Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponyparadijs schreef:Arrisje schreef:Gelukkig maar dat ik ze zo serieus neem, de resultaten zijn er ook naar bij mij.. Wat jij even vergeet, is dat door mensen zoals jij de keuringen niet beter worden.. Oftewel als de helft van de mensen zo met hun paarden om zou gaan als jij doet, de hele provincie daaronder te lijden heeft!
Ik begrijp jou volledig. Loop niet mee met de haflingers, maar vindt dat zelfde verhaal bij ons in het stamboek. Jammer genoeg is Hinke zo eigenwijs om adviezen naast zich neer te leggen.
En even ter verduidelijking Ankie was NIET te dik. Volgens de jury was ze TE VET!!! Dat vindt ik eigenlijk nog veel erger. Want dat is zelfs heel slecht voor je paard!!
Als je met je paard naar de keuring gaat (welk stamboek dan ook) moet je dat juist WEL serieus nemen. En als je dan in een topic als dit om adviezen vraagt doe er dan ook wat mee!! En vraag anders niet om adviezen.
Kijk iedereen moet een keer voor het eerst naar een keuring. Maar elk normaal mens weet dat je niet de dag voor de keuring pas gaat oefenen met voorbrengen (als je dat zelf wil doen)
Arrisje ik hoop dat je nog heel veel plezier hebt op je 'obsessieve' keuringen.
Arrisje schreef:ponyparadijs schreef:
Ik begrijp jou volledig. Loop niet mee met de haflingers, maar vindt dat zelfde verhaal bij ons in het stamboek. Jammer genoeg is Hinke zo eigenwijs om adviezen naast zich neer te leggen.
En even ter verduidelijking Ankie was NIET te dik. Volgens de jury was ze TE VET!!! Dat vindt ik eigenlijk nog veel erger. Want dat is zelfs heel slecht voor je paard!!
Als je met je paard naar de keuring gaat (welk stamboek dan ook) moet je dat juist WEL serieus nemen. En als je dan in een topic als dit om adviezen vraagt doe er dan ook wat mee!! En vraag anders niet om adviezen.
Kijk iedereen moet een keer voor het eerst naar een keuring. Maar elk normaal mens weet dat je niet de dag voor de keuring pas gaat oefenen met voorbrengen (als je dat zelf wil doen)
Arrisje ik hoop dat je nog heel veel plezier hebt op je 'obsessieve' keuringen.
Haha, dank je, zal vast wel lukken..
@ Hinke: Dat bedoel ik dus. Je verdiept je er zo weinig in, dat je niet eens kunt bevatten dat het slecht is voor een provincie als de helft er zo bijloopt.. Dan krijg je dus op een gegeven moment een zwakke provincie, doordat er zoveel paarden zo slecht op staan.. Jij had er ook voor kunnen zorgen dat je merrie tegen Elite aan zat, door genoeg met haar te trainen en d'r niet op de volle wei te zetten.. Maar helaas, jij wilde niet luisteren.. Zonde van het paard.. Nog veel meer zonde is het als jouw paard straks een keer hoefbevangen raakt, maar ook dat schijnt je niet veel te interesseren, want ze is zó zielig als ze geen gras krijgt!
Ik denk dat ik nu maar op ga houden met reageren op jou, want helaas gaat het bij jou het ene oor in en komt het er bij het andere net zo hard weer uit..
MariekeB schreef:He LadyF dan liep je bij mij ( en mijn Hillie in de ring) gefeliciteerd met je eerste premie. Mijn vader heeft foto's gemaakt , maar volgens vooral van ons, maar ik zal eens even vragen. Hoeveelste plek liep je merrie?
LadyF schreef:MariekeB schreef:He LadyF dan liep je bij mij ( en mijn Hillie in de ring) gefeliciteerd met je eerste premie. Mijn vader heeft foto's gemaakt , maar volgens vooral van ons, maar ik zal eens even vragen. Hoeveelste plek liep je merrie?
Ah kijk de merrie heeft een 1D gehaald.
Hoe heeft die van jullie het gedaan?
Ik ben verder helemaal niet in de Haflingers thuis maar ik zag wel dat ze juist de vette pony's achteraan zette of heb ik dat verkeerd?
marietje schreef:Wat ik zo apart vind, dat ik van andere stamboeken hoor dat je de paarden juist weken van te voren in de wei gezet worden om ze wat dikker te krijgen (vet) en dat paarden die echt goed bespierd zijn commentaar krijgen dat ze te luxe/dun zijn. terwijl ze in een gezonde voedingsconditie zijn
Peelie schreef:nee geen enkel paard hoord vet te zijn... En mensen denken niet dat een haflinger vet hoord te zijn... Mensen denken dat dat het een klassieke of baroke haflinger is en daar gaat met de fout in... en dat is jammer...
Mystica schreef:Peelie schreef:nee geen enkel paard hoord vet te zijn... En mensen denken niet dat een haflinger vet hoord te zijn... Mensen denken dat dat het een klassieke of baroke haflinger is en daar gaat met de fout in... en dat is jammer...
Klopt. Een vette haflinger is barok, een slanke is modern. Gezwets, barokke haflingers horen ook ook slank te zijn. Maar misschien is het een makkelijk excuus...