Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amanda schreef:Even heel ego.
Maar: ik heb een andere stal!!!
Ik ben vandaag weer gaan kijken naar een andere stal. En wat ik zag en hoorde beviel zo goed dat ik meteen ja heb gezegd.
Het is particulier. 2 stalletjes achter een huis met een uitloop eraan. Achter de uitloop is de bak, waarvan het hek altijd open staat en waar ze dus in kunnen.
Daar achter is de wei en staat ook het hek open, behalve als het echt te nat is.
Ze staan nooit op stal. Tenminste, met de deur dicht. Ze kunnen altijd naar buiten.
Zomer en winter, dag en nacht.
Verder is er dus een bak bij met een goede bodem. Ja, zal best wel eens niet kunnen rijden, maar hij is wel beter dan waar ik nu sta.
's Ochtends krijgen ze hooi en verder niet. Maar als ik dat wil mag ik dat gewoon geven als ik er ben.
Als ze niet op de wei kunnen dan krijgen ze uiteraard wel extra.
Uitmesten hoeft niet. Ja, als ik zin heb mag ik een rondje door de wei doen met de kruiwagen. Maar hoeft niet. Ze staan gewoon op zand, net als in de paddock. Niet op stro of iets anders. Dus geen stof.
Er is een grote zadelkamer, dus geen eigen kast. Mijn spullen kunnen daar bij.
Verder is het echt een paardenman met verstand van zaken. Overigens ook bevestigd door 2 mensen die hem kennen.
Hij heeft zelf een shetlander merrie staan en af en toe staat er nog een haflinger, maar dat is maar een paar weken per jaar.
Kortom: echt privé. Zonder mensen. Geen gezeur om de bak of andere dingen.
Longeren mag gewoon in de grote bak en verder kan ik doen en laten wat ik wil.
Buitenrij mogelijkheden zijn er ook. Naast de wei is een halve km landweg waar niks komt aan verkeer, dus lekker om uit te stappen.
Een stukje verder rijden is ook een landweg, dat overgaat in fietspad en na een stukje fietspad zelfs een ruiterpad in een natuurgebied.
Prijs is € 225,00 per maand.
Tegenover wat ik nu heb: in de zomer op de wei, winter zelf buiten zetten. Volpension. Bak niet altijd goed als het veel regent/vriest. Paddock die wel goed is. Weinig buitenrij mogelijkheden. En €230,00 per maand kost.
Qua stal gaan we er zeker op vooruit.
Maar de mensen waar ik nu sta zijn echt lieve mensen. Ik ken geen eerlijkere mensen. Zijn echt goede mensen.
Ze hebben een heel ander idee van paarden houden dan ik, en daar gaat het nu op mis.
Want Jim moet gewoon naar buiten overdag. Anders krijgt hij jeuk en last van de allergie.
Maar ik ging net vertellen dat ik een ander plekje had. En ik was de 4e al in 2 dagen. Ik vond het zo sneu. Ik kom er ook al 5 jaar!
Maar goed, ze begrijpen het ook allemaal. Ik heb ook gezegd waarom en dat snappen ze ook. En wisten ze eigenlijk ook wel.
En ik heb ook gezegd dat ik het best eng vind. Want ja, ik weet wel wat ik nu heb en dat ik de staleigenaren blindelings kan vertrouwen met Jim. Dat moet ik nu maar afwachten.
En het fijne is, we zaten net te praten en ik mag altijd terugkomen als het niet bevalt.
Maar wel fijn dat het zo gaat en dat we het goed kunnen afsluiten. En ook fijn dat als het niet blijkt te werken dat er altijd een plekje voor me is
1 februari gaat het officieel in. Maar het zal er op neerkomen dat ik 30 of 31 januari ga verhuizen met Jim.
We gaan lopend heb ik bedacht. Het is 2 km. ofzo.
En de spullen uiteraard met de auto.
Ik vind het spannend, eng, maar ook wel heel fijn dat ik zo'n plekje heb kunnen vinden
Nu maar hopen dat het gaat werken.
blondiev schreef:Ik ben echt jaloers op de tienertijd van jou Peelie, veel plezier.
Amanda klinkt goed, ik vind het wel erg duur is dat normaal bij jullie allemaal?
Bij ons gaat het naar grootte van paard en Verena is1.45,dus een D-pony en kost 180 euro incl mesten,voer over de hele dag en hal. Het enigste wat wij hoeven te doen, is poetsen en rijden. Zelfst de dagelijkse medicijnen of voedings suplementen laat ik door Hub geven. Ik geloof dat wij het wel heel erg goed hebben, als ik dat allemaal zo lees.