[HK]Haflingergekken halen misschien nu de winter? [Deel 12]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Re: [HK]Haflingergekken halen misschien nu de winter? [Deel 12]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:42

lotteluvah schreef:
Naomi_Haffie schreef:
met halster heb ik juist minder controle,

Ik wil persoonlijk mijn controle niet van het bit laten afhangen. Ik wil haar ook puur op gevoel rijden. Gevoel van hoe het gaat. Ik weet niet hoe ik dat uitleg. Aan lot haar stemming ga ik ook rijden. Dus als ik merk dat ze vandaag geen zin in dat ene heeft wil ik haar daar liever niet toe dwingen.

Ik weet dat ik in het verleden niet erg lief reed. En dat wil ik dus niet meer. Daarom ben ik op veel dingen ook zo tegen. Omdat ik nu in zie dat ik het ook fout gedaan heb. EN nee dat is niet leuk om toe te geven Bloos.

Maar toch goed dat je het doet!

Kijk; als ik iets wil maar Anne niet, dan gebeurt het toch.. Maar niet met getrek en geschop..
Ik rijd Anneloes op m'n zit en m'n stem en tot nu toe gaat dat erg goed Lachen
Met touwhalster heb ik juist meer controle als met bit.. Bit kan ze tegen in gaan.. Gaat ze tegen het halster in krijgt ze alleen maar meer druk..
Als Anne iets moeilijk vind, dan begrijp ik dat en probeer ik haar het "uit te leggen" en heb ik geduld..
Maar als ze echt aan het klo*ten is dan ben ik wél streng Ja

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:43

lotteluvah schreef:
Naomi_Haffie schreef:
rij jij lot dan met gewoon stalhalster ? ,
ik zou er best wel wat meer over willen weten namelijk Bloos

IK rij haar met een touwhalster. Deze werkt ietsje scherper in op de momenten dat het paard zich sterk maakt. Alleen voor de zekerheid dus want lot maakt zich niet sterk. Maar zo heb je wel wat meer controle stel dat er iets gebeurd. Ik wil ook zo veilig mogelijk blijven voor mijn mede bak ruiters.

okee ,
zijn die dingen duur ?
ik heb eigelijk beloofd tot februari niets meer te kopen voor de pony's , maar als t nou erg makkelijk is...Bloos

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:44

lotteluvah schreef:
Naomi_Haffie schreef:
rij jij lot dan met gewoon stalhalster ? ,
ik zou er best wel wat meer over willen weten namelijk Bloos

IK rij haar met een touwhalster. Deze werkt ietsje scherper in op de momenten dat het paard zich sterk maakt. Alleen voor de zekerheid dus want lot maakt zich niet sterk. Maar zo heb je wel wat meer controle stel dat er iets gebeurd. Ik wil ook zo veilig mogelijk blijven voor mijn mede bak ruiters.

Het is ook voor het paard fijner omdat die de hulpen door geven zoals ze moeten..
Een stalhalster is niet gemaakt om mee te rijden dus geeft de hulpen niet/slapjes door..

Tjel: Ik zou er ook niet op af gaan, toch zeker niet als ik alleen was.. Zou de hoek om gaan en politie bellen ofzo.. Lachen

Viet

Naomi_Haffie schreef:
okee ,
zijn die dingen duur ?
ik heb eigelijk beloofd tot februari niets meer te kopen voor de pony's , maar als t nou erg makkelijk is...Bloos

Die van mij was 20 euro maar er zit lee romheen tegen het snijden.

Zonder leer heb ej ze al voor 8 euro.

Naomi_Haffie

weet je waar ik super trots op ben Haha!
aan t begin van t jaar, kreeg ik haffie never op een volte, wat ik ook deed, Scheve mond
en nu kan ik het zonder de teugels met alleen m'n zit en benen Haha!

Jasia

Naomi_Haffie schreef:
lotteluvah schreef:

okee ,
zijn die dingen duur ?

Ligt er aan welke.. Knipoog
Ik heb die van Emiel Voest, super fijn! Maar wel duur.. €26,- voor een stukkie touw Tong uitsteken
Je hebt ze al van af €7,50 Knipoog

TjelleBieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:45

lotteluvah schreef:
Ik vind dat buitenlanders voor overlast zorgen ja. Maar dat komt puur door onszelf!

Als er een zwarte en een witte komen solliciteren weet jij al dat je die witte aan neemt ondank dat hij minder kwaliteiten heeft dan de zwarte. Zo zitten bijna alle nederlanders gewoon inelkaar. Ze kiezen voor het vertrouwde en staan niet open voor iets nieuws.

Die mensen gaan zich dus vervelen en als je je verveeld zoek je een bezigheid. Het lijkt heel raar maar wij haalden vroeger toch ook kattekwaad uit als we ons verveelden?

Verder zou ik in me eentje er ook niet achteraan gaan. Maar ik zou wel 112 ofzo bellen dat er wat gebeurd of mensen waarschuwen. Mensen kunnen gekke dingen doen en ik hou mezel fliever heel. Ook tegenove rmijn moeder. Als er wat met mij gebeurd gaat ze kappot dan is ze alles kwijt en heeft ze geen leven meer.

Ik ben het er daar een deel wel mee eens, en een deel niet.
Veel buitenlandse jochie denken stoer te zijn om met z'n alle op een plein te gaan staan, snackbaren met pistolen (waarvan de deuken nu nogsteeds in de luchtroosters zitten btw), prullenbakjes opteblazen en dingen te jatten. Gewoon puur om het feit dat er bij buitenlanders staat - relschoppers - die naam moeten ze in eerder houden (vinden ze zelf, buitenlands klasgenootje ook toegegeven) hierdoor zitten hun ook vaker bij de politie of hebben ze een strafblad of whatever.

Ook hebben ze er zelf voor gezorgt dat ze 'niet goed op hun plaats' staan, door hun mede-zwartjes die rellen lopen te schoppen zijn eigenaren van bijv. winkels bang dat ze dat daar ook doen.

En ja, ik heb vroeger ook héél veel kattenkwaad uit gehaald.
Maar ik heb nooit uit plezier omdat ik dat stoer vond iemand tot de grond geslagen (oké afgezien me broertje. Nagelbijten / Gniffelen ) ook heb ik dingen gedaan die ik liever voor mezelf houd (sommige weten het daarvan) maar dat was gewoon een hele grote fout van mezelf, en ik moet daar nú ook voor boete.

En ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om een meisje van 15 (OF jongen, maakt in dat geval niet uit) tot de grond geslagen zien te worden, alleen omdat ze even naar de buitelanders keek? Verward No way, dan ga ik er liever opaf zodat dat meisje wegkomt en ik daar lig of whatever.
Ook gewoon puur om het feit dat ik weet dat ik iets goed gedaan heb, ipv wegkijken en doorlopen. Knipoog

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:46

Jasia schreef:
Maar toch goed dat je het doet!

Kijk; als ik iets wil maar Anne niet, dan gebeurt het toch.. Maar niet met getrek en geschop..
Ik rijd Anneloes op m'n zit en m'n stem en tot nu toe gaat dat erg goed Lachen
Met touwhalster heb ik juist meer controle als met bit.. Bit kan ze tegen in gaan.. Gaat ze tegen het halster in krijgt ze alleen maar meer druk..
Als Anne iets moeilijk vind, dan begrijp ik dat en probeer ik haar het "uit te leggen" en heb ik geduld..
Maar als ze echt aan het klo*ten is dan ben ik wél streng Ja

Ik heb altijd al op mijn zit en stem gereden. Maar lot kan echt hel erg vervelend en heel sterk worden. En dan kon ik echt heel streng zijn. Als ik haar niet onder controle had reed ik haar eerst 10 min met de kin op de borst tot ik haar weer had. En dat wil ik gewoon niet meer.

Ik wil vriendelijk met mijn paard omgaan op een consequente manier. Zodat ze me duidelijk snapt zonder een te strenge behandeling.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:48

Nagelbijten / Gniffelen Als ik dat bij Anne zou doen dan zou ze gaan steigeren..

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:49

TjelleBieb schreef:
Ik ben het er daar een deel wel mee eens, en een deel niet.
Veel buitenlandse jochie denken stoer te zijn om met z'n alle op een plein te gaan staan, snackbaren met pistolen (waarvan de deuken nu nogsteeds in de luchtroosters zitten btw), prullenbakjes opteblazen en dingen te jatten. Gewoon puur om het feit dat er bij buitenlanders staat - relschoppers - die naam moeten ze in eerder houden (vinden ze zelf, buitenlands klasgenootje ook toegegeven) hierdoor zitten hun ook vaker bij de politie of hebben ze een strafblad of whatever.

Ook hebben ze er zelf voor gezorgt dat ze 'niet goed op hun plaats' staan, door hun mede-zwartjes die rellen lopen te schoppen zijn eigenaren van bijv. winkels bang dat ze dat daar ook doen.

En ja, ik heb vroeger ook héél veel kattenkwaad uit gehaald.
Maar ik heb nooit uit plezier omdat ik dat stoer vond iemand tot de grond geslagen (oké afgezien me broertje. Nagelbijten / Gniffelen ) ook heb ik dingen gedaan die ik liever voor mezelf houd (sommige weten het daarvan) maar dat was gewoon een hele grote fout van mezelf, en ik moet daar nú ook voor boete.

En ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om een meisje van 15 (OF jongen, maakt in dat geval niet uit) tot de grond geslagen zien te worden, alleen omdat ze even naar de buitelanders keek? Verward No way, dan ga ik er liever opaf zodat dat meisje wegkomt en ik daar lig of whatever.
Ook gewoon puur om het feit dat ik weet dat ik iets goed gedaan heb, ipv wegkijken en doorlopen. Knipoog

Ik denk dat ze die dingen doen omdat ze niks anders te doen hebben. Toen jij aan het werk ging deed ej toch ook niet zulke rare dingen meer?

Dan heb je gewoon een bezigheid.

Ik denk ook dat we de buitenlanders een soort van verafschuwen en daardoor verzetten hun zich steeds meer tegen ons. Ik denk dat het allemaal de schuld is van de Nlers zelf.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:50

Een vriend van mijn broer komt uit Egypte.. Ziet er dus uit als een Turk of Marokkaan en word daar dus ook op aan gekeken..
VRESELIJK vindie dat!
HIJ werkt, HIJ heeft nooit foute dingen gedaan en doet geen foute dingen, maar omdat anderen dat wel hebben gedaan word HIJ er op aan gekeken...

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:50

Jasia schreef:
Nagelbijten / Gniffelen Als ik dat bij Anne zou doen dan zou ze gaan steigeren..

En lotte die steigerde juist om onder al het werk uit te komen. En dit was mijn manier om haar onder controle te hebben. Nee niet fair dat zie ik nu in. En ik wil het nooit meer zo doen. Maar het is zo moeilijk om je paardje met 4 beentjes aan de grond te houden op die momenten.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:51

je hebt volgens mij verschillende touwhalsters he ? , zitten de teugels er normaal aan ? Tong uitsteken
want ik zie heel veel van die ''normale'' geknoopte halsters.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:51

Jasia schreef:
Een vriend van mijn broer komt uit Egypte.. Ziet er dus uit als een Turk of Marokkaan en word daar dus ook op aan gekeken..
VRESELIJK vindie dat!
HIJ werkt, HIJ heeft nooit foute dingen gedaan en doet geen foute dingen, maar omdat anderen dat wel hebben gedaan word HIJ er op aan gekeken...

Het is zo makkelijk voor alle mensne om iedereen over een kam te scheren. Het liefst doen we dat allemaal. Dat is gewoon het voor de hand liggenst het makkelijkste. Maar stiekem weten we wel dat we idioot bezig zijn.

Dit heb ik niet over ons maar over alle nlers in het algemeen.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:53

Ja Heb je gelijk in!

Bedoel als 1 haflinger vervelend is, betekent dat niet dat ze allemaal vervelend zijn, toch..? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:53

Jasia schreef:
Ja Heb je gelijk in!

Bedoel als 1 haflinger vervelend is, betekent dat niet dat ze allemaal vervelend zijn, toch..? *LOL*

inderdaad Vork.
kom er gelijk ingeschote bij Huilen van het lachen

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:54

Jasia schreef:
Ja Heb je gelijk in!

Idd Huilen van het lachen

TjelleBieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:54

lotteluvah schreef:
Ik denk dat ze die dingen doen omdat ze niks anders te doen hebben. Toen jij aan het werk ging deed ej toch ook niet zulke rare dingen meer?

Dan heb je gewoon een bezigheid.

Ik denk ook dat we de buitenlanders een soort van verafschuwen en daardoor verzetten hun zich steeds meer tegen ons. Ik denk dat het allemaal de schuld is van de Nlers zelf.

Ik heb nu ook geen werk, en niets te doen, ik ga vaak genoeg 's middags me nest in omdat ik gewoon geen ene réét te doen heb.

Maar dan heb ik nog niet het recht, om met 20 skaters/alto's/gothic's/emo's op een plein te gaan staan, prullenbakken op te blazen en mensen te meppen.

En dat de buitenlanders verafschuwt worden, komt toch écht door hunzelf.
Als hij niet zo zouden doen als dat ze nu doen, doen welke soort nou het manst is, dan zouden wij ook niet zo denken, in mijn ogen hebben ze dat zelf gewoon.

Net zoals als: Action, Reaction.
Je doet iets, en je krijgt er een reactie op terug.
Hun doen iets wat ons niet aanstaan in grote groepen, dan gaat de grote groep NL'ders zich ertegen zetten, logisch ofniet?

Ik vind idd wel dat de NL'ders wat rustiger tegen de buitenlanders kunnen doen, want er zijn er ook zat die wel naar school gaan, werken of geen rellenschoppen, maar daar word niet naar gekeken, dit vind ik dan ook héél slordig van de NL'ders, maar doordat wij nu slecht tegen ze aankijken, komt toch echt door hun mede-maatjes die wel rellen. Knipoog

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:55

hai dames !! ben nog niet helemaal bijgelezen, ga dat zo doen.

ik ben in ieder geval heel blij met mijn touwhalster ! daar kan ik amigo ook prima mee onder controle houden Ja
stukken beter dan een gewoon halstertje.

dan hierboven het stukje, als er een buitenlands persoon en een nederlands persoon ergens komen solliciteren, dat ze dan vaker de nederlandse nemen, dat is absoluut niet meer zo !
tegenwoordig kun je er bijna vanuit gaan dat juist de buitenlandse gekozen wordt !

een bedrijf moet tegenwoordig juist van alles wat in huis hebben zeg maar.
maar ligt er natuurlijk ook wel weer aan wat voor bedrijf het is, bij sommige bedrijven zal het wel zo zijn dat de buitenlander geen kans maakt.

zo en nu ga ik de rest bijlezen
Haha!

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:56

Stolz is heel braaf zonderbit, behalve als ik iets moelijks van 'm vraag, of iets wat hij niet leuk vind. (volte bijv.) Heeft hij ook heel veel moeite mee hoor. Lukt me nog steeds niet om bitloos op de volte te gaan Scheve mond Buitenrijden is die geweldig, bijhalve in de galop langs een (rustige) weg. Hij galloopeerd veel liever op de weg Nagelbijten / Gniffelen

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:57

Ik kijk nu ook steed smeer naar afbeeldingen in de paarden tijdschriften. Sommige vind ik echt verschrikkelijk!

mensen mensen denk eens aan de paarden ik snap niet dat bladen deze foto's in hun goedlopende blad willen hebben. Dan gaat je hele reputatie er toch aan?

Paarden met opengetrokken monden of stangen die helemaal doorslaan

kekaro

Jasia schreef:
VRESELIJK vindie dat!

een goeie vriend van mij is een algerijn....ik kan hem niet kwader maken dan hey marokaan tegen hem te zeggen Tong uitsteken

hij word er ook vaak voor aangezien en nou loopt ie er ook altijd popijopi bij hahahaha maar tis wel een lieverd Knipoog
best moeilijk voor hem af en toe!

Jasia

Ja maar toch vind ik dat je naar de persóón moet kijken en niet naar zijn afkomst..
Niet denken van "oh een buitenlander".. Snap je?
Snap wat je bedoelt hoor Tjel.. Maar je spreekt wel van "ze" en "hun maatjes".. Maar er zijn goede en slechte en je moet naar hun persoonlijkheid kijken niet naar waar ze vandaan komen..

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:58

kekaro schreef:
hai dames !! ben nog niet helemaal bijgelezen, ga dat zo doen.

ik ben in ieder geval heel blij met mijn touwhalster ! daar kan ik amigo ook prima mee onder controle houden Ja
stukken beter dan een gewoon halstertje.

dan hierboven het stukje, als er een buitenlands persoon en een nederlands persoon ergens komen solliciteren, dat ze dan vaker de nederlandse nemen, dat is absoluut niet meer zo !
tegenwoordig kun je er bijna vanuit gaan dat juist de buitenlandse gekozen wordt !

een bedrijf moet tegenwoordig juist van alles wat in huis hebben zeg maar.
maar ligt er natuurlijk ook wel weer aan wat voor bedrijf het is, bij sommige bedrijven zal het wel zo zijn dat de buitenlander geen kans maakt.

zo en nu ga ik de rest bijlezen
Haha!

Als er al buitenlanders worden aangenomen is dat omdat ze er geld voor krijgen. Nederland heeft nou eenmaal euro tekentjes in de ogen. Ze doen dat echt niet omdat ze zo graag een zwarte in hun goede bedrijf willen. Want als ze er geen geld voor kregen waren ze te min.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:58

Zwart Haha!.
Afbeelding