Haflinger weekend 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:13

wat een mooie haflingers komer er voorbij ik ben jaloers op jullie allemaal.Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een haflinger het wil alleen nog niet zo lukken |(

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:18

LoveLita schreef:
Ik ga naar geen van die wedstrijden :') Allemaal beetje flink uit de richting. Wil wel even kijken wat hier in de buurt te doen is aan haflingerwedstrijden enzo.. En even uitzoeken voor heel het bestgaand gedoetje :)) wil dat toch wel eens proberen voor 't echie!

Ja gaaf man!
Ik heb nooit haf concoursen in de buurt :n Ermelo is niet in de buurt maar moet je gewoon een keer gedaan hebben.
En Ruurlo neem ik vaak mee, maar is ook niet in de buurt , toch al gauw 3 kwartier/uur rijden..

Ja ik doe denk volgend jaar ook weer BG :j

Grappig he die foto _O-

S_uus

Re: Haflinger weekend 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:19

Jessie, er is toch aardig wat te koop of valt het tegen?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:20

Ik heb genoeg wedstrijden in de buurt en daar heb ik echt geluk mee. Ik kan bijna elke week op wedstrijd in het zomerseizoen en steeds maar een half uur rijden of minder. Een enkele keer 3 kwartier/een uurtje. Ermelo was voor ons anderhalf uur maar het zeker waard :D ! Als ik de kans heb ga ik zeker vaker!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:21

S_uus schreef:
Jessie, er is toch aardig wat te koop of valt het tegen?

ja nou dat dacht ik ook ? :) Ik zag gisteren toevallig net een hele gave haf op MP, het is dat ik geen 1500 euro bij de hand heb anders stond ze al op stal :))

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:27

Mijn planning is ook zeker volgend jaar weer Ermelo en niet laten verzieken door een zeikende vriend die mn energie enorm opvreet.

Mja tegen die tijd hoop ik L2 te zijn eigenlijk.
Asra was echt heel moe na zaterdag avond, had traanoogjes en had het koud.
Kim zei ook al zo'n lange reis issie ook niet echt gewend, en hij pikt al zoveel indrukken op das vermoeiend.
Daarom ben ik ook wel blij dat we waarschijnlijk dankzij kim ook in Beilen mee kunnen doen, dan moet ie weer wat langer op de trailer, zo kan ie daar ook aan wennen.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:29

suus :(:)

Bails was indd ook erg moe. Ze was al helemaal kapot na de heenreis en van alle indrukken, ik denk dat ze daarom ook zo loom was met dressuur. Na het springen was ze echt weer 'bailey', toen had ze haar draai een beetje gevonden.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:30

Marko was niet moe, hij ging serieus rondjes in de wei rennen toen we thuiskwamen haha! :')

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:32

haha dat is wel grappig :')

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:35

@Lianne; appel pasteitje? Die snap ik even niet :+

S_uus schreef:
Duuuus in Ermelo, wou ie niet, ik eraf, hij er eindelijk overheen, ik zo braaaaaaf goed zo :D , loop ik zelf tegen de hekjes aan die om het vaardigheid parcours stonden -_-'
*heeft beeld* _O-
Maar fijn dat hij er uiteindelijk wel overheen ging!

Hier waren eerst wel Haflingerwedstrijden in Someren, dat is redelijk in de buurt, maar nog niet op loopafstand, maar daar worden ze ook niet meer gegeven. Eerst maar eens een jaar naar Oostenrijk en dan zien we nog wel of we in 2013 misschien een startkaart aan gaan vragen. Sinds vorig jaar worden er hier op de manege KNHS-wedstrijden georganiseerd, en dat is te paard wel te doen; 15/20 minuutjes lopen.

Wencke heeft het allemaal wel relaxed opgevangen, geloof ik. Maar ben er wel blij mee dat ze kon overnachten op hetzelfde logeeradres. Dat is denk ik toch fijner voor haar geweest; zaterdagochtend naar Ermelo gegaan en 's middags na de hoogtesprong weer terug naar het opvangadres, en daar kon ze gewoon lekker op de wei/in de paddock, met een inloopstal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:36

LoveLita schreef:
Ik ga naar geen van die wedstrijden :') Allemaal beetje flink uit de richting. Wil wel even kijken wat hier in de buurt te doen is aan haflingerwedstrijden enzo.. En even uitzoeken voor heel het bestgaand gedoetje :)) wil dat toch wel eens proberen voor 't echie!

Moet je naar de CK Brabant gaan in juli 2012 :j kan je dan selecties rijden voor de nationalen. Moet je wel lid voor zijn van Kvth.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:37

S_uus schreef:
Yvank_ schreef:
Ja is maar half uurtje rijden :) als ik ze klaar heb wil ik beide paarden dan mee :j

Ja voor ons wel wat langer, Drenthe toch?
Kim zegt net :"dan rij ik gewoon op en neer joh".
Ik zo :"Zo'n eind? :oo ".
Kim : "Ja joh leuk toch!! Waarom niet :D ".

Dus :D

Ja drenthe :D

Als ik beide mee neem start ik B en M1 met startkaart :j

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:38

Bailey_4ever schreef:
Ik heb genoeg wedstrijden in de buurt en daar heb ik echt geluk mee. Ik kan bijna elke week op wedstrijd in het zomerseizoen en steeds maar een half uur rijden of minder. Een enkele keer 3 kwartier/een uurtje. Ermelo was voor ons anderhalf uur maar het zeker waard :D ! Als ik de kans heb ga ik zeker vaker!

Gewone KNHS wedstrijden zijn hier ook meer dan genoeg :)) kan ieder weekend 2x weg als ik wil.. Maar Haflingerconcoursen zijn hier minder. Die HTC-wedstrijden zijn ook niet allemaal om de hoek..

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:39

MoonWencke schreef:

Ze zeggen altijd appeltje eitje toch, in de zin van 'makkie'. Omdat ze zo met haar ogen dicht sprong :))

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:42

Heb een mini stukje van de bestgaand voorselectie op film.. Mijn zusje is een l*l met filmen, dus is echt heel kort! Ik meen dat er nog een filmpje op stond, maar die heeft de benen genomen :=

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:43

Bailey_4ever schreef:
suus :(:)

Bails was indd ook erg moe. Ze was al helemaal kapot na de heenreis en van alle indrukken, ik denk dat ze daarom ook zo loom was met dressuur. Na het springen was ze echt weer 'bailey', toen had ze haar draai een beetje gevonden.

Thnx , da's lief :)

Ja weet je Asra was vergeleken met een paar jaar terug echt wel rustig, is niet 1x geschrokken van iets.
Dat is een beetje sinds we verhuist zijn van stal.
Maar hij neemt zoveel op zich, eerst kon ik niet eens normaal 2 proeven rijden ik moest het vooral van proef 1 hebben, daar was ie dan wel druk maar zo druk dat ie proef 2 ingekakt was.
Nu gaat hem het beter af :j

Asra knalde weer van de energie met bestgaand geloof ik, Mandy zei aan de kant : Zet um op he! ik antwoorde : Nou denk dat ie bek af is.
De Jury zei Aandraven alstublieft.
BAM weg Asra _O- haha.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:45

Candace schreef:
Marko was niet moe, hij ging serieus rondjes in de wei rennen toen we thuiskwamen haha! :')

Haha _O- Woeiiiiiiiiiiii ik ben weer thuis :):)
Asra is gewoon lekker op stal gegaan met een warme regendeken, met wat hooi en Fibra hij vind Fibra echt lekker en het proefzakje was mooi meegenomen haha.

Hij miste alleen Anton naast zich, die bleef slapen in Ermelo.

Was ook grappig, ik ging Anton opzoeken, kom ik bij zijn stal in Ermelo zaterdag, ik zo heeeeeeeeeuj Anton! Hij keek echt zo van :oo JIJ hier :):) mooie grapjas hahah,.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:46

Ik geloof niet dat ik ook een bestgaand normaal heb kunnen rijden :') meestal was ze ontzettend druk wat wel goede resultaten tot gevolg had _O- , ik moet alleen als ik voor drenthe rijd elke keer (en nationale vorige jaar finale ook) tegen Tirana :=

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:47

MoonWencke schreef:

S_uus schreef:
Duuuus in Ermelo, wou ie niet, ik eraf, hij er eindelijk overheen, ik zo braaaaaaf goed zo :D , loop ik zelf tegen de hekjes aan die om het vaardigheid parcours stonden -_-'
*heeft beeld* _O-
Maar fijn dat hij er uiteindelijk wel overheen ging!

Hier waren eerst wel Haflingerwedstrijden in Someren, dat is redelijk in de buurt, maar nog niet op loopafstand, maar daar worden ze ook niet meer gegeven. Eerst maar eens een jaar naar Oostenrijk en dan zien we nog wel of we in 2013 misschien een startkaart aan gaan vragen. Sinds vorig jaar worden er hier op de manege KNHS-wedstrijden georganiseerd, en dat is te paard wel te doen; 15/20 minuutjes lopen.

Wencke heeft het allemaal wel relaxed opgevangen, geloof ik. Maar ben er wel blij mee dat ze kon overnachten op hetzelfde logeeradres. Dat is denk ik toch fijner voor haar geweest; zaterdagochtend naar Ermelo gegaan en 's middags na de hoogtesprong weer terug naar het opvangadres, en daar kon ze gewoon lekker op de wei/in de paddock, met een inloopstal.

Hahah was echt stom !

Heerlijk voor haar, en ze gaat mee naar Oostenrijk he :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:49

Haflingerwedstrijden zijn hier best wel veel :j

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:50

Ik kwam met Liet recht uit mijn proef en moest direct door naar bestgaand :(:) Ik was nog compleet buiten adem omdat ik zo hard aan Liet moest werken, en Lita zelf was ook kapot dus had helemaal niks van bestgaand verwacht. Hup, naar achter gestapt, hesje om, ring in en stappen maar. Zweepje er toch even bij gepakt en Lita deed de rest van het werk :+: ze had ineens weer energie voor 10, liep echt te knallen!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:52

Yvank_ schreef:
Ik geloof niet dat ik ook een bestgaand normaal heb kunnen rijden :') meestal was ze ontzettend druk wat wel goede resultaten tot gevolg had _O- , ik moet alleen als ik voor drenthe rijd elke keer (en nationale vorige jaar finale ook) tegen Tirana :=

Nou succes _O- Maar goed Asra zijn stap ging niet echt lekker met Bestgaand zei Kim, dus weet ik dat ook weer dat ik hem van voor wat losser moet laten next time.
Was ook onze eerste keer trouwens.

Hij zoefde echt weg joh! Zo van Bye Bye :evaw:

Maareh als jij in Beilen B doet dan ga ik snel de B uit _O-
Lianne, hier ook weinig haf concoursjes , wel veel paard :j ik start ook bijna alleen paard.
Wat is HTC? := voel me heel dom nu .

De reden dat wij in Lonneker een wedstrijd organiseren is ook omdat hier zowat niks is .
Jammer van het filmpje Li!!

Kvth moet ik ook nog ff lid van worden, gewoon via de site gaat daT?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:53

Lijkt mij echt gaaf als je paard ineens weer barst van de energie en gewoon alles laat zien wat hij in huis heeft :D

Bailey ontplofte een beetje met de ereronde, op de lange zijde langs de tribune begon ze ineens als een malloot te strekken en ik zat daar maar te stuiteren met 1 hand en een vlag in de ander :') haha busted, dat kan ze dus ook.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:54

LoveLita schreef:
Ik kwam met Liet recht uit mijn proef en moest direct door naar bestgaand :(:) Ik was nog compleet buiten adem omdat ik zo hard aan Liet moest werken, en Lita zelf was ook kapot dus had helemaal niks van bestgaand verwacht. Hup, naar achter gestapt, hesje om, ring in en stappen maar. Zweepje er toch even bij gepakt en Lita deed de rest van het werk :+: ze had ineens weer energie voor 10, liep echt te knallen!

Lita is echt een haf die ik nooit meer vergeten ben vanaf 2009 Ermelo !

Wij moesten ook door, van dressuurproeven naar vaardigheid was de planning en dan bestgaand maar toch bestgaand en vaardigheid gedaan.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:55

Bailey_4ever schreef:
Lijkt mij echt gaaf als je paard ineens weer barst van de energie en gewoon alles laat zien wat hij in huis heeft :D

Ik zat eerst even zo: :?. Waarom kon dat in de proeven niet?! Maar daarna was ik rete blij met d'r. Ze doet ook echt altijd d'r stinkende best voor me <3