Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:48

Daphne :
13-08-2011

Vandaag weer naar pony, kom daar voel me niet zo goed..
Even kletsen met stalgenoten voel me nog beroerder dus dacht weet je wat ik ga even de wei doen lekker in de frisse lucht ging me nog slechter, snel de wei gedaan hooi gegeven en het water bijgevuld.
Naar huis toe fietsen voelde me steeds slechter worden stond ik nog voor de brug ook..
Mezelf steeds aanspreken niet kotsen niet spugen niet overgeven niet nu !
Brug terug goed dus hup snel weer fietsen.. Voorbij het spoor en toen kon ik het niet meer houden :')
Weet zeker dat als ik niet voor de brug had gestaan dat niet was gebeurd..
Na een uurtje voelde ik me weer beter en ben in de avond nog gaan rijden met ponylief..

Heb bijgelezen maar heb nu eventjes geen tijd om te reageren.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:50

Mando 13 aug.

Besloten dat ik toch maar ga rijden als ik op stal kom.
Als ik naar zijn box loop zie ik een modderbol staan... uhhh waar zal ik beginnen...
Nouja even globaal getracht weer een Haflinger er van te maken maar was geen doen.
Woensdag was zijn staart nog gewassen... nou zelfs die was zwart. Hoe hij het voor elkaar krijgt.... apekop.

Dus maar een incognito pown gezadeld en op naar de binnenbak.. iedereen verbaasd.. binnen.. ja ik heb het koud (ben schildklierpatient dus heb het vrij snel koud vooral als ik moe ben).
Mandootje liep lekker, alle oefeningetjes gedaan en toen kreeg ik het wel warm.
Nog even buiten gereden om allebei af te koelen en rondje over de weg gestapt...
Lekker op stal met een bak muesli.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:41

Amanda:

@ Rianne: Leuk dat het zo goed gaat met Marena! :D
@ Daphne; balen dat je je zo rot voelde en dat net de brug openstond.. maar wel fijn dat je nog even hebt kunnen rijden :)

Vrijdag + zaterdag:
Gister kwam ik op stal en toen werd ik meteen aangesproken door een stalgenoot, dat Floor een wond op haar neus heeft.. het stond zelfs op haar box geschreven dus ik schrok me wild. Meteen naar buiten gelopen en ze stond op de paddock, idd een snee op d'r neus ter hoogte van dr neusriem. Gelukkig is het niet heel ernstig, ligt een klein beetje open maar het komt wel goed. Vandaag zat er al een korstje op en het zag er niet raar/dik uit ofzo. Ben wel benieuwd hoe ze eraan is gekomen, denk weer fratsen uitgehaald buiten ofzo. Daarna even gereden zonder neusriem, aan een los teugeltje stap draf en galop gedaan dus niet echt hard gewerkt, wel even lekker gehobbeld :) Toen heb ik dr benen gewassen (lekker zinloos met die blubber buiten :') maar het zag er echt niet uit haha) en op stal gezet.

Vandaag zou ik eigenlijk gaan rijden maar ik voelde me niet goed, hele dag gewerkt en ik was helemaal gesloopt dus alleen dr stal gedaan en gepoetst. Ze heeft toch de hele dag buiten gelopen, morgen weer een dag :j

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:24

Heidi:
vrijdag 12-08-2011
==================
S'middags naar willem,eerst hem weer uitgebreid gepoetst...wat kan hij zijn eigen toch steeds smerig maken zeg... :D
eenmaal de peesjes aan staat meneer al weer te stuiteren,snel zadel er op en zijn hoofdstel aan,Willem heeft er weer zin in. :P
Het druppelt buiten een beetje,Willem brult weer even en een merrie hinnikt terug 8-) vind Willem prachtig.
Hij blijft mooi stil staan met op stappen,heeft een mooi uitzicht op de blondjes in de wei. :')
Na 1 rondje te hebben gestapt hoor ik de harde regen naderen.... binnen een paar tellen begint het gewoon kei hard te regenen B-)
Ik spring van willem en we lopen maar even snel terug naar stal om te schuilen...wat gedruppel oke,maar geen stort regen haha
Na een paar minuutjes klaart het al weer op,op stappen ging alweer goed. +:)+ brave willem.
Niet veel later weer dikke druppels -:(- maar gelukkig stelde het niet veel voor.
Willem loopt lekker,beetje stug op links,veel overgangen gereden regelmatig even losse teugel en dan weer op pakken.
De aanleuning in stap was vandaag niet zoals ik van hem gewend ben.....geen idee waar het aan ligt.
Na 40 minuutjes zijn we klaar,ik spons hem lekker af,geef hem een schone stal en een lekker bedje van stro,
wat boterehammen in zijn voerbak en 10 klopjes op zijn hals <3 wat is het toch een geweldig dier.
Ik beloof hem de volgende dag weer terug te komen. :D

Zaterdag 13-08-2011
==============

Voor de middag was ik al weer bij willem,Het is iedere keer weer een hele rit om naar Meerle te rijden,maar heb het graag voor hem over.
Mijn kids zijn mee en die vinden het prachtig daar.
Willem staat tot zijn oortjes toe vol met zand :=
Hij heeft heel de ochtend in de bak gelopen en zijn eigen aan het uitsloven geweest voor de blondjes in de wei langs de bak. 8-)
Ik geef hem weer een lekkere poetsbeurt,zand vliegt alle kanten op.
Hij is goed tam,staat stil tussen de touwen en zoekt mijn aandacht steeds op,ff kroelen ff slijmjurken,
schooien naar wat lekkers...doet hij normaal pas na het rijden.
Zelfs nadat de peesjes om zijn blijft hij rustig.. :P
Eenmaal in de bak brult hij 1 x en daarna gelijk weer tam,staat helemaal stil met opstappen,moet hem zelfs aansporen om weg te stappen. _O-
Heb 30 minuutjes gereden,meneer was op haha ,hij heeft te veel uitgesloofd in de bak vanmorgen,
Aanleuning was nog steeds niet oke,ik geef hem zondag lekker vrij,maandag weer op pakken en rustig verder trainen
Op stal hem weer lekker afgesopt en zijn staart gelijk mee gewassen,staat hij er weer mooi bij. *D
Als belooning krijgt hij een schep haver..... :D

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 00:48

Marga:

@Daphne: wat vervelend joh, hoop dat je je al beter voelt

@ Heidi: wat kun jij leuk schrijven zeg, Willem was weer braaf zo te lezen.

@ Amanda: Hmmm Azzie had zich ook bezeert vandaag aan zijn neus, ik haalde hem uit zijn nieuwe stal en het paard naast hem beet hem in zijn neus, nu is er een velletje af precies bij zijn rechter neusgat, arme pownie.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:02

Laura
@Annemarie
Hahaha Heerlijk geschreven!
"Stront gaan steken" :')

@Daphne
Rot dat je niet lekker was :(:)
Ging het rijden wel naar je zin?

@Mando
Fijn dat het rijden goed ging!

@Amanda
Ik zou het ook echt niet kunnen laten als er blubber aan de benen zit :Y)

@Heidi
Hey Willem en stilstaan bij opstijgen? *\o/*
8-) +:)+ Goed werk!
Hahahaha jij met je "tam" _O- *lol*
Wat gaat er precies niet lekker in de aanleuning?

Alves dagboek
Vrijdag is Goof langsgekomen voor de fotoshoot, iedereen bedankt voor het duimen *\o/* Het is de hele dag droog geweest _/-\o_
Alves is eigenlijk iedere dag hetzelfde en "tam" _O- Maar voor keuringen en fotoshoots kan ik hem helemaal gek maken, net een kwispelende hond :P Hij heeft zich echt super mooi geshowt, dus ben heel erg benieuwd naar de foto's! Als ik ze heb ga ik het zeker met jullie delen :)) Boy en Alves zijn ook samen op de foto geweest en ze hebben elkaar niet opgegeten :)ddd

Zaterdag
Alves was nog helemaal spik en span na de fotoshoot van gister. Hij heeft een 0 grams regedeken om en is daarmee overdag door stal in de paddock gezet (gedraineerd, dus geen blup O:) ). Ik heb hem normaal met deze temperatuur onder een vliegendeken staan, maar als stal hem buiten moet zetten wordt die deken natgeregend en staat hij nat in stal. Vandaar een regendeken... Zonder deken wordt hij gek van de vliegen |o

Uiteraard heb ik hem wel gepoetst, dat vind hij gewoon lekker :+:
Daarna gelongeerd met pessoa in de roundpen... Lang en laag kwam hij vrijwel meteen over zijn rug en hij was mooi los in zijn lijf. Toen in de opgerichte stand gezet en steeds iets korter gemaakt. Ik was erg tevreden hij deed super mee, wat is het een heerlijk paard :9

Uitgestapt in de stapmolen, Boy ook in de stapmolen gezet, ondertussen Alves zijn spullen opgeruimd en Boy zijn spullen tevoorschijn gehaald.
Wat drollen uit Alves zijn stal gewipt en een halve kilo sportmuesli in zijn bak, Alves uit de stapmolen, beentjes afgespoten/ deken om en op naar bed...

Toen Boy lekker gepoetst en geknuffeld, wat grondwerk aan de hand gedaan.
Ik ben ook tevreden over Boy volgens mij begint hij door te krijgen dat hij niet met mij kan fukken, want baasje is toch altijd slimmer :x

Manddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:06

wat leuk dat je een dagboek bijhoudt!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 01:20

Manddyx schreef:
wat leuk dat je een dagboek bijhoudt!

Hoi, ben je hier nieuw??? zie dat je je vandaag pas geregistreerd hebt, en jij bent????

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 07:43

Gisteren gereden in de bak, maron liep gelukkig niet gevoelig dus konden we even iets meer doen dan alleen rondjes stappen.
Was de bedoeling om ook even een heen en weertje te rijden de polder in maar dat hebben we even achterwegen gelaten omdat er een aantal keer al een paard en wagen voorbij kwam en een aantal trekkers en tja dan krijg ik al de zenuwen dus veilig in de bak gebleven.
Maron is heel wisselend met buiten rijden, heb vaak een bomproef paardje onder mij maar kan ook een net ingereden totaal geflipt paard hebben die er alles aan doet om de ruiter eraf te krijgen.

Vandaag wakker geworden omdat meneer honger heeft, laat dat dan duidelijk merken aan de herrie die hij maakt in de schuilstal. Maar moet er toch uit voor de hond zo erg is het dus niet en de herrie wordt beloond met een plak hooi ;)
Dacht eigenlijk vandaag wel het rondje langeweg te gaan rijden maar zo te zien aan het weer gaat dat nu even niets worden.
Wachten maar tot alles droog is ...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 08:13

Annemarie:

Goeiemorgen!!
Wat een tijd zeg om op een zondag wakker te zijn, maar ja kon echt niet meer slapen dus ben er maar uit gegaan. Storm is vandaag weer een dagje vrij, hij staat 24x7 buiten dus dan kan het wel. Hier regent het ook dus paardenbeest is ook nog kletsnat ook. Vanmiddag krijg ik een aantal ooms en tantes op bezoek. Vanavond gaan de wokken dus dat wordt vast wel lekker en gezellig.

@Daphne, vervelend zeg dat je je zo beroerd voelde en door die stomme open brug ziek langs de kant van het fietspad stond. Gelukkig werd het daarna iets beter en heb je alsnog lekker kunnen rijden.

@Mando, ook lekker gereden in de binnenbak. Wel vervelend zo te lezen dat probleem met je schildklier. Door de oefeningetjes heb je het in ieder geval weer lekker warm gekregen. Staarten wassen ben ik met dat natte weer maar mee opgehouden, was niet schoon te houden dat ding haha.

@Heidi, Fijn joh dat je lekker 2 dagen met Willem aan het rijden bent geweest. Die Willem bleef dus zowaar een keer braaf staan met opstijgen. Het is inderdaad onvoorstelbaar hoe vies die haflingers zich kunnen maken. Leuk trouwens dat je kinderen het ook erg leuk vinden om mee te gaan.

@Laura, Gaaf een fotoshoot. Dat wil ik ook nog steeds een keer. Ben benieuwd naar het resultaat van de foto's van de kwispelende hond ;-). Fijn dat Alves het gelijk zo goed deed met de pessoa en ook Boy door begint te krijgen wie de baas is :-)

@Jomaro, fijn dat Maron gisteren niet gevoelig liep en je rustig aan hebt kunnen rijden. Bij twijfel altijd nee zeggen ze toch altijd. Als je zelf al de zenuwen had is het inderdaad verstandig om niet naar buiten te gaan. Vandaag vroeg wakker door een hongerig paardenbeest. Hier ook regen...(alweer)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:44

Heidi:

@Laura, Ik weet niet wat het is of hoe het komt,maar Willem is altijd zo super fijn in de aanleuning geweest,en de laatste tijd blijft hij links zo stug....tandarts is er al bij geweest maar niks aan te zien,heb hem weer eventjes met een scholings bitje gereden (stangetje) maar ook dan zit er iets te wringen..
Baal er heel erg van,had hem erg lekker aan het lopen het enige wat ik nu doe is laag rijden en hem constant mijn hand op laat zoeken,veel schakelen in overgangen en zijn hals in en uit laat schuiven..
hopelijk is het een ''fase'' waar we door heen moeten,zondag wedstrijd in Rosmalen,hopelijk loopt hij dan weer naar mn zin.

Super dat de shoot zo goed ging,en idd lekker een dekentje ophouden als hij zo gek word op de vliegen.
En zou soms best willen dat Willem altijd tam zou zijn haha Maar dat macho gedrag van hem heeft ook wel wat....ik heb er wel mee om moeten leren gaan hoor. :o

En wat is boy een knappe knol zeg wauw!!

@jomaro, Lekker zo'n wekker op zondag ochtend. :=
Ik zie dat je ook in noord brabant woont...na 11 uur word het droog en schijnt het prachtig weer te moeten gaan worden dus wie weet kan je nog lekker naar buiten. (als je buien radar moet geloven dan haha)

@Anemarie,fijne dag vandaag en veel plezier met je familie.

Ik ga vandaag op pas met een groep motor rijders,weet nog niet waar we naar toe rijden,is zo ontzettend gaaf om met de ''grote mannen'' mee te mogen rijden. 8-)
Allemaal dikke vette harley's en ik rij er tussen met mijn kanarie gele honda _O-
Maar word volledig geaccepteerd haha
Fijne dag allemaal. :wave:

jolly_joyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:50

Lous schreef:
jolly_joyse schreef:
Hallo allemaal leuke haflinger zie ik voorbij komen.
Ik ben Anneke ben 25 en mijn haflinger merrie heet jolly joyse en ze is 5 jaar.
Ik heb haar gekocht toen ze 1,5 jaar was.
We hebben ups en downs gehad maar nu zijn we samen een echt team, en heb ik een vriendin voor het leven erbij.
We zijn nu sinds een half jaar wat fanatieker aan het trainen, en hoop binnenkort ons eerste wedstrijd te starten.
O ja we rijden western.

dit zijn wij
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E46DO6IA-D.jpg

met deze foto staan we in het magazine paints en quaters, waar ik natuurlijk trots op ben.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FVJG6EHB-D.jpg

Een heel fijn rustig galopje wat eerst ook nogal een probleem was
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SBZLU6NV-D.jpg

Die foto's van jou, die kant willen wij ook uit. Mooi tack :P

Dank je wel ben ook heel blij met hoever we nu zijn, is ons niet zomaar aan komen waaien hihihi maar ben daarom ook erg trots op het resultaat..

Nathalie ik heb een crates western zadel full quater. ik kan het je erg aanraden hoor westernrijden :D

Gister weer even naar stal geweest, mijn bijrijdster zou even rijden.
En dan vind ik het altijd even leuk om te kijken hoe ze loopt (zie ik zelf zo moelijk als ik er op zit).
Jolly deed weer super haar best alles ging lekker relaxt, en was dus heel blij met het beeld wat ik zag.
We hebben natuurlijk ook nog even lekker getut met alle meiden en Jolly.
Jolly staat op een stal met allemaal friezen en die meisjes rijden ook allemaal op friezen, maar die kleine haf van mij trekt ze allemaal aan, de meiden zijn niet bij haar weg te slaan zo lief, ach ja ze valt ook op natuurlijk met haar mooie witte manen tussen al dat zwart.
Hoop van de week weer een verslagje te maken.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:56

Mariska:

@Heidi Veel plezier vandaag met de motor rit, toch niet door langeweg heen als ik net mijn rondje aan het rijden ben.

@ Annemarie
Maron heeft altijd honger, en er zit al vele jaren een wekker/tijdklok in die we maar niet verzet krijgen. Kan het knopje er niet van vinden :D Maar ben altijd al vroeg wakker zo erg is het niet. Mijn zoon was altijd rond 6 uur half 7 wakker. Daarna mijn paard :j

Misschien inderdaad vanmiddag even een rondje rijden. Vaak op zondag is het rustiger op de weg. En kan manlief mee op de fiets.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:44

Laura

@Heidi
Ik heb gewoon exact hetzelfde en ook op links _O-
Hij was net zo super fijn en in iedere halshouding op mijn pinken :9
De laatste 3 weken heb ik alleen maar lang en laag gereden met de zitlessen en lang en laag getraind met pessoa. Dus eigenlijk mijn eigen schuld 8)7
Kan niet in 1x zeggen kkkrrrraaakkk je hals erop _O-

Ik begin hem ook te knijpen voor Rosmalen := Weet niet of ik hem 5 minuten achter elkaar opgericht krijg in de proef.
Ik heb een paar dingen in mijn les meegekregen, misschien heb jij er ook wat aan?
- paard links vast, jij links losser, rechts er goed bijhouden
- Veel rechterstelling trainen, vooral linksom buitenstelling is makkelijk
- Oppakken, vasthouden?=>handen openen=>been=> handen 1 seconden sluiten en opvangen met zit etc. consequent volhouden.
Als jij nog een fijn foefje hebt graag? O:)

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:04

Klaaske

@Jomaro, ja als je de zenuwen hebt over buitenrijden dan niet gaan inderdaad.
Ik weet wat het is om dat te hebben, heb er zelf ook last van gehad, en het heeft jaren geduurt voordat ik er overheen kwam.
Zoeits moet je rustig opbouwen, en niet vorseren.

@Daphne, ik hoop dat je weer wat opgeknapt bent.

13 augustus

Gisteren niet zo veel gedaan met marjan, ja ze heeft in de bak gestaan samen met een fries.
Het is al een paar dagen rot weer geweest vandaar dat ze binnen staan.
Dus ze heeft even lekker een vrije dag gehad.
Had mijn dochter gister mee naar stal gaat ze altijd op zaterdag middag.
En die heeft dus even gereden op een pony van daar Tja die kleine van mij is soms een echt pennymeisje :D
Natuurlijk zelf even want ja madam kan het allemaal wel nou, ja als je 6 jaar bent wil je alles zelf kunnen.
Gelukkig kon dit want het is een supermakke kinderpony.

De middag was ook zo weer om en om kwart voor 6 zijn we huiswaarts gegaan.

Nu vandaag maar eens zien wat we gaan doen, voel me op het moment niet zo fit.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:51

Mariska

Toch een heen en weertje gereden i.p.v. een rondje. Was net van huis komt er een tweespan achter ons aan.
Voelde aan maron dat hij aan het opblazen was dus ikke er maar snel vanaf. Ergens met een vliegende maron naast mij een erf op. Tweespan voorbij laten gaan en wachten tot het geluid weg was en maron weer rustig is. Mijn man was erbij dus zijn we verder gereden als ik alleen was geweest had ik weer naar huis gegaan.

Maar maron bleef erg druk, drukte enorm zijn rug weg en liep heerlijk sterren te kijken!
Dit was geen ontspannen ritje dus zijn we maar terug gegaan naar huis. Na een paar meter op weg naar huis gaat zijn hoofd naar beneden en komt de rust weer terug.

Ach toch nog drie kwartier gereden.

Heb maron dus vanaf zijn 4 de jaar, ben ermee gaan rijden altijd elke dag de polder in de stad in woonwijken, bos je kon het zo gek niet bedenken. Angst was er totaal niet en maron liep alles braaf.
Na 3 jaar kwam er ineens een moment van oeps hij kan ook anders zijn. Tot het grote moment daar was dat ik er door een enorme bok ineens naast lag. Trekkers die ons achterop reden waren daar de oorzaak van. Een hele rij oude trekkers in optocht :( > Maar goed ik bont en blauw maar er wel weer op gezet door iemand en terug naar huis gereden.

Daarna zijn we maanden de weg niet opgegaan. Maron is gaan groeien in gewicht en rijden en lopen ging allemaal steeds slechter. Na 130 kg te zwaar hebben we de knop weer om gezet en zijn gaan werken aan het vertrouwen. Gewicht is nu inmiddels weer rond de 500 kg. Zijn vorig jaar verhuisd en zijn elke dag de weg weer opgegaan, was soms spannend maar we hadden er weer plezier in. Tot jawel maron ineens bedacht iets te zien ergens en daardoor totaal in paniek raakte. Heb hem aan de hand mee terug genomen bokken en steigerend naar huis toe. Het laatste stuk ben ik er toch nog op gaan zitten en bedacht toen echt dit is mijn laatste ritje met hem. Maar dit was zo'n angst en |(
Ben bijrijders gaan zoeken en had er een gevonden, maar die was na eenmaal rijden al snel tot de conclussie gekomen dat het niets ging worden. En ik heb moeite met iemand anders op maron te zien rijden :o

Zo af en toe ging ik de weg nog op met mijn man dan mee op de fiets. Ene keer is maron dus rustig en zeer sloom. Andere keer is er echt geen houden aan en zit je echt op een bom.
Maar zoals ik een jaar terug dacht het laatste ritje nee dus ik kan hem gewoon niet verkopen en doe gewoon de dingen die goed voelen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:17

Daphne:

14-08-2011

Heerlijk uitgeslapen en daarna naar pony gegaan..
Eerst de wei uitgemest, water bijgevuld en hooi gegeven.
Ik had geen zin om te rijden of te longeren dus besloot maar wat te gaan grondwerken, daar word ze altijd heel fanatiek door, maar haalt wel veel door elkaar heen :')
In plaats van pas gaat mevrouw gewillig achteruit en andersom dus daar moeten we goed op oefenen :)

Afbeelding

Verder nog wat geoefend met het blok dat wil mevrouw dus echt niet snappen :')

Afbeelding

Knappe dame <3
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QR483CAH.jpg

Mijn zusje mocht ook eens proberen haar de pas te laten doen :j
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FNTP8U8R.jpg

En mevrouw mocht nog een paar keer een huppeltje maken, een springwonder zal ze denk ik nooit worden :')
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QM3AC3QX.jpg

En heel enthousiast :D

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:28

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:45

Mando zondag 14 aug.

Goh.. 4 jaar geleden zat ik er weer voor het eerst op in zijn revalidatietraining.
En dat na 6 maanden wandelen en 1,5 maand revalidatie... hij was 1 juli in training gedaan... ik weet het nog goed.. was namelijk oma haar verjaardag.

Vandaag met een dinnetje op stal afgesproken, ik was vroeg dus dacht zal zijn staart en manen weer zijn oorspronkelijke kleur terug geven.. wit... ipv zwart.
Daarna hem nog even terug op stal gegooit tot dinnetje kwam.
Zij heeft hem gereden vandaag, altijd goed iemand anders erop en ze was heel tevreden. Hij doet ook gewoon alles... en nog even de spaanse pas onder de man geoefend tja voor snoepjes doe je zelfs dat onder de man.

Afbeelding

Afbeelding

Nog op stal zitten koffie leuten.

En dan kijk je om het hoekje en dan zie je pown boven zijn voerbak staan slapen.. tja het is en blijft een haflinger he...

Afbeelding

Hoi Sandra.
Leuk dat blok Balou... gewoon door blijven oefenen komt vanzelf goed
Herkenbaar Jomaro... heb ook zo'n blondje gehad. Groot verkeerd vind hij nog steeds niets maar ik denk wel dat hij nu de pre pubertijd achter zich heeft gelaten.
Ben ook 2 jaar de weg niet op geweest wel op concour en daar is hij dan super braaf.
Stapje voor stapje pakken we het nu weer op. boscrossen doen we ook weer en als je ineens teveel wilt dan kan het ook tegen je werken hoor...
Tja het blijven karakterdieren hoor...
En voor jezelf helpt het wel als je gaat zitten zingen.. dan controleer je namelijk je ademhaling.
Beterschap Westerntrail

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:00

14 Augustus

Vandaag poown maar eens goed aan het werk gezet in de bak, dus lekker gaan trainen.
Het doel was om haar wat sneller te laten reageren.
Veel overgangen en galopperen , vooral de achterhand er goed onder.
Dus pony even goed laten zweten.

Na het werk toch nog even een stukje langs het fietspad gegaan, om vevolgens nog even onder het tunneltje door te rijden onder de snelweg .

vandaag toch weer fijn gereden.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:06

@ Joyse Ik heb van me 7e tot me ong 20e western gereden.. Dus weet dat het een aanrader is :+ alleen rijd ik nu op een haflinger stal en heb eigenlijk geen idee hoe ze het daar zouden ontvangen.. Zit soms stiekem beetje te denken om dressuur als basis te doen en dan af en toe voor de afwisseling/buitenritten western... Maar heb nog tijd zat. Poon is pas 4mnd onder het zadel dus kan allemaal nog.
Heb iig zadelmerk opgeschreven

@ Klaaske, wat voor zadel/boom heb jij op je haf?

Vandaag samen met stalgenootje de 4 poons geschoren voor de fokdag in Zevenhuisen van zaterdag. Luna was echt boven verwachting braaf!! <3 Alleen die oren := dat was uiteraard weer not done.. Zoals ik al verwacht had ;) Verder heeft Luna vandaag dagje vrij gehad :)
Daarna nog ff met jonge ruin bezig geweest. Die was ook erg braaf, en gaf vandaag voor het eerst geen rodeo show toen ik het zadel op had gedaan en hem liet lopen :) Dus ook trots op hem :)

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:11

Klaaske

@Nathalie, heb een Mustang westernzadel met fullquarterboom op mijn haf.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 20:38

Marga:

Wat een hoop berichten al weer, leuk zeg

@ sandra, welkom
@ Daphne: je hebt wel een mooie haf hoor en het komt vast goed met VD-en

Marga en Azkaban
14 augustus:

Vandaag eerst even naar de fokdag in Etten-Leur geweest, vond t tegenvallen dus we zijn weer terug naar stal gegaan.

Azkaban uit de paddock gehaald en gepoetst en opgezadeld, pffff dat hoofdstel indoen is altijd een strijd met hem zeg, dan gaat ie met zijn kop slaan als je de gespjes vast wil maken, dus dan ben ik al moe eer ik erop zit. Maar goed. Dus wij naar de bak, hij stond absoluut niet stil met opstappen en was erg druk. Na een paar rondjes stappen maar gaan draven zodat ff die energie van meneer eruit kon. Toen was hij super braaf op 1 klein schrikmomentje na in de nieuwe rijbak. Toen Kimberley (12) erop, ze kan super goed rijden en het ging dan ook super, zo leuk om te zien hoe je paard loopt. Je ziet hem echt al zoeken naar je hand en ze hebben heerlijk gestapt en gedraaft. Daarna weer lekker terug buiten gezet. Ik ben trots op Azkaban, het lijkt net of hij tot rust komt op zijn nieuwe stal. terug naar de paddock aan een lang touwtje en heel relaxed. Heerlijk.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:46

Ja ik vind ze zelf ook heel mooi !!

Daphne :

Azkaban vind ik ook een erg gaaf dier (vanuit de OP toch ?)
De mijne is ook zo'n draaikont met opstappen, maar met veel geduld komt dit meestal wel goed..

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 22:01

Marga:

Daphne wat bedoel je met vanuit de OP toch? Heb geen idee wat dat betekend hahaha