Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:38

Hoest met de zieken paardjes knappen ze al weer op

Knapperd hoor meassie..

Hier gisteren gestart 1 winstpuntje

Wauw super Super ongelofelijke trots op mijn toppers gewoon een tweede en een eerste plek vandaag in het Z1 met 207 en 225 punten echt zo stoer hun tweede wedstrijd en al 5 winstpunten kanjers

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:44

Knappe King! Hij blijft zo goed presteren! Gefeliciteerd

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:47

Mara is een St/W lijn. Ze kan heel erg druk worden, maar zal nooit bokken, stijgeren of gek doen. Ik kan haar goed handelen. Als ik geen rare dingen van haar vraag wordt ze ook niet druk.

Nash daar in tegen is een echte druktemaker, een rondje aan een losse teugel stappen is geen optie. Soms wel jammer.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:22

Het blijft moeilijk in dit topic he om even op iedereen te reageren := :o

Gefeliciteerd Kiddokids! Dat zijn mooie resultaten.

Ook daar kun je aan werken toch peelie...
Met Amino was dit voorheen ook levensgevaarlijk maar nu kan hij het toch!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:26

assie schreef:
Oe, wat frustrerend Leonie. Maar doortrainen en dan komt dat laatste puntje de volgende wedstrijd wel.

Silby fijn L2 debuut!

Mando, beterschap voor Mando.

Vanmiddag Aaf eens dubbelgevouwen aan de longe. Stiekem moet ik wel om d'r lachen. Ze wil heel graag aan het werk en vindt mij dan heel stom dat ze eerst rustig moet instappen. Dan krijg je van dat idiote gekrabbel met een stijf ruggetje. Na wat overtuiging (dat ze toch heus echt moet stappen en ontspannen) doet ze het dan wel heel braaf. Rust-rust-rust. En als die rust er dan is... dan laat ze zich zo fijn bewerken, netjes inbuigen en keurig haar stappen afmaken. Als ik in het begin niet meteen bovenop die rust zit, dan wordt het de rest van het longeerkwartiertje niks meer.
Kennen jullie dat meer van de St-lijn? Dat het van die supergevoelige dieren zijn waar je écht heel erg op rust en ontspanning moet hameren?

Ik herken dat heel erg idd :=
Mijn vorige merrie was en ST x ST
Haar mijn handen soms vol aan der...
ST-ers zijn vaak niet de makkelijkste.

Ik heb nu nog een merrie ST x M
Zie veel in haar terug van mijn vorige merrie maar ze is iets makkelijker te bewerken gelukkig :=

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:50

Thanks Ja knapperd en dat tussen de paarden.
Volgende week zondag dah dag
Doet Janouk nog mee
En peelie jij ook

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:59

Onbewust was ik denk ik toch best gespannen tijdens mn proef.. en laat ik nou net een paard hebben die daar ontzettend op reageert :o Daarbij komt ook nog dat we de hele week niet hebben kunnen trainen omdat de bak bevroren was dus wat dat betreft vond ik de punten nog wel meevallen.. Ik verwacht ook zeker niet dat we gelijk in het Z een winstpunt gaan halen, maar ik rijd mijn eerste paar wedstrijden altijd puur voor de ervaring en om er van te leren en na een paar x een hogere klasse starten komt dat ook vanzelf wel weer goed.. Daarom maak ik de keus om steeds als ik over mag ook over te gaan want een verliespunt rijden we niet zo snel (hoop ik :+ ).. ;)

@silby Vond jou proeven er goed uit zien!! Netjes voor de 1e keer L2!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:03

silby schreef:
Het blijft moeilijk in dit topic he om even op iedereen te reageren := :o

Gefeliciteerd Kiddokids! Dat zijn mooie resultaten.

Ook daar kun je aan werken toch peelie...
Met Amino was dit voorheen ook levensgevaarlijk maar nu kan hij het toch!

Ontzettend moeilijk ja...

Zeker als je 3kwart al op facebook heb gefeliciteerd met behaalde resultaten ed.

Maargoed. Ik kruip wel weer terug onder mijn meeleessteen... Sorry dat ik reageer. Tjonge jonge...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:07

kiddokids schreef:
Doet Janouk nog mee
En peelie jij ook

Nee, we hebben geen binnenbak tot beschikking en de laatste weken niet kunnen trainen vanwege een bevroren buitenbak.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:09

Nee Maris. Ik doe niet mee. Kevin is dan jarig. Ik heb les met de paarden. Daarbij heb ik de laatste tijd weinig gereden.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:23

janouk schreef:
kiddokids schreef:
Doet Janouk nog mee
En peelie jij ook

Nee, we hebben geen binnenbak tot beschikking en de laatste weken niet kunnen trainen vanwege een bevroren buitenbak.

Kan je niet tegelijk mee met Paul om in de andere bak te rijden op vrijdag

Jammer peelie.
Je zei het al vanwege verhuizing of zo.

Blijft idd moeilijk om op iedereen te reageren

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:36

Maar 1 x per week trainen indoor heeft weinig zin, als ik de andere 6 dagen niet kan trainen.. en een verplichte vakantie is ook niet verkeerd. Ijsvrij
Ik hoor ze niet klagen haha

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:37

Maakt toch niet zoveel uit als er iemand eens een keertje wordt overgeslagen? Is vast niet persoonlijk bedoeld. Ik vergeet ook wel eens iemand :o .

Silby, grappig om de herkenning te lezen. Hoe loste jij het hele drukke op? Nog tips&tricks?
Ik ben een merrie gewend die d'r spanning heel makkelijk weer loslaat en juist wat geactiveerd moet worden, dus het is altijd even schakelen tussen die twee uitersten.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:47

Bedankt Leonie :)
Ik ben nu ook gelijk over gegaan hoor :j (van B naar L1 ook)
Niet te lang in een klasse blijven hangen tenzij je echt niet klaar bent voor de volgende anders gewoon over gaan.

Mijn opmerking was niet persoonlijk op jou gericht Peelie,dus zo'n heftige reactie is ook echt niet nodig...

Ik stoor me er gewoon aan dat sonore mensen heel selectief lijken te reageren of alleen hun eigen verhaal komen doen en dan doel ik niet alleen op de laatste berichten maar op een een hele poos.
Ik stoor me daar aan en laat dat alleen maar even weten.
Iedereen neemt de moeite en tijd om zo'n verhaal hier ff te plaatsen...
De andere 3 kwart heb je niet op FB en die vinden het ook leuk om een reactie te krijgen.
Wat voor nut heeft een topic anders nog :o

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:47

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten dames! Ook al misschien geen winstpunt maar het is wel fijn als je gevoel in ieder geval klopt met de jurering, is ook wat waard! Weer leerpuntjes. Vind het sowieso knap dat jullie onder die omstandigheden hebben gereden, als ik dat dan lees van Marinda op FB.. Vind 't altijd knap waardeloos als het zo druk is naast de bak waar een wedstrijd gereden wordt. Begrijp dat nooit zo goed :o

Sowieso knap debuut Marin, kun je trots op zijn!

Hier ook elke keer gewoon meteen overgegaan naar de volgende klasse. Is vaak toch kwestie van proef rijden en km's maken, ook in die nieuwe klasse. Mijn wedstrijd ging vorige week niet echt geweldig doordat het andere proeven waren die ik nog niet had geoefend en had doorgelezen. Dus eigen schuld... :o Leerpuntje voor de volgende keer wel.

Hier geen ervaring met de ST lijn overigens. Maar leuk om je logeerverhaal te lezen Aaf! Toch leuk dat je die rust weet in te bouwen zodat ze uiteindelijk lekker loopt.

Wij zijn lekker een weekendje weg geweest, echt even aan toe. Daarna vanmiddag Marena nog even gereden, ging lekker na de les van vorige week. Benieuwd hoe het binnenkort weer op wedstrijd gaat!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:03

assie schreef:
Oe, wat frustrerend Leonie. Maar doortrainen en dan komt dat laatste puntje de volgende wedstrijd wel.

Silby fijn L2 debuut!

Mando, beterschap voor Mando.

Vanmiddag Aaf eens dubbelgevouwen aan de longe. Stiekem moet ik wel om d'r lachen. Ze wil heel graag aan het werk en vindt mij dan heel stom dat ze eerst rustig moet instappen. Dan krijg je van dat idiote gekrabbel met een stijf ruggetje. Na wat overtuiging (dat ze toch heus echt moet stappen en ontspannen) doet ze het dan wel heel braaf. Rust-rust-rust. En als die rust er dan is... dan laat ze zich zo fijn bewerken, netjes inbuigen en keurig haar stappen afmaken. Als ik in het begin niet meteen bovenop die rust zit, dan wordt het de rest van het longeerkwartiertje niks meer.
Kennen jullie dat meer van de St-lijn? Dat het van die supergevoelige dieren zijn waar je écht heel erg op rust en ontspanning moet hameren?

Ik heb een St lijner maar die is niet supergevoelig. Ik probeer hem juist wat heter te krijgen. Wat nog niet echt lukt haha. Kreeg laatst wel de tip om top force van Cavalor te geven. Daar schijnt je paard heter van te worden. Alleen is het niet voor altijd te gebruiken. Dus ik ga eerst iets anders proberen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:24

Haha, die Cavalor moet ik dan maar niet gaan geven :)) *vroemvroemzoeffff*.

Silby, bij zulke berichtjes is het vaak makkelijker om een naam te noemen, of maar gewoon een pb te sturen naar degene. Mijn ervaring is dat degene over wie het NIET gaat zich afvraagt of hij/zij het is. En degene over wie het WEL gaat denkt 'ooo, dit gaat vast niet over mij'.

Rianne, lekker weekend gehad dus. Altijd fijn als een les zo lekker is gegaan dat je er fijn op kunt doorborduren. Wanneer staat je volgende wedstrijd gepland?
En eh.. die rust inbouwen bij Aaf gaat in kleine stukjes hoor. Maar hey, kleine stukjes uitbouwen wordt vanzelf een groot stukje toch?

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:26

Overstappen volgende klasse nou ik zei al na de l2 stop ik hihi
Moet eerlijk zeggen deze proeven van de l2 vind ik toch moeilijker van die in dec..

Ik weet niet welke lijn king is hihi
Zijn vader is alvarez du schack ooit films gevonden op internet en king zijn keuring als veulen maar officieel is hij Luxemburg gefokt en de fokker spreekt Frans hihi
Heb een keer proberen te bellen nr werkte niet

Whaaaa heb een pagina overgeslagen volgens mij hihih
Zag dat het over prijzen ging en haffies
Laatst bijgewerkt door kiddokids op 24-01-16 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:28

Waarom zou ik namen noemen en pb's gaan sturen...
Ik mag toch gewoon mijn mening hier geven?
Wat een ieder daar mee doet moet ie zelf weten, ik wou het gewoon even kwijt.
Weer zijn toch allemaal volwassen mensen neem ik aan?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:30

Zeker weten assie! A.s. zaterdag mogen we weer op wedstrijd :)
Heb je helemaal gelijk in. Die rust wordt vanzelf langer. Alleen moet je soms zelf ook een hele lange adem hebben, haha. Aaf mag best wat energie aan Marena geven, die mag af en toe wel wat meer. Ze kan 't prima aan allemaal en het zit er ook wel in maar de laatste tijd is ze even liever lui dan moe.

Ja ik had ook wel even moeite met de proeven van de L2 nu kiddokids, vooral nr. 11. Maar eigenlijk kwam dat voornamelijk omdat ik ze zelf niet goed had voorbereid. Eigenlijk vind ik het dus best wel meevallen. Proef 11 vind ik juist wel leuk doordat 'ie zo anders is!

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:32

Heerlijk zo'n weekendje er tussen uit Rianne!
Waar zijn jullie naartoe geweest?

Moeders vader weet je niet Kiddokids?
Dan is hij in iedere geval een A-lijn

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:34

Ja echt even lekker! We zijn naar Eemnes geweest. Gister richting Amsterdam en 't Gooi geweest en vandaag nog even naar Utrecht :) Hadden een kamer met jacuzzi, heerlijk!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:35

silby schreef:
Waarom zou ik namen noemen en pb's gaan sturen...
Ik mag toch gewoon mijn mening hier geven?
Wat een ieder daar mee doet moet ie zelf weten, ik wou het gewoon even kwijt.
Weer zijn toch allemaal volwassen mensen neem ik aan?

Hoho, tuurlijk mag jij je mening geven. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat zoiets niet mag.
Daarom zei ik dus ook dat het makkelijker (ok, effectiever) is om dan een naam te noemen en niet dat je het MOET doen ;) . Idd, allemaal volwassen mensen. Maar als je je aan iemand irriteert, dan kun je dat toch ook gewoon uitspreken? Juist omdat we volwassen zijn.
Ik weet overigens niet over wie je het had hoor, dus ik zal me er verder buiten houden.

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe april-proeven. Zou de vrije keuze lichtrijden/doorzitten nog veel rommelige proeven gaan geven?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:39

Ben ook heel benieuwd naar de nieuwe proeven! Maar goed, geloof dat 't met nieuwe proeven vaak gezeur is: te moeilijk, te makkelijk, te rommelig.. Dus we gaan het meemaken! :) Vind het wel bijzonder dat je straks zelf mag kiezen maar ergens ook wel weer een logische beslissing. Denk dat de proef er niet per se rommelig van hoeft te worden.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:41

Zoals ik al zei spreek ik in het algemeen :o
Als iedereen er dan iets meer op let om toch zo veel mogelijk op iedereen te reageren dan is er toch
niks aan de hand,ik hoef toch niet "iedereen" Persoonlijk op de vingers te tikken...Daar heb ik
helemaal geen trek in :') Ben de Juf niet hier :P
En mocht iemand er geen zin in hebben om op iedereen te reageren,dan niet maar ik wilde het enkel
en alleen even kwijt. *punt*

Ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe proeven,lijkt mij voor de jury ook helemaal niet
fijn als iedereen maar zelf gaat bepalen of ze lichtrijden of doorzitten,ik ben idd ook bang
dat het rommelig gaat worden idd.

ooh heerlijk Rianne! kun je er weer even tegenaan!