[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

svb16

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:52

Fijn dat je hem toch kunt longeren tamara, heeft hij toxh nog wat beweging.

Pff wilde vandaag gaan rijden, is het eindijk minder warm regent het weer. Hoop dat het vanmiddag droog wordt kanik dan nog even rijden

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:58

ziet er stoer uit Flurk!

Ik had vanochtend de wekker op half 8 gezet, want ik dacht dan ben ik de warmte voor, maarja toen zag ik regen :') dus ik ga zo wel heen, regenpakkie aan :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:13

Hier ziet het er ook uit naar regen, maar ik wil toch even gaan longeren.
Aangezien ik het wss maar 2 of max 3 keer per week kan doen(op z'n zachts gezegd word hij niet vrolijk van longeren dus als ik het 2 dagen achter elkaar wil doen heb ik pech :') ) wil ik er van profiteren dat ik nu eens een dag vrij heb.

Mijn zadel is nu op zich ook wel fijn, alleen heb ik het idee dat er iets niet helemaal klopt omdat er ineens drukplekjes tevoorschijn kwamen, dus wil t even nagekeken hebben dus tot die tijd rijd ik gewoon niet.
Kan ook zijn van een zadel wat hij hiervoor had, dat die plekken nu pas uitkomen maar ik wil het iig nagekeken hebben voor ik zn rug naar de knoppen rijd. Had graag nog wat langer van m :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:48

Mijn zadel, net 5 maand oud, heeft idd ook kuren opeens haartjes die de andere kant op staan, als of het schuurt ofso? Gelukkig komt mijn zadelmaker Woensdag komt ze gelijk me dressuur zadel nakijken=D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:49

Nu rij ik gelukkig niet veel omdat ik last heb van me knie maar [***] is vind het een hele verstandige keuze van je, trots op je!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:55

Zadels zijn soms maar lastige dingen he haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:02

Ja nog al ja

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:06

SuperAssie schreef:
Oh ja dat moet ik ook nog.. Mja Andor heeft nu toch even vakantie dus dan kan ik het wel even uitstellen tot na het loon zodat het niet zo'n pijnlijke rib uit mijn lijf word.. Aangezien alles zo lekker bij elkaar komt, zadelmaker en hoefschoenen.. auw..
Hij loopt trouwens godzijdank gewoon goed op het harde en ook in de bak, dus kan wel blijven longeren voor conditie en spieren, dat scheelt al een stuk!
Helaas zodra het terrein wat ongelijk word of als hij over kiezels moet(wat helaas moet om van stal naar wei en andersom te gaan) loopt hij onwijs kreupel, maargoed zijn zool komt nu bijna tegen de grond, wat hij heel lang niet gehad heeft dus daar moet hij echt aan wennen.
We geven het tijd :)

Ligt ''mijn'' zadel niet meer goed dan -O-

Edit;
SuperAssie schreef:
Hier ziet het er ook uit naar regen, maar ik wil toch even gaan longeren.
Aangezien ik het wss maar 2 of max 3 keer per week kan doen(op z'n zachts gezegd word hij niet vrolijk van longeren dus als ik het 2 dagen achter elkaar wil doen heb ik pech :') ) wil ik er van profiteren dat ik nu eens een dag vrij heb.

Mijn zadel is nu op zich ook wel fijn, alleen heb ik het idee dat er iets niet helemaal klopt omdat er ineens drukplekjes tevoorschijn kwamen, dus wil t even nagekeken hebben dus tot die tijd rijd ik gewoon niet.
Kan ook zijn van een zadel wat hij hiervoor had, dat die plekken nu pas uitkomen maar ik wil het iig nagekeken hebben voor ik zn rug naar de knoppen rijd. Had graag nog wat langer van m :)

Oei, ja goed dat je het even laat nakijken, als het goed is kan hij nog verbreed en versmald worden.
Bedoel je met ''het vorige zadel'' mijn wintec of dat zadel dáárvoor?

Als je wilt kun je tot die tijd ook een boomloos zadel (barefoot cherokee) van mij lenen?
Ik heb nog een maat 1 en een maat 2 hier liggen.
Kun je zo komen halen als je wilt :P
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 21-07-14 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:08

Naomi_Haffie schreef:
Ik krijg mn vakantie geld nog.. maar ben bang dat het ook wel zeer gaat doen haha, maar erna heb ik als het goed us wel een fijn zadel :D

dat is inderdaad ook een duur iets die schoenen maar zolang het helpt is het goed toch :) wel jammer dat je als het ongelijk is of iets het toch gaat merken,

Ja, het is even een domper.
Maar ik denk at je erna zo blij bent met zadel zal dat je het bijna vergeten bent (zo was dat altans bij mijn petrie laarzen)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:10

Ja dat denk ik ook :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:15

Rijden jullie wel eens met n halsverlenger?

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:17

Hey meiden :D

Kim_97 schreef:
Vrouwke is nu 7 jaar en pas 3 of 4 keer naar de hoefsmid geweest in haar leven. dus niet vaak. :') haha

Wow inderdaad!!
Lola staat wel op ijzers, dus vandaar dat ze wat vaker moet :j

cheidie schreef:
Ik heb Heidie maar gelongeerd! Morgen in de ochtend maar rijden want dan is t ook nog niet zo warm.
Wat een dazen zeg, niet normaal!

Inderdaad! Ik word er hier ook helemaal gek van :(

noaxhorses schreef:
Veel plezier Eline!

Ik heb gister Starwien gereden, wei zag er nog goed uit gelukkig. Het ging echt heel goed!
Vandaag ga ik Jens rijden, ben benieuwd hoe hij zich gedraagd }> ~~}> :')

Mijn pony's gaan 2 tot 3 keer in het jaar naar de hoefsmid :)

Fijn dat het goed ging!

cheidie schreef:
Fijn dat het goed ging met Starwien, en succes met Jens!

Ik ben inmiddels al weer een tijdje terug. Heb 20 minuten gereden, maar wat liep ze fijn zeg *\o/* . Heidie en ik allebei weer blij!
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]

Aah, wat een leuke foto's :)

noaxhorses schreef:
Fijn Eline!

Fijn dat het rijden goed gaat Christa!

Vandaag ging het met Jens echt heel slecht.. Heb niet zoveel zin om erover te vertellen maar de meiden uit de app weten het

Wat jammer zeg.. :(:)

noaxhorses schreef:
Misschien een eigenwijze haflinger die er steeds vandoor gaat als ik hem wil pakken, stijgert , mij de kont toekeert en me zonder respect behandelt waardoor ik er helemaal klaar mee ben..

Wat ontzettend klote zeg!

PeerAppel schreef:
Leuk zeg, springen met Mando!
Marrit, fijn dat het rijden goed gaat. Hahaha, lekker aansteller dus?
Noa, :(:) ik vind het echt heel naar voor je! Wat ik ook al op de app zei, je hebt hem voor het plezier, maar als je dat niet hebt... -O-

Mijn camera'tje heeft me vandaag eens niet teleurgesteld! Met wat hulp van een vriendin (zij hield Peggy vast) heb ik nu deze foto's <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wauw, mooie foto's!! Wat is Peggy toch knap <3

SaartjeNina schreef:
Ik heb ook nog een foto die ik met jullie wil delen,

[ Afbeelding ]

Ik zal vaker proberen te reageren, door school lukte het vaak niet maar nu heb ik vakantie *\o/*

<3 <3

mignonne2403 schreef:
Kim je wedstrijd zag er goed uit, ze loopt mooi aan de teugel, leuke foto's ook!
Ook suzie superleuke foto's, vooral die laatste :)
En fijn dat ze fijn liep nordvensk, maar inderdaad, al die dazen :(
Wooooww flurk wat een gave foto's!
Hahaha, cheidi ik was ook kletsnat :)

jemig zeg, 1 weekje weg en 7 pagina's!!!!! ik heb zoveel mogelijk gelezen

Ik ben net terug van een weekje ponykamp met 3 haffies! Ik had mn verzorgpony mee, met het veulen, het ging echt supertop! ze sprong super, 50 cm geloof ik, en dressuur ging ook veel beter dan ik verwacht had. Mijn instructrice vond haar heel erg leuk. Helaas kreeg ik te horen dat het veulen van Chantal te koop staat :( . Ook had ik mijn eigen al staan, maar dat ging niet heel goed.... Ik zou mee op een klein buitenritje met fiets mee, maar we waren nog maar net weg toen hij al begon te springen en te rennen, dus toen ben ik maar terug gegaan, en heb ik in de bak gereden. Het was een beetje teveel al die drukte.

Gelukkig ging hij met het ponyversieren wel braaf stilstaan, en we hebben gewonnen met origineelste pony! (Voor iemand hier komt het bekent voor :D , had het van iemands profiel gezien )
[ Afbeelding ]
De andere kant hadden we heel schoon gemaakt :)
[ Afbeelding ]
En gewoon mooi :)
[ Afbeelding ]
Iemand heeft ook foto's gemaakt van het springen met Chantal, die krijg ik binnenkort

Mooi dat het zo leuk was! Leuke foto´s :D

_Sanne schreef:
Noa (saartje); leuke foto!

Mignonne; Haha die eerste! Wat leuk! :D Rest ook trouwens!

Pernille; Jeej! :) Welkom bij de grote mensen! (haha) Heb gereageerd in je topic!

[ Afbeelding ]
Fotootje van mij en Liena! :)

Leuke foto! :)

_Sanne schreef:
Ziet er goed uit! :D Dat met die tuinslang vind Jolina ook leuk :P

[ Afbeelding ]
Manen gelijk trekken of niet?

Zou ik niet doen! Het is al een heel stuk bijgegroeid zo te zien!

Flurk schreef:
Gisteren met beide pony,s vaardigheid gereden in rhoon om over mijn angst heen te komen.
Missie is geslaagd.
Hier eerst foto van mijn. Kanjers in de trailer
[ Afbeelding ]
Eerst met wervelwind gereden en hij is nat want we hadden bui gekregen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En daarna lekker rondje met jens
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En de laatste
[ Afbeelding ]

Leuke foto´s!!

Kim_97 schreef:
hier helaas iets minder goed nieuws .. :(

De komende tijd staat Vrouwke op rust. Ze is herstellende van spierbevangenheid.
dit kan 3 weken duren maar helaas ook 3 maanden. Ze staat nu alleen in de paddock, met een eiwit-arm dieet. (ze krijgt 2 keer per dag wat hooi.) Ook worden haar benen 1/2x per dag afgespoten om de doorbloeding te bevorderen en daarna ingesmeerd met koelgel.

Oooh wat balen zeg.... Hopelijk gaat het snel beter! :(:)

SaartjeNina schreef:
Oeii dat is niet fijn nee, hopelijk is ze er snel boven op! :(:)

En leuke foto's Flurk :)

Vandaag weer naar de rijvereniging geweest Saartje wordt steeds braver en het rijden gaat veel beter dan eerst ;) :D

Nog een foto van Saartje met haar nieuwe bitloze hoofdstel ^^
[ Afbeelding ]

Gaaf zeg! Staat het goed :D

Suzie99 schreef:
Sorry dat ik niet altijd reageer, ik heb er niet altijd tijd voor!
Ik lees wel altijd alles :))

------

Vandaag om half 9 was het zo ver... Mijn verzorg shetlandertje is nu op de groene weides Y;(
Door de hoefbevangenheid was het eerlijker om haar te laten gaan, ze heeft 9 jaar mogen worden ;(

Juli 2012
[ Afbeelding ]

April 2013
[ Afbeelding ]

Heel veel sterkte :(:)

mignonne2403 schreef:
sterkte susan Y;(

Ik ga vandaag waarschijnlijk even een stukje naar buiten :)
Ben maandag het staprondje geweest met een stukje draf, ging allemaal supergoed. Het vertrouwen is weer terug, wat na afgelopen donderdag wel eventjes weg was. Ik ging met 2 andere paarden, een van 4 en een ex springpaard. Soms wilden die niet meer verder en dan ging mijn knappe vent voorop *\o/* 8-) . Ben zo trots op hem :)
Ook ben ik aan het longeren met bijzet, omdat hij steeds omdraaide

( ik heb ook nieuwe rijbroek en nieuwe laarzen gekocht :D )

Wat leuk!!

noaxhorses schreef:
Na lang twijfelen heb ik toch besloten om jens te koop te zetten, het werkt niet meer samen. Hij is mij de baas en ik niet hem

http://www.bokt.nl/markt/ad/275558/6-ja ... in-te-koop

Ik las het al op facebook, wat ontzettend vervelend zeg... Hopelijk vind je een goed huisje voor hem!!

PeerAppel schreef:
Sterkte Noa! Vind het onwijs dapper van je! :(:)
Aaah, wat naar Susan! Gecondoleerd en heel veel sterkte. :(:)
Migonne, wat fijn dat Standing Dutchmann het zo goed doet. :D Ben benieuwd naar de foto van je nieuwe spulletjes.

Ik ben vandaag naar de keuring geweest voor KWPN'ers. Het was echt super leuk! Ik rijd dus bij een fokstal/hengstenhouderij dus ja. Dan heb je veulens en paarden voor de keuring. Vorige keer was ik meegeweest naar de veulenkeuring en daar werd een onwijs leuk veulen beste springhengstveulen en reservekampioen van alle veulens (hij verloor net van het merrieveulen). Vandaag mocht hij zich nog een keer bewijzen. Hij was veel rustiger en echt een beetje zo van: "Dit heb ik allemaal allang gezien, saai dit." Dus hij liep braaf zijn rondje. Goed genoeg voor de kopgroep, dus hij mocht later terugkomen voor definitieve plaatsing. Dan mogen de besten van de rubriek springveulens nog een keer zich laten zien door middel van een ronde in galop.

Daarvoor moest hij wel eerst even wachten, want er gingen nog rubrieken tussendoor. Dus terug naar de stal en daar moest ik maar even baby/veulensitten. Mams was al de hele tijd heel lief en terwijl ik beide kroelde kwam hij zo tot rust dat hij echt heerlijk stond te knikkebollen. Hij was zelfs op weg naar de vooropstelling nog onwijs ontspannen. In de baan galoppeerde hij dus ook heerlijk ontspannen en liet zich op een goede manier zien. Hij galoppeerde niet de hele tijd, maar het was genoeg volgens de jury.
Dat maakte het zo doodeng. :oo Uiteindelijk was er nog een top 2 over waarin hij en het beste springveulen (die ene merrie van vorige keer) inzaten. En dit keer was hij unaniem de favoriet van de jury! *\o/*
Nadat hij de hele baan had gezien bij een poging om de sjerp om te krijgen gingen er allemaal mensen klappen en toen we hem terugbrengen kwamen mensen ons allemaal feliciteren en hoorde ik overal: "Terecht een kampioen." "Wat een aanspreken dier." "Wauw, wat een uitstraling!" Met een big smile hem daarna nog even gekroeld en zijn sjerp maar af gedaan. Later nog even terug naar de vooropstelling en wat foto's gemaakt. Hij was tróts op zijn sjerp! En maar stoer doen met dat ding. :')

<3
[ Afbeelding ]

Eenmaal thuis kreeg ik zijn kampioensrozet, omdat ik hem zo "zen" had gemaakt waardoor hij zo rustig was tijdens de kopgroep. :D Dus nu een prachtig aandenken aan het kampioensventje!

Wat leuk! En wat een prachtig veulen zeg <3

noaxhorses schreef:
Nou voelde heel goed met die kopers van vandaag! Na mijn vakantie krijg ik het antwoord, ze moeten er nog even over nadenken

Ik ga vanavond weg, ben 3 weken weg naar Kreta. Kan zijn dat ik dan niet heel actief meeklets maar het is hier zoiezo al stil haha

Top dat het zo goed ging! Heel veel plezier op vakantie!

romyloverrr schreef:
Hoi dames!
Ik meld mij meer.
Ik heb weer wat meer tijd dus ik kan hier weer gezellig meekletsen.

Ik zal mij maar even (her)voorstellen.

Mijn naam is Deborah, ik woon in Zuid-Limburg, doe momenteel 4 HAVO en ik ben 16 jaar.
Mijn hobby's zijn paardrijden, mennen, fotograferen, voetballen en op mijn eenwieler fietsen.
Ik zal de paarden ook maar even voorstellen.

IK heb een eigen pony genaamd romy, ze is al 24 maar nog steeds super energiek.
Nu ik te groot voor haar ben aan het worden doe ik nog 1 keer per week met haar schapendrijven en de rest mennen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik rijd ook nog 2 haflingers, Sting en Amy (eigenlijk Amaryllis genaamd)
Sting is 14 jaar ewn liep vroeger voor de koets, heeft daarmee zelfs het NK vaardigheid gewonnen!
En verder heeft hij M2 gelopen.
Ik doe dressuur en springwedstrijden met hem.
En verder rijd ik nog Amy, een haflinger van 7 jaar waarbij ik nu vooral bezig ben met de balans en de rotzooi van vorige verzorgers herstellen.
Bovenste 2 foto's is sting, onderste Amy.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Verder rijd ik nog een duitse merrie, Ische. Die nu 15 is en Z2 loopt.
Nu sinds een weekje vergezeld voor een (nog naamloos vanwege gedoe welke leteer ze nu moet beginnen ivm combi Dl/NL) veulentje.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ook heb ik een tijdje Floris gereden, maar die word momenteel na wat probleempjes met mij en de berijdster na mij door een prof gereden, zo lief op stal zo een draak onder het rijden.
In de toekomst hoop ik er wel wellicht weer op te stappen :j
[ Afbeelding ]

(En dit zijn echt de laatste)
En verder men ik nog met 2 welsh pony's 1 keer per week, soms meer.
Frits en Laura!
[ Afbeelding ]

Poe, sorry voor de lange welkomspost haha
Ik beloof dat ik vanaf nu alles netjes ga bijlezen haha :D

Welkom terug :D Leuke paardjes!

Nordsvensk schreef:
Wie ben jij? :o

Idd :')

romyloverrr schreef:
Ik ben naar het CHIO aachen gegaan
Naar de cross en daarna het springen het s'middags, was super cool!
[ Afbeelding ]

Leuk!

Flurk schreef:
Ok afgelopen weekend dus op samengestelde menwedstrijd geweest en deze keer gegroomd bij 4 span ponys in plaats ven zelf te rijden met mijn enkelspan pony.
Hier een foto in dressuur outfit en 2 innde hindernissen.
En mijn " angst" die ik nog klein beetje had na mijn ongeluktje 3 weken geleden is helemaal weg.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Leuke foto´s :D

svb16 schreef:
Hoi iedereen, Ik heb de laatste tijd bijna niet gereageerd dus zal me even opnieuw voorstellen voor de nieuwe mensen in het topic; Ik ben Sanne met haflinger Niels.

Ga weer wat meer reageren vanaf nu :D

Welkom terug!

Naomi_Haffie schreef:
Rijden jullie wel eens met n halsverlenger?

Een wat?!

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:17

Nee heb ik geen ervaring mee

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:19

Vreselijk he, dat bloedverziekend hete weer van afgelopen week! Ik heb ook niet veel gereden, maar vrijdag hebben we wel foto's gemaakt van Lola, ze zijn echt leuk geworden!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

<3 <3 <3

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:24

Een elastiek :D

Leuke fotos van hier boven :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:34

Leuke foto's!
en wow wat een lange bijleespost!
huh halsverlenger= elastiek??? ik vat m niet, bedoel je dit? https://www.google.nl/search?q=elastiek ... B375%3B375

Mmm ik zit echt even te twijvelen of ik wel of niet naar mn pony zal gaan... Het is zo'n 7 km fietsen, het onweert nu dus ik hoop dat dat stopt...

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:38

Ja dat bedoel ik, ik heb er verder geen ervaring mee hoor.

hmm onweer is niet zo lekker.. kan je niet op buienradar kijken wat het weer doet? Misschien valt het mee en kun je toch gaan? :)

Ik ga vanavond denk ik even longeren

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:42

ja ik denk dat ik rond 5 uur maar even ga, dan zou het over moeten zijn. en anders ga ik wel kruipend naar huis :+

waar dutchie staat, is ook een manege (niet zo standaard, ik help ook vaak mee met vanalles, ze fokken zelf de paarden enz enz, niet zo groot bedrijf) en die gebruikt bij 1 pony ook het elastiek, niet zo strak, maar de pony wil nog wel eens lekker bokken met een kleintje, en dan gewoon 3 x eraf gooien, en als hij dat ding losjes om heeft bokt hij niet meer :')

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:44

http://www.bonprix.nl/product/blazer-do ... it-960131/ dit zijn trouwens de jasjes die ik besteld heb.. welke kleur zouden jullie kiezen? De oranje gaat denk ik vloeken dus het gaat tussen die lichte en de blauwe haha.
niet iedereen zou het mooi vinden maar smaken verschillen :+

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:55

Ik rijd een enkele keer met de stiek.
Maar ik vind hem vooral fijn voor het longeren.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:29

Okee ik ga het eens uitproberen :)

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:00

Mooie bijleespost charlot! _/-\o_

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:22

Mooie foto's charlot!
En ook een mooie bijleespost zeg!

Edit, ik kon net de site niet zien naomi,, maar ik vind de blauwe het mooiste!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:34

Ja ik denk ik ook die is iets meer voor dr winter he haha.

zo ben weer thuis hoop dat het nog stopt met regenen

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:42

Leuke jasjes Naomi! Stuur je een foto als je ze hebt?

Zadels... Nouja, als de zadelmaker is geweest zijn alle problemen opgelost :D. Behalve het weer :').

Leuke foto's Charlotte. Het is was elk geval goed weer voor foto's :)).