Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:43

_Rosanna schreef:
Peelie gefeliciteerd !!!!

Will leuk dekje en een leuke haf !!mooie hoofdje zit er op !!

Went leuke haf !!
Heb je haar geschoren of is ze zelf zo
Licht van kleur ? :)

Ze is geschoren, onderstaande foto is van afgelopen zomer.

Afbeelding

Wendy1989: Leuk paardje!

Eline_S_S

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:53

Mooi beestje!
Afgelopen weekend niet zo veel gedaan. Ze haart ontzettend uit dus lekker veel gepoetst, Buitenritje gemaakt en een beetje spelen in de longeerkraal. Vandaag wel intensief gereden en ze liep ontzettend onder mij weg. Wel ging het wijken wat we nu weer aan het oppakken zijn goed.

Pas vanaf dit jaar juni ga ik les nemen.. Ze moet nu echt nog op conditie komen, en ik heb examens en atm het geld er niet voor.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:01

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:56

Groot verschil !
Had niet verwacht dat ze zo donker nog zou zijn.

Floyd was vandaag stout met les !!
Pff heb echt even ruzie met hem gemaakt haha

Afbeelding

Ga even de topic bekijken :)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:21

Leuk topic janouk :j

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:59

Ik ga zo in je topic kijken janouk.

Sinds ik verhuisd ben lijkt Stanley weer 7... Man wat is eigenwijs.. Heb hem al 10 jaar en nog moet hij me weer uit testen.

Wou vandaag wandelen maar dat pad loopt paralel langs zijn paddock waar z'n groepje in staat. (Zit denk zo 100/150 meter tussen) hij liep keurig mee tot hij door had dat de paarden die hij zag, zijn groep was. En toen kwam er toch een kop op en met 4 benen de lucht in... Me bijrijder kon hem nog net houden... Dus ik hem over genomen en wou door lopen, toen weer met 4 benen de lucht in..

Dus toen maar terug gelopen, maar ipv rechts (na stal te gaan) ging ik links. Toen liep hij wel braaf mee, toen omgedraaid richting stal en even voorbij de ingang van t erf gelopen samen toen weer terug naar stal gelopen.

Dat deed hij heel braaf..

Ook vertikt hij het met halster om, de poetsplaats op te gaan. Terwijl hij daar verder wek rustig staat als hij er eenmaal staat.

Zodra je gereden hebt, loopt hij wel zo de poetsplaats op

Ik weet dat hij natuurlijk meer energie heeft omdat de paddock oppervlakte wat kleiner is dat hij gewend is, ook staat hij snachts weer op stal (alleen winter periode) dus daar moet hij weer even aan wennen.

Maar ppff heb me handen weer vol aan hem haha.

Verder staat hij er prima naar z'n zin.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:05

Goh. Ik heb net gereden en ze is nog nooit zo stom geweest :') Ze liep constant onder me uit.. Ik dacht dus ik galoppeer wel even wat rondjes, maar na 5 minuten was ze nog niet klaar haha. Ze was zo bezweet dat ik met lauw water en een spons een beetje het zweet heb schoongemaakt. Nu staat ze met eten met haar dekentje op te drogen, en ik zo weer naar stal om dr deken op te doen (ging even naar huis om te eten).
Starlight heeft denk ik precies hetzelfde als Stanley @plutolover. Ze staat ook sinds kort 's nachts op stal.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:34

Haha inderdaad zal wel ff wennen zijn weer. Moet zeggen tot 3 jaar geleden stond stan altijd op stal in de winter bijna 24/7 op stal, nooit problemen gehad (op de eerste 2 jaar na dan). En toen is hij na een hitactief stal gegaan daar heeft hij 2 jaar gestaan. Dus 24/7 buiten.

Helaas werdt dat te duur en te ver weg. Daarom ook verhuisd waar hij in de winter minstens overdags buiten staat. Maar komt vast goed. Hij krijgt al minder biks van de staleigenaar. En wat ik bij geef (energiek voer omdat toen hij 24/7 buiten stond met rijden niet vooruit te branden was) is bijna op. Dus gaat hij over op alleen biks van stal en geef ik hem zelf alleen vitamine korrel

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 08:34

Goed om te horen dat de paarden lekker energie hebben! De nieuwe plekjes bevallen dus?

Anton ziet er goed uit. Wordt steeds meer paard he.

Gisteren heb ik Nash laten vrijspringen. Man, man, man. Wat kan dat beest springen zeg...

En ik ben gisteren voor het eerst sinds de blessure van Mara 1,5 uur op buitenrit geweest. Ik ben heel nieuwsgierig hoe haar been vandaag is. Spannend hoor.

Afbeelding
Nash bij de hoefsmid. Zijn hoofd is erg zwaar :P

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:39

Wat lekker dat je na de blessure van mara weer heb kunnen rijden. Hopelijk blijft haar been goed.

Haha gekke nash, Stanley doet dat ook altijd bij mijn hoefsmid, haha

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 10:08

Ik heb zo een privélesje van een vriendin van mijn moeder. Zin in! Zondag hoop ik met Storm het laatste puntje in de B binnen te halen

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 12:44

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 15:04

Ik heb maandag voor het eerst weer gereden na 6 wk met mijn arm
Met nieuw bit en de instructrice zei jij kan zo een m proef starten whaaa moet eerst nog even me L afmaken ze kon niet zien dat ik 6 wk niet gereden had

Gisteren heeft hij lopen klote in het land ligt ze ijzer eraf
Smid kwam zaterdag belde hem kan je eerder komen dus hij komt straks.

Ik kom straks ff bijlezen zo naar de ha net de jongste

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:03

https://www.youtube.com/watch?v=WQPV8iHN6aM

voor de geinteresseerden: Lara heeft een vlog bijgehouden van de menclinic met Theo Timmerman: Meneer Anton is de eerste Haflinger in beeld.
Omdat Meneer nog niet zover in de opleiding is, hebben wij met hem juist gewerkt aan basis en niet in de hindernis nog: dat komt later wel.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:41

Hier nog meer haflingers met de lente in de bol? Vlientje trok gister een sprintje nadat er een koppel zwanen laag over vloog :+ kan merken dat ze zich weer superfit voelt :D

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:49

Had gister een ontsnapte haflinger in de tuin staan :+ Daar was gras en daar moest ze natuurlijk heen!

Vandaag heerlijk getraind, hebben alvast onderdelen van de L1 meegenomen in de training.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:10

Stanley begint langzaam weer normaal te gedragen. Ben nu meer grondwerk/nature horsemanship bezig, even om te laten zien dat ik de baas/leider bent en er gewoon op mij gelet moet worden.

Van de week maar weer aan de wandel met hem en dan hopen dat hij zich gedraagt haha.

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:56

Pfoe.. die lente in hun bol herken ik wel...
Heb mijn handen vol aan mijn kleine vriend! Zondag ga ik lekker naar het strand!
Even wat anders dan de dressuuroefeningen in de bak!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 14:10

Hier ook de paarden lente in de bol. Zo veel lente zelfs dat ik na een heerlijke rit met Nash in het laatste stukje naar huis van hen af ben gevallen.

Ambulance er bij en naar het ziekenhuis gegaan. Foto's laten maken en met het "oordeel" de radioloog kijkt er morgen nog een keer naar, ga maar naar huis en maak je hand zelf maar schoon.

Ik vertrouw het voor geen meter, dus ik ben naar het ziekenhuis bij mij thuis gegaan. Ik zit nu bij de SEH. Ze hebben opnieuw foto's gemaakt en hun verbazing uitgesproken over hoe ik ben behandeld in het andere ziekenhuis.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 14:53

He bah wat vervelend peelie, hopelijk valt het mee heel veel sterkte

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 14:57

He bah Peelie, dat is flink balen zeg!! Hoop dat het wat meevalt met je hand! Niks stuk zo te horen? (Ga er vanuit dat ze dat in het eerste ziekenhuis toch wel hebben kunnen bekijken :Y)

Miies ik ben jaloers :o lijkt me zo gaaf een keer rijden op het strand! Moet eigenlijk ook eens een dagje plannen, maar blijft er zo gauw bij.. Wel fotos maken hoor!

Plutolover, fijn dat je vooruitgang merkt! Paarden zijn goeie spiegels wat dat aangaat. (Soms zo frustrerend als je je dag ff niet hebt.. :+ )

@wil: oeps, paardlief vond het tijd om te maaien? :Y)

@janouk: wel interessant zon clinic, wel goed om de basis eerst te bevestigen, dat betaald zich later dubbel en dwars terug. En is voor de kar misschien nog wel belangrijker als onder het zadel.. zit er aan te denken om Starbuck met de tijd ook voor de wagen te laten beleren, denk wel dat die er nuchter genoeg voor is. :D

@kiddokids: gelijk maar door voor t M hoor ik wel!

@Flicka: leuke foto's van je clinic!

Hier vanochtend weer even lekker in het zonnetje gereden. Velina pakt het weer fijn op na haar pauze. Ze is nog wel wat stijf, maar dinsdag komt Heleen haar weer helemaal loshalen. Kunnen we daarna lekker dooroefenen op de nieuwe lijntjes in de nieuwe proeven. (Viel me nog niet tegen voor zover) Ben zelf afgelopen week ook weer rechtgezet enzo, pff twee dagen alsof je onder een stoomwals door bent gegaan, maar wat een verschil gelijk met rijden alweer! Toch maar eens wat eerder voor controle in t vervolg :j

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:11

Bah peelie! Sterkte

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:40

Heel veel beterschap Peelie!

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 17:10

Flicka12: ziet er super netjes uit!

peelie: bah wat vervelend, beterschap.

ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken naar een instructeur, wat moeilijker blijkt dan gedacht. Er zit niet veel in mijn omgeving en als ik dan iets vind zijn ze nog best wel duur, iet's waar deze arme sloeber niet genoeg inkomen voor heeft.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 17:17

Beterschap Peelie. .. wat vervelend.