Geschoren Haflingers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 20:37

farahtjuh

Re: Geschoren Haflingers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 23:00

Ik heb de 550 nog geen 2 maand out
Stuk krijg een nieuwe maar hij scheerde wel heel erg mooi

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:18

Moderatoropmerking:
Willen jullie in gedachten houden de foto's uitsluitend in link te plaatsen? Foto verzameltopics zijn namelijk niet toegestaan en worden gesloten. Wanneer jullie de foto's in link plaatsen is het topic wel toegestaan. Alvast bedankt.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:32

wouterpaard schreef:
Had een topic geopend maar krijg geen reacties :+ Heeft hier iemand ervaring met de scheermachine van sectolin?

Ik heb net een scheermachine van sectolin gehuurd en ben er erg over te spreken!
Denk dat ik m zelf ook aan ga schaffen. Mijn haf is nu ook helemaal kaal.
Ben wel tevreden voor de eerste keer, maar wat een werk zeg!
Alleen de sokken wilden er niet helemaal compleet af dus die doe ik met een opscheermachine als het met knippen niet lukt!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:49

Ik had een vraagje, en ik dacht dat ik die hier wel kon stelen aan de foto's te zien. Scheren jullie die figuurtjes ook met zo.n groot scheerapparaat, of scheren jullie die met een kleine? En gebruiken jullie een sjabloon of zo uit de hand?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:30

Ik scheer de figuurtjes met een kleine machine.. Een hartje scheer ik zo uit de hand.. Andere figuurtjes teken ik eerst met stift op de bil en scheer dan langs de lijntjes.. :P

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:36

Kan het ook gewoon met een normala tondeuse voor mensen?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:59

Denk dat een mensen tondeuse overhit raakt, omdat je met een mensen hoofd zo klaar bent en een heel paard heeeel veel cm2 meer is!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:01

nee, wil niet het hele paard daarmee doen, ik was niet duidelijk genoeg ;)
We gaan der scheren met een paarden scheerapparaat, maar het figuurtje met een tondeuse, sorry, mijn fout!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:06

Een mensentondeuse is niet echt gemaakt voor paardenhaar... :n Ook niet voor een klein stukje..

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:14

Nibbit heeft nu zijn hals kaal en zijn voorbenen. Hij is als de dood voor een scheerapparaat bij z'n benen, dus voor vandaag was het genoeg! :) En verdoven heeft geen zin, want hij is binnen 5 minuten weer klaarwakker :+

Ik ga maandag aan de slag met Nibs patroon en ik doe het gewoon met de grote machine, we hebben er 2 en pak de nét iets fijnere, die scheert wat makkelijker :P

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:21

Sita_ schreef:
Een mensentondeuse is niet echt gemaakt voor paardenhaar... :n Ook niet voor een klein stukje..

o okeee :o

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:38

Liiisaaa schreef:
Nibbit heeft nu zijn hals kaal en zijn voorbenen. Hij is als de dood voor een scheerapparaat bij z'n benen, dus voor vandaag was het genoeg! :) En verdoven heeft geen zin, want hij is binnen 5 minuten weer klaarwakker :+

Ik ga maandag aan de slag met Nibs patroon en ik doe het gewoon met de grote machine, we hebben er 2 en pak de nét iets fijnere, die scheert wat makkelijker :P

Dat lijkt me ook een charmant gezicht haha! Lastig dat ie zo snel weer wakker word!

Ik moet ook nog maar even zien hoe en wat met Sterre, is voor haar de eerste keer dus ik hoop dat ze zich een beetje gedraagt..

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:37

Denk dat ik gewoon de sectolin ophaal (heb jaar garantie) Scheer hem over 2 weekjes ofzo en dan maar direct de 300gr erop. Tis nou toch koud :+

Aangezien ik verder geen verstand heb van scheerapparaten (behalve mijn mini) hoe merk je dat messen bot zijn?

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:36

IloveMickey schreef:
Liiisaaa schreef:

Dat lijkt me ook een charmant gezicht haha! Lastig dat ie zo snel weer wakker word!

Ik moet ook nog maar even zien hoe en wat met Sterre, is voor haar de eerste keer dus ik hoop dat ze zich een beetje gedraagt..

Haha je ziet het niet, we hebben precies tot de deken doorgeschoren zodat het niet opvalt! :P En morgen staat hij toch hele dag stil, dus maandagochtend snel hem afmaken, dan valt het niet meer op! :P

Opzich met zijn lijf+nek scheren heeft hij helemaal geen moeite, hij vind het zelfs lekker en gaat lekker op 3 benen staan slapen. :P Zelfs als de machine op zijn kriebelplekjes komt gaat meneer zijn charmante gezichten trekken :+ Apart geval!

Denk dat het vast wel goed gaat eerste keer! :D Denk dat het meer het geluid is wat zo raar is en zo dichtbij, dan dat gekriebel :P

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 07:50

wouterpaard schreef:
Aangezien ik verder geen verstand heb van scheerapparaten (behalve mijn mini) hoe merk je dat messen bot zijn?

Als je niet meer door het haar heen komt :D Je machine maakt lawaai maar je blijft hangen in de haren. Dan zijn je messen bot. Meestal kan je 1 paard scheren met een setje messen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:38

wie kan mij helpen?

ik wil zit heel erg over te denken om stanley een race streep te scheren. Alleen kan ik hem dan nog wl zonder deken op stal zetten?Aangezien ik het nog niet echt koud vind in de stallen.

nu staat stanely nog ovedags buiten, MAar zometeen niet meer. heeft hij dan genoeg aan een regen deken met fleece? deze heeft hij ook normaal in de winter om als ik niet scheer.

Maar nu wil ik graag zo race treep. WAnt ging vandaag rijden met 8 graden. en nog in de buitenbak en hij was bezweet.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 15:31

Gewoon doen en hij kan dan zonder deken naar buiten hoor :) Zeker als je alleen zijn hals scheert en zijn buik. Heb ik met Stef ook altijd gedaan.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 15:39

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 15:41

Ziet er erg netjes uit!! Volgend jaar de onze waarschijnlijk ook!! :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:18

Ziet er goed uit! Marieke_K

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:23

Ik heb geen Haflinger, maar een haflinger die geschoren is, vind ik er een stuk mooier uitzien.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:24

wha heb je die van mij nog niet gezien _O-

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:28

wouterpaard schreef:
wha heb je die van mij nog niet gezien _O-

:') zo erg kan het toch niet zijn?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:44

Wout heeft ontzettend veel kleurverschil is nu mooi roodvos en als ik hem scheer een hafkleur. Maar ja heeft hij nog rooie harige benen en een rood hoofd :P