Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miiess18

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:49

Gefeliciteerd anietje!! Top resultaat!

Plutolover,
Als ik nog een tip mag geven, zou ik proberen hem thuis nog meer bij elkaar te rijden, en zijn achterhand er meer onder te zetten,
dan kun je ook in je middengangen heel mooi schakelen. Middengangen zijn toch vaak bij de meeste haflingers een dingetje. Ik heb tot het Z1 jury's "om de tuin kunnen leiden" door gewoon heel veel verschil te laten zien.
Daarnaast in je wijken, meer de buitenschouder begrenzen en hem zo opzij te zetten, je ziet op het filmpje heel erg dat op het moment je buitenteugel er "niet" bij hebt hij gelijk schuin oversteekt!
En al beginnen met het meer omhoog rijden aan de voorkant, maar dat komt vaak makkelijker als de achterhand er meer onder zit, in het M1 zal dit namelijk wel een dingetje worden;)
Je achterwaarts bleef hij indd nageeflijk, alleen word het wel een beetje "rommelig" doordat hij passen een beetje stil valt!

Sorry voor het gebrek aan woorden! Ik ben nooit zo goed in het verwoorden van wat ik eigenlijk bedoel! Dus hoop dat je me begrijpt!

Verder is het wel gewoon een nette proef en safe gereden!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:54

Miiess18 schreef:
Gefeliciteerd anietje!! Top resultaat!

Plutolover,
Als ik nog een tip mag geven, zou ik proberen hem thuis nog meer bij elkaar te rijden, en zijn achterhand er meer onder te zetten,
dan kun je ook in je middengangen heel mooi schakelen. Middengangen zijn toch vaak bij de meeste haflingers een dingetje. Ik heb tot het Z1 jury's "om de tuin kunnen leiden" door gewoon heel veel verschil te laten zien.
Daarnaast in je wijken, meer de buitenschouder begrenzen en hem zo opzij te zetten, je ziet op het filmpje heel erg dat op het moment je buitenteugel er "niet" bij hebt hij gelijk schuin oversteekt!
En al beginnen met het meer omhoog rijden aan de voorkant, maar dat komt vaak makkelijker als de achterhand er meer onder zit, in het M1 zal dit namelijk wel een dingetje worden;)
Je achterwaarts bleef hij indd nageeflijk, alleen word het wel een beetje "rommelig" doordat hij passen een beetje stil valt!

Sorry voor het gebrek aan woorden! Ik ben nooit zo goed in het verwoorden van wat ik eigenlijk bedoel! Dus hoop dat je me begrijpt!

Verder is het wel gewoon een nette proef en safe gereden!

Bedankt voor je commentaar. :-) ik snap heel goed wat je bedoeld. Dit zijn de dingen die ik zelf ook al zag. Met de lessen doet hij dit veel beter. Op wedstrijd lukt dit nog niet.

Thuis kan hij zo goed wijken! Maar in de ring lukt dit nog niet, thuis zijn we ook bezig om hem op de achterhand te krijgen en te trainen.

Maar hij wordt tijdens de proef heel sterk en krijg ik hem niet meer goed op de achterhand. Maar we trainen rustig verder.

Het ging al veel beter dan normaal.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:12

Plutolover van harte net je punten

Jeetje Eline schrikken zeg klut zo met je vinger zit je in het gips of spalk

Anietje zijn aardig wat winstpuntjes idd op naar het l1 kan je kijken hoeveer je bent

Hier ons top team vandaag outdoor wat een wind poehpoeh me stem is schoor echt niet normaal maar twee keer eerste met 218 en 215
Nog twee punten en z2 alleen de galopwissel is nog niet helemaal goed

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:03

Plutolover, fijn filmpje :) Gefleiciteerd met je punten. Gewoon vaker op wedstrijd gaan, dan gaat het daar vast net zo goed als thuis.

Eline beterschap met je vinger. Hoe bevalt de nieuwe stal?

Anietje, ook gefeliciteerd met je winstpunten. Netjes hoor.

Wat een fijne punten kiddokids. Gefeliciteerd met je eerste plaats! Wat zul je trots zijn.

Oja, voor iedereen die eens wat anders wil doen dan dressuurrijden... O:)

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:32

Wat een goede resultaten zie ik weer langs komen.
Gefeliciteerd allemaal met de mooie punten.

Ja leuk ik ga me opgeven voor Roden
Vorig jaar kon ik niet.

Wiekeke geeft erg leuk les

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:40

Komt vanzelf plutolover! Inderdaad gewoon veel trainen en lekker starten! Zolang je maar blijft genieten, kom je er vanzelf!

Ik zit na te denken om mij in te gaan schrijven voor de golden summer competition... naar moet je daardoor lid zijn van de KVTH?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 00:34

Ik ga natuurlijk ook meedoen met de crosslessen :j Nu al zin in!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 07:07

Gefeliciteerd allemaal met de mooie resultaten.

Nog even en dan gaan wij weer van start: eerste officiële wedstrijd voor Meneer Anton staat gepland op 3 april, als hij zich zo blijft ontwikkelen.
Hij pakt het werk fijn op. Hij krijgt steeds meer vetrouwen en rust voor de koets. Dat vinden wij belangrijk en besteden daar veel tijd aan.

Afbeelding
Lekker uitstormen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:52

Leuk suc6 janouk.

Ik heb net de uitslagen bekeken ik was mooi 2x 3e geworden. Toch wel beetje trots

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:07

Gefeliciteerd met de resultaten allemaal!
@kiddokids, hij is gespalkt. Heel vervelend want het is mijn rechter wijsvinger..

Gisteravond nog even geborsteld en ze was zo rustig! Ook stond dit op onze nieuwe stal geschreven
Afbeelding
Wel een raadsel van wie het is :P
Leuk die cros! Peizermade is denk ik niet haalbaar ivm examens, maar misschien gaat Roden lukken!

patricia73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:16

gister hebben Win en ik ook weer de stoute schoenen aan getrokken en gestart. Zoals sommige misschien weten lukte het nog niet echt in het Z1.... Maar al ons lessen en puzzelen hoe we het het beste kunnen doen wordt beloond. Gister 209 en 201 punten gehaald! Ben er echt mega blij mee. jammer genoeg niet gefilmd.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:47

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten!

Eline: Dat is nog eens een warm welkom.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:48

patricia73 schreef:
gister hebben Win en ik ook weer de stoute schoenen aan getrokken en gestart. Zoals sommige misschien weten lukte het nog niet echt in het Z1.... Maar al ons lessen en puzzelen hoe we het het beste kunnen doen wordt beloond. Gister 209 en 201 punten gehaald! Ben er echt mega blij mee. jammer genoeg niet gefilmd.

Netjes!! Mijn doel is M1 met winst. Miss dat door ga maar dat weet ik nog niet zeker. Eerst maar gewoon door rijden :-).

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:06

Was mijn doel ook...
Heb mijn doel maar bijgesteld _O-

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:44

Mijn doel was inderdaad toen ik begon Z1 met winst...
Maar nu we dat bereikt hebben en m'n knappe man alle Z2 oefeningen al zo fijn aan het oppakken is.. is ons doel bijgesteld naar ZZ licht met winst zou zo gaaf zijn om dat te kunnen halen met hem!
Dus we zijn nog niet bij het einde! Hihi!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:09

Mooie punten weer dames! gefeliciteerd!

Leuk zo'n welkom Eline! hoe gaat het nu met je pony?

Mijn doel is eruit halen wat er in zit :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:43

Vraagje gewoon uit interesse

Hoe oud zijn jullie hafjes en wat start je nu met hem?

Stanley
17 jaar (wordt in mei 18) start L2

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:48

Ella
11 jaar dit jaar, start vanaf januari dit jaar B.
Helaas is ze nooit goed doorgereden, waardoor ze wat meer bevestigd mag worden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:57

Nash is 6 en starte met 5 al M1.

Eline, fijn om te lezen dat je leuk onthaald wordt op je nieuwe stal, hopelijk gaat het allenmaal goed met je vinger en heup?

Mooie wedstrijd resultaten zag ik voorbij komen! Top zijn jullie!

Ik lees iedere dag mee, maar door persoonlijke probleempjes heb ik overal erg weinig motivatie voor gehad.

Ik ben met de huisarts aan het uitzoeken of ik misschien schildklierproblemen heb waardoor ik enorm aan kom. Hopelijk komt daar wat uit, einde van de week krojg ik de uitslag van het bloedonderzoek.

Misschien hadden jullie het wel voorbij zien komne opde tijdlijn van Bit, maar Nash is uitgelicht in de rubriek de Transformatie. Super leuk!

Mijn doel is in eerste instantie Z1 met Nash en dan kijken tot hoe ver we komen. We zijn iig al een eind op weg.

Ik ga ook weer wat meer meeposten/reageren

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:03

Misty is 14 en we gaan nu Z2 Paarden starten. Toen ze 5 was starten ik haar al in het Z1 pony's. Daarna Z2 pony's. Er was toen bij de pony's nog geen regel qua leeftijden en ik had geen idee dat het wel eens te veel kon zijn ;p.

Is gelukkig ook goed gegaan.

Door studie/werk/dracht nu al jaren in het Z1 Paarden, maar heb nu weer de tijd en zin om door te gaan!

patricia73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:06

windows wordt 1 maart 9 jaar. En we starten in de z1

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:12

Knap allemaal in de Z. Denk dat dat voor Stanley niet weg is gelegd. Ook rij ik niet vaak wedstrijden omdat me vriend moet rijden met de trailer en hij niks met paarden heeft

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:17

Herkenbaar plutolover. Thuis doet Marena het wijken etc. ook heel netjes maar in de proef is het nog best lastig. Vooral doordat ik op wedstrijd ineens heel veel ga doen omdat ik te graag wil en dan wordt het slordig en snapt Marena niet meer wat ik bedoel :+

Netjes patricia73, gefeliciteerd met je punten!

Hier hetzelfde doel als Silby. Er uit halen wat er in zit. We zien wel hoe ver we komen :) Ik was nooit van plan om überhaupt wedstrijden te starten dus alles is mooi meegenomen!

Marena is 10 jaar. Start haar nu 1 jaar en 4 maanden en zijn nu L2+9. In april gaan we over naar M1 :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:26

Balen Peelie maar ik herken het heb zelf hasimoto een ondervind iedere dag de gevolgen ervan.
Vaak te moe vooral in de avond na een dag werken.
Gelukkig heb ik lieve dinnetjes die het weten dat ik soms wel wil maar niet kan.
Maar dat wel niet zeggen dat ik niet genoeg doe. Krijg ook af en toe ducktape als kadootje _O-

Mando wordt 14 zaterdag en loopt nu M2 ondanks dat het een cornage pony is.
Ik rij wel met dispensatie pas moet ik erbij vermelden.

Mijn doel. .. idd eruit halen wat kan maar Z1 startgerechtigd te mogen worden is wel een droom

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:51

Hyrano is nu 9, loopt Z1
Word dit jaar 10 jaar.

Ik ben in eind 2013 begonnen met rijden van hem, toen ging meneer alleen nog maar rennen, toen in april 2014 voor de grap een startkaart aangevraagd omdat ik dacht dat er meer in zat
Was een grote droom om het Z1 te bereiken met hem, dat is gelukt! Maar er zit nog meer in!

Afgelopen vrijdag les gehad, voor het eerst eens een stukje werkpirouette gereden! Maar meneer vond het zo leuk! Ik kan ook gewoon een kwart arbeidspirouette laten zien hoor!
We hebben heel erg dubbel gelegen! Maar het bevestigde wel weer even dat hij het zo verschrikkelijk leuk vind!