Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:46

Wat een leuke foto's weer!

Kreeg gister bericht dat er weer eens iemand vergeten was mijn groep buiten te zetten(in het weekend moeten we het zelf doen) en het was zulk mooi weer. Dus naar stal gegaan en toen stonden ze net een uur buiten, na een tijdje Nikita eruit gehaald en in de buitenbak gezet. Daar lag nog sneeuw. Ik maar niet gaan rijden, paard amper buiten geweest+vriezen+zere vinger gaat niet goed. Ik ben blij dat ik er niet op ben gegaan, ze ging compleet uit der stekker. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

S_uus

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:27

Ariana2007 schreef:
Hallo,
Ik heb sinds gisteren ook een eigen haflinger! Ik ben 21 en mijn nieuw paardje is 3!
Zodra het lukt zal ik een paar foto's plaatsen!

Wat leuk, gefeliciteerd!

apollootje schreef:
Ik heb bijgelezen maar lang niet alles kunnen onthouden, jullie gaan nog altijd zoo hard!!

Ariana, wat leuk een eigen haf! Gefeliciteerd
En natuurlijk Yvanka gefeliciteerd, met de aankoop van je trailer
Knappe rijfoto's van Madeira
Sita, wat kan jouw haf super springen!
En een heleboel leuke plaatjes zag ik voorbij komen :)

Even een snelle post en dan weer verder met een druk dagje. Vanmiddag ook nog wedstrijd met mijn blondie, ik ben heel benieuwd...

Hopelijk kom ik zo tegen hoe het ging?

Paulusjuh schreef:
Succes op wedstrijd!

Ik heb ook weer gereden maar de moed begint me weer in de schoenen te zakken... Om ieder vlokje wil ze rennen, let op alles behalve mij, en als ik been geef of een tik dan doet dat haar echt niks! Het is iedere winter hetzelfde gezeik! Ze gaat gewoon door tot ik weer onzeker en bangig word en dat is aardig onderweg. In de zomer is ze zo braaf en leuk! Waarom flikt ze me dit iedere winter weer?!? Ik heb er dan écht geen zin meer in. Tuurlijk, ieder paard is fris met dit weer maar dit doet geen 1 paard op stal, dit slaat gewoon alles... :(

Doet ze dat met longeren bijvoorbeeld ook?

Mikkiej schreef:
Maessie: balen dat die paardjes verdwenen zijn, waren ze eerst van jou of..?

Heb trouwens een topic geopend in BB-ITP waar ik mijn huisdieren kort voorstel :)
[BB-ITP] Onze beestenboel ITP!

Even kijken zo!!

Ik hoop dat Aron en Willem ondertussen terug zijn, maar denk het niet .

Yvank_ schreef:
Ik had vandaag ook wel weer de hoofdprijs :roll: ik val nog wel eens flauw/weg. Zo ook vandaag met bomen zagen gelukkig was ik toen hout in de kar aan het gooien := , midden op de weg... Schijn minuut of wat weg geweest te zijn en ondertussen kwam er heel wat verkeer langs en lag ik daar midden op de weg :o .

Ben benieuwd wat je dokter te melden heeft, maar het klinkt gevaarlijk!

Tolbert doe ik niet mee, te ver natuurlijk weer eens.
Hele leuke foto's zie ik voorbij komen, die van jou mando is echt een leuk dier! En Taar staat er ook stoer op!

Hanke_k schreef:
mn oma'tje staat onder 600 gram en een 150 gr hals, dacht dat mn nieuwe deken met hals helemaal 150 grams was want zo voelde die, maar na wat research op internet kwam ik erachter dat het een 300 grams is, maar ze is er niet te warm onder dus zolang het zo vriest laat ik het maar even zo.

Jeszy staat onder 500 gram ze is vroeg geschoren dus heeft al best wel weer een vachtje en staat overdag niet buiten, maar ze had het koud dat kon ik voelen met het rijden. Dus vandaar dat ze zo goed ingepakt staat, vorige week stond ze nog onder 300, toen het kouder werd onder 400 en sinds gisteren met die vorst onder 500

Asra heeft ook best weer een vacht, hij is begin november geschoren ook vroeg maar ja hij kreeg echt een pak.
Hij staat overigens binnen met 300 (altijd dezelfde temperatuur bij ons) en buiten 200 er overheen met die vorst.
Hij word eind deze maand weer geschoren en krijgt dan zijn nieuwe lami-cell buiten op .

Viet schreef:
[ITP] Mijn heerlijke dame in de sneeuw, knapperd!
ff een topic gemaakt :D

Taar staat trouwens ook met hals op!

Ook even in dit lijstje , kan ik zo kijken.

Zo Faringo wat een troep indd!

Mando die foto's zijn leuk :')

Linn wat een leuke haf!

Sita gefeliciteerd :D

Zo bijgelezen :Y)

Asra moest natuurlijk ook even in de sneeuw op de foto.
Alleen vond ie Sarah (stalgenootje) ook wel lief dus liep ie elke keer weer naar haar toe haha.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu, nu is de sneeuw weg vanmorgen vroeg kwam er nog een mooi pak mja.
Ene kant had ik wel zin in dooi, wilde graag longeren maar in deze regen ga ik ook niet staan longeren. :\

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:18

Wat een heerlijke foto's allemaal <3!

Sita, nog gefeliciteerd met je vriend! (Zit met de naam Jitse in mijn hoofd maar volgens mij was dat de vriend van Corina haha..)

Zo daarnet (ondanks dat mevrouw er eerst 3x vandoor ging en ik er huilend op zat omdat ik dan zo gefrustreerd raak/het idee heb niets te kunnen...) heerlijk gesprongen met paardjelief!! Ze deed het super :D ook nog 2x hindernis hoger gezet. Mam was mee en nog een vrouw van stal hebben mij geholpen echt super lief! :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:05

Hihi, ja dat is Corina dr vriend.. :)) Hotze is mijn vriend..
Bedankt voor de felicitaties! Zal ze doorgeven, hij is Donderdag pas jarig.. Maar we hebben t gisteren vast gevierd.

Fijn dat je lekker gereden hebt Paulien! Enne, jij moet altijd even een schop onder je kont hebben wbt je zelfvertrouwen.. ;)

Mooie foto's Suus!

Nou, hier echt een luie zondag.. :o
Lekker met de katten op de bank...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:29

Sita_ schreef:
Hihi, ja dat is Corina dr vriend.. :)) Hotze is mijn vriend..
Bedankt voor de felicitaties! Zal ze doorgeven, hij is Donderdag pas jarig.. Maar we hebben t gisteren vast gevierd.

Fijn dat je lekker gereden hebt Paulien! Enne, jij moet altijd even een schop onder je kont hebben wbt je zelfvertrouwen.. ;)

Mooie foto's Suus!

Nou, hier echt een luie zondag.. :o
Lekker met de katten op de bank...

Oh ja! Ik wist dat het iets met de H was maar kwam er maar niet op, haha! :)

Ja waar, was erg blij met deze lieve mensen om me heen, daarom alsnog gesprongen en ik denk dat ik wel kan zeggen dat zowel ik, als Madeira heel erg genoten hebben :D. Ga volgende week waarschijnlijk weer springen (gewoon laag hoor haha) met haar, en haar moeder en mijn moeder blijven dan in de bak staan, kunnen ze mij goed sturen enzo geeft een hoop vertrouwen :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:23

Madeira_ schreef:
Sita_ schreef:

Ja waar, was erg blij met deze lieve mensen om me heen, daarom alsnog gesprongen en ik denk dat ik wel kan zeggen dat zowel ik, als Madeira heel erg genoten hebben :D. Ga volgende week waarschijnlijk weer springen (gewoon laag hoor haha) met haar, en haar moeder en mijn moeder blijven dan in de bak staan, kunnen ze mij goed sturen enzo geeft een hoop vertrouwen :)

Zou het in de naam zitten= (moet vraagteken zijn, mijn toetsenbord werkt niet mee, irritant!)
Ik heb daar ook wel snel last van en heb soms ook wel eens iemand nodig die mij die schop onder mijn hol geeft. Gelukkig kan mijn instructeur er ook wel goed mee omgaan!

S_uus schreef:
Doet ze dat met longeren bijvoorbeeld ook?

Dan wil ze soms wel eens uit haar stekker gaan maar over het algemeen gaat dat goed. Maar dan voelt ze ook mijn spanning niet. Als ze zo loopt te etteren met rijden dan zit ik ook niet meer ontspannen... dusja, 1 en 1 = 2

Verder weer allemaal superleuke foto´s! Ik moet mijn camera ook maar weer eens meenemen, haha.

Vandaag samen met een stalgenootje gereden en dat ging aardig. Ze was wel gespannen maar heb er toch wel wat aan kunnen rijden nu en we zijn deze keer niet in noodvaart naar de andere kant van de bak gevlogen! Jeah! Ik merk dat als ik met een ander stalgenootje rijd dat ik dan wat meer zelfvertrouwen heb en toch door ga. Dus wel redelijk fijn gereden.

Nog over de gladheid, hier op de gallerij was het gisteren spekglad! Had ik niet in de gaten, liep met me zadel en opeens BAM! onderuit. Deed best wel verrekte zeer want ik klapte op 1 kant omdat ik mijn zadel vast heb en mezelf dus niet kon opvangen. Ik heb er nog steeds spierpijn van... bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:40

Balen zeg dat je bent uitgegleden :(:)

Ik heb ook overal spierpijn van mn val gisteren :=

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:25

Yvanka, auwww, sterkte :(:)

Paulien (wat gek eigenlijk om je eigen naam te typen, haha!) zou idd wel eens aan de naam kunnen liggen haha. Maar misschien wel een idee om in de winter vaker te rijden met een stalgenootje? Madeir was vandaag ook even best fris, maar toen er eenmaal wat mensen bij me waren om me te helpen merkte ik ook dat ik me meer durfde te ontspannen en ging het rijden ook gelijk stukken beter :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:28

Ja dat scheelt vaak wel inderdaad! En het moment dat je er huilend op zit die heb ik in de eerste winter ook genoeg met haar gehad haha. Klierkoppie!

Springen wil ik ook weer een keer proberen maar dan moet de bak even wat opgedroogd zijn.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:30

Paulusjuh schreef:
Ja dat scheelt vaak wel inderdaad! En het moment dat je er huilend op zit die heb ik in de eerste winter ook genoeg met haar gehad haha. Klierkoppie!

Springen wil ik ook weer een keer proberen maar dan moet de bak even wat opgedroogd zijn.

Maar dat huilen erop zitten, echt, ligt niet aan Madeira. Zij is zo lief, doet geen vlieg kwaad! Maar omdat ze er een paar keer vandoor ging, en ik me niet goed kon ontspannen en ze steeds van de hoefslag afvloog enzo kreeg ik een heel naar gevoel over me heen.. uiteindelijk liep ze heel fijn, en heel fijn gesprongen :) maar er gebeurde ineens weer zoveel tegelijkertijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:07

Fijn dat het uiteindelijk zo goed ging!

Damella gisteren in de wei :)

Afbeelding

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:08

Lieve foto! :+:

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:21

Wat een heerlijk foto's weer.

Leuk suus al je quotes, ik ben daar zo vreselijk slecht in.

Madeira, kan het voorstellen hoor dat je dan niet kan ontspannen, dat heb ik ook, maar inderdaad door te gaan springen doen jullie samen iets leuks zonder je ergens verplicht op te focussen en dan komt het altijd wel weer goed.

Auw Paulusjuh ... dat is pijnlijk, heet bad of douche en arnica opsmeren,

Ik heb les gehad vandaag en doosje ging zo goed, het was wel giga druk in de bak pfffff gewoon op een gegeven moment met 5 man... en dan 2 die denken dat de hele bak voor hun is.

Mijn funstratie over de rechtergalop (die konden we nooit en als hij al zei, rechtergalop ging ik als een debiel op mijn knol zitten) :+ is gelukkig weg.
We hebben vandaag renvers, aanspringen in contragalop, halt, stap goede galop geoefend .
Echt zo gaaf joh, alle galop ging gewoon goed.
Ik geloof 2x in de verkeerde galop en wat een kracht krijg je dan onder je, ben ik soms echt verbaasd over.

Even weer 2 weekjes oefenen.... dan weer les, ik zit me er nu al op te verheugen hahahahaha

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:22

Hier de foto's van Iris in de sneeuw :)

Afbeelding

Afbeelding

Daantje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:08

Hengsten gestolen of verdwenen
hoe komen ze erop de hengsten staan nog steeds bij ons is drenthe .

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:14

Mando schreef:
Wat een heerlijk foto's weer.

Leuk suus al je quotes, ik ben daar zo vreselijk slecht in.

Madeira, kan het voorstellen hoor dat je dan niet kan ontspannen, dat heb ik ook, maar inderdaad door te gaan springen doen jullie samen iets leuks zonder je ergens verplicht op te focussen en dan komt het altijd wel weer goed.

Auw Paulusjuh ... dat is pijnlijk, heet bad of douche en arnica opsmeren,

Ik heb les gehad vandaag en doosje ging zo goed, het was wel giga druk in de bak pfffff gewoon op een gegeven moment met 5 man... en dan 2 die denken dat de hele bak voor hun is.

Mijn funstratie over de rechtergalop (die konden we nooit en als hij al zei, rechtergalop ging ik als een debiel op mijn knol zitten) :+ is gelukkig weg.
We hebben vandaag renvers, aanspringen in contragalop, halt, stap goede galop geoefend .
Echt zo gaaf joh, alle galop ging gewoon goed.
Ik geloof 2x in de verkeerde galop en wat een kracht krijg je dan onder je, ben ik soms echt verbaasd over.

Even weer 2 weekjes oefenen.... dan weer les, ik zit me er nu al op te verheugen hahahahaha

Wat goed dat je les zo fijn ging!
Ik heb als het goed is v/d week ook weer les :D Als dank voor mn foto's.

Quoten is niet moeilijk, gewoon quote knop klikken, je tekst eronder gooien, en alles dan kopieren.
Bij de volgende doe je hetzelfde en plak je de tekst waarvan je een kopie gemaakt hebt, en nu kopieer je weer alles.
Zo door.

Asra en ik hebben heerlijk gesprongen :D longeren was de planning mja toen kwam er regen -O-

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:23

Daantje90 schreef:

Gelukkig maar!! Ik vond het zelf ook al wel een beetje vaag allemaal...

Vanmorgen om een uur of half tien werd het hier droog, dus hup omgekleed en naar stal. Toen kwam het dilemma....wel of niet rijden. Hij was natuurlijk al wat fris en had de afgelopen 2 dagen niet veel gedaan door ijsvorming. Maar ja na dooi en een nacht met regen waren de paddocks een soort van meer geworden. Die bagger had ik dus ook geen zin in. Uiteindelijk maar opgezadeld en ben gaan rijden. Niets aan het handje hij was superbraaf en heb heerlijk gereden. Was nog een Z ruiter die stond te kijken en die erg benieuwd naar hem was wat betreft rijden dus die is er nog even opgeklommen. Wow wat was mijn binkie gaaf zeg . Hij deed het echt prima. Weet nu echt waar ik naartoe wil gaan rijden, want heb nu gezien hoe gaaf hij kan lopen. Wist al wel een beetje maar om het even echt te zien is toch wel anders. Zij vond hem ook wel fijn, maar inderdaad niet heel makkelijk. Je moet hem echt aanvoelen.

Verder vandaag de kerstboom neergezet en de boel versierd, dus het is hier weer gezellig in huis :-)

Wat een mooie sneeuwfoto's komen er voorbij. Blijft toch altijd 1 van de mooiste dingen een haflinger in de sneeuw. Hoop dat ik de volgende keer ook foto's kan maken in de sneeuw ipv in plassen smeltwater ;-)
Laatst bijgewerkt door Faringo op 09-12-12 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:23

Super leuke foto's meiden!

Ben onderweg in de auto lees straks de rest ff!

Wat een rot weer zeg -0-

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:32

Dank je viet :D

Het is echt raar weer! soms zon, met blauwe hemel en dn ineens met bakken uit de lucht.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:33

Daantje90 schreef:
[/quote]

Gelukkig zeg, wat gek dat het wel rond gaat.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:37

Wat fijn dat je zo hebt genoten madeira!

Mando een fijne les gereden, top :D

Wat gaaf hè om dat te zien faringo, heb ik ook altijd als mijn instructrice op taar stapt!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:39

Gelukkig dat de hengsten niet weg zijn! Vond het alzo'n raar bericht..

Paulusje, sterkte! Die val klinkt echt niet fijn.

Daantje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:43

Er zijn gewoon mensen die ddenken dat er van alles op bokt kan staan en namen er bijzetten echt belachelijk de hengsten staan al jaren hier in drenthe dus hoe ze erbij komen echt erg

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:44

Ik heb vanmorgen een kennismakingsgesprek gehad

Als het allemaal blijft klikken ben ik vanaf nu pgb begeleidster van een 18 jarig meisje met het down syndroom. Erg leuk!

En ook fijn dat er weer zo snel iets op mijn pad is gekomen!

Daantje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:47

suus,
is heel raar dat het rond gaat maar dat komt door dat meneer henk De Brouwer onlangs zijn wiet kweek is kwijt geraakt en nu van gekkigheid niet weet hoe hij aan centjes moet komen.