Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:43

Heb je wel gelijk in ja. Wordt voor een jury wel erg lastig beoordelen zo..

Ja precies! :D Nu aan het rondkijken voor een huwelijksreis, kan ik vast aftellen naar het volgende "uitje" :))

JN82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:12

Mams heeft binnenkort jury bijeenkomst over nieuwe proeven. Zal jullie wel even op de hoogte houden.

Leonie, straks met nieuwe proeven kun je zelfs 179,5 punten krijgen :D .

Ze gaan meer richting de FEI proeven. Die zijn bijna de helft korter. Kleine 4 minuten.

JN82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:15

Voor wedstrijdorganisatie gaat het nog meer rompslomp geven. Personen die 1 proef rijden mogen zelf kiezen welke proef ze willen rijden. En al die halve punten gaat lastiger optellen worden...

Maar de vrijwilligers liggen voor het oprapen denkt de KNHS blijkbaar....

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:24

Tja die halve punten,ook zo iets :roll:

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:25

Dat de proeven korter zijn vind ik niet zo erg.

Ik zal morgen even op iedereen reageren.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:28

Iedereen die gestart is en een winstpunt heeft gefeliciteerd!

Voor de mensen die geen winstpunt hebben hoop ik dat ze wel wat aan het commentaar hebben.

Leuk vooruitzicht een huwelijksreis Rianne_

Wij gaan 27 februari naar een bijeenkomst over de nieuwe proeven, hoop dat er meer duidelijkheid over komt.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:14

JN82 schreef:
Voor wedstrijdorganisatie gaat het nog meer rompslomp geven. Personen die 1 proef rijden mogen zelf kiezen welke proef ze willen rijden. En al die halve punten gaat lastiger optellen worden...

Dat eerste is niet waar volgens mij. Het is juist andersom, organisaties zitten niet meer vast aan de verplichte eerste proef en mogen dus zelf weten welke proef ze uitschrijven.
Aan de ruiter/menner dan de keus of ze nog willen starten.

Wedstrijden die 2 proeven uitschrijven zullen wellicht iets moeten puzzelen, maar dat moet nu ook al met alle eisen van mensen die er minimaal 45 minuten of juist maximaal 30 tussen willen :D
Nouja, we gaan het zien

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 08:00

JN82 schreef:

Die halve punten is bij het mennen al langer. Maakt het niet echt lastig hoor, de computer doet alle tellingen :D

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:48

Zo hey, een dag niet gekeken en gelijk 3 paginas verder! :+
Zal een poging doen tot bijlees.. :D

Zag allemaal mooie punten voorbij komen, Marinda nette punten voor de eerste keer L2! En Leonie, balen dan he van zon wedstrijd.. herken het wel, de punten vliegen je om de oren, en dan net bij de laatste wil het ff niet.. Maar die laatste komt ook gauw, je hebt hem goed genoeg voor elkaar! Afgelopen vrijdag hebben we Marena nog even met zn allen bekeken :D (net als de overige paarden op stal) Jou merrie stond wel het meest superstrak er voor! Die word denk ik ook het meest getraind haha :D en ze waren allemaal fan van je sterren!
@kiddokids: gewoon lekker doortrainen, dan komt t M ook wel ;) punten zijn nu ook goed, dus dat gaat helemaal goedkomen! (Wat ik deed was thuis vast de proefjes goed doornemen, dan wist ik vast waar mn knelpunten zaten, en had ik op wedstrijd minder paniek ) (wat ik me trouwens afvroeg, we hebben nu toch dezelfde proeven als december, alleen dan precies andersom qua volgorde? Omdat je zei dat je dezen moeilijker vond :o )
@Japke: ben inderdaad ook wel benieuwd naar wat er nog meer voor nieuwigheden bijkomen met de nieuwe proeven.. ze hoeven van mij niet korter in elk geval!
@Assie: haha een racekees, ik hou er wel van! Met opstarten niet altijd even handig, maar uiteindelijk wel de paarden die t langste doorzetten!
@Rianne: al ideeen voor een mooie huwelijksreis? Ik moet maar eens naar een leuke vakantiebestemming gaan zoeken ook, zijn altijd zoveel mooie plekken om naartoe! Heb dit jaar de veulenveiling wel hoog op t lijstje staan.

Ik heb vast nog mensen vergeten.. sorry!

Ik ben gister maar weer even met Velina naar de binnenbak geweest. Merk wel echt dat ze weer een paar dagen tijd nodig heeft om dr stijfheid van 2 weken niksdoen weer kwijt te raken.. maar goed dan ben je bijna uitgereden, en is ze lekker warmgedraaid, veegt even iemand de schoenen naast de bak, en hups je vrolijk de bak door in een sprintgalopje met wat poging-tot-bokjes haha! Vrouw helemaal in de stress, en ik dubbel van t lachen :') (velina haar uitspattingkjes zijn zo uitzitbaar! :+ )

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:01

@maessie De haf die jij hebt gezien is Mareja haha.. Marena is dr dochter en die is van Rianne :p
Ze staat er idd superstrak op maar moet soms voorzichtig zijn dat ze niet te strak wordt :o

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:01

maessie nee klopt niet helemaal zijn niet de zelfde hihi proef 11 en 12 nu
dus dan zit er 2 stukjes in die ik moeilijk vind k/b van handveranderen in galop en voor B in draf,
als ik niet goed die hoek door rij dan kan ik net niet mooi wenden, op de letter
en van fxc wenden in galop die vond ik wel makkelijker dan tussen x en c overgaan naar draf
en had een keer ff een dingetje overkruist aangesprongen,
ik ben echt geen dressuur ruiter en vind het doorztiten vreselijk en ben blij met die nieuwe proeven vooral dat doorzitten in middendraf dan tuf ik M1 verder heb het met tamara te doen die Z rijd en 60 meter moet hihi.
korter de proeven zou fijner zijn lol..
maar dan nog als ik m1 start ff kijken hoe dat uit komt met tamara soms hier in lisse is de ene dag B/l en M soms geen M en zit het bij de volgende tot het Z
maar tuf lekker verder eerst nog ff Mennen doen want ben bijna L

merk aan king ook als hij even stil staat dat hij wat stijf is ik probeer op een rust dag gewoon toch even te gaan wandelen ook al gaat hij nog 3 a 4 uur het land op.
king is inmiddels 70 kg afgevallen strakker krijgen we hem echt niet ook al word hij lekker rustig getraind hij blijft om het zo te zeggen als hij rustif staat hij een buik houd van achteren hihi als hij in training loopt zie je het gelukkig niet en zijn spieren lopen
king is trouwens mega cool in zijn hoofd was alleen vorige week maandag wat fris ja lees al 3 keer geschoren omdat er meerdere in de les deze keer reden die allemaal koekkoek waren gaat king vrolijk snorkelend door de bak hahaha geen gehoor dat is king zijn uitlaat punt als hij wat fris is

Rianne gaat snel idd bijna trouwen lees ik
waar willen jullie heen

gaat paul nog dressuur mennen met Anton doen Corinne.. hij kan ook hobby klasse starten zondag.

JN82 wel halve punt maar dat is zuur net geen winst hihi of gaan ze dat ook nog veranderen

ben overigens voor het eerst in jaren ziek thuis kind ziek thuis ben maar kippensoep aan het maken
vriendin lief kwam het brengen en doet king vandaag
vind ik zo raar al ik hem een dagje niet gezien hebt

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:53

Pff zenuwachtig..

Zaterdag voor 1ste keer wedstrijd. Maar het gaat juist op dit moment niet zo lekker met lessen.. :(
Heb het idee dat het door mijn zenuwen komt, stomme ik :+
Moet mezelf een schop onder m'n kont geven haha.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:55

ach ik ken dat zenuwachtig ben smorgens al ziek hahaha
misschien valdipert
start lekker kijken hoe ver je al bent en aan de punten kan je daarna werken
ik zeg altijd weer ervaring rijker

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:01

Aaaah sorry Leonie!! Haal die twee namen echt altijd doorelkaar.. :o

Ah dan ben ik in de war kiddokids ;) ik moest volgens mij dezelfde proeven als december, vandaar mijn verwarring! Mag ik dus ook nog wel even gaan checken! :j

"Schopt Smartie" :Y)

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:05

Haha geeft niks @Maessie :P Toch bedankt voor het compliment ;)

Als het hier niet goed gaat met trainen gaat t wel altijd goed op wedstrijd en andersom ook.. 8)7

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:10

In December was het proef 14-13 :))

Ik was ook altijd erg zenuwachtig maar nu gelukkig geen last meer van!
Je rijd voor jezelf dus niet druk maken,het gaat op dat moment toch zoals het gaat :)

beterschap Kiddokids!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:14

Toevallig kwamen er gister mensen naar me toe die aan me vroegen of ik niet zenuwachtig was.. Heb tegen ze gezegd dat als je het maar vaak genoeg doet de zenuwen een stuk minder worden.. Gewoon lekker km maken en wedstrijdervaring op doen vind ik het beste middel tegen de zenuwen :j

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:32

Nou was meer zenuwachtig voor een competitie waar ik nog extra aan mee doe
Het zijn 5 wedstrijden in jou klasse maar aangezien ik pas 3 keer mee gedaan hebt en ik al tweede sta de eerste plaatst 75 euro
Maar er deed iemand mee staat 9 punten onder mij ze kan best goed rijden en dan zie ik er altijd weer tegen op en word ik zenuwachtig hihi

de uitslagen van de wedstrijden bepalen de competitie hoe hoger je geëindigd hoe hoger je plaatsing punten zijn

Die eerste staat heeft 1 wedstrijd extra gereden en er reden toen geen l2 mee extra en werd dus eerste krijg je 20 punten
De laatste keer had ze maar 4 punten en nu weet ik het niet
Moet ff de uitslagen afwachten hihi

20 maart nog een wedstrijd aan de hand daarvan word de laatste bepaald

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:45

Halve punten? Wat gek zeg. Nou, ben heel benieuwd in ieder geval! :=

Huh, als het goed is heb jij wel andere proeven gereden dan in december hoor maessie! :))

Vervelend dat jullie ziek zijn kiddokids, beterschap!

Hier gelukkig ook geen last van zenuwen. Mijn allereerste wedstrijd wel maar dat was zonder startkaart en toen ik had ik Marena nog maar net 2 maanden := Sinds ik officieel start heb ik nooit ergens last van.

Wat huwelijksreis betreft: we moeten nog even kijken waar we heen willen. Sowieso naar een warm land, zon en ontspanning opzoeken! Zitten te denken aan Curacao of Aruba. Maar misschien ook wel via srprs.me een verrassingsreis. Lijkt ons ook wel wat hebben :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:45

Wat een weertje trouwens he! {:} Net heerlijk een uur met de hondjes gewandeld, echt lekker!

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:49

kiddokids schreef:
ach ik ken dat zenuwachtig ben smorgens al ziek hahaha
misschien valdipert
start lekker kijken hoe ver je al bent en aan de punten kan je daarna werken
ik zeg altijd weer ervaring rijker

Haha, nou ik ben benieuwd hoe het Zaterdag met mij gesteld is. :Y) Maar ben het met je eens, probeer ook tegen mezelf te zeggen dat ik het gewoon als een leuke ervaring moet zien, en het gewoon afwachten en genieten. Weet ik ook waar ik aan kan werken na de tijd :)

Citaat:
Aaaah sorry Leonie!! Haal die twee namen echt altijd doorelkaar.. :o

Ah dan ben ik in de war kiddokids ;) ik moest volgens mij dezelfde proeven als december, vandaar mijn verwarring! Mag ik dus ook nog wel even gaan checken! :j

"Schopt Smartie" :Y)

Citaat:
Wat een weertje trouwens he! {:} Net heerlijk een uur met de hondjes gewandeld, echt lekker!

Net voorjaar! Heerlijk *\o/*

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:17

Rianne_ schreef:
Heb je wel gelijk in ja. Wordt voor een jury wel erg lastig beoordelen zo..

Ja precies! :D Nu aan het rondkijken voor een huwelijksreis, kan ik vast aftellen naar het volgende "uitje" :))

Naar de Bahama's een idee?, zwemmen met varkentjes :D :+

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:07

92smartie komt vast goed
Al rij je al netjes op de letter dat scheelt al punten.
En wel blijven ademen hihi

Rianne mm lekker zon blauw water strand genieten heerlijk

Iemand tips voor galopwissel aanleren.
Want ja king kent deze niet omspringen doet hij niet als je slangenvolte maakt
Contra aanspringen snapt hij wel maar een wissel word nog wat
We hebben al meerdere dingen geprobeerd maar wat werkte bij jullie haffies.
Met balk A-C lijn lukt het sneller volte verkleinde en dan appuyeren naar buiten ook niet

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:08

@smartie, heel veel succes op wedstrijd!
Vandaag weer een stukje met starlight gelopen, maar hoest nog steeds. Ook weer de kleintjes gelongeert :)

JN82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:34

@kiddokids: vliegende wissels kun je paarden het beste al op jonge leeftijd aanleren, nog voor de contragalop. Anders leer je het ze in feite af om om te mogen springen. Ben je met de contragalop bezig "straf" je paard dan ook niet af als hij omspringt maar prijs hem juist de hemel in! Ga niet te veel zelf "klooien" met de vliegende wissels. Zoek een ervaren instructeur die je hiermee kan helpen. Laat die persoon eventueel zelf in het zadel plaatsnemen. Nadeel van de wissel aanleren met behulp van een balk is dat ze de wissel dan vaak in 2'en springen. Eerst springen ze dan meestal voor om en later pas achter. Dit is erg lastig af te leren. Je bent vaak geneigd om veel halsbuiging te nemen, probeer je paard juist zo recht mogelijk in de hals te houden, anders blokkeer je hem juist.

@Rianne: de Seychellen zien er ook prachtig uit!