Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:55

Hee Sita :D
Jij ook hier? Leuk! Hoe is het nu?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:57

Ja leuk he! :D Ja gaat prima hier :j Nog een klein beetje verdriet om Shania, maar verder slepen de rest van de paarden me er wel doorheen. Ze geven me geen tijd eigenlijk om verdrietig te zijn.. Lieverds.. :))

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:58

Gisteren op stal werd de haf van een stalgenootje voor de allereerste keer geschoren (haf is 16 jaar oud) en wat een haar kwam daar vanaf zeg :oo . Echt apart dat die haf nog erger in zijn wintervacht zat dan onze shetlanders die altijd 24/7 buiten staan.

Guus krijgt nooit een dikke wintervacht. Wel wat vacht, maar geen teddybeer.
Toch blijft ze wel warm met die vacht en krijgt ze alleen een deken op als het flink onder nul is. Maar dan ook een 0 grams regendeken waar ik eventueel een fleecedeken onder doe.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 06:11

Een 0 gram deken drukt de haren plat en dan kan t paard zich minder goed warm houden. Dan kan je net zo goed geen deken opdoen .. :o het isoleert niet goed zeg maar .

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 06:14

Dat is met het (warme) weer van afgelopen dagen niet zo erg.

Maar als je dekenmodel/racemodel scheert kan je paard ook z'n haren niet meer opzetten. Dus eigenlijk wat kaal is zit geen deken, en waar wel een deken zit hebben de haren geen functie. Of zie ik het nou verkeerd?

jaclovesluci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 06:20

Ik word volgende maand 50 en heb sinds een jaar een haflinger, eigenlijk nooit echt fan van het ras geweest maar nu ben ik helemaal verkocht, echt een geweldige vent.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 06:25

Ik doe ook mee in Beilen!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 06:32

ik ben 35 en heb ook een haflinger.
hij word dit weekend 6 jaar. heet avento vd overweg. roepnaam vento .
het is een draak van een haf ik heb er een heerlijk paard aan . Maar maakt het een hoop ruiters onmogelijk.
heb nu sinds kort een bijrijder die hem ook baas durft en heeft er nu ook fijn paard aan.

ik heb juist om hun karakter voor dit ras gekozen.

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 06:36

Goedemorgen!
IK heb Staar eind september al geschoren. HIj heeft onder 200 gram gestaan maar vandaag gaat hij naar 300 gram.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 06:50

Ook ik ben in het bezit van mijn knappe haf :D

Heb hem nu 8,5 jaar in mijn bezit en heb nog steeds dol op hem ondanks zijn gekke dingen :P

Ik ben trouwens bijna 23 :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:36

_Nelleke_ schreef:
Dat is met het (warme) weer van afgelopen dagen niet zo erg.

Maar als je dekenmodel/racemodel scheert kan je paard ook z'n haren niet meer opzetten. Dus eigenlijk wat kaal is zit geen deken, en waar wel een deken zit hebben de haren geen functie. Of zie ik het nou verkeerd?

Nee, maar wel als t diep onder 0 is zoals beschreven in de post boven mij, dan is de vacht gewoon de deken en heeft ie eigenlijk geen deken nodig ook niet met diep onder 0. Het zijn wij mensen die dan denken van nu is t koud, nu moet er een dekentje bij op, maar eigenlijk is dekens op en af helemaal niet goed als ze zelf een goede wintervacht hebben.. :)
Als ie kaal is zorgt een goed gevoerde deken dus voor de warmte, net als een dikke trui voor ons.. ;)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:41

Ik heb Storm nu geschoren en al onder een 100 grams deken staan, maar wel een goede van Bucas van +15 tot -5. Merk nog niet aan hem dat hij het koud heeft, maar de 200 grams ligt al in mijn auto. Die gaat er vannacht of morgennacht toch maar even op. Gisteren na een uur groepsles was hij toch nog flink aan het zweten. Als ik hem niet geschoren zou hebben zou ik inderdaad helemaal geen deken gebruiken, dan heeft hij gewoon zijn vacht als natuurlijke bescherming.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:57

Elin heb ik twee jaar geleden ook laten scheren, toen stond ze ook 24/7 buiten en dat ging prima :j
Vorig jaar is het er niet van gekomen. Dit jaar staat ze nu weer zonder (voor het weer zo warm werd heeft ze wel met regendeken gestaan omdat haar weerstand erg laag was), met het warme weer heeft ze in die paar dagen zoveel vacht extra aangemaakt dat ze stond te zweten op stal en ik er dus eigenlijk geen deken meer op kon doen :+ Nou was het sowieso al wel mijn planning om haar gewoon vacht te laten krijgen en evt een streep over de luchtpijp of een racestreep te scheren. Nadeel vind ik wel dat het zadel nog een tikje instabieler ligt met die lange vacht :')
We gaan gewoon aankijken hoe we ver we in training komen dit jaar en op basis daarvan bepaal ik of we gaan scheren of niet. Ze gaat, nadat het weideseizoen voorbij is, ook weer 24/7 naar buiten met de schuilstal. Nu staat ze nog s nachts op stal.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:05

Ik twijfel ook om te scheren. Dit omdat mijn paard zo snel te warm staat onder zijn deken. En klets nat is na het rijden ookal is dat nu helaas niet van toepassing aangezien hij met een blessure staat.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:07

Hier 30 (met een heel klein plusje) en 2 haflingers :D

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:20

Hier ook nog iemand die mee doet in Beilen...
Ben benieuwd of het dan eindelijk een keer gaat zoals het moet gaan ;)

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:56

Wat een boel geschoren haffies!
Die van mij is inmiddels ook kaal. Ik heb er flink over getwijfeld maar ben blij dat ik het heb gedaan :)

Gaat het nog niet zo fijn in het M, Rosanna? Heb je al een tijd niet meer gezien!
Wij hebben gister onze laatste L wedstrijd gehad, zondag hebben we ons M debuut in IJzerlo.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:03

mijn haffie scheer ik niet. hij krijgt alleen een regenjas aan. hij staat met mn andere ponies 24/7 buiten en hebben inloopstallen.
we rijden over het algemeen alleen recreatief . en in de winter alleen als het weer dit toelaat.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:43

Ik heb er al 1 geschoren paar weken terug....
twijfelde om mijn merrie ook te scheren,maar ik denk dat die er dit weekend toch ook aan moet geloven...

Ik had misschien ook naar beilen willen gaan,maar helaas door een val ga ik dat nu niet redden :\
misschien de WWD dan maar eens kijken :)

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:03

apollootje schreef:
Wat een boel geschoren haffies!
Die van mij is inmiddels ook kaal. Ik heb er flink over getwijfeld maar ben blij dat ik het heb gedaan :)

Gaat het nog niet zo fijn in het M, Rosanna? Heb je al een tijd niet meer gezien!
Wij hebben gister onze laatste L wedstrijd gehad, zondag hebben we ons M debuut in IJzerlo.

Nou, het gaat eigenlijk nog niet eens zo heel slecht.
Alleen heel veel pech tot nu toe. Paard ziek tijdens wedstrijd, de proef verkeerd gereden vanwege spanning...
Maar tot nu toe zit ik meestal wel boven de 175 en heb nog maar 3 keer M gereden, dus ik klaag niet!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 07:39

Rianne11_42 schreef:
_Nelleke_ schreef:
Hee rianne! Wat leuk! :D

Hoe is het met wallie?

Wallie is helaas ingeslapen in september 2011 :( Hij was gewoon echt op... Mentaal nog wel goed, maar gewoon moe. Op van zijn artrose, kon niet meer goed meekomen met de rest. Ik verzorgde hem toen al ruim een halfjaar niet meer. Iemand anders die elke week of om de week een buitenritje deed verzorgde hem. Dat was wel fijn op zijn oude dag, want dat vond hij heerlijk om te doen. Ik heb per januari 2011 Casindy overgenomen (stond op dezelfde stal).

Hoe is het met Rowan?? :) Waar ergens sta jij op stal?

Ahh wallie... :(:) Maar je nieuwe paardje mag er ook zijn!

Ik sta in Loosdrecht op stal Hilverzicht, in een HIT-actief stal. :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 13:42

Dan meld ik me ook maar... Ben net 29, en voorzien van een mooie hafmerrie van 18(die denkt dat ze 8 is). Ben nu 5 jaar haar baasje, en kan me niet meer voorstellen hoe het was zonder haar. Ben vroeger met rijden begonnen op een manege met een heleboel hafjes, voor de texelgangers wel bekend Elzenhof. En daar met het virus besmet. Marissa en ik hebben geen wedstrijden gereden en gaan dat ook niet doen, wij zijn van het boscrossen en het strandracen. Marissa is trouwens een dochter van Maestro vd Bosrand en dat kun je ook zien. Fotos zijn wel van ongeveer 3 jaar geleden, maar ze is niet veel veranderd.

Afbeelding
In wintervacht

Afbeelding
In zomervacht.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:10

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:42

Erg leuke haffies weer voorbij zien komen.
Gefeliciteerd Siersma *\o/*

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:51

Wat een hoop geschoren haffies zeg!

Hier staan ze lekker buiten zonder deken. (behalve de 30 plusser, zij heeft wel een lekker dekentje op)
De meeste worden dan ook heerlijke teddyberen in de winter.