[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:50

Ik doe een poging tot dressuur :D

Leuke foto's van Pebbells.

We hebben stroomstoring hier...

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:55

haha

ik had ook gekkigheid met bianca weer eindelijk gereden

vet te bokken en zo vet grappig

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:06

Lieve Meiden,
Vanmiddag met me meisjes verhuisd, Donna aan de hand en wij hebben het tijdens de wandeling droog gehouden. Daarna terug gelopen naar de oude stal, ook met droog weer, met trailer aankopelen begon het te regenen.
Ukkie hebben we met de trailer verhuisd, ze vond het eerst wel een beetje eng, maar al gauw kwam er een voetje op de klep gevolgt door het andere voetje en eer ze er erg in had stond ze er op, gelijk beloont uiteraard. Aan 3 touwen vast gezet, zodat ze niet voor of achteruit of omhoog kon komen.
Daar aangekomen keek ze heel vreemd, zo van waar kom jij nu weer vandaan, hahaha

Donna staat nu tijdelijk ( 2 mnd ) naast een friese merrie, maar ze vinden elkaar niet zo aardig, Wahida heeft geitjes als buren.
Wahida heeft het wel naar dr zin, net terug geweest om Donna in de bandage te zetten, en heel zielig maar ze heeft als ze ging trappen een tik met de zweep door de tralies gekregen van me. Op het momentent dat we naar huis gingen was het weer rustig, kan dr ook geen ongelijk geven, ze heeft bijna 3 jaar in een afgesloten box gestaan, alleen aan de voorkant open en geen contact met de buurtjes, heeft eventjes tijd nodig.
En die fries mag ook niet naar buiten, dus ze kunnen elkaar gezelschap houden.

Ik moet nog wel bijlezen, maar jullie gaan zo hard, hhahaha

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:14

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:22

Bob liep vanmiddag zó lekker :D Kon alles gelijk met 'm doen, ondanks hij (en mn merrie ook) zo'n 1½ week hebben stil moeten staan i.v.m. het weer!! Van de week gaan we dus weer lekker veel rijden en oefenen :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:25

ja ik ben ook weer blij dat ik weer normaal kan stappen met donna over het erf.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:46

Dieuwke1315 schreef:
Clubbak kan ik ook rijden ;) . Ben ik lid & zomers les := .
Ja die hengstehouder bedoel je . Die dochter van hun is mn ' vriendin ' dus daar rijd ik ook wel eens samen met haar . Maar ik ga er zo niet een want het is vet duur ! :oo

Maar ik heb wel een binnenbak waar ik rijd ;) . En anders mocht ik ook nog naar de manege daar in de manege rijden :D .

-- Was nieuwsgierig waar jij rijd .

Wat versta jij onder vet duur? Je moest eens weten wat ik betaal als ik een keertje binnen wil rijden :D

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:50

Roziee schreef:
Haha ja ik ging er echt op met zo'n gevoel van Nooo! waarom doe ik dit :P En op het begin was hij met rijden ook nog wel vervelend, alleen maar willen rennen.. Maar daarna :)
Rijden jullie eigenlijk dressuur met jullie hafjes??

Ja, althans, pogingen tot :+
Neehoor valt best mee, langzamerhand begint Mel dingen echt onder de knie te krijgen...
Ze is niet zo'n snelle jelle qua leren, totáál niet zelfs :o :D

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:53

Stravero schreef:
Bob liep vanmiddag zó lekker :D Kon alles gelijk met 'm doen, ondanks hij (en mn merrie ook) zo'n 1½ week hebben stil moeten staan i.v.m. het weer!! Van de week gaan we dus weer lekker veel rijden en oefenen :D

Dat is fijn! :)
Ik ga het deze week ook weer goed oppakken :j
Onze bak is nog niet goed, dat zal nog wel even duren, maar de veldjes in het bos zijn nu super,
hopen dat de sneeuw weg blijft anders kan ik weer niets...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:03

Dieuwke1315 schreef:
Dieuwke1315 schreef:
Wil je nog een paard Michelle ? Leuke spullen ! :D :D
Leuke foto 's van Bo :)) .
Ik heb lekker gereden ! Eerst even in de bak maar die was toch wel erg nat dus toen op buitenrit geweest. We hebben weer een uur in totaal gereden :+: . Mandy was lekker vrolijk en we waren allebeide blij dacht ik dat we weer konden rijden ! :j Nu kunnen we de training weer lekker oppakken ! :~

Zie hinke ! :D

Huh?
Laatst bijgewerkt door Hinke op 27-12-09 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:03

Morgen eens even aan paps vragen of ik de 17e mee mag doen in Leusden
Hoop t hoop t hoop t,
Dan kan ik de wedstrijden eindelijk weer oppakken!!!! :D :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:07

melody93 schreef:
Dieuwke1315 schreef:
Clubbak kan ik ook rijden ;) . Ben ik lid & zomers les := .
Ja die hengstehouder bedoel je . Die dochter van hun is mn ' vriendin ' dus daar rijd ik ook wel eens samen met haar . Maar ik ga er zo niet een want het is vet duur ! :oo

Maar ik heb wel een binnenbak waar ik rijd ;) . En anders mocht ik ook nog naar de manege daar in de manege rijden :D .

-- Was nieuwsgierig waar jij rijd .

Wat versta jij onder vet duur? Je moest eens weten wat ik betaal als ik een keertje binnen wil rijden :D

Ik weet niet wat een standaard prijs is eigenlijk. Maar kan me voorstellen dat als je er elke dag wil gaan rijden het al snel te duur is. Maar gelukkig is het niet vaak zulk weer dat het echt niet te doen is in de buitenbak. Eigenlijk alleen als het echt gevroren heeft of er een dikke laag sneeuw ligt.

@freya: fijn dat het goed gegaan is!Jammer dat ze die fries niet zo leuk vind. Hopelijk schopt ze niet te veel tegen de stal, dat zal mss niet goed zijn voor haar been.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:14

@dieuwke: fijn dat het rijden goed ging. Ankie kan soms een beetje lopen te tutten als ik een tijd niet gereden heb, maar het scheelt dat ze overdag de hele dag buiten staat, dan kan ze iig haar energie kwijt. Wist trouwens niet dat je bij die hengstenhouder veel moest betalen om er te kunnen rijden ;) Dat is wel minder.
En we moeten ons buitenritje nog maar ff uitstellen. Ik ga nl dinsdag alweer terug. Maar kom in het weekend regelmatig nog thuis dus het kan altijd nog ;)

Vanavond op mijn dikke luie pony gereden ;) . Ze was braaf maar ze heeft echt zo'n slechte conditie :o Morge maar ff een buitenritje maken, mss is ze dan wat vlugger.
Laatst bijgewerkt door Hinke op 27-12-09 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:15

Wat ik zo hoor is de ''normale prijs'' ongeveer 5 euro, ik ken zo al 2 plekken waar ik voor 5 euro per keer zou kunnen rijden maar dan moet ik op stap met de trailer en dat is nog een veel duurder grapje aangezien wij er zelf geen hebben :D
De manege op loopafstand staat nu op 9 euro per keer en op 68,50 per maand
Een jaarkaart kost geloof ik de helft van ons stalgeld :D
Vandaar dat ik dit jaar ook geen maandkaart heb in de slechtere maanden, voorheen had ik dat wel...
Afgelopen maand(en) heb ik er dus ook maar 1 keertje gereden, toen het echt even niet anders kon
En de geruchten gaan dat het per 1 januari nog véél duurder wordt, dus dan houd het helemaal op voor mij in de slechte periodes :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:17

Jemig melody, dat vind ik echt idioot veel geld. Kan me voorstellen dat je dat niet doet. Ik zou dat denk ik alleen doen als je zelf ook geen buitenbak hebt en er geen andere bak in de buurt is.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:19

Roziee schreef:
Haha ja ik ging er echt op met zo'n gevoel van Nooo! waarom doe ik dit :P En op het begin was hij met rijden ook nog wel vervelend, alleen maar willen rennen.. Maar daarna :)
Rijden jullie eigenlijk dressuur met jullie hafjes??

Nee ik niet ;) Zeker niet nu ik haar vanaf deze week alleen maar in het weekend kan rijden. Maar er zijn hier veel mensen die dressuur rijden met hun haf. Peelie, stravero, melody en vast nog veel meer ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:20

ja daarom heb ik dr ook direct een flinke lel gegeven met de zweep op dr kont. en toen stond ze wel gelijk bij de tralies bij de fries de must.
Donna had dr zelf al aangetikt en ze had een schaafwondje op haar linkerachterbeen, schrok me rot dacht dat die wond open was gegaan, maar gelukkig was dat niet het geval.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:23

Bah hopen dat het goed gaat freya.. Misschien kun je haar wat hooi in de andere hoek van de stal geven, zodat ze wat afgeleid is?

Ik ga ff tv kijken :wave:

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:26

Hinke schreef:
Jemig melody, dat vind ik echt idioot veel geld. Kan me voorstellen dat je dat niet doet. Ik zou dat denk ik alleen doen als je zelf ook geen buitenbak hebt en er geen andere bak in de buurt is.

Inderdaad dat vind ik ook :D
Maar tot nu toe red ik me wel goed buiten, voornamelijk in het bos :j
Als de bak ontdooit kunnen we daar ook weer in rijden, maar die is momenteel erg hobbelig...
En dressuuren op veldjes in het bos is ook wel even goed voor mel, als ze mensen tegen komt of iets hoort / andere paarden ziet is ze altijd erg afgeleid, wat op wedstrijd vaak ook zo is
Kunnen we dus aan gaan werken zo :D

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:27

Tv kijkse!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:00

Hallotjes :D

Heb niet bijgelezen.. sorry..
Vriend van me is stuk van de middag en heel de avond bezig geweest met me laptop.. ding was echt zwaar dichtgeslipt..
nu weer heerlijk snel :) fijn zulke vrienden :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:03

dat is handig nathalie ik zoek ook nog iemand om onze oude laptop te fikse ...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:05

heerlijk he die laptopjes die dichtslippen. Daar heeft de mijne ook last van gelukkig hebben we 3 toppies in huis.
En gebruik ik de mijne alleen nog maar om foto's op een stikkie te zetten

Freya, loopt alles eigenlijk lekker voort met donna haar beentje ?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:14

staat hij is helemaal opnieuw geinstalleerd.. en wat nieuwe divers.. ik kon niet eens mee zonder stotteren flimpje kijken op youtube. nu gaat allees weer lekker soepel :) ik is echt super blij :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:16

ja tot nu toe nog wel, hoop alleen niet dat ze te erg gaat timmeren.
Ze staat nu sinds afgelopen maandag overdag zonder bandage en ik mag al 2 weken op terapeutische basis stappen, maar dat kan nu pas, ivm het weer. Ze stapt mooi over, wat ze nooit deed. Deze week - komende week, tot aan dinsdag, mits ze zich gedraagt gaat de stalbandage er ook snachts af en dan moet ze overdag nog binnen blijven een maand, mag ze wel in de avond alleen in het kampje staan en dan in feb. in de kudde. durf het nog niet aan om dr nu gelijk erbij te zetten.