Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiek3

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:45

Ja zo zal het zijn. Ze heeft volledige ontsluiting en was al ff flink aan het puffen een half uur geleden, maar begonnen is het nog niet. En ik moet morgen ochtend om 9 uur gewoon weer fotograferen (ben fotograaf). Dus zal wel weer extra vroeg op staan denk ik :p. Vermoeiend, beesten fokken hahaha.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 06:51

En Wiek, zijn de humpies er al????? Ben je verrast vannacht.

Leuk topic Suus. gewoon lekker genieten

Leuk mikkiej dat je dat gaat proberen, vaak als je er zelf nuchter onder bent gebeurt er weining hoor.

Even ter info, ik lees vaak wel mee maar jullie gaan soms zo snel dat ik niet eens meer weet waar ik op moet reageren en dan ben ik het vaak alweer vergeten.
Kunnen we er niet 45+ en een haflinger van maken.... ow ja wel met een stukje vergeetachtigheid _O-
_O-

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:18

Goeiemorgen!!

Wat een mooie foto Viet van je verzorgster met Lotte!

Floddertje is leuk zeg!!

Leuke foto's Mando! Heerlijk die sneeuw :-)

Ga zo even je topic bekijken Suus.

Zijn er nog beestjes geboren vannacht?

Heb Prodeo niet gezien, maar kan me vaag nog wel iets herinneren wat hier toen op bokt voorbij kwam.

Gister lekker met Storm gereden in een beetje bevroren bak. Hij staat sinds gisterochtend zonder ijzers. Wil het de winterperiode even gaan proberen zonder. Gaat ie niet goed lopen dan gaan er alsnog weer sneeuwschoenen onder, maar als het zo lukt dan scheelt het me een boel centjes :-).

Ben nu weer fijn op het werk. Hoop een beetje tijd te hebben om te bokken tussendoor haha.

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:41

Goedemorgen dames.

@Mando en Faringo, nee nog steeds niet! Ongelofelijk -_-. Ze weet de spanning wel hoog te houden hoor. Zul je zien dat ze de laatste is die bevalt van de 2.
Ohja en het bijlezen heeft niets met 45+ te maken hoor! Ik hou het ook met moeite bij. Maar op iedereen reageren is onmogelijk.

Faringo, fijn dat je gisteren wel weer hebt kunnen rijden nu Storm van zn ijzers af is. Scheelt een hoop geld komende maanden en dan kan meneer gewoon lekker regelmatig naar buiten.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:48

Ja had zoiets van die 2,5 maand zonder ijzers moet wel lukken en lukt het niet omdat hij toch te scheef afslijt in een korte periode dan gaan ze er alsnog onder. Nu kan ik tenminste gewoon door de sneeuw rijden mocht er hier nog sneeuw komen.

Haha ze laten wel op zich wachten inderdaad, maar dan is verassing alleen maar groter.

Ik hou het ook met moeite bij hoor, op niet iedereen reageren is dus geen opzet maar gewoon gebrek aan tijd en niet goed bijlezen, Sorry!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:49

Goedemorgen!

Zo meld me maar weer even, heb een beetje vluchtig bijgelezen, jullie gaan echt hard zeg...
Had even niet zoveel tijd en zat met mijn hoofd ergens anders.
Bri wordt morgen ingeslapen... Vind het echt zo vreselijk erg, maar ik weet dat dit het beste
is, ze gaat echt met de dag achteruit en is echt niet meer de vrolijke opgewekte pony die ze ooit was.

Zag allemaal leuke foto's voorbij komen! Kalfjes, cavia's en knappe haffies in de sneeuw!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:52

Sterkte Mies, maar dat wist je al.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:58

Miiejs schreef:
Goedemorgen!

Zo meld me maar weer even, heb een beetje vluchtig bijgelezen, jullie gaan echt hard zeg...
Bri wordt morgen ingeslapen... Vind het echt zo vreselijk erg, maar ik weet dat dit het beste
is, ze gaat echt met de dag achteruit en is echt niet meer de vrolijke opgewekte pony die ze ooit was.

Zag allemaal leuke foto's voorbij komen! Kalfjes, cavia's en knappe haffies in de sneeuw!

Wát? :oo Jeetje meid, wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte, dappere beslissing.. Ik weet hoe je je voelt... Dikke :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:59

Jeetje wat erg! Heel veel sterkte :(:)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:08

Miiejs schreef:
Goedemorgen!

;( wat een verdrietig nieuws , vreselijk!
Ergens zag ik het na je laatste berichtjes wel aankomen toen ik mee probeerde te denken voor een oplossing als in hit-actieve.

Maar toch echt heel veel sterkte :(:) Je kijkt wel heel goed naar je paard :)

Wiek je kunt altijd rtl gemist kijken naar pro-deo :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:12

Wiek3 schreef:
Oh ik ben wel nieuwsgierig naar het Pro Deo verhaal... heeft iemand zin om me bij te praten?
Ik zit alleen maar met mn neus voor de caviakooi... heel erg haha.

Was net op een verjaardag, belt mn vriend: Je moet komen ze is aan het bevallen! Ik gelijk in de auto gesprongen, moeder mee, nichtje en vriendin mee... Loos alarm hahaha. Lief was zo bezorgd dat hij dacht dat hij al een pootje gezien had. Bleek hij toch verkeerd gezien te hebben :p. Wel leuk dat hij zo begaan is met de beestjes. Onderling met zijn vrienden wordt er zo nu en dan nog stoer gegrapt over een cavia met kerst enzo ;). Stiekem menen ze het niet.

Leuke foto van de blije doos Mando. Je hebt een drukke dag achter de rug!!!

Hahaha nou hij let iig wel goed op !

Mikkiej Dat zit echt anders he zo'n arab haha ik had het vorige week met het paard van een vriendin daarbij voel je de beweging zo goed alsof er scharnieren mee schuiven als dat dier draaft heel apart.

Mando schreef:
En Wiek, zijn de humpies er al????? Ben je verrast vannacht.

Leuk topic Suus. gewoon lekker genieten

Leuk mikkiej dat je dat gaat proberen, vaak als je er zelf nuchter onder bent gebeurt er weining hoor.

Even ter info, ik lees vaak wel mee maar jullie gaan soms zo snel dat ik niet eens meer weet waar ik op moet reageren en dan ben ik het vaak alweer vergeten.
Kunnen we er niet 45+ en een haflinger van maken.... ow ja wel met een stukje vergeetachtigheid _O-
_O-

Haha nee doe maar gewoon zo niet weggaan :')

Faringo schreef:
Gister lekker met Storm gereden in een beetje bevroren bak. Hij staat sinds gisterochtend zonder ijzers. Wil het de winterperiode even gaan proberen zonder. Gaat ie niet goed lopen dan gaan er alsnog weer sneeuwschoenen onder, maar als het zo lukt dan scheelt het me een boel centjes :-).

Ben nu weer fijn op het werk. Hoop een beetje tijd te hebben om te bokken tussendoor haha.

Ik had Asra zijn ijzers er ook af, maar dat beetje extra in het lopen ging wel weg.
Asra heeft ijzers die mee werken bij het afrollen en merk dat dat positief uitpakt, dus hij heeft ze voor terug nu.
Nou heb ik ook een binnenbak tot beschikking, als ik dat niet had waren ze eraf gebleven :j

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:21

Storm heeft gewoon huis, tuin en keuken ijzers haha. Merkte inderdaad wel wat verschil gisteren, hij liep wel gewoon fijn en goed maar dat extra stukje beenwerk (heffing) was wel wat minder, maar dat kon ook nog komen door een bevroren bak. Volgend jaar heb ik ook de luxe van een binnenbak dus dan laat ik ze misschien ook wel zitten. Kijk eerst hoe het nu gaat.

Wil vanavond inderdaad even Prodeo gaan kijken via programma gemist.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:30

Miiejs schreef:
Goedemorgen!

Ohhh wat een verdriet,

Heel veel sterkte morgen we zullen aan je denken.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:32

Miejs , ik vraag me ineens af of je haar hengstveulen nog hebt?

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:38

Suus, die is nog bij de fokker of verkocht of is er al niet meer, als hij ze niet verkocht gingen ze naar de slacht :(

Haar andere zoon is van een bokker, die weet van alles af nu, en met haar dochter wordt nu ook gewoon gefokt...
bri heeft ook meerdere zussen waar ook mee gefokt is/wordt...

Heb maandag met het stamboek gebeld om melding te maken maar die konden er niks mee en reageerde
ook heel vreemd.

Vind het echt vreselijk om deze keuze te maken maar ze was t weekend ook weer zo slecht, dat ik toch
maar de knoop heb door gehakt, ik wil niet dat ze nog langer pijn heeft.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:41

Oh dat is wel heel erg jammer!
Dan zou je nog wat tastbaars van haar hebben bedoelde ik.

Je maakt een goede keuze, hoe hard moeilijk en oneerlijk die ook is :(:)

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:51

Nouja eerlijk gezegd ben ik blij dat ik die niet heb, de doorgeef kans is 1 op 2, dus die kan het ook hebben

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:52

Owh ja indd!
Bedoelde het ook niet banketstaaf hoor vond het wel beetje banketstaaf getypt van mezelf.

Vind het echt sneu voor jullie :\

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:58

Geeft niet hoor vatte hem goed op.

Probeer er soms niet aan te denken maar het lukt gewoon niet.. het spookt heel de dag door mijn hoofd

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:06

Oh Miiejs toch, wat een slecht nieuws!!! Hoe vreselijk verdrietig het ook is, ik denk dat je de beste keuze maakt voor Bri. Jullie hebben gelukkig een mooie tijd gehad samen. Dikke knuffel. Ik zal morgen aan je denken.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:11

Vind het wel heel netjes van je dat je iedereen hebt ingelicht over de ziekte van Bri Mies. Daarvoor wil ik je echt een complimentje geven want veel mensen zouden dat niet doen. Tja en wat die mensen er vervolgens mee doen dat heb jij niet in de hand.
Logisch dat het de hele dag door je hoofd spookt. Denk aan je meid!!

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:15

Faringo schreef:
Vind het wel heel netjes van je dat je iedereen hebt ingelicht over de ziekte van Bri Mies. Daarvoor wil ik je echt een complimentje geven want veel mensen zouden dat niet doen. Tja en wat die mensen er vervolgens mee doen dat heb jij niet in de hand.
Logisch dat het de hele dag door je hoofd spookt. Denk aan je meid!!

Daar wil ik me ook helemaal bij aansluiten Mies! Respect. Wel erg raar dat ze bij het stamboek zo raar en kortaf (?) reageerden op je bericht. Dat terwijl ze je wel mogen bedanken. Kan een hoop ellende voor andere eigenaren en paarden besparen.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:32

Dankje...

Ik zei het tegen ze en ze zei, ja wat moeten wij daarmee? Ik zeg nou misschien een notitie maken? Zodat
er niet meer mee gefokt wordt en er niet nog meer haf's met dit komen?! Moest maar terug bellen
met haar levensnummer en dan zouden ze wel zien wat ze er mee zouden doen.

Heb eigenlijk niet meer terug gebeld, vind t wel best met ze

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:33

Miiesj, sterkte! Afscheid nemen is nooit leuk, maar heel goed dat je aan het paard denkt!

En die cavia's, wat een beesten :P Je kunt er ook niet van op aan hea.

Gister mijn diva weer eens gelongeert. Ze was enorm druk dus ik dacht, ik laat haar even los rennen.
Nou, daar ging madam hoor, rodeo zat er goed in en ze was helemaal trots op zichzelf leek het wel, want elke keer kwam ze weer naar mij toe en dan rende ze weer weg en kwam ze weer naar me toe, echt zo van 'kijk mij eens baas'. Kan zo lachen om haar hea.
Nu maar hopen dat ze zich vanavond goed gedraagt tijdens de les. Wil er niet weer af liggen:P.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:37

Ik zit op stage maar ik zag het vreselijke bericht van mies voorbij komen..

Wat een nachtmerrie! Een ontzettend dappere beslissing meid. Daar heb ik respect voor! Ik weet wat voor pech jij al hebt meegemaakt het zit je niet mee zeg..

Ik wens je ongelofelijk veel sterkte!