[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:45

Wat is er nou beter dan even tot rust en tot jezelf komen in het bij zijn van de paarden... Ik heb gister erg verdrietig nieuws gehad en moest echt even beetje afleiding hebben.. Het is net of de dames het aanvoelde ofzo want ze waren echt heel lief en extra knuffelbaar!! Geen betere vriend dan een paarden vriend!! Haha!

Maargoed.. terwijl ik daar dus was dacht ik, ik zal eens wat foto's van Nora haar bolle buikje maken.. Om eens te kijken wat jullie mening is of er een kleine in zit.. Maar die foto's maken was nog een hele klus.. Aangezien Nora alle aandacht wil die er te geven is Haha! en er steeds een nieuwsgierig vriendinnetje voor haar buik ging staan.. dus hier de resultaten Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En nog 1 met moeders (Levera op de achtergrond *LOL*
Afbeelding

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:48

Lekker is dat he, effe bijkomen tussen de paarden.
Vind het altijd zo fijn dat je dan even niets hoeft te zeggen, en toch zoveel terugkrijgt van ze!

Als ik naar Nora dr buikje kijk zou ik het echt niet weten hoor!
K heb daar geen verstand van.. Vind het wel erg leuke foto's!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:53

Nathalie83, wat een schatje is dat zeg!

Die eerste foto, geweldig! Lovers

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:56

Lachen Noor wou echt niet blijven staan.. telkens als ik een stap naar achter zette om een foto te nemen zette zij een stap naar voor.. of ze dook weer naar beneden of Sifra stond er weer voor.. Nora is echt een knuffelpaard!! als ik de bak door loop, loopt ze gewoon achter me aan Haha!

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:58

Nathalie83 schreef:
Wat is er nou beter dan even tot rust en tot jezelf komen in het bij zijn van de paarden... Ik heb gister erg verdrietig nieuws gehad en moest echt even beetje afleiding hebben.. Het is net of de dames het aanvoelde ofzo want ze waren echt heel lief en extra knuffelbaar!! Geen betere vriend dan een paarden vriend!! Haha!

Maargoed.. terwijl ik daar dus was dacht ik, ik zal eens wat foto's van Nora haar bolle buikje maken.. Om eens te kijken wat jullie mening is of er een kleine in zit.. Maar die foto's maken was nog een hele klus.. Aangezien Nora alle aandacht wil die er te geven is Haha! en er steeds een nieuwsgierig vriendinnetje voor haar buik ging staan.. dus hier de resultaten Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En nog 1 met moeders (Levera op de achtergrond *LOL*
Afbeelding

Lieve foto's hoor Lovers
Paarden voelen vaak inderdaad je gevoel aan, als ik me niet helemaal lekker voel kan Sjouks me ook weer opbeuren.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:59

helemaal gelijk:P
kijk maar bij madeira met de trailer en he paulien:P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:00

naomimak schreef:
helemaal gelijk:P
kijk maar bij madeira met de trailer en he paulien:P

Madeira wilde idd niet graag in de trailer.. maar hopelijk was dat niet omdat ze me niet mag Verdrietig

Madeira is ook zo lieverd, loopt ook achter je aan, loop je weg gaat ze hinnekken Lovers heerlijk dier Lachen

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:13

Ey Madeira, nieuwe foto's op je profiel Haha! Leuk!!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:14

Nathale, ik heb 1 foto toegevoegd Tong uitsteken en me avatar weer is veranderd.. Tong uitsteken

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:16

1 maar?? k dacht ook nieuwe foto's tezien van je hond.. en van Madeira in de padock/land..
Ja zag idd dat je avatar was veranderd vandaar dat k ff kijkje ging nemen..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:17

Ja mijn profiel is niet zo mooi Tong uitsteken gaat mij meer om de foto's zelf. Ik vind jouw haflinger echt schattig trouwens Lovers

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:18

Madeira_ schreef:
Ja mijn profiel is niet zo mooi Tong uitsteken gaat mij meer om de foto's zelf. Ik vind jouw haflinger echt schattig trouwens Lovers

K vind je profiel heel leuk hoor!
Moest natuurlijk gelijk ook even kijken haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:19

joopiexx schreef:
Madeira_ schreef:

K vind je profiel heel leuk hoor!
Moest natuurlijk gelijk ook even kijken haha!

Gelukkig maar Haha!

Jij hebt trouwens ook een mooie profiel!

Vooral deze foto http://img178.imageshack.us/img178/7349 ... lenvo0.jpg Lovers

Heb Madeira nog nooit zien liggen. Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 26-11-08 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:20

Bluem schreef:
jump_girl schreef:
Wij hebben nog steeds geen bewijs dat ze gechipt is etc..
We hebben het een halfjaar geleden opgestuurd+kopie van haar stamboekpapieren..
Overlaatst belde ze (van het haflingerstamboek): We moeten de orginele versie hebben (haar stamboekpapieren dus) +70 euro...
Dus hebben we het orginele gestuurd en 70euro en zo een nummertje van de chip en nu zijn we nog steeds aan het wachten op haar papieren...
Het kan dus heel lang duren..
1tip doe nooit alle chipcodes erbij, ze durven het nog wel eens kwijt raken Vork (2 zou voldoende zijn).
Hopelijk heb je hier wat aan. Knipoog

Je mág ook gewoon niet alle chipcodes erbij doen, één daarvan is altijd voor de eigenaar om gewoon bij te houden.

Zyta is al gechipt hoor Haha! Ben het ondertussen al te weten gekomen, moet haar paspoort en papieren opsturen met mijn gegevens en €55 overschrijven en dan is ze op papier van mij en kan ze worden opgenomen in de databank...

Wat een miserie he!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:23

Madeira_ schreef:

Ik vin jou profiel ook erg leuk hoor!! Hoe meer foto's hoe beter Haha! heb zelf idd ook erg veel foto's Lachen

Haha! Thanks, ze is eigenlijk niet echt van mij.. Ik verzorg/rij haar.. De eigenaar zelf doet niks meer met haar.. Tis echt een ondeugende scheet Tong uitsteken Toch vin k de moderne haf, zoals die van jou, ook wel weer wat hebben.. Wat slanker vooral Nagelbijten / Gniffelen

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:24

Dat was tijdens het rollen madeira_ .. Eerst jezelf verstoppen en dan heel stiekem toch snel een foto maken haha! Boy ligt eigenlijk zelden in mijn bijzijn. De keren dat ik het heb gezien is op 1 hand te tellen.

1x heb k erbij kunnen zitten en toen had hij zware koliek, maar dat was wel heel bijzonder.
Maar dat was meer omdat ik hem nog nooit in zn leven zo aanhankelijk had meegemaakt.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:26

Natalie, ze oogt slank, maar als je op haar gaat zitten, voelt ze niet echt slank (vind ik).

Jody (mag ik je zo noemen?) ik heb Madeira wel zien rollen. Moest eigenlijk toen gauw een foto nemen Tong uitsteken
Ach het is toch een beetje jouw paardje Knipoog

Dat zitten lijkt me een schattig gezicht, maar niet de manier waarom jouw hafje dat had.

Maikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:30

Hallo mensen Clown
Ik had vandaag weer eens een springing mood met mijn hafje. Hier een wat resultaatjes

Afbeelding
Afbeelding
weet iemand toevallig waarom ze met die benen zo schuin springt? dat doet ze heel vaak namelijk

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:32

Afbeelding
Kreeg ik net van de buurvrouw.. wij halen thuis zo af en toe een appeltje..

Natuurlijk mag je Jody zeggen, Paulien Haha!
Volgende keer gewoon paraat staan, en dan gauw klikken..
Er mislukken altijd super veel foto's omdat ik te laat klik, maar zo af en toe lukt er wel eentje!

Nou van die koliek ben ik wel geschrokken hoor, maar het is goed afgelopen.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:35

joopiexx schreef:
Afbeelding
Kreeg ik net van de buurvrouw.. wij halen thuis zo af en toe een appeltje..

Hahaha *LOL* Er staat een paard in de gang, jaja een paard in de gang Nagelbijten / Gniffelen

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:49

@ Maikaatje, ik zou echt niet weten waarom ze haar benen scheef trekt.. ik heb het zelf niet zo op springen dus weet er ook niet zoveel van..

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:54

chipieke schreef:
Zyta is al gechipt hoor Haha! Ben het ondertussen al te weten gekomen, moet haar paspoort en papieren opsturen met mijn gegevens en €55 overschrijven en dan is ze op papier van mij en kan ze worden opgenomen in de databank...

Wat een miserie he!

Ja maar ze is toch nu pas gechipt, aangezien je schrijft dat je die dikke naald maar eng vond? Dus is ze nog niet eerder geregistreerd geweest hé. Arno wel bij vorige eigenaar, dus bij mij moeten de gegevens nog aangepast worden. Die €55 heb ik ook overgemaakt, hij staat nu op stamboekpapier inderdaad op mijn naam, maar 't is de chip dat in orde moet zijn. Ik moest daarvoor dat papier dat op de website van het stamboek te vinden is daarna nog terugsturen, en sindsdien heb ik er dus niets meer van gehoord, al had ik toch nog één of andere kost van die aanpassing verwacht. Ik heb dus bijgevolg ook totaal geen idee of dat nu in orde is.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:56

@ Maikaatje: mijn idee daarover is dat het nogal aan de hoge kant staat voor haar en ze zich er dus zowat moet over "gooien". Maar als ze het ook op lage hindernissen doet zal het misschien gewoon haar manier van springen zijn. Knipoog

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:59

Bluem schreef:
chipieke schreef:

Wat een miserie he!

Ja maar ze is toch nu pas gechipt, aangezien je schrijft dat je die dikke naald maar eng vond? Dus is ze nog niet eerder geregistreerd geweest hé. Arno wel bij vorige eigenaar, dus bij mij moeten de gegevens nog aangepast worden. Die €55 heb ik ook overgemaakt, hij staat nu op stamboekpapier inderdaad op mijn naam, maar 't is de chip dat in orde moet zijn. Ik moest daarvoor dat papier dat op de website van het stamboek te vinden is daarna nog terugsturen, en sindsdien heb ik er dus niets meer van gehoord, al had ik toch nog één of andere kost van die aanpassing verwacht. Ik heb dus bijgevolg ook totaal geen idee of dat nu in orde is.

Mijn andere twee paarden zijn gechipt, bij zyta zit er al een paar jaar een chip in Knipoog

Dus als ik het goed begrijp, staat zyta op papier op mijn naam als ik die papieren opstuur. Als ik haar ook op de chip op mijn naam wil moet ik dat papier van www.idpaarden.be weer invullen en opsturen?

Hoelang duurt het eigelijk voor je je paspoort en papieren terughebt? Heb schrik dat ze die gaan kwijtspelen Nagelbijten / Gniffelen

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:05

Bij het stamboek hebben ze eerst alleen het stamboekpapier op mijn naam gezet. Dus, de chip nog niet! Daarna heb ik het papier dat op de website van het haflingerstamboek te vinden is ivm chip -de verkorte procedure aangezien ze al door vorige eigenaar ofzo geschipt zijn- en dat papier heb ik terug moeten opsturen naar het stamboek. En na dit heb ik er zelf dus niets meer van gehoord. Knipoog

Hoe lang ik mijn paspoort met stamboekpapier kwijt was staat al in een eerdere post ergens vermeld, ik zou dus overal kopie's van maken en even bellen of het oké is dat je die opstuurt, en anders hou je de kopie zelf bij. Lachen