, tis ook erg jammer dat er weinig gereageerd word op andere. Als ik soms mijn hele verslagen van de wandeltochten plaatst vind ik ook dat er weinig gereageerd word, alsof mensen niet zoveel zin hebben voor het te lezen.. Maar goed, daarbij kan ik dat niemand verplichten natuurlijk
@Wieneke: Leuk toch zo'n bommetje onder je kont! soms is het erg vervelend hoor.. maar eigenlijk liever dat dan een traag paardje..

Maureen en Angel :
Ik ben vandaag nog niet geweest, gisteren wel. Maar Angel heeft iig gisteren de deken op gekregen. Een 0 grams zomerdekentje, enkel voor te beginnen.. Niemand op stal heeft een deken opliggen maar ik begin alvast. Ik hoop dat ik hiermee voorkom dat het echt een ontzettend teddybeertje word haha. Tis aan de ene kant super schattig, maar als we gereden hebben is het net een natte hond :o
Even een vraagje aan Annemarie, omdat jij geloof ik de enigste bent die haar hafje scheert! Volgend jaar word angel sws geschoren, dat wil ik gewoon erg graag :) Maar wat is jou ervaring ermee? Is storm erg pittig dan? En hoeveel grams dekens leg jij op, en met het ECHT koude weer rijd jij dan gewoon met een nier dekentje om :) ?

lisa_ayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:29

Lisa en ayka
Gisteren wat grndwerk gedaan met ons ayka en tging al stuk beter dan woensdag wantbdan was et maar een ramp. Gstre hebben we haar wat laten vrijspringen alleen liep da op het einde wa verkeert af madam sprong over de draad van de piste en weg was ze , gelukkig ging ze naarvder stal en konden we ze ng redelijk nemem. Buiten de 2de keer ging et niet om haar. Uit de piste te hallen.tot dat iemand invalde voor ne emmer met wat eten, dan ging et wel.......

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:30

Ja met rijden is dat niiks zon dikke vacht
Ik heb zeker liever zon heet paard dan een traag beestje, ik heb zaza 4 jaar gereden dus k weet inmiddels wel hoe hieer mmee om te gaan :+

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:36

Maureen je hebt BP

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:38

Goedemorgen.

@wieneke. Het lijkt mij beter om een speer te hebben dan een slome.

@ jodie. Ik vind het ook wel jammer dat er weinig word gereageerd op anderen. Ook weet ik dat ik dat zelf ook weinig doe de laatste tijd. (drukte). Maar zal het ook weer meer proberen te gaan doen.

@faringo. nog beterschap.

@maureen Bij ons op stal loopt elk paard zowat al met een deken op. Hier gaat er ook een scheerapparaat over Heidi heen. Ik leg er 2 dekens op als het koud is. volgens mij een 250 en 300 gram. En stap haar in met een fleecedeken over de rug. Zodra ze warm begint te worden gaat die af en als ik stop gelijk dekentje weer om. Heidi word er wel wat pittigere van. Maar zoals iedereen weet hier is Heidi toch heel traag dus vind ik het alleen maar fijner.

Nog even geen dagboekje van mij. Heb straks les. Daarna een verslagje.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 11:58

Harmanda en Heidi.
Vandaag dus les. Ben aardig moe. Maar het ging erg goed. Mijn zus was ook even kijken omdat zij ook graag privé lessen wil gaan volgen. Zij had ons een hele tijd niet zien rijden en vond ons zeker flink vooruit gegaan. Impuls blijft voorlopig een probleem maar gaan wel steeds beter. We konden vandaag zelfs een schouderbinnenwaarts op de rechterhand voor ong een 7 rijden. Was helemaal trots. Links is wat moeilijker om haar voorwaarts te houden. Maar heb er vertrouwen in dat het gaat komen. Heb dus heerlijk gereden <3
Men zus heeft ook nog wat foto's gemaakt ik hoop dat er wat leuks tussen zit om te showen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 11:59

Hallo allemaal,

Nog niet helemaal bijgelezen hoor maar zag wel aardig wat dingen voorbij komen hier.

@Jodie: ja snap je helemaal ook ik vind t jammer dat er minder gereageerd wordt. Heb me bewust ff afzijdig gehouden.

@annemarie: ja er wordt weinig op andere topics gereageerd als je dat hierin vermeldt

@Wieneke: ja lekker hoor als ze voorwaarts is, sacha is nu ook voorwaartser nu t warme weer over is.

@Harmanda: ja lekker is dat he als t zo goed gaat, dan heb je er weer zo'n zin in.

Marga en Sacha:
============
Sacha heeft t naar der zin op der nieuwe stal, ik merk het aan alles, ze ligt snachts lekker te slapen, zie ik aan de strontplekken op haar billen hahaha. Verder hebben we lekker gereden, links om zit ze wat vast en kan ze niet goed buigen met rijden, dat maakt t rijden wat moeilijker. vooral in de galop is t moeilijk ze gaat dan echt met haar lichaam recht door de bocht. Hoe kunnen we dit losser maken?????? tis gewoon haar moeilijke kant, ook met voltes etc rijden komt ze niet losser. Longeren is een probleem met haar. Los doet ze alles voor me maar met een longeerlijn eraan gaat ze staken in de vorm van steigeren. er moet iets gebeurt zijn in t verleden want ik kan dan niet eens naast haar gaan staan om haar weg te sturen, ze gaat meteen achteruit en komt omhoog.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:09

@Jodie: ik snap wat je bedoelt en ik mis het groepje ook. Maar ik reageer zelf ook niet veel meer omdat ik het een beetje stom vind om elke keer zonder dagboek verhaaltje te reageren. Dus houd me een beetje op de achtergrond.

@Annemarie: Beterschap voor dat laatste beetje ;).

@Wieneke: Lijkt me echt heerlijk zon speer onder je kont (klinkt heel vekeerd), dan kan je tenminste lekker rijden toch!?

@Maureen: Handig dat je rustig begint met een deken! Bij ons wordt er gewoon in een keer een dikke deken opgegooid, die paarden raken dan helemaal door de war.

@Harmanda: Mooi dat er vooruitgang is! Anders zou er toch iets mis zijn :P. Ben benieuwd naar de foto's

@Marga: Mooi dat ze het naar haar zin heeft op haar nieuwe plekje, ik hoop jij ook?
Heb je aan al eens gevoeld of er geen pijnpunten zitten aan die kant? Gewoon drukken op wat plekken.
Het losser maken doen ik altijd door gewoon lang en laag heel veel voltes en wendingen maken, en met opwarmen een paar gebroken lijnen dan went ze weer aan je gewicht en houding. (ook als je de enige bent die op haar rijd) Zo heb ik het altijd geleerd van mijn instructrice.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:40

@marga, dit heb k met zaza ook gehad, die zette linksom vast, en dat doet deze fries nu ook haha, dus k weet wel hoe k het op kan lossen gelukkig bij deze fries
met zaza zette ik dr altijd overdreven rond, NIET achter de loodlijn, en vroeg overdreven veel stelling beide kanten op, maar wel vragen, en weer loslaten, vragen en weer los...

wieneke, tjessie en zaza
vanmorgen lekker zaza gepoetst, ze heeft t onwijs naar dr zin op dr nieuwe stekkie :))
daarna heb ik tjessie gereden , ging opzich wel lekker ze was alleen wel onwijs sterk, owja heel veel mensen (niet alleen hier op bokt) vonden dat Tjessie helemaal niet zo groot leek, hier t bewijs dat ze wel degelijk flink is want ik zelf ben ook niet klein, 1.74
Afbeelding
en zaza een paar weekjes terug <3
Afbeelding
ik, zaza en papa

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:43

Marga en Aranka, ik denk dat het daarom ook zo rustig is op het dagboek van de mensen van ons oude groepje.
jullie houden je afwezig waardoor ik dat ook ga doen en ik denk dat meer meiden dat hebben.

--
Jodie en Delano

jeetje wat ben ik weer trots op my ponypaardje.
oooh ik ben weer zo blij met hem,, hij loopt weer heerlijk en zit goed in zijn velletje.

Morgen hebben we springles zal papa even vragen of ie wat foto's wilt schieten.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 21:57

@Wieneke, leuke foto's, ik vind Zaza echt zo gaaf ook

@Jodie, ja dat klopt meis.

@Aranka, ja dat doe ik al, alleen dat helpt nog niet echt. alhoewel ze vandaag ietsie pietsie makkelijker buigzaam was. enne gewoon lekker meeschrijven hier hoor, ook al heb je geen dagboek verhaal, je hoort bij de oude garde hahahaha.

Marga en Sacha:
===========
Vanmiddag naar stal geweest, lekker ff gepoetst en gereden, ze heeft weer super haar best gedaan. Ze loopt zo makkelijk nageeflijk, echt fijn is dat, alleen dat ze nog wat meer moet buigen in haar lijf en dan is t helemaal perfect. Maar dat komt nog wel. Heb vanmiddag voor t eerst haar regendeken weer opgedaan. Wil straks geen teddybeertje.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:01

Dankje marga

Ik krijg deze winter voor t eerst wel n teddybeerrje :))

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:02

@Marga: ahh wat lekker dat ze bijna perfect loopt !
@Wieneke: meid.. reageer aub alleen met een dagboekje erbij :o en anders via pb..

Maureen en 'de koets' :') ?
Vandaag weer met mijn vriendin meegeweest naar de paarden! De haflingers Muppet en Darco waarmee we normaal de bossen mee in gaan lopen ook voor de koets, ze hebben vandaag weer sinds 7 of 8 maanden ingespannen gestaan, wat waren ze BRAAF ! Gewoon geweldig! Het was een enorme ervaring voor mij aangezien de laatste x op de koets 10 jaar geleden is ofz. Ik vond het geweldig om het mee te maken. Op het laatste moment zijn we flink gaan vegen op een veld wat gewoon geweldig was! De wind door de haren, het gehobbel van de koets en die enorme kracht van die paarden.
Foto's komen morgen!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:12

Waar reageer je nou op maureen?
Ik reageer gewoon op veel dagboek verhalen van anere vandaag, weer niet goed?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 22:22

@Maureen, hahaha ze loopt dan niet perfect hoor maar voor mij wel, dus goed genoeg..
@Wieneke, ja is goed hoor, je mag gewoon op dagboek verhalen reageren als t maar niet off topic is.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:23

Ik heb je een pb gestuurd :) daar handel ik het liever af

Josephine en Angel:
Even een andere naam! Mijn bijrijdster heeft vandaag weer Angel gedaan. Ze heeft me verteld dat het echt ontzettend goed ging! Angel genoot er erg van voor lekker in het zonnetje te rijden. Dat vond ze zo fijn <3 De vorige keer ging het wat minder maar deze keer ging het erg goed. Het kwam denk ik omdat ik er de vorige keer bij was, dan jaagt ze zich denk ik toch wat op omdat ik als pietje precies aan het kijken was.. Ben blij dat het erg goed ging! zo kan ik ze van voortaan lekker iedere zaterdag laten rijden :D

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:52

Hallo Allemaal,
Wat jammer om te lezen dat de meeste onder jullie het niet zo naar hun zin hebben hier op dit forum, mede omdat er zo weinig gereageerd wordt.
Ik als nieuwkomer doe me best om zoveel mogelijk op jullie te reageren, maar ken jullie nog niet zo goed, dus dat maakt het soms wat lastig.
Zeker omdat sommige van jullie niet echt op nieuwkomers zitten te wachten.
Is het misschien een idee dat iedereen reageert op de laatste twee of drie dagboek verhalen die voor haar eigen dagboek verhaal van die dag zijn gepost?

@Jodie: Wat fijn om te lezen dat Delano lekker in zijn velletje zit. Hoe ging je springles? Is het gelukt om fotootjes te maken?

@Annemarie: Ben je al weer wat opgeknapt??

@Wieneke: Lekker hoor zo een "explosief" onder je kont als je zo goed mee om kan gaan!
Leuke fotootjes heb je geplaatst.

@Maureen: Goed dat je rustig aan begint met een deken.
Fijn dat het gisteren beter ging met Josephine en angel!
En de koets, wouw, leuk hoor!

@Harmanda: Wat fijn dat er vooruitgang is! Ben benieuwd naar je foto's

@Marga: Wat fijn dat Sacha zo goed kan aarden op haar nieuwe plek. Moet voor jou erg fijn zijn om te zien. En zo lekker dat je zoveel minder hoeft te reizen!
Wel heftig dat ze zo op longeren reageert zeg.
Harry zit ook snel vast en vindt buigen heel moeilijk. Wij oefenen dat tijdens het lessen toch met veel voltes rijden en steeds een beetje meer stelling proberen te vragen. Maar je geeft al aan dat dat voor jullie niet lijkt te werken. Mijn grondwerk instructrice gaf me ook oefeningen om Harry leniger en losser te maken, ik moet dan naast zijn buik gaan staan, met bijvoorbeeld wat lekkers in mijn hand. Harry moet dan zijn hals en hoofd helemaal naar me toebuigen. Dan krijgt hij wat lekkers, de tweede keer moet ik hem weer uitnodigen die buiging te maken, maar dan als hij een stap op zij doet om het voor hem makkelijker te maken, heel dicht tegen hem aanblijven staan en het rondje mee draaien. (ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel, het is een beetje een warrig verhaal)

Sabrina en Harry
Ik ben nog steeds een beetje een kneusje en heb nog last van mijn hiel (waar een schaafwond op zit).
Heb vandaag even een beetje in de bak gestapt, veel meer lukte nog niet want het doet zeer.
Was vergeten dat schaafwonden zo vervelend konden zijn.
Harry tijdens het poetsen de clown aan het uithangen en pakte alles op wat hij tegen kwam :D (emmer met water, teil, halster wat op de grond lag)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:19

@Marga; Haha dank je! Het is al een goed begin dat er ontspanning is! Met oefenen komt het er vanzelf, het zal mischien gewoon wat tijd nodig hebben!

@Wieneke; Mooie foto's! Zaza ziet er echt heel leuk uit, en Tjessie ziet er ook niet verkeerd uit!

@Maureen; Heerlijk he op de koets! Daar kan ik ook altijd zo van genieten! Maar het is niet voor iedereen mogelijk om elke dag een dagboek verhaaltje te plaatsen, dus daar hoeft niet heel streng op gekeken te worden als het maar niet off-topic gaat!

@Sabrina; Ik heb het in ieder geval wel naar mijn zin gehad op het topic! Maar ik heb op paarden gebied niet zon leuke tijd achter de rug dus had ik me wat meer gericht op vaste groepje, het was niet de bedoeling dat ik geen nieuwelingen erbij wilde. Ik vind dat juist hartstikke gezellig, alleen maar leuk!
haha Harry wou je gewoon helpen met opruimen ;), beterschap met je schaafwond :P.