[Centraal] Keuringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:41

Gefeliciteerd met jullie haflingers.

Mijne is Hillie van de Beekenpieper. Ze stond 2e bij de 4 jarigen en werd derde op kampioenschap.

Het was mijn eerste keuring en ik weet dus nu dat ik haar nog te dik had ( en ik was zo trots op haar slanke lijn Lachen )

Uiteraard en ik supertrots op haar

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:02

Wie waren er allemaal zaterdag bij de keuring in delden dan eigenlijk?
Groetjes,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:09

ik was er ook Ja

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:29

Yvank_ schreef:
ik was er ook Ja

Met wie en wat was je er dan als ik vragen mag?? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:33

Ik was er met stal de wortel

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:40

Marieke: dat had ik ook Knipoog Ik dacht dat het wel meeviel met Ankies overgewicht, totdat ik op de keuring kwam. De andere haflingers waren echt allemaal de helft van ankie, terwijl ze echt niet té mager waren maar gewoon slank. Maar zoiets weet je pas als je een keer op een keuring ben geweest.
Had je trouwens een 1ste of een 2de premie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:42

een 1e neem ik aan anders mag je niet het kampioenschap doen Knipoog

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:51

Yvank_ schreef:
Ik was er met stal de wortel

Aha, dat heb ik gezien Tong uitsteken
Een hele grote familie Haha! echt gaaf!
Hebben jullie goed gepresteerd de gehele dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:53

Ja hoor Ja
Bij veulenkampioen, is allure van de wortel reservekampioen geworden.
Jeugdkampioen Topdame van de wortel ,dat is het 1e veulen van Hofdame die ik rijd
Dagkampioen Weltdame van de wortel
Merlina is ster geworden
Kampioen Merries met afstammelingen was Mira van de wortel
En bij stalgroepen, fokgroepen en generatiegroepen ook stal de wortel kampioen
en verder allemaal 1e premies

Heeel tevreden dus Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-08-08 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:56

Hinke schreef:
Marieke: dat had ik ook Knipoog Ik dacht dat het wel meeviel met Ankies overgewicht, totdat ik op de keuring kwam. De andere haflingers waren echt allemaal de helft van ankie, terwijl ze echt niet té mager waren maar gewoon slank. Maar zoiets weet je pas als je een keer op een keuring ben geweest.
Had je trouwens een 1ste of een 2de premie?

Jíj kunt liegen! Er is je zó vaak door meerdere mensen verteld wat je eraan moest doen en je luisterde gewoon niet! En nu doe je net of het een verrassing was dat je paard er zo slecht voorstond.. Ik kan je 1 ding zeggen: het paard van MariekeB stond er 10 keer beter op dan die van jou.. Die heeft er duidelijk meer aan gedaan dan jij..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:11

Allemachtig Arrisje doe voor de verandering eens niet zo gefrustreerd! Ik geloof pas iets als ik het iets zelf gezien heb en niet omdat iemand als jij steeds loopt te roepen 'je moet met je haflinger niet naar de keuring gaan omdat hij te dik is en als je dat wel doet, ben je eigenwijs'. Ik ben blij dat ik niet naar je geluisterd heb, want de keuring was ontzettend leuk en gezellig, en nu weet ik precies hoe veel ankie nog af moet vallen, en hoe de jury ankie waardeert. Ga eens een leuke hobby voor jezelf zoeken, want volgens mij neem je keuringen veels te serieus en kan jij zoiets helemaal niet aan!

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:13

Hinke schreef:
Allemachtig Arrisje doe voor de verandering eens niet zo gefrustreerd! Ik geloof pas iets als ik het iets zelf gezien heb en niet omdat iemand als jij steeds loopt te roepen 'je moet met je haflinger niet naar de keuring gaan omdat hij te dik is en als je dat wel doet, ben je eigenwijs'. Ik ben blij dat ik niet naar je geluisterd heb, want de keuring was ontzettend leuk en gezellig, en nu weet ik precies hoe veel ankie nog af moet vallen, en hoe de jury ankie waardeert. Ga eens een leuke hobby voor jezelf zoeken, want volgens mij neem je keuringen veels te serieus en kan jij zoiets helemaal niet aan!

Gelukkig maar dat ik ze zo serieus neem, de resultaten zijn er ook naar bij mij.. Wat jij even vergeet, is dat door mensen zoals jij de keuringen niet beter worden.. Oftewel als de helft van de mensen zo met hun paarden om zou gaan als jij doet, de hele provincie daaronder te lijden heeft!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:22

Hinke schreef:

sorry dat ik zo kom binnenvallen hoor... Tong uitsteken
Hinke,

Van mij had je best naar de keuring mogen gaan met je paard maar ik heb even in je prfiel gespiekt en je haf is echt veel en veel en veel te dik.. Kijk ik snap dat het confroterend is als iemand tegen je zecht dat je paard te dik is... Maar dat je dit zelf niet hebt gezien en daarvoor naar een keuring hebt moeten gaan en komentaar van de jurie wel gelooft en neit van arrisje is een beetje jammer. En als mensen al tegen ej ahdden gezecht om niet naar de keuring te gaan met paard omdat ze te dik was was dan zonder gegaan en had net zoveel lol gehad...

Verder zijn keuringen super serieus. Je moet er zeker over zijn dat je met een model paard aan komt zetten en niet met een propje (wat je zelf ook wel had kunnen zien). Dus ja keuringen zijn wel serieus en ik ken arrisje irl en ik ben er zeker van dat ze keuringen helemaal niet te serieus neemt. Het is niet dat het een obsessie is. Ze streeft gewoon naar het model paard (wat iedereen zou moeten doen als je naar de keuring gaat met een paard, vind ik) en ze kan de stress (voor zover die er is) heel goed aan. Voorl als het zo gezellig is en leuk is als jij zecht...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:32

Ehm ik weet niet of ik je bericht goed begrijp met die spelfouten... Maar ik blijf er bij dat ik het veel leuker vond om zelf met mijn 3 jarige te gaan dan om alleen te kijken, en dat ik nu van meer dingen op de hoogte ben, zoals de puntentelling, en het voorbrengen Ik begrijp dat je het voor arrisje op wil nemen, maar ik vind de manier waarop arrisje haar mening uit op zijn zachtst gezegd nogal onfatsoenlijk! En daarnaast, zo erg was het toch echt niet met ankie,want ze had een 2de premie en is nu wel mooi opgenomen in het stamboek. Er waren ook haflingers met 3de premies...
Arrisje: je laatste reactie begrijp ik niet... (waar heeft "de hele provincie onder te lijden, als iedereen zo met zijn paard om gaat" ??)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:02

Yvank_ schreef:
een 1e neem ik aan anders mag je niet het kampioenschap doen Knipoog

Yep

En onze derde plaats waren we hartstikke tevreden mee. Weltdame was een verdiende kampioen, en Helieke stond voor ons in de rubriek ( in top conditie)

Ter voorbeeld dit is Hillie , en dit is dus te rijk in conditie. ( mijn eerste keuring , ik had adviezen gekregen van vorige eigenaar die haar ook voorbracht, ik liep erachteraan met de zweep)
Voor volgend jaar weet ik wat ik moet doen ( veel tips gekregen)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:29

Ja weltdame is ook heel leuk Ja die heb ik nog gereden Lachen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:31

Arrisje schreef:
Gelukkig maar dat ik ze zo serieus neem, de resultaten zijn er ook naar bij mij.. Wat jij even vergeet, is dat door mensen zoals jij de keuringen niet beter worden.. Oftewel als de helft van de mensen zo met hun paarden om zou gaan als jij doet, de hele provincie daaronder te lijden heeft!

Ik begrijp jou volledig. Loop niet mee met de haflingers, maar vindt dat zelfde verhaal bij ons in het stamboek. Jammer genoeg is Hinke zo eigenwijs om adviezen naast zich neer te leggen.
En even ter verduidelijking Ankie was NIET te dik. Volgens de jury was ze TE VET!!! Dat vindt ik eigenlijk nog veel erger. Want dat is zelfs heel slecht voor je paard!!
Als je met je paard naar de keuring gaat (welk stamboek dan ook) moet je dat juist WEL serieus nemen. En als je dan in een topic als dit om adviezen vraagt doe er dan ook wat mee!! En vraag anders niet om adviezen.
Kijk iedereen moet een keer voor het eerst naar een keuring. Maar elk normaal mens weet dat je niet de dag voor de keuring pas gaat oefenen met voorbrengen (als je dat zelf wil doen)
Arrisje ik hoop dat je nog heel veel plezier hebt op je 'obsessieve' keuringen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:34

Wij gaan ook alleen naar de keuring met de paarden in topconditie en dat heeft resultaat.
Van stal de wortel heel veel goede resultaten.
En 19 juli in rolde waar wij met hofdame waren , hofdame 1a premie, dagkampioen en erekampioen

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:44

Ponyparadijs heeft het prima verwoord! Afgod

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:56

Yvank_ schreef:
Wij gaan ook alleen naar de keuring met de paarden in topconditie en dat heeft resultaat.
Van stal de wortel heel veel goede resultaten.
En 19 juli in rolde waar wij met hofdame waren , hofdame 1a premie, dagkampioen en erekampioen

En hoe kom je aan dat soort resultaten? Juist door serieus te werk te gaan. En je paarden in topconditie aan te bieden!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:58

Ik denk dat er verschillende groepen zijn op een keuring.
De grote fokkers: voor hun is dit de grote dag van het jaar. Ze fokken haflingers en het liefst zo dicht mogelijk tegen de fokstandaard aan.
De kleine fokkers, ook voor hun is dit een serieuze dag.
Dan heb je de gebruikers, die met hun haflinger naar de keuring willen en graag zo goed mogelijk willen scoren. Dan heb je ook de gebruikers die gewoon voor de gezelligheid gaan en verder weinig tijd stoppen in de voorbereiding.

Ieders doelstelling op de keuring is anders, maar dat maakt nog niet dat niet iedereen welkom is. Je kijkt alleen anders aan tegen de dag. Je voorbereiding is totaal anders.

Ik vind alleen wel dat je als je weinig voorbereiding neemt, ook niet kan verwachten dat je paard hoog scoort. Dan moet je geen kritiek op de jury hebben, dat ze je paard te zwaar vinden. Eigen schuld. dat heeft niets te maken met luxe of ouderwets type.

Dat je pony niet voldoet aan de rasstandaard wil nog niet zeggen dat je geen leuke pony hebt, waar je een hoop mee kunt. Niet iedere keuringstopper is een goed gebruikspaard en andersom.

Net als een schoonheidswedstrijd van vrouwen nog niet zegt dat het allemaal leuke vrouwen zijn om mee om te gaan. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:59

Ja idd ! voor de keuring wordt weken getraind voornamelijk onder het zadel om het buikje (van veulen) er voor de keuring weer af te trainen Ja , Paard niet in goede conditie ? jammer dan dan gaan we NIET

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:02

janouk schreef:
Ik denk dat er verschillende groepen zijn op een keuring.
De grote fokkers: voor hun is dit de grote dag van het jaar. Ze fokken haflingers en het liefst zo dicht mogelijk tegen de fokstandaard aan.
De kleine fokkers, ook voor hun is dit een serieuze dag.
Dan heb je de gebruikers, die met hun haflinger naar de keuring willen en graag zo goed mogelijk willen scoren. Dan heb je ook de gebruikers die gewoon voor de gezelligheid gaan en verder weinig tijd stoppen in de voorbereiding.

Ieders doelstelling op de keuring is anders, maar dat maakt nog niet dat niet iedereen welkom is. Je kijkt alleen anders aan tegen de dag. Je voorbereiding is totaal anders.

Ik vind alleen wel dat je als je weinig voorbereiding neemt, ook niet kan verwachten dat je paard hoog scoort. Dan moet je geen kritiek op de jury hebben, dat ze je paard te zwaar vinden. Eigen schuld. dat heeft niets te maken met luxe of ouderwets type.

Dat je pony niet voldoet aan de rasstandaard wil nog niet zeggen dat je geen leuke pony hebt, waar je een hoop mee kunt. Niet iedere keuringstopper is een goed gebruikspaard en andersom.

Net als een schoonheidswedstrijd van vrouwen nog niet zegt dat het allemaal leuke vrouwen zijn om mee om te gaan. Haha!

Mee eens Ja , Met mijn eigen haflinger ga ik ook niet naar keuringen waarom niet ? Ze is 15 jaar dus van het type dat wel al luxer was maar nog klein en kort gefokt werd (ze is 1,40 ong, korte nek enzo) Wat willen ze zien ? de types zoals hofdame (1,48 lange nek langere rug)

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:18

[
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 06-11-23 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:23

Ja mijn merrie is bij hofdame vergeleken ook klein Ja
Hofdame rijdt ook heel anders met haar langere nek kan ze veel makkelijker buigen dan mijn eigen haflinger.
En dan is cheyenne (van zelfde stal als hofdame) nog weer anders die is nog slanker gebouwd Ja