Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:09

@kiddokids, Ze heeft nu een beste luchtweginfectie, waarbij haar vertakte luchtwegen verdikt zijn en er een soort vochtophoping achter in de longen zit. Als deze kuur niet aan slaat betekent dat het chronisch is geworden. Dan blijven de luchtwegen verdikt, dus als ze zich gaat inspannen (sneller ademen ed dus) gaat ze hoesten, en bij elke hoest komt er meer vocht.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:26

Die van mij heeft ook een aantal weken gehoest, toe heeft ze een spuit gehad van de veearts om ervoor te zorgen dat de slijmvliezen allemaal weer wat rustiger werden. Ook kregen wij als tip om het hooi nat te maken voordat je het voert, en niet de stal opstrooien als het paard erin staat. Flicka is nu weer helemaal fit en hoest niet meer! Wel krijgt ze nog steeds nat hooi gevoerd.

Beterschap voor alle zieke paardjes! :(:)

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:10

Pff.. vanavond door weer en wind (letterlijk) gereden...

Wat een wind zeg!
Even lekker losgemaakt! Morgen even laten rennen in de bak en dan wassen!

Zo'n zin in zondag! Ben echt benieuwd naar het sfeertje waar iedereen het altijd over heeft! xD
Word onze allereerste haflingerwedstrijd xD!

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:27

Miiess18 schreef:
Pff.. vanavond door weer en wind (letterlijk) gereden...

Wat een wind zeg!
Even lekker losgemaakt! Morgen even laten rennen in de bak en dan wassen!

Zo'n zin in zondag! Ben echt benieuwd naar het sfeertje waar iedereen het altijd over heeft! xD
Word onze allereerste haflingerwedstrijd xD!

Leuk zeg!! Succes! Ik heb morgen ook mijn allereerste wedstrijd. Wel tussen de paarden dan. Heb d'r vandaag maar lekker met rust gelaten, gisteren les gehad, en ging zo lekker ontspannen. Morgenochtend even wassen en dan smiddags op naar de wedstrijd. :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 08:26

Waai niet van de weg af vandaag
Wat een klote weer

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:47

Inderdaad wat een wind gister!! Ik ben sochtends nog wel even wezen rijden, Vlien word altijd zo lekker fanatiek van dit weer :D Ben wel blij dat ik niet met trailer naar de binnenbak ben gegaan, kwam op weg terug naar huis een omgewaaide aanhangwagen (met zon huif erop) tegen. Die kon in een bocht een windvlaag niet ontkomen.. moet er niet aan denken dat zoiets met paard en al gebeurd!
Hier nog mensen die vandaag naar Lunteren zijn? Ik niet, heb vanavond nog een verlaat verjaardagsfeest, en mezelf kennende zijn we anders nooit op tijd thuis :+ Ben wel benieuwd wat er allemaal voor en door komt!

Mies en Smartie alvast veel succes vandaag en morgen!

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:54

Dankjewel maessie! Gewoon knallen en lekker rijden!
Genieten is het belangrijkste!

Jaa! Ik moet langs de weg om überhaupt een bak te bereiken

Ponylief is geschoren en als dan de uitrijdeken even wappert is dat zo verschrikkelijk eng!

De andere natuurlijk ook heel erg veel succes dit weekend!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:43

Ik begreep dat er in Lunteren geen enkele jonge hengst is goedgekeurd := . Niet best. Maar ik heb mijn verhaal uit de derde hand, dus ik weet niet of het helemaal klopt.

Wij hoefden maar een kilometer of 4 te rijden van stal naar wedstrijd vandaag. Dat durfden we wel aan. Moet zeggen dat het hier met de wind ook nog wel meevalt. En we hadden met op/afzadelen mazzel dat we precies tussen de buien door konden +:)+
Aafje begon wat loperig, maar Penny reed het er keurig uit. Proefje was best netjes al was de galop íets onstuimig. Best tevreden. Penny groette keurig af en zou richting de A stappen. Schudt Aaf zich plots uit waardoor het hele hoofdstel van haar hoofd vloog :oo . Penny is er supersnel afgesprongen en Aaf bleef braaf staan, dus er is verder niets gebeurd. Maar dan sta je ook even raar te kijken zeg :=
Gelukkig dat het na de proef gebeurde en niet ín de proef.
Ze had 176 punten en dat vond ik keurig gejureerd.

Succes verder aan iedereen die dit weekend nog moet starten. Doe allemaal maar voorzichtig met de harde wind.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:00

Hè hallo

Pfff rare dagen gehad was ik herstellend van een griep en de hoefsmid woensdag geweest en king zijn starten waren erg week dus ik op tip van iemand donderdag spul halen bij dierenarts om de hoek
Ik wilde de oprit oprijden half voor gesorteerd en knipperlicht aan tien een of andere Gore grote kwal reed zo in de zijkant van me auto op een niet al te brede weg waar je 50 mag en niet mag inhalen
Auto in de kreukels hij vloog zo door bijna in een sloot maar werd tegen gehouden door een biels hing dus half te bungelen..
Lekkere klap van de gordel gehad me arm en nek zitten vast al bij de ha geweest en een blauwe knie
Lekker dan |(
Geeft hij mij nog de schuld :?
Uit zijn panty dat hij ging getuigen uiteindelijk de politie maar gebeld want meneer was zo onredelijk
Daarna ging hij nig ff tegen de politie tekeer dat hij bijna in de boeien geslagen werd

Lekker allemaal zucht

Morgen starten DAH wie nog meer

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:34

Idd geen nieuwe hengsten in Lunteren opgenomen vandaag :n

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:37

xLeoniee schreef:

Erg jammer.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:48

xLeoniee schreef:

Was het allemaal zo slecht wat er aan hengsten werd aangedragen dan? Of waren het er niet zoveel?
Toch jammer voor het stamboek, nu wordt er vast weer een lading hengsten uit Oostenrijk/Duitsland gehaald?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:12

@kiddokids Gelukkig maar dat jij geen ernstig letsel hebt opgelopen zeg! Wat vervelend.

Ik heb een topicje over starlight gemaakt :j
[JITP] Zieke starlight ITP!

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:09

Eline, leuke foto's! Viel me eigenlijk niet eens op "dat ze vies is".
Hoop dat de medicatie beter aanslaat! Zijn er nog andere opties gegeven door een DA?

Vandaag weer heerlijk gereden in Lisse op de DAH dag! Jury viel me wel een beetje tegen! Met 2x 1e plaats en beide proeven 180 punten ben ik natuurlijk heel erg blij, want dat maakt ons Z startgerechtigd!
Maar mijn 1e proef was zeker beter dan mijn 2e!
Daarnaast vond ik er nog een combinatie van het M1 erg leuk lopen en fijne combi.. maar als enige van de M1/M2 winst gereden geloof ik, voor mijn gevoel niet terecht!

Maar goed! Ik blij! Vrijdag weer les, dit keer in een 20x60 baan.. en als hij het hier ook goed doet onze eerste wedstrijd in het Z inplannen!!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 08:14

Miiess18 schreef:
Eline, leuke foto's! Viel me eigenlijk niet eens op "dat ze vies is".
Hoop dat de medicatie beter aanslaat! Zijn er nog andere opties gegeven door een DA?

Vandaag weer heerlijk gereden in Lisse op de DAH dag! Jury viel me wel een beetje tegen! Met 2x 1e plaats en beide proeven 180 punten ben ik natuurlijk heel erg blij, want dat maakt ons Z startgerechtigd!
Maar mijn 1e proef was zeker beter dan mijn 2e!
Daarnaast vond ik er nog een combinatie van het M1 erg leuk lopen en fijne combi.. maar als enige van de M1/M2 winst gereden geloof ik, voor mijn gevoel niet terecht!

Maar goed! Ik blij! Vrijdag weer les, dit keer in een 20x60 baan.. en als hij het hier ook goed doet onze eerste wedstrijd in het Z inplannen!!

Ik heb he helaas zelf niet zien rijden je was net klaar
Maar van harte met leuk

Tamara de jury viel ook erg tegen ze was de enige met 1 winstpuntje
De tweede proef zelfs 40 pinten verschil met vorige week

En ik echt tussen alle menruiters was ik twee keer eerste en 3 winstpunten
We kunnen naar de klasse L

@eline helaas waarschijnlijk zenuw ergens knel vanwege de klap van de hoger dus me arm werkt niet optimaal

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:41

Tamara had dezelfde jury als mij nog toch?

Heb er meer gehoord over die jury.
Heb het op film staan altijd. Ik zeg niet dat het mijn beste proeven waren maar de 2x 180 punten snap ik niet 1e was zeker beter
Ahg je doet er niks aan!

Vond King wel echt knap hoor zo! Jeetje wat ziet hij er goed uit zeg!!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:54

kiddokids schreef:

Ik zat te schrijven bij het mennen en was helemaal verdiend hoor! Super goed, zag er heel gemakkelijk uit.

Heb een proef (dressuur onder zadel) gezien van een Fries en ik dacht echt die heeft 300 punten en die had ook maar in de 180 (Z).

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:39

astridastrid schreef:
kiddokids schreef:

Ik zat te schrijven bij het mennen en was helemaal verdiend hoor! Super goed, zag er heel gemakkelijk uit.

Heb een proef (dressuur onder zadel) gezien van een Fries en ik dacht echt die heeft 300 punten en die had ook maar in de 180 (Z).

Echt leuk zei clemens nog wat hihi ik heb last van me schouder na dat ongeluk dus dacht we proberen het kon wel afmelden zonde van me geld

Ik ken hem van vroeger heb les gehad voor zijn instructeur bewijs die hij toen ging halen was denk 13 of zo hihi..
Ik zag hem nog ff in de auto en hij zei wanneer mag je L want jullie kunnen veel meer inmiddels.

Die Fries die jij zag heb jij daarvoor king niet zien lopen met stang en trens die liep voor die Fries ( deze heeft vorige week ook gestart bij ons en die had toen minder dan 180 punten)
King zijn tweede proef was 187 en vorige week 225 we snappen er geen moer van..
Ze had nog nooit koudbloeden gejureerd zei ze maar denk dat ze toch echt vergeleek met kwpners hihi
Vorige week echt een jury Die keek naar het paard en combi

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:40

Miiess18 schreef:
Tamara had dezelfde jury als mij nog toch?

Heb er meer gehoord over die jury.
Heb het op film staan altijd. Ik zeg niet dat het mijn beste proeven waren maar de 2x 180 punten snap ik niet 1e was zeker beter
Ahg je doet er niks aan!

Vond King wel echt knap hoor zo! Jeetje wat ziet hij er goed uit zeg!!

Mm geen idee mies wie had jij zal ff vragen

Ja knapperd he met zijn stang en trens en zijn sportvacht dank je wel voor compliment

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:24

Oh haha wij zagen die uitgestrekte galop van die fries en moesten toen echt kwijlen...... Maar had ze maar een 6 voor. ERG zuinig.

Jouw paard was volgens mij wel een beetje moe met mennen tweede proef, eerste proef was hij wat mooier in de aanleuning maar echt knap gereden hoor! Inderdaad, snel naar de L en daarna hoger!

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:03

He
Ja hij was moe maar ja wat wil je met z1 starten ook nog
Heb amper ingereden hij liep al zo fijn
Nou ik pepte hem in ene weer op dat zag clemens ook hihi
Ik maar zeggen nog ff vriendje bijna klaar whaaaa
En toen ging hij weer ff in de up fase..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:24

Wat een gedoe met die verkoudheid Eline, ik zou er echt moedeloos van worden.. -O-

Gefeliciteerd met je behaalde punten kiddokids. Wel vreemd zeg, zo'n groot verschil in punten. Ach ja, 't blijft natuurlijk een jurysport! In ieder geval streng gejureerd als ik het zo lees. Nou ja, op naar de Z dan maar Miiees18! Je punten heb je in ieder geval in the pocket!

Wat jammer dat er geen enkele hengst is goedgekeurd zeg.. Viel de kwaliteit zo tegen?

Haha jemig assie, dan schrik je wel! Hier ook zo'n paard die 't leuk vindt om zich na het rijden even lekker uit te schudden. Gelukkig nog nooit dat soort fratsen gehad!

Ik ben dit weekend ook weer op wedstrijd geweest en we zijn weer 2 extra winstpunten rijker :D Streng gejureerd maar ben toch nog 2x 4e geworden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:01

kiddokids schreef:
Hè hallo

Pfff rare dagen gehad was ik herstellend van een griep en de hoefsmid woensdag geweest en king zijn starten waren erg week dus ik op tip van iemand donderdag spul halen bij dierenarts om de hoek
Ik wilde de oprit oprijden half voor gesorteerd en knipperlicht aan tien een of andere Gore grote kwal reed zo in de zijkant van me auto op een niet al te brede weg waar je 50 mag en niet mag inhalen
Auto in de kreukels hij vloog zo door bijna in een sloot maar werd tegen gehouden door een biels hing dus half te bungelen..
Lekkere klap van de gordel gehad me arm en nek zitten vast al bij de ha geweest en een blauwe knie
Lekker dan |(
Geeft hij mij nog de schuld :?
Uit zijn panty dat hij ging getuigen uiteindelijk de politie maar gebeld want meneer was zo onredelijk
Daarna ging hij nig ff tegen de politie tekeer dat hij bijna in de boeien geslagen werd

Lekker allemaal zucht

Morgen starten DAH wie nog meer

Heel veel beterschap hoop dat het al wat beter gaat??

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:35

Rianne, gefeliciteerd met je 2 winstpunten. Toch keurig bij een strenge jury.

Kiddokids, voel je je al beter?

Miiess18, gefeliciteerd met je eerste plekken.

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:40

Gefeliciteerd jullie allen met de winstpunten! :)

Kiddokids... Bah wat naar zon situatie... Gaat het nu wat beter?

Ik heb Zaterdag mijn allereerste wedstrijd gereden. Ze was zo ontzettend braaf, en ik ben zo ontzettend trots op haar! Ze deed het nog beter dan mij! Haha.

1ste proef ging voor mijn gevoel beter dan de 2de, dit was ook te zien in de punten.

1ste 184 en 2de 178. Ik ben tevreden met 1 winstpunt! :) :) :)