[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Misshaffer

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:33

Dat is ook erg lekker blondie. Dat kan bij ons ook allemal geregeld worden. Groot bos is bij ons ook ongeveer half uurtje rijden. En heel groot bos, Appelscha, moet je met trailer, maar wel erg gaaf om te rijden.

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:51

;) was het maar weer zomer, nu is het te nat of te hard in het bos zucht.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:56

Appelscha :D
Daar heb ik een paar jaar ponykampen begeleid :D

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:02

Ja de zomer is lekker, maar dan heb je weer die irritante vliegen :(

Oke Leuk! Ben er nu 2x geweest met vriendin en knollies, erg gaaf!
Gaan in het nieuwe jaar zeer zekers vaker :D

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:22

Tja ieder jaargetijde heeft z'n voors en tegen. Eigenlijk is een mooie herfst na oogst tijd het mooiste voor een buitenritje, vind ik :)

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:24

Dat klopt, ieder jaargetijde heeft z'n voor en nadelen. Zomers vind ik ook wel lekker maar dan wat later op de avond. De herfst is ook mooi. Winter ook, maar koud. En in het voorjaar, begint het weer :D

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:47

Ik moet morgen weer werken, dus zoek ik m'n bedje maar eens op
Welterust :Z

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:48

Trusten!

Misshaffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:55

Iedereen lekker slapen! Ik ga er ook van tussen, lekker douchen en zo op bed :evaw:

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:42

Amanda schreef:
Even heel ego.
Maar: ik heb een andere stal!!!

Ik ben vandaag weer gaan kijken naar een andere stal. En wat ik zag en hoorde beviel zo goed dat ik meteen ja heb gezegd.

Het is particulier. 2 stalletjes achter een huis met een uitloop eraan. Achter de uitloop is de bak, waarvan het hek altijd open staat en waar ze dus in kunnen.
Daar achter is de wei en staat ook het hek open, behalve als het echt te nat is.
Ze staan nooit op stal. Tenminste, met de deur dicht. Ze kunnen altijd naar buiten.
Zomer en winter, dag en nacht.
Verder is er dus een bak bij met een goede bodem. Ja, zal best wel eens niet kunnen rijden, maar hij is wel beter dan waar ik nu sta.
's Ochtends krijgen ze hooi en verder niet. Maar als ik dat wil mag ik dat gewoon geven als ik er ben.
Als ze niet op de wei kunnen dan krijgen ze uiteraard wel extra.
Uitmesten hoeft niet. Ja, als ik zin heb mag ik een rondje door de wei doen met de kruiwagen. Maar hoeft niet. Ze staan gewoon op zand, net als in de paddock. Niet op stro of iets anders. Dus geen stof.
Er is een grote zadelkamer, dus geen eigen kast. Mijn spullen kunnen daar bij.
Verder is het echt een paardenman met verstand van zaken. Overigens ook bevestigd door 2 mensen die hem kennen.

Hij heeft zelf een shetlander merrie staan en af en toe staat er nog een haflinger, maar dat is maar een paar weken per jaar.

Kortom: echt privé. Zonder mensen. Geen gezeur om de bak of andere dingen.
Longeren mag gewoon in de grote bak en verder kan ik doen en laten wat ik wil.
Buitenrij mogelijkheden zijn er ook. Naast de wei is een halve km landweg waar niks komt aan verkeer, dus lekker om uit te stappen.
Een stukje verder rijden is ook een landweg, dat overgaat in fietspad en na een stukje fietspad zelfs een ruiterpad in een natuurgebied.

Prijs is € 225,00 per maand.

Tegenover wat ik nu heb: in de zomer op de wei, winter zelf buiten zetten. Volpension. Bak niet altijd goed als het veel regent/vriest. Paddock die wel goed is. Weinig buitenrij mogelijkheden. En €230,00 per maand kost.

Qua stal gaan we er zeker op vooruit.

Maar de mensen waar ik nu sta zijn echt lieve mensen. Ik ken geen eerlijkere mensen. Zijn echt goede mensen.
Ze hebben een heel ander idee van paarden houden dan ik, en daar gaat het nu op mis.
Want Jim moet gewoon naar buiten overdag. Anders krijgt hij jeuk en last van de allergie.
Maar ik ging net vertellen dat ik een ander plekje had. En ik was de 4e al in 2 dagen. Ik vond het zo sneu. Ik kom er ook al 5 jaar!
Maar goed, ze begrijpen het ook allemaal. Ik heb ook gezegd waarom en dat snappen ze ook. En wisten ze eigenlijk ook wel.
En ik heb ook gezegd dat ik het best eng vind. Want ja, ik weet wel wat ik nu heb en dat ik de staleigenaren blindelings kan vertrouwen met Jim. Dat moet ik nu maar afwachten.

En het fijne is, we zaten net te praten en ik mag altijd terugkomen als het niet bevalt.
Maar wel fijn dat het zo gaat en dat we het goed kunnen afsluiten. En ook fijn dat als het niet blijkt te werken dat er altijd een plekje voor me is :j

1 februari gaat het officieel in. Maar het zal er op neerkomen dat ik 30 of 31 januari ga verhuizen met Jim.
We gaan lopend heb ik bedacht. Het is 2 km. ofzo.
En de spullen uiteraard met de auto.
Ik vind het spannend, eng, maar ook wel heel fijn dat ik zo'n plekje heb kunnen vinden :j
Nu maar hopen dat het gaat werken.

Wat goed! Klinkt als een hele leuke stal. Wist trouwens niet dat je op zoek was naar een andere stal? Ook superfijn dat jim daar veel buiten komt, het maakt echt een wereld van verschil. Voor je paard maar ook voor jezelf met rijden. Met ankie kan ik er na een maand zo weer opstappen als ze dag en nacht buiten staat. En de prijs vind ik eigenlijk helemaal niet gek, hoor, ik betaalde meer op mijn stal;)

@dieuwke: ja ben nu net weer in oegstgeest.. Vind het jammer maar moet nog wat dingen doen hier. Wil nu wel vaker naar mn ouders toe, nu ankie bij mijn ouders staat. Het idee is om de week, hopelijk lukt dat. Dus dan kunnen we altijd nog een keer afspreken!

@blondiev:heel verstandig, om van te voren longeren ;)

Vandaag weer buitenritje gedaan. Waren bijna thuis, zat er ineens een MEGAvrachtwagen achter ons. Ik hoorde wel iets maar dacht dat het een auto was dus keek niet achterom eerst :+ Ik scheet zowat in mijn broek, maar ankie gelukkig niet ;) We zijn naar huis gedraafd, en die vrachtwagen bleef heel netjes rustig achter ons ;) Als alle chauffeurs nou eens zo goed rekening hielden met paarden zouden er veel minder ongelukken gebeuren ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:52

blondiev schreef:
:D Ik ben echt jaloers op de tienertijd van jou Peelie, veel plezier.
Amanda klinkt goed, ik vind het wel erg duur is dat normaal bij jullie allemaal?
Bij ons gaat het naar grootte van paard en Verena is1.45,dus een D-pony en kost 180 euro incl mesten,voer over de hele dag en hal. Het enigste wat wij hoeven te doen, is poetsen en rijden. Zelfst de dagelijkse medicijnen of voedings suplementen laat ik door Hub geven. Ik geloof dat wij het wel heel erg goed hebben, als ik dat allemaal zo lees. _/-\o_

Wat is er zo bijzonder aan mijn tienertijd dan? Het is heeeeeel zwaar geweest.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:33

Hinke: ik was ook niet heel fanatiek op zoek. Mijn huidige stal beviel op zich wel. Alleen Jim heeft een stofallergie en ze staan daar nu binnen en op stro. Hij kreeg er steeds meer last van, dus ben ik gaan kijken naar iets waar hij ook in de winter overdag naar buiten kan. En dat valt niet mee hier in de regio. Grond is te nat.
Maar dat is dus gelukt! Had wel zoiets: als hij naar buiten kan maar het is verder minder dan dat ik nu heb dan blijf ik ook waar ik sta. Anders schieten we er weinig mee op.
Maar dit is alles wat ik nu heb + zomer en winter, dag en nacht naar buiten + particulier en een bak voor mezelf + betere buitenrij mogelijkheden.
Ik hoop wel dat het klikt met de staleigenaar. Maar dat heeft tijd nodig :j
Het is wel heel fijn dat ik altijd terug kan mocht het niet klikken.

Ik heb vannacht wel liggen piekeren :D
Praktische dingen overigens. Heb maar alvast 1 topic geopend: [VSW] Van stalpaard naar weidepaard in de winter. Hoe?
Er zullen er misschien nog wel volgen :+
Maar ik hoor graag tips!

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:37

Ik weet wel dat het soms zwaar is Peelie, maar het is ook een hele leuke tijd. Flirten,stappen, lekker thuis wonen en voor je laten zorgen als je ziek bent of het druk hebt enz enz....

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:37

Zo ik lees elke keer wel bij maar ik heb elke keer geen tijd om te reageren.

Freya heel veel sterkte de komende tijd :(:) Wel fijn dat de verhuizing allemaal goed is gegaan!

Amanda fijn van je nieuwe stal!

Hinke hoe heeft Ankie het naar haar zin inmiddels?

Peelie ben je de kerstdagen een beetje goed doorgekomen?

Joopie hoe bevalt t met t vriendje weer terug?

Madeira wat fijn dat je weer mag stappen zeg :D

Lees hier veel over stallen.
Ik ben zelf ook op zoek naar een andere stal. De mensen van mn huidige stal vinden dat ik Daims en Kebab verwaarloos. Dit omdat Daims in veel mest staat steeds. Dit komt alleen maar omdat meneer er zo'n enorme smeerboel van maakt, en hij al het schone stro op eet. Als ik dan vraag waarom ik alleen Kebab dan wel zou uitmesten, dan krijg ik geen antwoord.
Verder poets ik ze niet genoeg. Ze snappen niet dat als je elke dag poetst (grondig) dat je dan alle vetten enzo uit de huid poetst, en ze staan allemaal zonder deken.
En ja, er zit mest in de manen, maar die ga ik niet wassen met deze temperatuur. (amanda die van Kebab zijn schoon hoor hihi).
Ze zien me heel weinig doen met de paardjes. Dat klopt, ik zie hun ook nooit :+ Ik kom op andere tijden.
Maar al met al dus erg rot.
Ik ben gister naar een andere stal wezen kijken. Is wel een stuk verderop, zeker een kwartier met de auto zonder file, terwijl ik er nu in 2 minuten ben.
Klinkt wel heel erg super voor Daims en Kebab, ze komen samen in een buitenstal. Dat is een oude opbouw van een vrachtwagen, met een uitloop stuk eraan. Ze kunnen dus lekker buiten staan als ze willen.
Verder een goede bak, en heel veel rust op stal. Ik zal de bak grotendeels voor mezelf alleen hebben. Ideaal dus :)
Het enige nadeel is dat ik minder leuk naar buiten kan. Het is maar 1 rondje wat ik een beetje leuk kan doen. En Daims en trailers is natuurlijk geen succes, dus naar het bos gaat minder makkelijk bijvoorbeeld.
Wel heel grappig is dat het de stal is waar ik heb leren paardrijden. Mijn 1e lesjes heb ik daar gehad. Ze stopten toen als manege, erg jammer was dat. Heb toen echt tranen met tuiten gehuild hihi.
Hebben heel lang staan kletsen, was erg gezellig.
Voordeel is dat ik ook niet meer hoef te voeren en te mesten.
Ga wel weer 50 euro meer betalen als dat ik nu doe, 250 euro per maand.
Nog eventjes twijfel dus.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:39

250 voor 2 paarden? Dat vind ik niet duur. Ik betaal 225 straks voor alleen Jim.
Stal klinkt wel goed. Buitenrijden is jammer, maar voor jou en de paarden zal het verder wel een stukje rust geven denk ik :j

En ja, we moeten nog even nieuwe afspraak maken.
Pb me even de zondagen door dat je in januari kan :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:41

T is niet alleen het extra bedrag hoor wat ik meer ga betalen ;) Ook de afstand en het buiten wandelen enzo. Dat vind ik echt heerlijk en dat kan daar minder makkelijk.

Ik ga je zo ff pb-en :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:46

En is er geen 3e optie die daar wel aan kan voldoen?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:49

Tot nu toe nog niet. Heb een hoop gezocht, maar in de buurt is bijna niks te vinden waar ze s winters ook buiten komen.
Ik heb nog wel 1 stal waar ik heel heel heel graag zou willen staan, maar die heeft een paar jaar wachtlijst, erg moeilijk dus.
Ik wil gewoon iets lastigs denk ik ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:51

Zelfde regio hè. Ja, ik ken het.
In de winter naar buiten is moeilijk te vinden.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:56

Het is op het moment zegmaar een beetje onvindbaar :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:00

Blijven zoeken :j
Het is mij ook gelukt terwijl ik dacht dat het onvindbaar was :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:20

Ben ik ook zeker aan het doen.
Maar het staat gewoon niet fijn als je steeds hoort dat je je paardje verwaarloosd... Want dat is toch wel het laatste wat ik zou doen..

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:22

mm lekker laten kletsen zolang jij zelf maar beter weet toch
je vind van zelf en fijn stalletje voor ze

me ma ligt nu nog op de uitslaap kamer krijgt zuurstof bij en wil niet echt wakker worden moet over uurtje bellen of ze al na de afdeling is of niet veder alles goed gegaan met haar

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:24

Pfff spannend hoor Monique! Ik duim hier heel hard voor je mee!

Ze vonden Daims ook te dun. Vind ik niet, hij is eindelijk weer een beetje op gewicht...
Dat hun fjorden nou moddervet zijn...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:36

En is het niet een idee om tijdelijk te verhuizen en vanuit die stal een blijvend plekje te zoeken?