[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArlandoO

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:08

Ik heb de raad opgevolgt uit een ander topic om vlechten te maken in de manen voor bevordring van de groei. haal ik hem net uit de wei, zit alllllles door de war.
Had eigenlijk een foto moeten maken Tong uitsteken ROFL
Hilarisch dat beest van mij.
Hij wil tegenwoordig ook zo graag de wei uit dat ie als een hond het halster aanpakt Clown

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:16

vandaag heb ik alleen ff gemest. Ben vanmorgen met de fiets geschept en nu ongeveer bont en blauw. Dus mn zusje heeft gereden vandaag.
Nouja hopen dat t morgen beter is, maar als ik het goed moet geloven is het juist de dag erna erger met stijfheid. Even afwachten dus..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:50

Jeetje mina Ach gut gelukkig dat je er 'niks' aan over hebt gehouden.. Pff..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:51

Bloos!
Dat is schrikken Bloos!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:16

Hoihoi

Jeetje dat is schrikken zeg! Je zal idd wel stijf zijn, sowieso nog wel 2 dagen denk ik...

fijn dat de 2 haffies vanuit Belgie naar Nederland komen!

Voor dat er zoveel nieuwe mensen bij zijn vind ik dit topic niet erg hard gaan trouwens!

Ik had vandaag een dipje en heb wat lessen overgeslagen, ben mooi lekker op tijd naar mijn paardje gegaan en alles lekker uitgebreid gedaan. Beentjes gewassen met betadineshampoo, uitgebreid rijden, laarzen poetsen... heerlijk zo'n middag Lachen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:22

Nathalie83 schreef:
Hinke schreef:
Ehm wie of wat zijn alex en abel en waarom komen ze naar nederland?

Er zijn ineens allemaal nieuwe namen hier!

hahaha Klijntjuh heeft 2 jonge haffies, Alex en Abel, maar die staan nu nog in belgie, maar ze komen morgen dus na lang wachten naar Nederland Lachen

Jaaa! Haha!
2 Haflinger veulens! En morgen worden ze naar Nederland gebracht, naar de opfok in het Woerdense Verlaat Knipoog

Dit zijn ze Knipoog
Afbeelding

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 08:08

Wat een heerlijke ventjes zeg Haha! Ben benieuwd hoe die uit gaan groeien!
(zo kreeg ik die van mij ook)

@joopiexx: Jeetje dat is schrikken zeg, beterschap Vriendjes zijn?

Ik ga nu naar m'n werk, hoef gelukkig maar een half daagje Haha!
Ik zal binnenkort weer eens foto's maken van mijn monstertje Tong uitsteken

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:35

VVVAAAANNNDAAAAAGGGG!!!!! Haha!:D:D:D:D:D Ze zijn onderweg!! Het trailerladen is gelukt!
Oeeehhhwwww BUIKPIJN!!! Haha!
Ze zijn er over anderhalf uur!! dus ik vertrek ook!!:D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:35

oliebol! vergeten camera op de laden!!! Boos!:(

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:56

Dat lukt nog wel hoor, al zijn ze maar een beetje opgeladen om enkele foto's te maken. Haha!

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:25

die zijn leuk!!!!
hoe oud zijn ze?
en zelfde moeder?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:41

En zijn ze aangekomen Klijntjuh!
Lekker hoor dat ze nu in Nederland staan!

Zo ik ben inderdaad erg stijf, en ook wel erg blauw.
Boy strakjes maar even longeren en hopen dat ik er morgen weer opkan.. Heb eigenlijk de hele week nog niet zelf gereden.. Gelukkig kunnen mn zusjes rijden en heeft hij wel gelopen, anders had k een kanon terug gekregen haha!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:05

Klijntjuh schreef:
oliebol! vergeten camera op de laden!!! Boos!:(

Als het nog gelukt is met je camera, wil ik wel heel graag een foto update Tong uitsteken ben benieuwd hoe de reis is verlopen Haha!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:37

ik had vandaag me shetlander en nog een shetladner met liedewij samen in de bak gezet zo leuk lekker ancter me kaar aan het renne en liedewij zo op der achte rbenen in een keer draien en dan weer galoperen zo lief en zo leng ig nog 23 jaar:P
x naomi

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:42

joopiexx schreef:
vandaag heb ik alleen ff gemest. Ben vanmorgen met de fiets geschept en nu ongeveer bont en blauw. Dus mn zusje heeft gereden vandaag.
Nouja hopen dat t morgen beter is, maar als ik het goed moet geloven is het juist de dag erna erger met stijfheid. Even afwachten dus..

Oehh dat klinkt echt erg pijnlijk. Hoe is het nu met je? Lachen

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:45

Jaa vandaag de grote dag voor jou Klijntjuh Haha! Haha! Haha!
Waarschijnlijk ben je het hele weekend op stal te vinden of niet? Knipoog

Vandaag voor het eerst weer sinds maanden alleen met Sjoukje echt naar buiten geweest. Mevrouw de tut is ontzettend bang voor koeien en van de zomer is dat toen niet helemaal goed gegaan met alleen buitenrijden, vandaar dat ik dat ook heb gelaten. Maar nu staan alle koeien weer op stal dus we kunnen we samen op pad Haha! Was heerlijk zo met zn 2tjes in het bos!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:04

Nienke, het gaat alweer beter hoor!
Wel erg blauw maar goed niets gebroken.. Mn fiets is wel total loss verklaard, dus nu opzoek naar een ander.

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:49

Fijn dat het beter gaat! Wat is er precies gebeurd dan, of lees ik daar nu over heen?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:42

Nog steeds niemand di met leuke, mooie, maar DWARSE Haflingerruin aan de slag wil? Stal, alles aanwezig, Haf is 10 jaar, loopt als een tierelier, zowel voor de kar als onder het zadel' is echter te lang niks mee gedaan. Een jaar of drie-vier. Wie? Ik heb zelf geen tijd/zin mijn eigen paard van 4 jaar staat er ook, alle hulp, lessen, etc. zijn aanwezig, mar het is jammer van deze geweldige HAF; jongns, hij WIL zo graag! Dit is echt iets voor iemand die geen geld heeft vioor een eigen paard, maar wel de rij-vaardigheid en GUTS heeft, om dit eigenwijze stuk ruin Pjotr heet hij, telaten zien, DAT HET LEUK IS. Je hebt alle vrijheid, gewoon proberen, deze knaap SNAKT naar iemand, die hem gewoon weer gaat rijden of mennen, lekker bezig gehouden worden. Zijn probleem? "Ik heb niks te doen". En dan komt er iemand, die wil hem wat laten doen, en dan zegt Pjotr: Pfft, wat heb ik eigenlijk met jou te maken? Hallo zeg, Haffen-mensen, ik ken hem nou zo lang en goed..... Maak me niet wijs, dat er niet eens iemand is die niet eens naar hem, wil komen kijken (dan ben je VERKOPVHT... meneer hele lange manen, meneer niet hengst mer mar wel denken dat-ie het is). Prachtige Haf, jongens, de eigenaren zijn geen rijders, WAREN menners, maar medische problemen. Kom op, zit ik nou op een Haffenforum of niet?

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:45

Kun je er zelf niks mee doen dan?
Haflingerforum is trouwens wat anders dan dit topic..

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:46

Plaats anders een oproepje bij gezocht Lachen

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:29

terpentijn schreef:
Nog steeds niemand di met leuke, mooie, maar DWARSE Haflingerruin aan de slag wil? Stal, alles aanwezig, Haf is 10 jaar, loopt als een tierelier, zowel voor de kar als onder het zadel' is echter te lang niks mee gedaan. Een jaar of drie-vier. Wie? Ik heb zelf geen tijd/zin mijn eigen paard van 4 jaar staat er ook, alle hulp, lessen, etc. zijn aanwezig, mar het is jammer van deze geweldige HAF; jongns, hij WIL zo graag! Dit is echt iets voor iemand die geen geld heeft vioor een eigen paard, maar wel de rij-vaardigheid en GUTS heeft, om dit eigenwijze stuk ruin Pjotr heet hij, telaten zien, DAT HET LEUK IS. Je hebt alle vrijheid, gewoon proberen, deze knaap SNAKT naar iemand, die hem gewoon weer gaat rijden of mennen, lekker bezig gehouden worden. Zijn probleem? "Ik heb niks te doen". En dan komt er iemand, die wil hem wat laten doen, en dan zegt Pjotr: Pfft, wat heb ik eigenlijk met jou te maken? Hallo zeg, Haffen-mensen, ik ken hem nou zo lang en goed..... Maak me niet wijs, dat er niet eens iemand is die niet eens naar hem, wil komen kijken (dan ben je VERKOPVHT... meneer hele lange manen, meneer niet hengst mer mar wel denken dat-ie het is). Prachtige Haf, jongens, de eigenaren zijn geen rijders, WAREN menners, maar medische problemen. Kom op, zit ik nou op een Haffenforum of niet?

Waar staat die leuke, mooie maar dwarse haf dan niks te doen???

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 01:55

YEAAAHHH!!!!!! Haha!
Was HE-LE-MAAL tof!!

De mannen waren er al eerder dan wij, maar ze hebben ze in de trailer gelaten tot wij kwamen.
David en ik zijn door het deurtje de trailer ingekropen. Daar stonden ze!
Alex heel ontspannen en nieuwschierig, Abel bang en gespannen:
Afbeelding

Ik ben Abel gaan kalmeren (met mijn stem, van aanrakingen werd hij alleen maar zenuwachtiger), en we hebben toen de bijde paarden aan een halstertouw gedaan, en toen werd de klep open gedaan.
Haha, en toen wilde ze er allebei niet uit!!

Aangezien ze in 2 weekjes 'halstermak' gemaakt waren, was het via halster niet te doen, ik probeerde Abel als eerst, maar ik kon niet trekken, want dan trok hij terug. Dus hebben we letterlijk met zijn 3en eerst Alex eruitgeduwd Tong uitsteken hahah
Toen wilde Abel ook gelijk! want ze moesten en zouden samen blijven.

Ze waren SUPER zenuwachtig, bang, nieuwschierig, nerveus enz. En begonnen al naar de moeders te hinniken. Maar mama hinnikte niet terug ... Verdrietig
Gelukkig hinnikten er zo'n 20 andere paardjes terug, en daar wilde ze dan ook graag heen!
Toen kwam het lastigste. Alex 'halster' was zo af, en hij huppelde de paddox in. Abel is ontzettend (kop)schuw, en toen ik het eerste dingetje van het halster losmaakte begon hij te trekken, stijgeren enz om naar de kudde te gaan.
Ik wilde niet loslaten, want krijg hem dan maar eens te pakken Tong uitsteken
Dus ik werd de kudde schoppende baby's ingesleept Tong uitsteken
Iedereen hield zijn adem in, maar het liep goed af. Ik kreeg Abel weer heel even rustig, en kon zo snel het halster afdoen.

Daar gingen ze dan:
Afbeelding

De paddox verkennen! Gelukkig waren ze samen, want ze begonnen weer hartverscheurend mama te roepen Verdrietig
Zodra wij ons even omdraaiden was het ook gelijk hinniken!

Ik denk dat mijn man en ik een uur hebben staan kou-kleumen! Zoooo mooi! Zooo gaaf!
Mijn man zei letterlijk: 'Ik ben echt verliefd op ze geworden!' (dat betekent dat hij sneller verliefd op hun is geworden dan dat hij op mij werd Tong uitsteken)

Een prachtige gangen hebben ze ook! Ohhhwwww ik ben ook verliefd!!!
Zooo jammer dat ik morgen en overmorgen mijn verjaardag vier!! Maar maandag staan we er weeer!! Haha!
Ik kan niet wachten!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 02:06

Nieuwschierige Abel:
Afbeelding
Nieuwschierige Alex:
Afbeelding

(JA ik ga dit topic spammen Tong uitsteken:P:P )

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 09:14

Nou klijntjuh spam jij maar lekker foto's hoor! Vind ik wel leuk! Het zijn erg leuke veulens, wat heerlijk dat ze nu eindelijk in nederland zijn!

Nienke, ergens staat het volges mij wel, maar k was aangereden van de week.
Ben nu voornamelijk stijf dus ga maar weer s wat doen..

Vandaag moet ik de tinker van een vriendinnetje doen, ben wel benieuwd. Lang geleden dat ik op een ander beestje heb gereden als boy.