Mijne is Hillie van de Beekenpieper. Ze stond 2e bij de 4 jarigen en werd derde op kampioenschap.
Het was mijn eerste keuring en ik weet dus nu dat ik haar nog te dik had ( en ik was zo trots op haar slanke lijn

Uiteraard en ik supertrots op haar
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:ik was er ook
Yvank_ schreef:Ik was er met stal de wortel
Hinke schreef:Marieke: dat had ik ookIk dacht dat het wel meeviel met Ankies overgewicht, totdat ik op de keuring kwam. De andere haflingers waren echt allemaal de helft van ankie, terwijl ze echt niet té mager waren maar gewoon slank. Maar zoiets weet je pas als je een keer op een keuring ben geweest.
Had je trouwens een 1ste of een 2de premie?
Hinke schreef:Allemachtig Arrisje doe voor de verandering eens niet zo gefrustreerd! Ik geloof pas iets als ik het iets zelf gezien heb en niet omdat iemand als jij steeds loopt te roepen 'je moet met je haflinger niet naar de keuring gaan omdat hij te dik is en als je dat wel doet, ben je eigenwijs'. Ik ben blij dat ik niet naar je geluisterd heb, want de keuring was ontzettend leuk en gezellig, en nu weet ik precies hoe veel ankie nog af moet vallen, en hoe de jury ankie waardeert. Ga eens een leuke hobby voor jezelf zoeken, want volgens mij neem je keuringen veels te serieus en kan jij zoiets helemaal niet aan!
Hinke schreef:Allemachtig Arrisje doe voor de verandering eens niet zo gefrustreerd! Ik geloof pas iets als ik het iets zelf gezien heb en niet omdat iemand als jij steeds loopt te roepen 'je moet met je haflinger niet naar de keuring gaan omdat hij te dik is en als je dat wel doet, ben je eigenwijs'. Ik ben blij dat ik niet naar je geluisterd heb, want de keuring was ontzettend leuk en gezellig, en nu weet ik precies hoe veel ankie nog af moet vallen, en hoe de jury ankie waardeert. Ga eens een leuke hobby voor jezelf zoeken, want volgens mij neem je keuringen veels te serieus en kan jij zoiets helemaal niet aan!
Yvank_ schreef:een 1e neem ik aan anders mag je niet het kampioenschap doen
Arrisje schreef:Gelukkig maar dat ik ze zo serieus neem, de resultaten zijn er ook naar bij mij.. Wat jij even vergeet, is dat door mensen zoals jij de keuringen niet beter worden.. Oftewel als de helft van de mensen zo met hun paarden om zou gaan als jij doet, de hele provincie daaronder te lijden heeft!
Yvank_ schreef:Wij gaan ook alleen naar de keuring met de paarden in topconditie en dat heeft resultaat.
Van stal de wortel heel veel goede resultaten.
En 19 juli in rolde waar wij met hofdame waren , hofdame 1a premie, dagkampioen en erekampioen
janouk schreef:Ik denk dat er verschillende groepen zijn op een keuring.
De grote fokkers: voor hun is dit de grote dag van het jaar. Ze fokken haflingers en het liefst zo dicht mogelijk tegen de fokstandaard aan.
De kleine fokkers, ook voor hun is dit een serieuze dag.
Dan heb je de gebruikers, die met hun haflinger naar de keuring willen en graag zo goed mogelijk willen scoren. Dan heb je ook de gebruikers die gewoon voor de gezelligheid gaan en verder weinig tijd stoppen in de voorbereiding.
Ieders doelstelling op de keuring is anders, maar dat maakt nog niet dat niet iedereen welkom is. Je kijkt alleen anders aan tegen de dag. Je voorbereiding is totaal anders.
Ik vind alleen wel dat je als je weinig voorbereiding neemt, ook niet kan verwachten dat je paard hoog scoort. Dan moet je geen kritiek op de jury hebben, dat ze je paard te zwaar vinden. Eigen schuld. dat heeft niets te maken met luxe of ouderwets type.
Dat je pony niet voldoet aan de rasstandaard wil nog niet zeggen dat je geen leuke pony hebt, waar je een hoop mee kunt. Niet iedere keuringstopper is een goed gebruikspaard en andersom.
Net als een schoonheidswedstrijd van vrouwen nog niet zegt dat het allemaal leuke vrouwen zijn om mee om te gaan.