Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:03

Gefeliciteerd met je winstpunt smartie!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:55

Mooi debuut smartie, gefeliciteerd!
Kon je je zenuwen een beetje onder controle houden?

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:51

Dankjewel!

Ja ik kon ze beter onder controle houden dan ik had verwacht! Ik was dus eigenlijk best blij dat onze 1ste wedstrijd redelijk relaxed is verlopen.

Wat wel erg jammer is dat ze de trailer gewoon niét meer op wou.. de vorige keer met trailer deed ze wel iets moeilijk, maar daarvoor nooit problemen gehad! Terwijl ze toch echt meerdere malen met de trailer al is weg geweest zonder gedoe. Geen idee hoe dit ineens kan, baal er ook ontzettend van. Eerst maar thuis dan lekker oefenen en rustig aan doen.. Ik heb het idee dat ze de klep eng vindt of iets dergelijks.. We hadden de trailer tegen een muur gezet, want ze sprong steeds naar links..En de trailer in ging met een sprong van een meter hoog zowat.. Ik denk dat ze ergens van geschrokken is of bang voor de trailer.. Ik weet het gewoon niet. Ze is ook niet onopgevoed ofzo dat het dominantie of eigenwijzigheid is..

Iemand ervaring met laad problemen? :(

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:02

Misschien werkt het met een longeerlijn erachter?

Wij gaan weer naar de instructieweek bij de KNHS.. Is alleen wel gelijk na de nationale dus zal wel lekker brak zijn de eerste paar dagen :') :Z

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:13

xLeoniee schreef:

Wij gaan weer naar de instructieweek bij de KNHS.. Is alleen wel gelijk na de nationale dus zal wel lekker brak zijn de eerste paar dagen :') :Z

Ik wil ook heel graag.. Even vriendlief aankijken en eigenlijk weet ik ook niet of me contract wordt verlengd of niet.. Maar dat weet ik pas mei/juni..

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:16

Leoniee; longeeelijn, dubbele longeerlijn, zweep, stap voor stap, gefluisterd in d'r oor.. Niks hielp.. :(

Super gaaf dat je naar KNHS instructieweek gaat! Welke dagen zijn dat? Zondag tot zaterdag ofzo? Lijkt mij eigenlijk ook wel super leuk en leerzaam om mee te doen. :)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:19

Ga dit keer van 21-8 t/m 24-8. 4 dagen dus :j

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 00:22

Ik zat net te kijken op knhs site, en zag je er tussen staan! Leuk hoor :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:20

Smartie: super debuut zeg! Wel balen van het trailergedoe. Mijn ruin had dit in het begin ook altijd, zo frustrerend! Hij sprong er alleen niet op, misschien dat ze onderweg een glibber gemaakt heeft oid?

@Rianne en Miess: ook alweer top! :j

@Leonie: gaaf om naar de instructieweken zeg! Hier uit de buurt ook altijd veel mensen die er graag heen gaan. Gaan jullie ook naar het event dan? Zijn inmiddels zoveel haflingerdingen :+ Ik zit nog te twijfelen, het is nu al 3 dagen, en afgelopen keer kwam Velina er niet zo goed weg.

@kiddokids: alweer wat opgeknapt inmiddels?

Wij hebben gister een ritje Limburg gedaan, oa knappe hengsten bekeken bij Hans. Hij had een heule knappe <3 3-jarige Monsoon op stal staan die over 3 weken voor de keuring komt. Ik ga echt balen mocht die niet door de keuring komen, want wil mijn 3jarige daar heel graag door laten dekken! (Moet wel gek gaan als die niet door gaat :Y) ) Verder had hij ook weer errug leuke merries enzo staan, word daar altijd zo hebberig.. :+ nouja, voor nu even genoeg stallen vol, of ik moet een echt goed plekje voor Maes nog tegenkomen.. Straks eerst de 2 3-jarigen maar eens onder het zadel zodra het beter weer word!

Nog meer mensen met dekplannen? Zoja, al een hengst op het oog?

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:43

92Smartie92: Wel mooi een winstpunt te pakken! Jammer zeg, dat trailerprobleem. Die van ons wil wel eens klieren, maar zodra je tegen haar kont aandruk loopt ze naar binnen.

xleoniee: Leuk hoor om mee te doen met de instructieweek.

Maessie: Leuk! Ik zit zelf niet zo in de fokkerij, maar lijkt mij leuk om ooit eens een veulentje te hebben.

Maandag verenigingsles gehad van een andere instructrice, was erg leuk en ook leerzaam. Pony begon echt fantastisch te lopen.

Vorige week een concoursje meegepakt en 191 punten behaald tussen de KWPN'ers en een 3e plaats.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:15

Even een vraagje snel tussendoor; wat is een schappelijke prijs voor een haflinger. Nu weet ik dat dit kan verschillen ivm leeftijd en niveau maar tussen welke twee getallen moet ik denken?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:19

xLeoniee schreef:

De week KNHS instructie is inspannend en intensief voor je paard. Denk je niet dat het te zwaar is meteen na eenoptreden op de Nationale?
Zelf zou ik dat te zwaar vinden voor mijn paard. Hoe kijk jij daar naar?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:39

Ik neem Mareja bewust niet mee naar de nationale.. bedoelde meer dat t zwaar voor mij word na een weekendje weinig slaap..

Haflingerevent gaan we wss niet heen omdat er dan merries op knappen staan op stal of de veulens zijn er dan net.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:45

Aha ik dacht al, want dat zou voor Mareja wel super zwaar zijn twee van die evenementen in 1 week.
Haha en voor jou dus ook. Wat zul jij lekker slapen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 06:25

Vanmiddag ga ik weer uitgebreid op iedereen reageren. Maar ik wou even melden dat Stanley per maart gaat verhuizen.

Deze stal is 15 min rijden, goede buitenbak van 20x60. Goede longeerbak. Goede buitenrit mogelijkheden. Stuk goedkoper ( hij komt misschien in de stal te staan van 170 euro, maar dat is nog even de vraag anders komt hij tot even in een andere stal te staan die 220 euro kost). Hij komt in de winter 6 uur buiten. En zomers hele dag of 24/7.

Kortom enige wat ik zal missen is mijn binnenbak. Ik betaal nu 300 all in. En daar 170 of 220 en dan hoef ik alleen te mesten.

Per maart verhuis ik dan.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:09

ooo moet ff terug lezen

maar hier nog kluts met peren
kan zelf niet uitmesten en mijn lieve vriendin dit moet doen
me arm heeft een flinke klapper gemaakt van de gordel
ik kom vanavond

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:11

Zoals beloofd mijn bijleespost vanaf pagina 128

Algemeen: er was inderdaard erg veel winter.. en erg jammer dat er geen jonge hengsten zijn goedgekeurd.

kiddokids: bah zo ongeluk is nooit leuk nee. gelukkig heb jij niet te veel schade opgelopen.en gaat het al beter
miisss18: gefeliciteerd met je winstpunten meid. wel strenge jury
92smartie92:"jij ook gefeliciteerd met je wintspunt

pagina 129
92smartie92: ik heb ook een haf wat niet makkelijk laad, enige wat bij meneer werkt is longeerlijn aan halster vast (niet op de klip maar knoop) dan ikzelf de trailer in, de longeerlijn om de voorste balk heen, ik stap eruit en trek hem weliswaar erin.Mocht hij in zijn achteruitgaan ben je een stuk sterker door die voorste stang. Waardoor stanley alleen maar naar voren kan.

algemeen: ik wil ook graag naar de instrucice weken maar denk dat het volgend jaar pas wordt..

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:12

Hoe gaat het nu met hoesten Eline?

:oo wat een schrik kiddokids! wat een oellewapper!
Neem aan dat de politie jou in het gelijk stelde?
Hoe gaat het nu met je schouder en knie?
Gefeliciteerd met de behaalde punten op de haflingerdag!

Gefeliciteerd met je puntjes Miiess18! Op naar het Z dus +:)+

Jij ook gefeliciteerd Rianne! je gaat ook lekker he :D

Mooie prestatie voor je eerste wedstrijd 92smartie92! Top!

Hier geen dek plannen Afke....
Heb wel een merrie maar zij heeft nog nooit een veulen gehad dus lijkt mij nu geen goed plan meer :=

Drukke dagen worden dat Leonie :))

Toch verhuizen dus Willeke...hopelijk krijg je het daar naar je zin!

Zo ik ben weer bij :P
Wij doen het ff rustig aan, hebben over 3 weken pas weer een wedstrijd staan.
Soms is zo'n pauze ook wel lekker voor paard en amazone :D

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:14

Ik kwam laatst een meisje tegen die had echt een super handige trailerlaadhulptouwding...
Zal ff kijken of ik die zo snel kan vinden!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:15

Deze was dat!
Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:19

silby schreef:
Deze was dat!
[ Afbeelding ]

ziet er inderdaad idieaal uit. Maar mijn haf gaat hij erin hangen.MAar voor paarden die het wel acepteren zou het super kunnen helpen

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:58

@plutolover, leuk dat jullie gaan verhuizen! Hoop dat het een goede keuze blijkt te zijn.
@kiddokids, bah. Wat vervelend. Nogmaals sterkte!
@Silby, medicatie is nu over, maar volgens mijn vriend hoest ze nog.. Ik ben sinds maandag al thuis met flinke koorts, en verwacht er zondag weer heen te kunnen. In de tussentijd zorgt mijn vriend voor haar gelukkig.

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:39

silby schreef:
Deze was dat!
[ Afbeelding ]

Ziet er wel goed uit! Alleen denk dat mijn haf er ook gaat inhangen.

Morgen komt mijn instructrice me helpen. Ik helemaal blij, heb helemaal geen zin zelf aan te prutsen :D

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:06

Hmm oke... Zo had ik er nog niet
naar gekeken,ik dacht is hetzelfde effect als een longeerlijn er achter.
Maar heb er weinig verstand van hoor :') mijn paarden lopen zo de trailer op....

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 15:21

De druk van deze hulp word wel meer verdeeld dan bij alleen een longeer lijn.
Wel is het vaak zo dat als ze in een longeer lijn gaan hangen ze het in deze ook wel doen, maar je wel meer te vertellen hebt!

Zelf ook niet nodig.. meneer draaft bijna de trailer op, alhoewel....
Hij werd altijd met de grote trailer naar het land toe gebracht, en heeft nu in de gate dat als de kleine trailer komt hij op wedstrijd moet.
Maar blijft als hij wat minder zin heeft even voor de trailerplank hangen, en sjokt er vervolgens braaf in!

Ik heb mij gisteravond toch nog ingeschreven na onze fijne les gister besloten om maar gewoon volgende week zaterdag gelijk de knoop door te hakken en te gaan starten in het Z1! De oefeningem zijn bevestigd dus het zou moeten kunne.
Voor onszelf zien we het als oefenrondje alleen toch officieel