Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:09

Leuk om te zien hoe goed de Haflingers het doen in de dressuur!

Vervelend Peelie, xxxmh en xLeoniee als je fysieke klachten hebt wat je ook belemmerd in het paardrijden..

janouk, ik zag in een nader topic foto's van Meneer Anton. Hij doet het leuk hè? Komt vast ook helemaal goed!

silby, wat vervelend. Misschien even proberen te rijden vanmiddag? Rustig aan doen? Beweging helpt vaak wel om het soepel te houden en misschien is het morgen dan beter zodat je toch mee kunt doen!

Leuk dier anne1999! Hij lijkt erg op een Haflinger die ik ken, maar die heet niet Pandora :Y)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:08

Ik heb vandaag voor t eerst geoefend met stang en trens. Had m al een tijdje in huis maar wou er zelf niet mee gaan klooien dus heb m vandaag meegenomen naar les. In t begin voor mij heel erg wennen want ging er te voorzichtig van rijden haha. Maar Mareja pakte t goed op en voor nu gaat ie nog even de kast in totdat ik m laatste puntje binnen heb :j

En nog even een screenshot uit een filmpje gemaakt:

Afbeelding

Trots op mn haffie! :D

Peelie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:11

Leuk he! Ik heb stiekem ook al een stang en trens in de kast hangen. Nash stond me echt een beetje raar aan te kijken bij het passen :P

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:47

Ik wil ook graag stang en trend rijden. Maar denk dat de z halen voor mij en Stanley niet is weg gelegd haha maar goed dromen kosten niks

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:07

@plutolover Dat dacht ik ook altijd := Wij zijn zonder doel begonnen met wedstrijden rijden en gewoon voor de lol 1 of 2x per maand op wedstrijd en nu zijn we hier.. Dus zeg nooit nooit ;)

En ohja.. Stang en trens rijden doe ik trouwens niet omdat ik het 'stoer' of mooi vind.. Het liefst zou ik het op een simpel trensje doen maar ik merk dat ze op s&t veel fijner te rijden is dus vandaar mn keuze :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:16

Zeg nooit nooit
Je kent ons. ... ook wij hebben het m2 gehaald.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:12

Waar een wil is, is een weg :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:26

Klopt. .. soms is een weg best lang met hobbels. .. maar dan kan je trots zijn dat je die weg genomen heb.

patricia73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:34

xLeoniee schreef:
@Peelie Jaa gaat wel goed! Zijn bezig met het bewuster spannen en ontspannen van mn spieren. Heb gemerkt dat ik onbewust veel mn spieren aanspan waardoor ze dus oververmoeid raken.

heb je de nieuwe regel al gelezen over flexibel starten. Dan mag je dus als je nog geen 5 wp in het Z1 hebt ook steeds in de M2 starten. Best een grappige regel vind het ik hahha

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:08

Ik zou niet weten waarom je dat zou willen... Ik blijf altijd thuis als een klasse nog niet goed gaat. Dan maar diehard doortrainen.

Vandaag weer op Nash gereden. Mijn lijf werkt enorm tegen. Of dat nou komt door de vitamine? Geen idee. Kramp en vermoeidheid voeren de boventoon jammergenoeg.

Morgen heb ik weer les van Sara. Wel leuk :D en ik ga 1 mei helemaal naar Siegwald om een clinic bij Kirsten of Annemarie Brouwer te rijden! Zo gaaf :D

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:25

Ik ben heel blij met de nieuwe regel hoor! Ik vind het fijn om te kijken waar ik sta en waar ik aan kan werken. Ik weet wel de eigen waar we moeite mee hebben, maar soms hebben de jury's wel goede tips en zeker in de ring! En als we dan nog niet helemaal klaar zijn voor een hogere klasse, kunnen we wel gewoon blijven starten en tussendoor kijken of we vooruit gaan :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:30

Leonie:staat stoer hoor jouw stangtrens hoofdstel. Mooi.

Peelie: fijn om geregeld bij Sara td kunnen lessen. Doe haar maar de groeten van Janouk.

Meneer Anton is net officieel KNHS gemeten voor de start van het menseizoen. 1.47m in de pony maat mennen.
Mooie maat naast Janouk in het tweespan, want Janouk is 1.46m
Bij het mennen is het anders dan onder het zadel. Alle paarden onder de 1.48m starten bij de ponys, alles wat groter is start bij de paarden onafhankelijk van de leeftijd van de menner.

Hoe groot zijn jullie haflingers?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:35

Hij denkt groot haha
Maar hij is vaak de kleinste haha

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:42

_/-\o_ :D _/-\o_ :D

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:52

Amino heeft het andersom...die denkt klein maar is meestal de grootste _O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:58

Haha ja die loopt links _O-

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:11

Aafje is nog niet officieel gemeten, maar ik gok dat ze de 152 wel haalt.
Onwijs leuke foto trouwens drie van die haffie-kontjes +:)+ .

Sterkte voor iedereen met "gebreken". Dat hashimoto had ik nog nooit van gehoord. Ik herken er wel veel van bij mezelf, maar ik doe voorlopig lekker de struisvogel en ga me niet laten testen oid.
Ik hoop dat het bij jullie snel opknapt.

Leonie, mooi dat stang en trenshoofdstel. Vanaf wanneer is zo'n hoofdstel eigenlijk verplicht? ZZ-Z ofzo? Moet zeggen dat ik het er altijd heel chique vind uitzien, maar dat ik het er ook een stuk heftiger uit vind zien dan een simpel dubbelgebroken bitje. Vond het voor de wagen al een hele omschakeling naar de liverpool := .

Dat flexibel starten vind ik wel interessant. Dan kun je voor je overgaat even testen of je er wel écht klaar voor bent (een jury ziet het vaak toch frisser/anders dan je eigen instructeur/jijzelf). Zo niet, dan kun je toch nog in de klasse eronder blijven starten om wat wedstrijdroutine te houden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:09

Mando schreef:
Zeg nooit nooit
Je kent ons. ... ook wij hebben het m2 gehaald.

Ja daar heb je gelijk in :-)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:11

Stanley is op 1.40 gemeten. Maar heeft ook amper schoft. Hij stond keer met een fjord die was op 1.45 gemeten terwijl als ze naast elkaar stonden stan duidelijk langer benen had.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 06:00

Mara is 144,6 en Nash was bij de laatste keer meten 148,5 ik gok dat hij nu richting de 150 kruipt. Hij is natuurlijk nog jong en groeit nog wel zo'n anderhalf jaar.

Ik snap dat dat flexibel starten alleen voor de klasse M2 en Z1 is (en nu al ZZlicht en Zzzwaar)?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 06:31

Flexibel starten in dressuur voor alle klasses volgens de knhs regelementen per 1 april 2016

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:51

Wat houdt flexibel starten in?

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:11

Google is your friend ;)

Citaat:
4. FLEXIBEL STARTEN OP DRESSUURWEDSTRIJDEN

Vanaf 1 april 2016 wordt, net als bij springen en eventing, ook bij dressuur het flexibel starten mogelijk. De promotie- en degradatieregeling zoals opgenomen in het wedstrijdreglement dressuur blijft hetzelfde.

Wat houdt het flexibel starten in?
De promotieregeling die we nu kennen is als volgt. Als je 10 winstpunten hebt, dan mag je promoveren naar een hogere klasse. Bij het behalen van je 30e winstpunt dan ben je verplicht te promoveren (verblijfsklassen uitgezonderd). Promotie vanuit de klasse Z1 naar de klasse Z2, vanuit de klasse Z2 naar de klasse ZZ-Licht en vanuit de klasse ZZ-Licht naar de klasse ZZ-Zwaar is nog steeds niet verplicht. Nieuw is dat een combinatie die promoveert ook nog in de lagere klasse mag starten, totdat hij / zij 5 winstpunten in die hogere klasse heeft gehaald. Bij een stand van 5 winstpunten in de hogere klasse is de promotie definitief en mag je niet meer in de lagere klasse starten.

Voorbeeld:
Een combinatie heeft een stand van L1+12. Op 20 april promoveert de combinatie naar de klasse L2. Deze combinatie mag dan op wedstrijden (ook op één wedstrijddag) uitkomen in zowel de klasse L1 als L2.
Op 20 juni is de stand L1+14 en L2+4 en start de combinatie op een volgende wedstrijd in de L1. Dat is nog steeds toegestaan, want in de L2 zijn vier winstpunten gehaald.
Op 12 juli start de combinatie op een wedstrijd in de klasse L2, met als resultaat een klassering van L2+5. Vanaf dat moment mag deze combinatie niet meer starten in de klasse L1.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:11

Heb toch mijn wedstrijd af moeten melden -O-
knietje wordt er niet beter op.....

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:16

Ah balen
Rustig aan vandaag