[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:31

Ik ben bang dat 't hier wel gaat vriezen :(:) T is nu al zo koud buiten! Ik hoest de longen uit mn lijf al 2 dagen ;(

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:55

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:02

Dieuwke1315 schreef:
Lekker is dat hier he Hinke ? :D

Ik ga straks in de bak , gisteren al buiten geweest :=

Ja idd ;) Véel minder autos, en ze rijden ook minder hard. En de meesten hier ( niet allemaal ;) )remmen netjes af als ze langs paarden rijden. Dat was in rijnsburg wel anders, waar ankie stond was het gewoon gevaarlijk, ook al heb je een mak paard. Welke bak rij je in? Heb je zelf een bak of rij je in de clubbak?

@joopie: is het nu echt leuk, dat appassionata? Vorig jaar waren er idd veel negatieve verhalen.

Stravero schreef:
Ik ben bang dat 't hier wel gaat vriezen :(:) T is nu al zo koud buiten! Ik hoest de longen uit mn lijf al 2 dagen ;(

Je merkt idd weer dat het kouder wordt. Jammer!

Mijn haar is superkort geworden :o Maar vind het zelf eigelijk wel leuk ;)

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:05

;) Zo ik heb ook eindelijk weer bijgelezen, het ging weer heel erg snel. Jolanda fijn dat de verhuizing zo goed is verlopen. Dat is natuurlijk even wennen voor de paardjes.

Ik probeer ook dressuur te rijden, met het zadel van nu kom ik niet zo ver. Volgens mij is het veel te breed. Ik zit nog breder dan op een boomlooszadel en kan zo niet goed inwerken. Volgende week donderdag ga ik een nieuw zadel bestellen. Ik denk dat ik voor een thorowgood ga, iemand ervaring hier mee?

Gail en Tess amuseren jullie je een beetje zo saampjes? Dat was toch vandaag?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:13

Hinke schreef:
Dieuwke1315 schreef:
Lekker is dat hier he Hinke ? :D

Ik ga straks in de bak , gisteren al buiten geweest :=

Ja idd ;) Véel minder autos, en ze rijden ook minder hard. En de meesten hier ( niet allemaal ;) )remmen netjes af als ze langs paarden rijden. Dat was in rijnsburg wel anders, waar ankie stond was het gewoon gevaarlijk, ook al heb je een mak paard. Welke bak rij je in? Heb je zelf een bak of rij je in de clubbak?/quote]

Wij hebben zelf een bak Hinke ;)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:14

Het is hier inderdaad lekker rustig. Wij hebben hier in de buurt veel bakken maar ik rijd eigenlijk altijd in eigen bak :) . En 1× in de week naar binnnenmanege :D

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:17

Het gaat hier ook vriezen. Dus ik hoop dat ik misschien morgen les kan hebben ipv vrijdag ... vrijdag wordt sowieso niks ..
Ander moet ik morgen maar buitenuit als de bak hard is :) . Wat doe jij Hinke ? :D

Vanmiddag super gedressuurd met Mandy. :+:

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:20

Ze zeggen dat het in Friesland hier zo hard gaat vriezen dat het net zo koud weer wordt als de elfstedentocht in 1997 ofzo ? .. krant

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:24

Hoef niet eens bij te lezen O:)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:47

Toen ik net buiten liep was het gras al hard aan het worden. Hopelijk kan k morgen nog wel even longeren. wij hebben ook alleen een buitenbak en we kunnen wel een bak gebruiken wat best duur is, en ook gelijk heel druk. Niet zo handig als je pony nog geen normale rem heeft en t liefste alleen maar hard gaat op het moment.
Heb k dus eigenlijk ook nooit gedaan nog. Moet zeggen dat dit ook echt de eerst winter is dat ik zo een last heb van het weer!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:39

goede avond all,

Donna begint te wennen geloof ik, ze trapt al wat minder, haar been deed zeer, eigenschuld, hopelijk leert madam er van.
Ukkie heeft vanmiddag met dr nieuwe vriendjes buiten gestaan, nadat ze eerst alleen heeft gespeeld, kon ik even uitmesten, phoe valt toch wel weer even tegen, maar ach na een weekje weet ik niet beter.
Deze nacht voor het laatst de bandage om in de nacht, hopelijk wordt haar been niet dik, aangezien ik woensdag weer moet werken.

Heb ook een beetje leuk nieuws, ik heb een tuig gekocht, die komt denk ik in het nieuwe jaar onze kant op. Ben helemaal happy.
En vanavond brak ik toen we de kist van opa met z'n alle ( me moeder, vader, me oom en me man ) hebben afgesloten. bij de opbaring, het afscheid zelf had ik daar nog geen last van, maar het is nu echt defenitief. Maar ben wel me spanningshoofdpijn nu kwijt.

Toen we terug reden uit den haag waren ze al flink aan het pekelen.Dus dat wordt morgen denk ik weer autoruiten krabben, grgrgr totaal geen zin in, moet morgen ochten vroeg op stal zijn, ivm de begravenis morgen.

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:43

;) Wij hebben wel een binnenbak. Mijn haf heeft ook geen rem, dus ik rij ook alleen als er niemand anders is. Verena laat heel harde scheten en begint dan te bokken, daar staat niemand op te wachten. Het is als het druk is ook lastig in te schatten wat de anderen gaan doen als je sowieso al je handen vol hebt met je eigen pony. Het leuke is dat ze bij een buitenrit veel meer ontspannen is, maar dan vraag je ook veel minder.

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:55

[quote="Freya"]goede avond all,

Donna begint te wennen geloof ik, ze trapt al wat minder, haar been deed zeer, eigenschuld, hopelijk leert madam er van.
Ukkie heeft vanmiddag met dr nieuwe vriendjes buiten gestaan, nadat ze eerst alleen heeft gespeeld, kon ik even uitmesten, phoe valt toch wel weer even tegen, maar ach na een weekje weet ik niet beter.
Deze nacht voor het laatst de bandage om in de nacht, hopelijk wordt haar been niet dik, aangezien ik woensdag weer moet werken.

Heb ook een beetje leuk nieuws, ik heb een tuig gekocht, die komt denk ik in het nieuwe jaar onze kant op. Ben helemaal happy.
En vanavond brak ik toen we de kist van opa met z'n alle ( me moeder, vader, me oom en me man ) hebben afgesloten. bij de opbaring, het afscheid zelf had ik daar nog geen last van, maar het is nu echt defenitief. Maar ben wel me spanningshoofdpijn nu kwijt.

Fijn dat je paardje al zo snel wennen. Ik wens je morgen heel veel sterkte toe.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:59

Freya wat fijn dat Donna al een beetje went aan dr nieuwe plekje!
En een tuig, zozo dus jij gaat van het voorjaar echt aan de slag!

Net nog even langs stal gewandeld, ik heb namelijk niet het beste humeur vandaag dus ff btje afleiding :+

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:03

ja dat is wel de bedoeling.

Ik weet nog iemand die een tuig weg doen, compleet met hoofdstel en bit, voor 100 euro, mocht je intresse hebben. Ze staat in me advertentie.

[EA-GZ-RP] Compleet tuig, maat Cob

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:58

Ja bij ons in het zuiden waren ze net al aan het strooien :(
Wij hebben een buitenbak en een weiland waar we gebruik van kunnen maken ;) Meestal is het weiland beter als de bak met dit weer ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:03

blondiev schreef:
;) Wij hebben wel een binnenbak. Mijn haf heeft ook geen rem, dus ik rij ook alleen als er niemand anders is. Verena laat heel harde scheten en begint dan te bokken, daar staat niemand op te wachten. Het is als het druk is ook lastig in te schatten wat de anderen gaan doen als je sowieso al je handen vol hebt met je eigen pony. Het leuke is dat ze bij een buitenrit veel meer ontspannen is, maar dan vraag je ook veel minder.

Haha ik zie het al voor me ;) Blijf je dan wel zitten als ze dat doet?

@freya: wat leuk dat je een tuig hebt gekocht. Nieuw of tweedehands? Heb je fotos?

Dieuwke1315 schreef:
Ze zeggen dat het in Friesland hier zo hard gaat vriezen dat het net zo koud weer wordt als de elfstedentocht in 1997 ofzo ? .. krant

Ja maar zeggen ze dat niet elk jaar? :+

@rozie: het weiland beter dan de bak? Dan heb je wel een droge wei? Of je hebt een héle slechte bak :D

Net ff bij ankie gekeken en het vriest al nu. Maar ook al vriest het, kan morgen wel ff een buitenritje maken ;) Wordt nl de laatste buitenrit voor de komende 2 weken aangezien ik morgen weer terug ga.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:13

Gras is bij ons ook beter hoor, daarom rijdt ik elke dag dressuur op veldjes in het bos :D
Bak was eerst namelijk nat, toen bevroren en nu dus nogsteeds heel hobbelig, nog niet echt rijdbaar...
Gras wel gewoon want dat is vlak :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:14

Hey Hinke, nieuw, een tuig van kunstof, eerst maar eens kijken of Donna het wel leuk vind, kan ik later altijd nog een duur tuig kopen. Wil het liefst een tuig hebben wat speciaal voor de haffies is gemaakt, maar dat is niet te betalen. Nu ben ik voor 152 euro klaar, incl bit mee gerekend, dat is nog een leuk prijsje om uit te proberen.

Afbeelding

Het schijnt volgende week erg koud te worden, met kans op weer sneeuw, van mij mag het nu echt voorjaar gaan worden. Lekker die paardjes de weide weer op, ipv dat gehang in de paddocks of op stal.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:19

Inderdaad Freya! :D Mooi tuig trouwens
Hoop dat de winter die we nog te gaan hebben een beetje mild is, dan kunnen we allemaal ook al een stuk meer met de paardjes :)
Die sneeuw is leuk geweest maar nu wel genoeg...

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:23

I go to bed, adios :wave:

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:33

melody93 schreef:
Gras is bij ons ook beter hoor, daarom rijdt ik elke dag dressuur op veldjes in het bos :D
Bak was eerst namelijk nat, toen bevroren en nu dus nogsteeds heel hobbelig, nog niet echt rijdbaar...
Gras wel gewoon want dat is vlak :)

Bij ons niet maar dat komt omdat de ponys het een beetje vernacheld hebben omdat ze er de afgelopen maanden in gelopen hebben.

@freya: mooi tuig! Maakt toch niet uit dat het kunststof is? Mijn zadel is ook kunststof maar ben er nog steeds blij mee. Welk tuig is dan speciaal voor haflingers gemaakt? Wat is er anders aan?

Ik ga ook naar bed :Z

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:35

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:32

goeie morgen allemaal. Hinke ik blijf niet altijd zitten, daarom longeer ik nu altijd van te voren. Dan kan ze zich dan alvast uitleven voordat ik erop zit.

Ik was net bij Verena, ze stond lekker op de wei, dus ik heb haar laten staan. Ik ben wel even bij haar geweest, ze kwam meteen naar me toe. Toen ik wilde gaan begon ze heel hard te hinniken, dat doet ze normaal nooit, tenminste niet zo hard. Meer zo'n gegrommel om iets te eten te krijgen. Maakte het moeilijk om te gaan.

Mooi tuig Freya. Waar heb je het vandaan? Ik ben ook blij als het voorjaar is, hoeven we niet meer zo dik en stijf ingepakt rond te lopen en kun je inderdaad iets meer.

Ik heb vandaag lekker vrij, de tante van mijn vader is jarig, 94 jaar. Mijn vader is daar opgegroeid omdat zijn eigen moeder erg jong overleden is. Dus eigenlijk is het dan meer zijn moeder en mijn oma. Het was nog even afwachten of ik wel vrij zou krijgen, maar het is uiteindelijk toch gelukt. :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:35

mooi tuig jolanda

als het goed is is me moeder om 8 uur vanmorgen geopereerd moet om 12 uur daar zijn voor en gesprek met en gastvrouw ben benieuwd hoe het is gegaan

ben ook nog eens aardig ziek heb het warm verkouden hoofdpijn en hoesten dus komt ook lekker nu weet niet of ik er wel bij mag dan ook