[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

naomimak

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:35

iSaBeLL schreef:
naomimak schreef:
niet zo mooi dat het niet zo goed met jullie gaat !!!
met mij gaat het wel log steeds goed
ik ga zo eerst ff dulsenea rijden
daarna prive les geven
en daarna liedewij rijden
en dan vanaavond weer bianca
leuke dag vandaag:P

Ben jij dit Schijnheilig
Afbeelding
huu ja:P lekker beroerd ze was beeteje vervelend wou helemaal niet na geven:P
hoe kom je aan die bberoerde foto:P

dit is trouwenes met liedewij
van het bestgaande ze was erg druk was een race aan het houden:P
had je meschien wel gezien
hoe zo had je eigleijk ene foto gemaatk vanmij Afgod OK dan! Huilen van het lachen

Nou ik en noortje deden dus ook mee met bestgaand.
En me vader had ook van een paar andere haflingers foto's gemaakt dus daar stond jij dus ook bij Vork

whaa oke:P
mar je kan allees zegg maar de staart en manne zijn wel wit Pling

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:38

Jaaa Haha!

trouwens was jij die eraf viel? of was dat iemand anders Schijnheilig ?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:41

Hinke schreef:
Ik heb sinterklaas ook overgeslagen Knipoog

Van wie heb je die kast gekregen nathalie? Wel een heel origineel sinterklaascadeau Tong uitsteken

Ben nu bij mijn ouders, en heb meteen ankie ff uitgemest. Ze heeft een supergrote box en ze heeft het hier wel naar haar zin dus dat valt me mee. Morgen zadels passen Go jij! Go jij!

Het is hier trouwens idd rustig!

Van de Sint gekregen Knipoog Nee me vader en z'n vriendin zijn hun huis aan het opknappen en deze kast stond in de keuken voor servies. Maar nu hangen er allemaal strak witte kastjes in de keuken dus deze kast was over en geen plek meer voor. ze wouden hem weg doen, heb ik ff stokje voor gestoken Haha! K zal ff foto bij zetten van hoe hij er nu uit ziet.. Kleur is echt verschrikkelijk.. Pure kast mishandeling Gaaaap

Afbeelding

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:48

Wij vieren vanavond Sinterklaas!
Heb er wel zin in..
Gister lag ik al heeeeel vroeg in mn bed (19.00) Dus vanavond kan k er weer tegenaan.

net al lekker een buitenrit gemaakt, samen met een vriendin met haar pony. Het was wel weer ff lekker, maar wel heel vies buiten. Had dus nog aardig wat schoon te maken daarna.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:46

Doei!

Gisteren voor het eerst sinds een half jaar Ramona weer gereden. Wat een knol is dat toch Lovers
En wat is ze verbeterd! Damn, nog even en ik kan haar niet meer uitzitten zoveel beweging zit daar in!
Het was heerlijk om weer even op een paard te zitten waar ik gewoon mee weg kon rijden.

Vandaag Jimmy weer gereden. Weer eens écht gereden. Was ook weer voor het eerst sinds weken. Met een bontje onder het zadel ligt het helemaal goed. Zadelmaker komt in januari, dus dan kan hij even kijken hoe het zonder bontje ligt. Ik heb het idee dat de kussens iets te veel zijn opgevuld.
Maar goed, met bontje kunnen we in ieder geval weer serieus aan de slag.

Waar meneer het overigens niet mee eens was Clown
Echt, dat hoofd. Wat was-ie nijdig!
Nou ja, die fase moeten we even doorheen en we moeten het rijden weer leuk maken.
Daarna nog even buiten gereden. Nou ja, gestapt. Samen met buurvrouw Ramona. Was heel gaaf om gewoon op mijn eigen knol voor het eerst naar buiten te gaan Lovers
En gewoon geen stap verkeerd zetten! Hij vond het prachtig!

Straks om 6 uur voor het eerst sinds de zomervakantie weer saxofoonles en dan kan mijn dag niet meer stuk Haha!

Heeft iedereen al Sinterklaas gevierd? Wij vieren het morgen met heel de familie. Word vast heel gezellig. Heb mijn surprise net afgemaakt en ben nu met het gedicht bezig.

LoTjE22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:58

Hoi Luitjes

Alles goed met iedereen?

Hier lekker k*t! Snotje maar dan ook snotje verkouden!!
Alles zit gewoon dicht echt vet sh*t.
Maar das het ergste nog niet, nu is mijn kleine monster ook nog es verkouden Boos! Arme nico.
Verdrietig

Sinterklaas dit jaar overgeslagen, we doen aan kerst. Met ons 20en lootjes getrokken, ff kijken wat voor leuks ik krijg.

En iedereen voorzien van leuke cadeautjes??

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:02

Nathalie83 schreef:
Peelie schreef:
Afbeelding
Afbeelding

Hier mara in haar 'ik ga gelongeerd worden, maar ik snap er eigenlijk helemaal niks van' pakje.

Als je goed kijkt zie je dat ze geschoren is... Hoe vinden jullie het??

Ik weet het de foto's zijn een beetje donker... ze zijn met mijn mobiel gemaakt namenlijk en het was 9 savonds Clown

Mmm ik vind dat 'ik ga gelongeerd worden, maar ik snap er eigenlijk helemaal niks van pakje' er een beetje zielig uit zien eerlijk gezegt.. Sorry.. Bloos! Maar dat komt vast omdat ik altijd alleen maar met hoofdstel longeer..

wat vind je er zielig aan??? het is een pessoa teugel. ze is hierin dus helemaal vrij of ze haar hoofd omhoog brengt ja of nee.... zoek maar eens op i-net op

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:00

Zo net les gereden, ging pas na 45 minuten lekker.
Ik ga zo Sinterklaas vieren Haha!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:03

Peelie: Bgin je met longeren alltijd gelijk met de pesoa en dan ook op de hoogste stand? Of was je hier al klaar? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:14

ze staat idd erg in de oprichtig in de pesoa.. niet erg, maar je kan beter laag&rond beginnen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:16

volges mij was dat iemand anders hoor die dr af viel Tong uitsteken op de kuring

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:18

Meiden, morgen gaat Madeira verhuizen Haha! eindelijk!

En hoe vinden jullie mijn nieuwe avatar? Haha!

Ik denk dat ik morgen haar gewoon een flinke schoonmaak buurt geef. Maar ga denk ik nog niet morgen gelijk rijden. Dat doe ik denk ik maandag. Ik bedoel.. ze moet toch ook even wennen of niet? Misschien longeer ik haar wel even of zoiets.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:20

Ik ben er ook nog eens!
Welkom aan alle nieuwelingen, nog een Belgje zie ik! Mooie hafjes ook.

Arno heeft 2 weken stilgestaan tot gisteren. Ik heb de indruk dat het hem goed gedaan heeft. Gisteren dus nog eens gereden en hij voelde goed los aan. Vandaag ook gaan rijden maar ik had al rug- en nekpijn en zit nu dus met barstende hoofdpijn, beter niet gedaan dus...

Aanschouw het modderteam van deze namiddag Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij wou héél graag naar binnen, de andere paarden waren net binnen en kregen eten. Knipoog
Afbeelding

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:31

VivaLaVida schreef:
volges mij was dat iemand anders hoor die dr af viel Tong uitsteken op de kuring

Oh haha Clown

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:32

ziet er goed uit het rijden !

Waarom heb je ze manen zo kort gedaan Bloos! ?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:39

Omdat ik dat nu eenmaal eens wou doen en het best wel leuk vind. Hij loopt zo al een maand of 6/7 rond. Op dit moment mogen ze echter weer groeien, maar geen idee voor hoe lang. Haha!
Laatst bijgewerkt door Bluem op 06-12-08 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:39

Leuke foto's bluem!
Zo te zien is bij jullie daar ook aardig wat naar beneden gekomen..

madeira, leuk dat je gaat verhuizen!
Boy heb ik wel een dagje laten wennen aan zn nieuwe omgeving.

Je avater is trouwens erg leuk!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 01:10

Peelie schreef:
wat vind je er zielig aan??? het is een pessoa teugel. ze is hierin dus helemaal vrij of ze haar hoofd omhoog brengt ja of nee.... zoek maar eens op i-net op

Ik denk dat het komt doordat ik het niet gewent ben om te zien.. Zoals k al zei, ik longeer altijd alleen met hoofdstel.. (en dan ook nog via neusriem) Heb dus ook echt totaal geen verstand van zo'n teugel.. En mennen doe k ook niet dus denk dat het voor mij zo oogt door het tuig en de teugel.. Was/is niet gemeen of l*llig bedoeld hoor.. Maar je vroeg om mening vandaar..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 01:17

Heb ook nog ff op i-net gezocht en idd het ligt helemaal aan mij hoor!! En snap dat het ideaal is voor onderandere aanleuning enz.. En zeker voor opstap naar mennen Lachen

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 01:25

Bluem schreef:
Hij wou héél graag naar binnen, de andere paarden waren net binnen en kregen eten. Knipoog
Afbeelding

Tong uitsteken volgens mij hebben wij het zelfde hoofdstel Haha!

Afbeelding
Een rond genaaide HB Welke maat heb jij? Ik heb daar best nog ff mee zitten knoeien, ben uiteindelijk bij een Pony uitgekomen met extra gaatjes in de neusriem en heb er nu een Full frontriem op zitten..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 02:03

Nathalie: leuke kast! Ik vind de kleur helemaal niet zo erg...

Bluem: dat valt toch wel mee, die modder! De bak van mn ouders is nu echt een zwembad. Er lopen de hele dag paarden in waardoor hij altijd blubberig blijft.. Je haflinger staat qua maat trouwens goed bij je!

Amanda:fijn dat je zadel nu goed ligt!

Ben vandaag bij de zadelmaker langs geweest met Ankie (deze: http://www.tweespan.com), en ze vond de thorowgood dus heel beroerd liggen. De wintec xxl lag daarentegen helemaal goed. Dus dat wordt hem. Ik had het goed geschat wat de boommaat betreft, de boom die er nu in zat was precies goed, terwijl de witte boom waar ik tot nu toe altijd mee reed, te smal was.
Heb er meteen een roze(!) scapa(!) dekje bijgekocht. Ik ben nu officieel een penny Go jij! Go jij!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 02:09

@ nathalie83: 't Is inderdaad de hb turijn, maat full.. 2dehands hier gekocht maar zag er echt nog uit als nieuw. Lachen Ik zit altijd met hoofdstellen te prutsen. Qua bakstukken kan hij best een cob hebben, alleen de neusriem en frontriem wordt dan weer te klein. Met beenbescherming pruts ik trouwens ook, dekens ook (maat 195 Clown ), en zadel ben ikzelf niet zo happy happy mee. Als er centjes zijn komt er één die beide naar onze zin is.

@ hinke: de foto's zijn nu ook wel op het meest droge stuk genomen zie ik, de andere kant is ook een echt zwembad, maar gelukkig schuift het wel niet echt.
Hij is 1m52, best aan de maat dus, vind het ideaal voor mijn 1m70 Lachen

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 08:11

Ik heb de hoofdstellen maat full, de bakstukken zitten dan wel op het eerste gaatje.
Als ik beenbescherming gebruik is het maat cob
Dekens 185/195
Als zadel heb ik nu een fryso classic (ben ik erg blij mee).

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 09:56

Madeira heeft alles maat full volgens mij.. had een mooie halster maat cob gekocht maar die zit te strak.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 10:11

Ik heb maat cob hoofdstel met maat full kopstuk[ze heeft best een grote kaak]. Dekens maat 185, halster maat cob en beenbescherming ook cob.
Ze is zelf 1.44 [en ik 1.63]