Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:22

Succes sita en wiek met de baby's op komst!

Slaap lekker allemaal! Ik ga ook slapen, hele lange dag morgen..

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:23

Oke, kan je er idd wel iets bij voorstellen!
Is dan wel een goede optie om ze zo te kruizen :j

Wiek: Mellow, mijn cavia is officieel ook een 3kleur CH-Teddy, alleen zit de 3e kleur op zijn kont :+

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:25

Ja nu ga ik ook echt, hopelijk liggen er morgen een aantal jongen in het hok. Ik verwacht er minimaal 3 tot max 6. Ze is errrrug dik dus ik gok op 4/5.

Mikkiej, waar de drie kleuren zitten maakt niet uit ;). De beer die op een van mn zeugjes heeft gezeten is bijna roodbont op 5 zwarte haren op zn kop :p. Dat is dus ook 3kleur. Ik fok zwart/rood/wit. CH-Teddys zijn leuk he :) en jouw caafje zal zn naam er wel eer aan doen, want 'mellow' is precies zoals je het karakter van het ras kunt beschrijven.

Mikkiej

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:27

Ah okee..! Heb niet zoveel verstand van de kleuren.. Ik weet ook niet hoe de kleuren van mellow officieel heten..
Ik vind Mellow ook de leukste cavia, erg ondernemend maar wel rustig! Mini, de sheltie, is veel "banger" terwijl mellow erg rustig is.. Laat zich zo pakken door mijn nichtje van 10 en blijft ook rustig bij haar op schoot zitten..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:29

Mikkiej schreef:
Oke, kan je er idd wel iets bij voorstellen!
Is dan wel een goede optie om ze zo te kruizen :j

Wiek: Mellow, mijn cavia is officieel ook een 3kleur CH-Teddy, alleen zit de 3e kleur op zijn kont :+

Nou, we zijn niet zo voor t kruizen hoor. Ze is nu ook weer drachtig van een raszuivere blaar zodat we t weer wat meer terugkruizen.
Maar deze is aangekocht.. We hebben voor de rest allemaal raszuivere met stamboom, we fokken er ook mee. We hebben hele beste koeien met veel melk. We melken er ook maar een kleine 35, en daar kunnen we best van rondkomen.. ;)
Boeren met 80 koeien hebben t soms slechter als wij..

Dit is een van onze beste raszuivere..
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5961_n.jpg

Ik heb ook cavia's, een langharige en 3 kortharige..

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:32

Ah oke!
Doen jullie ook mee aan keuringen?

Op de zorgboerderij waar ik stage heb gelopen kruizen ze geloof ik wel, om "de beste melkkoe" te fokken.. Daar melken ze nu 200 koeien..
Leuk trouwens dat je ook cavia's hebt!

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:33

Mikkiej, ik geloof dat Mellow Lilac, wit (en misschien saffraan) is? Kan de kleur op zn kont niet zien.

Wat een leuke koeienfoto Sita, ik heb totaal geen verstand van koeien, maar ik vind ze prachtig!!! Schattig kalfje ook :D. Leuk dat je ook cavia's hebt! Het valt me op dat er veel paardenmensen ook cavia's hebben. Zou er een verband zijn?

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:35

Wiek3 schreef:
Mikkiej, ik geloof dat Mellow Lilac, wit (en misschien saffraan) is? Kan de kleur op zn kont niet zien.

Wat een leuke koeienfoto Sita, ik heb totaal geen verstand van koeien, maar ik vind ze prachtig!!! Schattig kalfje ook :D. Leuk dat je ook cavia's hebt! Het valt me op dat er veel paardenmensen ook cavia's hebben. Zou er een verband zijn?

Heb even haar stamboom gepakt..
Klopt idd dat ze lilac saffraan wit is :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:36

Mikkiej schreef:
Ah oke!
Doen jullie ook mee aan keuringen?

Op de zorgboerderij waar ik stage heb gelopen kruizen ze geloof ik wel, om "de beste melkkoe" te fokken.. Daar melken ze nu 200 koeien..
Leuk trouwens dat je ook cavia's hebt!

Nee, dat niet.. :n Er zijn volgens mij wel keuringen..
Maar op den duur kunnen we wel met alles naar de keuring, met onze geiten gaan we nml ook naar de keuring. :')

Ik heb mn cavia's uit de opvang.
Ze zijn ook al best oud. Heb 3 broertjes, Sjors, Sjimmy en Nemo.. Die zaten al 1.5 jaar in de opvang en heb ze nu bijna 3 jaar. Dus denk dat ze al zeker 5 of 6 jaar zijn.
Dan heb ik nog een 3 kleur langhaar, Ferrari.. Die heb ik nu 2.5 jaar en de zat ook al een tijdje in de opvang.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:37

Hihi ja, dan blijf je bezig.

En goed dat je ze uit de opvang hebt gehaald! Die van ons komen "gewoon" uit de dierenwinkel..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:40

Ik zal mn bed opzoeken, morgenvroeg staat er al weer een klant op de stoep! Dus dan moet ik wel fris en fruitig zijn! :)) Trusten!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:41

Weltrusten!
Ik sluit ook af :)

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:57

@ Mikkiej, dat was dan een goede gok :D maar als je caafje uit de dierenwinkel komt, geven ze dan werkelijk een stamboom mee? Dat heb ik nog nooit gehoord. Bij veel dierenwinkels wordt er maar op los gefokt door jan en alleman.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 01:20

Ah toch een antwoord op mn vraag over koeienkeuringen haha !

Nee hier geen caafs, wel chinchilla's

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 07:20

Gave jurk Viet & Sita! :)

Siet, wat een gave foto :+: wat ben je toch veranderd, wouwie :+:

Viet schreef:
Een wat oudere leerkracht bij mij op stage zei, als een vrouw er mooi uit ziet met zo'n potje op de kop (cap) dan weet je zeker dat het echt een mooie vrouw is.

Vond ik zo'n geniale uitspraak haha :))

:D inderdaad een geniale uitspraak!

Welkom Lisette! :D Leuke haf heb je! Enneh dat jurkje staat je heel erg leuk hoor! :D Jeetje anorexia patiënt.. dat roep je toch niet naar andere! Bah.. wat respectloos!!

Mikkiej, filmpje doet het! Leuk :D

Wiek en Sita, ahhh babycavia’s en kalfjes :+: ben zo benieuwd naar een foto als ze geboren zijn :D

Ik zou maar geen foto’s van mezelf laten zien :') haha. Ik durfde ook nooit goed in jurkjes te lopen.. nu ben ik -50 kg en mam heeft me verplicht haha! Heb dus een hele gave gekocht voor kerst :D Ik heb nog zo’n 5 kg overgewicht volgens de BMI, en dat moet er wel af. Maar er is nu 50 kg af en ik merk dat het wat minder snel gaat allemaal.. Sta nog steeds onder begeleiding van een hele fijne diëtiste, en ze zegt ook, Paulien het is niet erg als je lichaam nu even laat herstellen van de verloren kg’s: probeer goed op gewicht te blijven, niet aan te komen, dan ben je al super bezig. De laatste paar kg’s gaan eenmaal wat minder hard dan de eerste.. Maar ik blijf wel opletten met wat ik eet en dat ik genoeg beweeg, en moet zeggen dat dat heel goed gaat! Daar ben ik heel blij mee :-)

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 08:42

Zo hier alweer onderweg naar stage!

Ik heb 1 cavia en 4 konijnen.

Dat is toch ook een super prestatie madeira! Kan je trots op zijn!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 09:37

Wow 50 kg er af! Geweldig! Ik wil er per 1 januari echt weer tegenaan, maar vind het wel erg moeilijk.
Vorig jaar, toen er 20 kg af was, heb ik meerdere jurkjes gekocht en toen ook veel gedragen, maar dat durf ik nu niet meer...

Ook hier 3 cavia's: Tom, Tasja en Minoes. In de winter zijn de 3 van mijn zusje er ook: Adriaan, Freya en Eya.

Daantje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 09:48

Zoektpaard schreef:
Viet schreef:
Als dit hele verhaal waar is regel je dit met de politie lijkt mij?

Als je goed leest hebben we dit ook gedaan.
We hoeven alleen te weten waar ze staan dan is alles opgelost, aangezien die paarden in belgie horen te staan.
die meiden hebben ze gewoon mee genomen en niks meer laten horen alleen voor grote geld edragen die ook iet betaald meer worden omdat eigenaar zijn hengsten terug wil. hierna zijn jullie van mij af.

En idd Twilight is een mooie film wil de allerlaatste deel zien nog geen tijd voor gehad.

haha paarden horen helemaal niet in belgie dat maak jij ervan en terwel het jou paard niet is shirley

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:02

@Daantje: Zouden jullie dit in jullie eigen topic uit willen vechten? (of via pb nog beter) Dat de liefde over is en er gekibbel is over de paarden, geloof niet dat de mensen hier daar om staan te springen ;) (en dan te bedenken dat ik er zelf met de beste bedoelingen een opmerking over maakte, sorry!) Hoop dat jullie er gauw uitkomen hoe of wat.

@Sita: Men had altijd het idee dat jullie ook een stal megavol koeien hadden, maar valt heel erg mee dus! En geiten? Wat voor? Wij fokken ook al jaren geiten ook voor de keuring, daar komt onze stalnaam ook vandaan! (Wij hebben een geitenmelkerij met een stuk of 300 dieren)

Voor alle mensen met jurkjesproblemen, heel herkenbaar! Ben het wel eens met de stelling, je bent zo knap als je je voelt. Als je goed in je vel zit, straal je dat ook uit!

Ook hier Twilight gezien, maar mis dan gelijk het vervolg! Wel een goeie film btw, al vond ik Jake leuker voor haar haha!

Voor alle foto's: zitten weer superleuke tussen!! Voor die ene aan de muur, ik zou gaan voor de eerste of de tweede idd wat bijsnijden, maar bij de eerste blijft de focus meer op het paard liggen ;)
Ik heb mijn enquetefoto ook binnen, is supermooi geworden!! Nu nog een plekje ervoor vinden aan de muur!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:05

Hoe krijg je die foto eigenlijk binnen? in een koker of?

Netjes hoor Paulien!

En klasien natuurlijk ook!!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:12

Goeiemorgen!!

Beroerd geslapen zeg, werd om 5 uur wakker van de pijn in mijn rug. Dit keer niet onderin maar tussen mijn schouderbladen. Heb maar 2 asprientjes ingenomen, dat hielp wel redelijk.
Zometeen even snel onder de douche en dan naar de begrafenis van de moeder van mijn vriendin. Zie er behoorlijk tegenop, maar goed moet maar ff doorbijten.

Hier ook wel aaridg wat jurkjes in de kast, maar doordar ik best ben aangekomen passen ze niet meer. Laat ze mooi hangen want als ze weer passen weet ik dat ik voldoende ben afgevallen ;-).

Die foto krijg je inderdaad in een koker. Ik heb besloten dat mijn eerste foto op canvas gaat komen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:33

maessie schreef:
@Sita: Men had altijd het idee dat jullie ook een stal megavol koeien hadden, maar valt heel erg mee dus! En geiten? Wat voor? Wij fokken ook al jaren geiten ook voor de keuring, daar komt onze stalnaam ook vandaan! (Wij hebben een geitenmelkerij met een stuk of 300 dieren)

We hebben in totaal incl. jongvee en droge koeien een stuk of 50.. We zijn niet supergroot, maar de schuur staat we vol. Dus het valt idd wat mee. :)
We hebben alleen een andere manier van opstallen en werken dan tegenwoordig gewend is, zo mesten we bijvoorbeeld met de hand en onze koeien staan nog op een oud hollandse stal vandaar dat we een wat ouder/robuust ras hebben gekozen die van originine op dit soort stallen past.
Zo hebben we bijvoorbeeld ook geen melkstal, maar melken we met melkleiding bovenlangs de koeien.

We hebben 3 Toggenburgers, gaan nu binnenkort bij de bok. :) Weet niet of je ze kent maar de man waar ze weg komen woont in Peins en al zn geiten heten Kina..

Helaas nog geen kalfje hier... Dus nog maar een beetje meer geduld hebben...

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:04

Lijkt me toch echt heerlijk om zoveel dieren om je heen te hebben. Ik ben zelf opgegroeid midden in de stad, maar werd gelukkig regelmatig door mijn ouders meegenomen naar de kinderboerderij ;-). Bijna heel mijn familie woont in Groningen, mijn vader komt uit een gezin van 8 kinderen en mijn moeder uit een gezin van 5 kinderen, maar helaas heeft niemand van hen een boerderij. Anders zou je mij daar vaak kunnen vinden.

Ga eens even opzoeken van voor geit een Toggenburger is...heb daar echt geen verstand van, maar ben wel benieuwd.

Nog geen kalfje dus.....

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:07

Zo heb even de rasomschrijving van de Toggenburger gelezen, dan heb ik er een beetje een idee van :-).

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:41

Zo hee Paulien, 50 kg eraf is niet niks en Klasien ook 20 kg. Knap hoor meiden, een hele prestatie!

Hier nog geen caviaatjes... pff ze laat wel lang op zich wachten hoor!

Ik zou t vast ook goed doen op een boerderij :). Ongetwijfeld hard werken, maar de dieren om je heen.. heerlijk.