Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HaffieIngrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:31

Ingrid:
@ Claudia: je moet ook nooit proberen een klein stukje te knippen, loopt nooit goed af:P ;)
maar knotjes zien er leuk uit! wat een leuk dekje ook trouwens, staat haar goed!
@ Marga: succes met de verhuizing morgen:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:34

Sterkte met de verhuizing. Leuk Stampersgat, hebben wij ooit onze BMW gekocht, vond ik altijd zo'n leuke naam _O-

Mando:
Na een week hard werken best wel moe (ter info ben schildklierpatient en ben dus vaak chronisch moe)
Op stal aangekomen staat Doos lekker te eten en is blij me te zien.
Heb maar besloten te longeren. Ik longeer altijd op kaptoom en hij loopt lekker door te sjouwen. Na 20 minuutjes vind ik het genoeg.
Na afloop nog wat werken aan de hand en de spaanse pas oefenen... met genoeg koekjes krijg je er wel 8 passen uit. Nu maar eens onder de man gaan leren.

Na het werken nog even met de Fjord in het paddock, lekker in het natte zand gerold en met een schep muesli op stal...
Morgen weer een dag.

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 21:49

Marga:

@ Claudia, dank je. Haha maar nu kunnen we de sportcoupe niet bewonderen, wel mooi hoor die vlechten zo. Ik kan het niet. Als Azzie verhuist is wil ik ook weer serieus gaan rijden.

@ Ingrid: hmmm dat duurt dan nog wel ff met je teen neem ik aan. Leuk dat je zoveel organiseerd.

@ Roos: wat een gave foto’s zeg en mooie haf natuurlijk, das dus dan echt balen als het zo goed gaat en je dan te kampen krijgt met een peesblessure, arm paard. Ohhh en welkom natuurlijk.

@ Marlies: heb je de tandjes bewaard??

@ Charlotte: ohh das best hoog, jeetje volgende x foto’s???

@ Diana: als jij blij bent met hem dat is het allerbelangrijkste.

@ Daphne: hahaha echt een haf dus, eten eten en nog eens eten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:10

jolly_joyse schreef:
Hallo allemaal leuke haflinger zie ik voorbij komen.
Ik ben Anneke ben 25 en mijn haflinger merrie heet jolly joyse en ze is 5 jaar.
Ik heb haar gekocht toen ze 1,5 jaar was.
We hebben ups en downs gehad maar nu zijn we samen een echt team, en heb ik een vriendin voor het leven erbij.
We zijn nu sinds een half jaar wat fanatieker aan het trainen, en hoop binnenkort ons eerste wedstrijd te starten.
O ja we rijden western.

dit zijn wij
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E46DO6IA-D.jpg

met deze foto staan we in het magazine paints en quaters, waar ik natuurlijk trots op ben.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FVJG6EHB-D.jpg

Een heel fijn rustig galopje wat eerst ook nogal een probleem was
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SBZLU6NV-D.jpg

Die foto's van jou, die kant willen wij ook uit. Mooi tack :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:18

Donderdag 11 augustus

Er was niemand om mee het bos in te gaan toen ik op stal kwam. Samen met iemand anders gaat toch een stuk beter omdat ik Guusje dan achter een ander paard kan parkeren als ze probeert het tempo weer omhoog te gooien. Omdat afgelopen dagen zo goed gingen, besloten weer verder te oefenen met de galop. Om een lang verhaal kort te maken, een DRAMA. We waren weer terug bij af. Constant in de verkeerde galop aanspringen en/of niet aan willen springen of dan eindelijk met veel moeite. Heb gigantisch lopen vechten, mijn gezicht stond op onweer en ben niet gestopt voordat ze het in mijn ogen goed genoeg deed. Achteraf kon ik wel janken.
Zondag maar weer een poging doen, we geven niet op.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:22

Vrijdag 12 augustus

Ik moest vandaag weer werken en had dus absoluut geen zin om te rijden, dus heb haar vandaag weer gelongeerd. Aan de longe springt ze wel zonder al teveel moeite aan in galop en dan 8 van de 10 keer de goede. Ze heeft trouwens veel last van jeuk. De vliegjes die duidelijk in haar manen en staart gaan zitten. Maandag maar eens op jacht naar een goed anti-jeuk middel.
Verder is Guusje echt een varken. Ik heb haar vorige week nog in bad gedaan, maar ze houdt het nog geen 24 uur vol schoon te blijven.
Morgen moet ik weer werken, omdat de stal dan al om 18.00 sluit doet een stalgenootje haar op zaterdag.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:23

Sjemira schreef:
Marga en Azkaban:
========================
Vrijdag 12 augustus

Ik ben nu al gestrest want morgen gaan we verhuizen naar een andere stalling. Vanaaf op stal aangekomen en heb ik eerst heel mijn auto ingeladen met alle spullen van Azzie.
Hij was blij me te zien hij stond al met zijn snuffert buiten de staldeur op me te wachten en ik kreeg een kus van hem. Daarna heb ik hem gepoetst nou nou meneertje had lekker in de blubber liggen rollen, hij is nog nooit zo vies geweest hahahaha, dus ik had aardig wat te doen, heerlijk dat aantutten ik werd er weer helemaal rustig van.

Ik hoop zo dat morgenochtend de verhuis een beetje goed gaat en dat mijn Azzie zich snel gaat thuis voelen op zijn nieuwe stal.

Zo ziet meneer er ook wel eens uit maar nu was het nog erger, echt helemaal aangekoekt was het.
Afbeelding

Maar zijn manen blijven wel mooi wit :D .

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 23:42

Marga:

@ Lous: ja dat is ook het enige hahahaha.
Maar wat sonde dat de galop nu niet lekker gaat, maar als je denk ik het van je afzet en gewoon door gaat gaat het straks vanzelf. Toen ik azzie net onder het zadel had sprong hij zo aan. Nu is het ook een groot probleem en gaat dus of niet in galop of hij gaat lopen huppelen :) pffffffff dus ook ik weet wat het is. Maar ik maak me er niet druk over, komt vanzelf wel een x. hihi oh ja als ik hem dan een tikje met de zweep geef dan krijg ik een bok als respons hahahahaa.

succes en lekker je niet druk om maken meis. Ohhh je woont niet zo ver van mij zie ik. Azzie staat vanaf morgen in Oud Gastel.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:45

Guusje staat in Teteringen.
Toen ik haar kocht wist ik al dat ze niet zo makkelijk was in de galop, dus wilde ik dat goed corrigeren. Maar nu loopt ze wel heel erg de kantjes ervan af.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 23:47

Lous schreef:
Toen ik haar kocht wist ik al dat ze niet zo makkelijk was in de galop, dus wilde ik dat goed corrigeren. maar nu loopt ze wel heel erg de kantjes ervan af.

Marga;
oke, wel stom dat op zaterdag de stal sluit zeg. ohhh heb net ff in je profiel gekeken, leuke haf en zeker ook die van je zus, die heeft appeltjes.

Maar niet druk maken hoor om die galop, komt goed, truste, ik ga slapen voor de grote dag morgen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:51

Sjemira schreef:
Lous schreef:
Toen ik haar kocht wist ik al dat ze niet zo makkelijk was in de galop, dus wilde ik dat goed corrigeren. maar nu loopt ze wel heel erg de kantjes ervan af.

Marga;
oke, wel stom dat op zaterdag de stal sluit zeg. ohhh heb net ff in je profiel gekeken, leuke haf en zeker ook die van je zus, die heeft appeltjes.

Maar niet druk maken hoor om die galop, komt goed, truste, ik ga slapen voor de grote dag morgen.

Guus heeft ook appeltjes :D . De stal sluit op zaterdag eerder, om 18.00. Vind ik nog best een goede tijd hoor voor het weekend. Kan het ook wel begrijpen, het is namelijk een familiebedrijf, dus die vinden het ook wel lekker om in het weekend eerder klaar te zijn. Ik ga nog even wat drinken en dan ook richting bed. Welterusten :wave:

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:06

Jongens jongens.. Jullie moeten echt stoppen met die western haffie foto's plaatsen hoor!! Gaat steeds meer jeuken om toch ook weer het western op te pikken... Heerlijke foto's!! (heb jullie profielen ook ff doorgenomen natuurlijk :P Welk merk zadels hebben jullie op de haffers liggen? en welke boommaaten? )

Dagverslagje uh of eigenlijk Avondverslagje :P
Ik vanaaf weer ff met Luna gereden, en ik moet het ff weer zeggen maar ben zo vreselijk gek op die pony.. Helemaal als ze zo loopt/braaf is als vanavond <3 Geeft gewoon heerlijk gevoel :) Ook ff grondwerk gedaan, echt zo leuk! We mogen op stal niet uit de hand voeren dus beloon haar met grondwerk met kriebels. Vooral haar voorpluk/hoofd vind ze heerlijk. Vanaaf elke keer als ik iets van d'r had gevraagd kwam ze echt met d'r hoofd naar mij zo van; 'goed he, krijg ik nu een kriebel?' Lekkere poon :D

Ook nog ff met Puk gekriebeld. Ze doet het echt super goed zonder haar maMarena :) (Van Rianne hier uit het topic) Maaruh wat is het moeilijk om zo'n aandachtvragende dartel op de foto te krijgen zeg := Maar toch nog gelukt :)
Kleine pukkies worden groot
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/quote]

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 01:58

Maxielover :

Hoi, vandaag heb ik het nieuwe Barefoot London testzadel opgehaald en voor het eerst mee gereden op mijn paard. Dit beviel redelijk. Het zadel zit zo lang je alleen stapt erg lekker, maar ik vond hem voor de draf en de galop teveel een dwingende houding hebben. Agz ik altijd buiten rij en goed met m'n paard en het terrein mee wil kunnen bewegen vind ik dat dus niet prettig. Ook kon ik door het lange en dikke zweetblad + pad niet normaal m'n been of hak tegen m'n paard leggen, enkel door het zadel heen. Ondanks dat het zadel op zich lekker zit viel het dus toch tegen.

Ik heb een heerlijke rit van ruim 2 uur gemaakt, lekker door de buurt. Meneer gedroeg zich weer voorbeeldig, zelfs van een balonnenpoort bij een huis van een pas getrouwd stel kijkt hij niet op of om ! :D Maar hij moest wel goed het weitje waar de vorige keer de doodenge alpaca's (= kleine lama's) stonden in de gaten houden, of ze zich toch niet ergens verstopt hadden... Eén van de weinige dingen waar mijn paard bang van is : vreemde dieren. Zoals emoes, alpaca's, lama's, pauwen, wallaby's (alleen als ze gaan springen :P)... Maar verder kun je zo ongeveer een bom naast hem laten ontploffen ! Was weer trots op m'n vent.

Pas geleden heb ik een flesje honing gekocht, om een klein beetje door het voer te mengen. Hij krijgt nl. poedertjes (vit. E + selenium en gelatine) die hij niet zo lekker vindt, dus hiermee kan ik het wat lekkerder voor hem maken. Vandaag uitgetest wat hij ervan vond. Een klein beetje op mijn vinger gedaan, hij wilde het er niet af likken dus toen maar zelf mijn vinger in zijn mond gestopt om het te laten proeven. Dit resulteerde in uitgebreid gekke bekken trekken en flemen ! :+ Daarna nog eens geprobeerd op een plukje gras, vervolgens plakte zijn snor en mijn handen helemaal van de honing, maar het ging erin ! :Y) Daarna hem zijn voer gegeven, hij krijgt muesli en luzerne wat ik nat maak, en daar had ik een beetje honing doorheen gedaan. Dit ging in een flink tempo naar binnen, dus volgens mij beviel het wel ! Eén ding is een beetje jammer : Max wil altijd alle vliegen weg jagen, en hapt dan - met slobbersnuit - naar de vliegen. Zit hij vervolgens onder de slobber en als ik niet uitkijk ik zelf ook... Lekker.

Daarna heb ik hem weer terug gebracht naar de wei. Daar aangekomen stond een paard van onze kudde aan de andere kant van het hek in het weiland ernaast... Tja, het gras aan de overkant is altijd groener he ! /3 Knap, terwijl het hek nog dicht was. Ik denk dat hij over het hek gesprongen is, al is het een behoorlijk hoog hek... Hij had geen modderpootjes dus ik denk niet dat hij door de sloot is gegaan. Nouja, hem maar weer even uit de wei geplukt en terug gezet in de goede wei. Daarna naar huis gegaan.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 07:21

Marga:

@Nathalie: ohh ik ken dat gevoel, heerlijk. Wat is puk leuk zeg, hoe oud is tie?

@Maxilover: dus dat zadel wordt hem niet. Dat hij zo braaf is buiten, heerlijk. Waarom heeft ie Vitamine E met seleen?? Ik heb nl. mijn oude haf dat ook moeten geven: tegen stijfheid.
Ik vond je verslag heerlijk om te lezen.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 07:47

Hier vanuit Langeweg gaan we ook proberen mee te kletsen,

Mijn haflinger 25-05-1999
Maron van de Molenhoek
Moeder Mariska van de Molenhoek
Vader Matador van de bosrand.

Vanaf zijn 4 de jaar heb ik maron aan huis staan.
Rijden recreatief als meneer het toelaat.

Afbeelding

Hebben al een hele lange weg gehad wat zadels betreft :o

Afbeelding

Groetjes Mariska

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:35

phoe wat gaan we snel. 13-8-2011
heb ff geen tijd gehad om bij te lezen en om bij te houden 8)7
dat komt eigenlijk omdat ik wat druk was met vanalles behalve indy ^) nou ja ook wel indy want ik heb gister mijn stalling opgezegd.
wat is dat moeilijk zeg.
eigenlijk ben ik echt wel tevreden over hoe het daar gaat, maar ik smelt gewoon van water -:(-
ik heb zo'n hekel aan regen en ik vind dat indy nu lang genoeg rustig aan heeft gedaan het word nu tijd voor het echte werk.
dus we gaan naar een manege waar we altijd aan de bak kunnen.
1 oktober is de volksvehuizing, duurt nog best lang ;(
oja hier nog de beloofte foto die ik nog niet in de openingspost had gedaan maar wel belooft had :D
mijn trots
Afbeelding
en fanathiek doen
Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:02

Annemarie:

Goeiemorgen!!

Hoop dagboekverslagen gisteren zeg :-). Heb niet alles onthouden, maar jullie zijn allemaal wel lekker bezig geweest met de blondjes. De bruiloft die ik had was ook erg gezellig. Mooie bruid, gezellige mensen, lekker eten en goede wijn :-). Gelukkig is het niet extreem laat geworden.

Zometeen richting stal en dan weer aan de slag met Storm :-)

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:55

Klaaske en Marjan

12 augustus

Gisteren even lekker met Marjan aan het tutten geweest, benen even geschoren en daarna lekker even gepoetst.
Toen Marjan opgezadeld om vervolgens een buitenrit te gaan maken we koneden niet in de bak omdat daar les werd gegeven.
Dus zijn we een blok omgegaan, eerst door Herbayum, om vervolgens het leuke paadje richting het Franekerbos te gaa nemen onderweg heerlijk gegaloppeerd.
En toen stond daar zomaar een ezel langs de weg aan het spit.
Tja en die was toch echt wel heel erg eng voor Marjan, ze begon ervan te snuiven , dus ik ben uit veiligheidsoverweging toch maar afgestapt.
Ik moest praten als brugman om haar er langs te krijgen, uiteraard zelf heel rustig gebleven en we hadden daarbij ook nog een beetje hulp van de hond van die boerderij.

50 Meter verder weer opgestapt om onze weg naar het bos te vervolgen.
We hebben echt heerlijk genoten in het bos, en zijn toen weer richting stal gegaan.
Wel even doorgereden want het was toch al over 9 uur s,avonds en het begon al wat donker teworden.
Het was zo ongeveer kwart voor tien dat we weer thuis kwamen.
Daarna lekker op stal gezet en even bix gegeven.

Dat was dus een heerlijk rit

Zal zo even bijlezen.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:54

@ Marga, Puk (eigenlijk Surena) is nu 3.5 maand. Ze is echt kroel paardje, kruipt het liefst helemaal in je :+

@ Maxie. Oh balen dat het zadel tegen viel.. Dat van die zweetbladen heb ik idd vaker gehoord.. maar na jou verhaal veeg ik de Londen officeel van mijn lijstje.

Nu naar stal dus vanaaf weer verhaaltje :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 12:41

Marga en Azkaban:
==================
13-8-2011

We hebben net onze volksverhuizing gehad, wat was Azkaban braaf zeg, dat had ik even niet verwacht. De trailer was wel een beetje eng maar met wat voer erin ging meneertje er na 10 min in. Toen naar de andere stalling gereden. Daar uit de trailer gehaald, hij had zich lekker ondergepoept. En daarna meteen in de paddock gezet buiten. Er stonden al andere paardjes buiten dus meneer vond het eigenlijk wel prima, hij stond een beetje om zich heen te kijken. Hij is helemaal niet gaan rennen ofzo wat ik zou verwachten. De paddocks zijn naast de rijbak en er was al iemand aan het rijden dat vond meneer erg interessant dus hij stond zich eigenlijk wel te vermaken. Nu even thuis om te eten en mijn hond Hummer uit te laten en daarna weer terug naar stal om mijn auto uit te laden. Vanmiddag is er een groepsles dus ik ga even kijken wat ik daarvan vind. Vanavond zal ik misschien nog een kort verslagje schrijven.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 18:12

Marga:
Net weer terug van stal. Azkaban doet het super goed, ik heb hem nog even losgegooid in de longeercirkel en dat vond ie wel leuk, ff gek gedaan en zijn energie eruit. Daarna op zijn nieuwe stal gezet, meneer staat lekker naast de deur en kan dus heerlijk met zijn koppie naar buiten kijken in de frisse lucht.

Ik ben blij, ik heb echt een heel goed gevoel bij deze stal, heb iedereen al ontmoet, allemaal leuke mensen. Azkaban had al heerlijk liggen rollen in de paddock dus toen ik aankwam herkende ik hem bijna niet. Wel eens een zwarte Haf gezien???? Dus voor ik naar huis ging toch nog maar even een borstel over hem heen gehaald.

Maandagavond om half 8 hebben we onze eerste les op de nieuwe stalling.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:16

Suus:

Ik lees nog bij , maar ben zo ongelofelijk druk, iig iedereen bedankt voor het welkom heten :D
Heb wel leuke verhalen gelezen maar ga zo eerst aan de autotheorie enzo . dus lees later bij excuses.

Oja even mn naam erbj.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:25

Rianne

@ Marga: super dat de verhuizing zo goed verlopen is! :D En leuk dat je maandag je eerste les hebt. Me too! Rond 8 uur.

Zaterdag 13 aug. 2011

Vanmiddag weer even langs Mareen geweest. :) Ze waren net de bak aan het slepen maar ook van een tractor (schrijf je dat nou zo?) is ze niet onder de indruk. Toen even gepoetst en haar manen opnieuw gevlochten. Tijdens het rijden maar even een hengstenvlecht en een knotje gemaakt van de voorpluk. Stond haar chique! <3 Toen even gereden, braaf dier! Ze was wel vrij sloom en op momenten iets sterk, maar het wordt wel steeds beter. Ben wel toe aan een lesje maandagavond! Hebben we even iets om mee te beginnen.. Daarna de manen maar weer in meerdere vlechten verdeeld en mevrouw weer lekker in het weiland gezet.

Toevallig vandaag een BBQ bij de buren van de stalling waar ze staat dus kan ik haar nog mooi ff in de gaten houden. :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:42

Annemarie en Storm:

zaterdag 13 augustus

Rond 10.45 uur was ik op stal en heb ik eerst naar de jaarling van een stalgenootje gekeken die met 4 ontzettend dikke benen stond. Na wat beraad hebben we toch de dierenarts maar laten komen. Waarschijnlijk is het een soort van schimmel, dus spuit en poeders gehad. Mocht het daarvan niet weg gaan dan gaan ze bloed testen.
Daarna Storm uit de wei gehaald, gelukkig stond hij niet al te ver weg en hoefde ik maar 10 minuten te lopen (kan ook een half uur zijn als ze achterin staan). Toen ik hem riep stond hij al heel ijverig ja te schudden, maar no way dat hij ook maar een pasje naar me toe liep haha. In stal even een borstel er overheen gehaald en opgezadeld. Met rijden was hij in het begin weer erg stug en moest ik hem er echt even doorheen werken. Als hij eenmaal rond loopt dan loopt hij ook en blijft hij rond, maar tjee om hem daar te krijgen...das echt een sport op zich. Begon met mijn vest aan maar had het al snel warm, dus vest uitgedaan. Nog geen 5 minuten later reed ik in mijn shirtje in de stromende regen. Vervolgens heerlijk gereden (hij liep zoals op de foto's). Na ongeveer 45 minuten heb ik hem lekker afgezadeld en terug naar de wei gebracht waar hij uitgebreid in de modder ging rollen. Kortom ook bij mij een pikzwarte haf haha. Daarna ben ik zijn stal gaan schoonmaken, want Storm is een paard wat zijn hele stalwanden onderschijt. Gewapend met plamuurmes ben ik stront gaan steken in plaats van behang haha. De planken zijn nu weer bruin ipv zwart. Binnenkort nog een sopje en dan is het allemaal weer winterproof al ze straks weer binnen staan

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:49

@Klaaske: Fijn dat je buitenritje zo goed gingafgezien van de ezel. Goed hoor dat je dan even afstapt en er aan de hand langs gaat. Super dat de hond even meegeholpen heeft ;-)

@Marga: Goed te horen dat de verhuizing prima gegaan is en Azzie een goed begin heeft op zijn nieuwe stal. Een goed begin is het halve werk zeggen ze altijd. Zwarte haflingers ken ik wel trouwens. Had vandaag een hele mooie foto van zwarte Storm kunnen maken als ik mijn camera bij me had gehad.

@Rianne: Fijn dat Mareen niet onder de indruk was de tractor. Druk bezig geweest met meerdere soorten vlechten :-). Een lesje op zijn tijd is altijd fijn. Doe het ook regelmatig om weer wat tips en trucs te hebben waarmee ik verder kan. Veel plezier op de BBQ. Hoop dat het bij jou beter weer is als hier ;-)