Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvonniej schreef:Ik wil mijn hafruintje ook even toevoegen..
6 mei 2002 hij geboren
Met papieren v Winterstein
Hij is nu nog 1.48m
Ruime gangen
Zadelmak en enkele keren op gezeten
Veel spring vermogen
Superbraaf met in de trailer en in het verkeer
Menino schreef:Sabine (officiele naam: Sabina)
Stokmaat: 1.46/ 1.47
Verkeersmak
van het originele oostenrijkse ras (oude type dus)
met papieren
vader: stereo v/d haflingerhoeve
moeder: sharora
geboorte atum: 7 mei 1991
Sabine is een lieve haflinger, die soms nog wel eens chagerijnig kan zijn. Tijdens het rijden gedraagt ze zich voorbeeldig, als je haar kent! en een beetje weet wat aanpakken is. Het is echter geen type voor een absolute beginner omdat ze je vooral in het begin erg gaat uit proberen. Kent ze je wat beter dan gaat ze voor je door het vuur. Ze heeft nog wel eens streken, maar probeert je nooit opzettelijk eraf te gooien ( Ze had een keer een week niet gereden, toen kon ik alle hoeken van de bak zien dusIk op der nek, en toen stond ze stil, en als ze der nek 1cm naar beneden zou doen had ik er afgelegen, toen heeft ze tien minuten doodstil gestaan en toen kwam er iemand helpen haha
). Verder heeft ze goede aanleg voor dresuur, ze kan goed aan de teugel lopen, ze kan wijken, schouderbinnenwaards, achterwaards, changement (of nouja weet niet of ze het op comando kan, maar ze gaat heel vaak als ze verkeerd aanspringt wisselen van been) Springen heb ik nog nooit hoger als 30cm met haar geprobeerd, maar dat kleine hindernisje vond ze erg leuk.
Eehm ze is niet erg sociaal zeg maar, en bij grote paarden gaat ze altijd met haar oren in haar nek enzo als je aan er naast rijdt. Verder probeerte ze je gewoon in het begin heel erg uit, ze staat stil bij mij met opstappen en ook bij mijn bijrijdster, maar bij een vreemde dus niet enzo.