Wij zijn weer thuis en knappe Janouk heeft het goed gedaan. Vanaf oktober op rust gestaan en 3 weken geleden weer opgepakt. En het meisje liep vandaag super. Ze was goed voorwaarts, mooi constant in de aanleuning en goed wakker. Helaas was ze in januari nog niet helemaal rad, dus konden wij niet meedoen voor de kwalificatie Den Bosch, omdat wij maar 1 wedstrijd hebben kunnen rijden.
Maar het resultaat mag er zijn voor Janouk en Mariska: 2 x 1e met 194 en 196 punten: dus totaal 3 winstpunten. En ze stonden op B+8 (2 jaar terug behaald). Nu mogen ze L onder het zadel starten.
whetu eerst even aan de longe uit laten racen, (klein hormoon probleempje) beetje te lang overigens, in de 1e proef was hij iets aan de luie kant waardoor niet alle hoeken netjes ingereden werden, 1e met 1.82 en 2e proef even laten rusten tussendoor ook 1e met 201, hij was er moe van whetu en ik mogen ook door naar de nationale, zoeizo ook omdat het een hengst is. we doen mee in de B paarden zonder startkaart, ook marleen dochter eigenaar van whetu mag met haar merrie camee door, ook B paarden zonder startkaart.
groetjes
janouk
Geplaatst: 15-03-10 07:12
@starremans Gefeliciteerd met Whetu en Camee. Had Camee ook goede punten? Succes in Den Bosch.
(ik was diegene die jou en Whetu hebben voorgelezen )
@Janouk: Nog bedankt voor het lezen van mijn 2e proef. Dat scheelde weer een stressmomentje
Ik ben nu officieel L2 + 1, niet verdiend voor mijn gevoel, maar altijd mooi meegenomen.
Heel banketstaaf in mijn eerste proef, daar had ik 181 ptn, maar omdat ik fout ben gereden -2, dus 179 punten hahahaha. Anders waren het er gewoon 2 geweest.
DTL
Geplaatst: 15-03-10 13:05
Ook wij zijn door naar de Nationale! Ik moet zeggen had het helemaal niet verwacht, Kon stukken beter, had wat problemen met mijn rug tijdens beiden proeven, waardoor er toch spanning in mijn lijf was en in Sabina d'r lijf. Maar toch nog 2x 180 punten gereden. (ik had zelf meer in de richting van de 165 of 170 gedacht, dus viel alles mee!) Dus een 1ste en een 2de plaats, net als in Middenmeer.
Nu hard aan de bak met trainen (was zowieso al het plan, gezien ik haar M1 klaar wil hebben en we met de punten van gisteren mee al 20 winstpunten hebben in de L2!), maar nu natuurlijk niet alleen daarvoor maar ook voor de Nationale en waarschijnlijk ook de IBOP.
Heb er wel zin in! Iedereen die ook door is van harte gefeliciteerd en tot Den Bosch!!!
Ik was niet 100% tevreden. Mara heeft weer zo'n bui van een paar weken dat ze gewoon echt niet luistert. Traag is aan het been ed... Ben toch maar de proeven gaan rijden. Zoals verwacht had ik op mijn eerste proef geen prijs. Had 191 punten. Waarscheinlijk viel ik er net buiten. Op de 2e proef heb ik 199 punten. Ik was in de tussentijd boos geworden op mara... Ze liep echt te ku.tten. Toen was ze een stuk beter aan het been. Uiteindelijk alsnog een 2e plaats.
Toen werd er bekent gemaakt wie er naar de nationale gingen. Ik werd bij de pony's niet opgenoemd. Ik lichtelijk in paniek.. Wat ik even was vergeten dat ik bij de nationale bij de paarden moet starten. En bij de paarden werd ik als eerste opgenoemd Ikke helemaal blij.
Nu maar eens uitvogelen wanneer de nationale is en wat het presies in houd. ook wel handig om te weten hahaha
@ Peelie Gefeliciteerd! De datum voor de Nationale is 20 en 21 augustus en ik begreep van Helma gisteren dat we er nog informatie over opgestuurd krijgen. Ik zie je vast op de Nationale!!!
In de brabanthallen in 's Hertogenbosch Bij ons is de selectie pas in juli, dus nog even afwachten.. Peelie: IS het zo als je jonger bent dan 18 dat je bij de pony's wordt gerekend??
vanaf je 16e moet je voor de nationaale bij de paarden starten... Waarom dat zo is, geen idee... Ik moet (omdat ik net 18 ben geworden) zowizo bij de paarden starten..