Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ympi

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:03

Formera krijgt niet zoveel winterhaar en zweten is ook niet zo heel erg, conditie zit wel goed en als we buiten rijden is het lekker koud dus zweet ze ook niet zo hard. Ik leg dan een zweetdekentje op en zus wisselt dat 's avonds wel om met haar echte deken, die woont daar nog.

Nog klein dagboekverhaaltje: Lore en andere paarden

Ik heb deze zomer eens een foto geplaatst van mezelf op een van de paarden van mijn zus, een bruine met zwarte manen en staart, die staat nu mank :( en al een tijdje, echt jammer, is zo ne lieven! Ze gaan er binnenkort mee naar kliniek om alles na te kijken.
En onze poes is dood :( Gewoon in haar mandje gestorven!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:10

hoezoo maureen k vind teddyberen hartstikke leuk xD
haha nee grapje hoor, begrijp t goed

zaza staat wel lekker buiten zonder deken ook nog , maarja die hoeft niet meer te werken, dus k ben wel benieuwd hoe ze er uit zie in dr berenvachtje haha

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:27

Maureen kun je via Marktplaats niet iemand vinden die haar eventueel kan scheren?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:57

Kim en Nelleke

Zo hier was deze week ook weinig beweging. was erg druk en rennen van hot naar her. Kreeg nog even tijd om Nelleke te longeren en een keer te laten rennen met de kleintjes. Ga vanmiddag even lekker uitwaaien met nelleke op de hei.
Scheren en deken doen we niet. Wel gaat ze tzt de stal in `snachts en dan overdag buiten. de kleintjes kunnen dan in de inloopstal met een draadje rondom. zodat ze ook lekker in de stal en bij het water kunnen.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:30

Heb Heidi al wel onder een fleece gevoerde regendeken staan. Heidi staan nu nog dag en nacht buiten. Daarom besloten er al we een dunne dek op te leggen. Voornamelijk voor de regen. Want ze is echt een zwijn als ze net ff nat is. Gelijk rollen en dan kan ik dus gelijk niet meer rijden. En vind het snacht toch wel aardig koud vooral als het regent.
Waarschijnlijk ga ik haar ook weer scheren deze winter. Heidi zweet heel snel en wordt dan ook gelijk kletsnat. Dat krijg ik dus nooit droog. En ik wil deze winter wel lekker trainen dus dan is de keuze snel gemaakt.
Straks nog even een dagboekje van mij (hoop ik). Ga zo even heen om te rijden.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:01

@Annemarie: nja het ligt allemaal wat lastig. Ik wil alles (en ook wel aan de rest van de bokkertjes :)) uitleggen via pb.. maar het is allemaal wat lastig om het zo op internet te posten !

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:04

Orpha!

Heel fier op mijn kleine Orpha!
Haar galopje lukte vandaag zoals het hoorde!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:35

@ maureen : als je goed rond kijkt zal er toch weel iemand bij je in de buurt zijn?
@ harmanda: daar heb ik nou met regen HELEMAAL geen last van :j .
@orpha: iedere dag een klein stapje is toch weer een hele grote.

Kim en Nelleke
Heb vanmiddag weer een heerlijke en relxte rit achter de rug. ze kan het wel als het moet lekker ongedwongen en rustig. ik zou haast zeggen hoe harder het waait hoe rustiger ze is met rijden.
toen kwamen we haar vriendje smokey nog tegen en hebben we samen nog een klein stukje naar huis gereden. Al met al weer helemaal ontspannen.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:13

Gezellig weer wat verhalen van iedereen.

@Lorre; wat een pech. Hopelijk niks ernstigs voor het paardje. En wat ontzettend vervelend voor je van je kat!

@Marleen; hè jammer dat je niet voor een teddybeertje gaat. Harry en ik wel ;).
Harry en ik gaan nu voor het eerst samen de winter in. Bij zijn vorige eigenaar heeft hij altijd buiten gestaan zonder deken, dat ga ik deze winter dus ook doen. Hij begint al aardig donker te worden. Ben benieuwd wat voor een beertje hij van de winter is.

Sabrina en Harry
Vandaag hadden we weer grondwerkles.
Gingen hem met vreemde voorwerpen aanraken. Dat vond ik geloof ik spannender dan Harry ;).
Verder alle oefeningen van voorgaande weken herhaald.
Vanaf de volgende les gaan we echt specifieker naar Harry kijken. Hij is erg scheef, dus gaan we ook wat oefeningen meenemen om te zien of we hem rechter kunnen krijgen.
Ook is Harry geen fan van een stal, dus dat gaan we ook oefenen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:15

Hihi sabrina het is Maureen :o maar veel mensen maken die fout :D geen probleem!
Fijn dat het goed ging met hem, alleen wel jammer dat hij wat scheef is..
Angel is anders ook geen fan van stal, maar ik kan helaas nergens anders staan !

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:23

@maureen; sorry sorry sorry, autocorrect op mijn telefoon :).
Jammer dat Angel nergens anders kan staan. Ik heb het toevallig getroffen dat Harry bij mij op een vergelijkbaar landje staat als waar hij vandaan komt. Hij heeft nooit in een stal gestaan, alleen een schuilstalletje als het weer echt slecht was. En ook altijd zonder dekens.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 17:55

Harmanda en Heidi
Vandaag dus gereden ben net terug. Heb aardig wat calorieën verbrand hihi. Op de fiets heen (10 min fietsen), Dan heidi halen wandelend achter uit de wei. En dan nog rijden. en dan weer terug op de fiets.
Het rijden ging eerst erg slecht. Erg sloom en absoluut traaaag op mijn been. Ben ik alleen maar voorwaarts gaan rijden. Het hoofdje gelaten wat het is. Proberen contact te houden en dan maar voorwaarts. overgangen, verruimen. Nou daar werd ze gelukkig behoorlijk wat sneller op. Ze had er wel veel moeite mee. Dus hiermee gaan we een tijdje mee verder. Op het einde liep ze zelfs laag, rond en dus ook nog voorwaarts. Ik was dus super trots :D.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:10

Simone en Simone :
Ik zal de laatste tijd niet meer zo vaak posten aangezien er vrij weinig interessants gebeurd.op het moment. Longeren zit er voorlopig niet meer in want het gras is te nat. Dus eigenlijk is het vrijwel alleen poetsen en wandelen, en om dat nou iedere dag weer hier te herhalen.. :-)

Ik lees nog wel mee!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:20

Het is idd wat rustig!
Maar het weer wordt weer wat minder dus de activiteit met de paarden ook!

Ik ga binnenkort even regelen om langs te gaan bij Sandra! Zo'n zin in!!! Ben zo benieuwd waar ze nu staan!! :):)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 20:59

@Simone: jammer, maar dat is niet erg :)

Maureen en Angel:
vandaag angel gereden, het ging helaas niet zo goed. Maar het maakt niet zo veel uit.. Ik ben erg moe van school en daardoor gaat het rijden ook niet zo lekker. Ik hoop dat het snel weer beter gaat anders ga ik even een tijdelijke pauze nemen met rijden en alles weer vanaf het begin doen, voordat ik weer ga forceren.. en daar heb ik totaal geen zin in

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 07:07

Ik heb niet echt een dagboekverhaaltje over mezelf, heb gisteren nog een fotoboek moeten afmaken voor mijn meter, die is binnenkort 50 jaar getrouwd en had geen tijd meer voor pony, was ook al erg donker! Vanavond beter, boek is af, dus moet lukken :) Smid is trouwens niet geweest, ze staat nu alle dagen slechter en ik heb al twee weken op voorhand gebeld!

Arme Maureen, het gaat je precies allemaal niet zo goed. Zou me er niets van aantrekken dat het met Angel even minder gaat, ga wat kroelen met haar of probeer haar wat truckjes te leren, dat is ook ontspannend, want dat lukt snel goed, tegenover rijden, dat is altijd maar moeilijk... Hoop voor jou dat het met school snel beter gaat en als ik iets kan doen, stuur je me maar pb!

Ben benieuwd Aranka, hoe het met Sandra gaat en of ze je nog herkent!

@ Harmanda, is best wel vervelend als ze zo slecht aan het been zijn he?! Formera is eerder te gevoelig dan te ongevoelig, toch als ik erop zit, bij kleine kinderen is ze heel erg ongevoelig. Maar een van de andere paarden is zo een slome, tot hij wakker wordt en dan is het een koerspaard!

Oh en Sabrina, denk dat alle paarden wel scheef zijn, Formera alvast wel! Al kom ik er maar niet achter naar welke kant, ze heeft zo tegenstrijdige symptomen :)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:00

Ik ga vandaag voor het eerst L1 met m'n haffie!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:08

Een paar op en aan merkingen:

kan iedereen zijn naam bij het verslag vermelden!!!!
kan iedereen ook even reageren op de topic die andere plaatsen, de meeste doen het maar alle nieuwelingen zie ik dit niet doen.

Zoals ik zie zijn de meiden die hier vast in het dagboek praten wat stiller, ik weet de oorzaak denk ik al maar mis jullie ontzettend en omdat jullie je wat stiller houden hou ik me zelf ook wat afwezer.

Ik was toevallig even aan het bijlezen en zag dit veel voorkomen daarom dat in dit even vermeld want dat zijn de regels hier.

Ik ga nu werken dagboek verhaal komt later wel
Dikke knuffel aan mijn vaste haffievriendinnetjes(enneeeMarga) de feest weet het zelf wel

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:40

Jodie_Delano schreef:
Een paar op en aan merkingen:

kan iedereen zijn naam bij het verslag vermelden!!!!
kan iedereen ook even reageren op de topic die andere plaatsen, de meeste doen het maar alle nieuwelingen zie ik dit niet doen.

Zoals ik zie zijn de meiden die hier vast in het dagboek praten wat stiller, ik weet de oorzaak denk ik al maar mis jullie ontzettend en omdat jullie je wat stiller houden hou ik me zelf ook wat afwezer.

Ik was toevallig even aan het bijlezen en zag dit veel voorkomen daarom dat in dit even vermeld want dat zijn de regels hier.

Ik ga nu werken dagboek verhaal komt later wel
Dikke knuffel aan mijn vaste haffievriendinnetjes(enneeeMarga) de feest weet het zelf wel

Ik heb heel in het begin ook gereageerd in het hafdagboek

En dacht ik ga mij ook weer aanmelden om over mijn dagelijkse belevenissen met mijn haf te vertellen
Maar na dit bericht zie ik daar toch vanaf ,ik heb nergens gelezen dat dit een besloten groep was
En jammer dat nieuwelingen niet erg welkom zijn ,

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:55

Hey ! Van mij mag je je zeker melden

Bij mij zijn nieuwelingen wel welkom hoor, maar echt alleen als ze goed reageren aan andere en zich houden aan de dagboek regel...

Even een verslagje van mij vandaag, maar heel eventjes snel zonder paard. Met paard komt straks

Maureen
Vandaag school gehad.. was erg druk. Toen ik thuis kwam heb ik voor een nieuwe ES pad en hoofdstel gekocht :) en dat maar voor 50 euro samen.. dat doet maureen weer goed hoor ! :D Even spammen hoor...

http://boktimg.nl/sites/default/files/a ... bcd432.JPG
Het hoofdstel

http://boktimg.nl/sites/default/files/1 ... f1e11d.JPG
en de pad

Ikke blij :D ! straks naar angel.. lekker rijden en dan de deken op hoor! En dan zie ik mn popje voor 2 daagjes niet..

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 18:17

leuk dekje! en super mooi hoofdstel maureen!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 20:43

@Harmanda: Sportief hoor op de fiets heen.
@Simone: Gezellig dat je nog wel mee leest en wellicht af en toe wat post.
@Aranka: Wat spannend en leuk dat je bij Sandra gaat kijken. Fijn om even te kunnen zien waar ze nu staan.
@Maureen: Jammer dat het rijden gisteren niet zo lekker ging. Balen dat je zo druk bent school. Probeer het los te laten als je bij Angel bent, al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan!
Goede aankopen voor een mooi prijsje gedaan, doe je goed!!

Sabrina en Harry
Vandaag had ik een pechdag, blegh!!
Ging zoveel mis, allemaal kleine stomme dingen.
Ga jullie er niet teveel mee vermoeien ;).
Maar een ding wil ik even delen, ik ging vandaag weg van het werk, en trok het hek van de fietsenstalling net iets te enthousiast dicht terwijl ik een stap zette.
Zo het hek vast op mijn hiel (vraag me niet hoe ik het voor elkaar kreeg), AUW! Nu heb ik een flinke schaaf wond over mijn hiel lopen, kan eigenlijk niet echt een schoen aan.
Wilde vanavond lekker gaan rijden, maar heb dat maar niet gedaan, rijlaarzen voelen even niet fijn aan.
Ben wel even naar Harry gegaan (All Stars aan en achterkant omgevouwen, niet heel verantwoord) even met hem geknuffeld.
Hij wilde wel even gezellig mee de bak in, dus heb hem daar even paar rondjes laten lopen.
Nu ga ik douchen en lekker vroeg me bed in met een boek, deze dag snel achter me laten.
Fijn weekend allemaal!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:30

@Wieneke :dankje!
@Sabrina: haha jaaa dat doe ik goed eh :D Helaas dat er zoveel er zoveel mis ging zeg! jij ook een fijn weekend :)

Maureen en Angel
Ook vandaag niet weer zoveel zin om te rijden hoewel het wel erg lekker ging :) Het galopje ging weer super hoor, lekker rustig! ben zo trots op haar. op 28 oktober heb ik weer eens een wedstrijdje *\o/* daar heb ik echt zin in :D !

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:17

alle nieuwelingen zijn hier van harte welcome.
maar we hebben regels, waar tegenwoordig slecht naar geluisterd word.
en ook onze vaste meiden hebben het dagboek verlaten,, erg jammer meiden mis jullie ontzettend.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 22:19

dat heb je netjes gedaan Maureen,, via marktplaats??
ik heb daar nooit geluk mee,, sniksnik.