Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:19

Valt mee hoor maureen, ik moet nog leren om mn handen ietsje meer te gaan dragen en dit was de 1e x keer dat k dr echt reed en zd was onwijs sterk
Dr hangt een d trens bit in, erg scherp dus als k dan sterk in mn handen zou zijn zou dr in kin o dr norst zitten, en ik ben gewent om heeeel licht te rijden omdat zaza zi makkelkjk was in dr mondje

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:28

Vind het er ook niet slecht uit zien Wieneke. Zo voor een tweede keer ziet het er al best netjes uit.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:31

Anne trouwens! Prachtige shoot, heb net gereageerd :)

angel en ik gaan morgen springen :D :D ben echt benieuwd wat het gaat brengen.. kben er namelijk niet zo'n fan van haha

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:32

Ja zag het dank je! Ben er ook echt heel blij mee :-)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:42

Annemarie en Storm:

Tja ik had het aan praktisch niemand verklapt, maar Storm en ik hebben vandaag ons allereerste onderlinge wedstrijdje gereden. Heb van alles en iedereen spullen geleend want mijn stalgenootje had me ingeschreven terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was. Gevalletje miscommunicatie haha. Maar goed...Was een heel simpel B1 proefje om mee te beginnen en Storm liep vreselijk te flierefluiten en mensen te bekijken, maar ja he hoe lang staat ie daar nou. Mijn verwachtingen waren dus niet al te hoog. Geloof het of niet, banketstaaf en ik zijn nog 2de geworden ook met 196 punten haha. Mijn mond viel open. Tja het is onderling maar mijn vriendin die dezelfde proef reed had 178 punten dus blijkbaar waren die punten dan toch wel terecht die ik gekregen heb. Had er nog wel meer kunnen hebben, maar hij viel uit de galop dus daar scoorde ik 2 hele mooie 4en haha. Binnenkort is er een clinic op stal, ben zijn naam even kwijt. Zit nog te twijfelen of ik mee ga doen. Lijkt me best leuk maar ja moet even kijken of ik centjes heb. 28 oktober wil ik in ieder geval wel weer het wedstrijdje mee rijden. Word nog eens een fanatieke dressuurruiter.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:03

Wow super goed annemarie!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:19

Ja vind ik toch zelf ook wel eigenlijk. Hij liep ook zo te ouwehoeren tijdens de proef dat ik er totaal niets van verwachte haha.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:19

Haha nouw super leuk toch!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:17

@Josien: mooie foto van Shakira! leuk beeld als je wakker wordt :D

@Wieneke: Het ziet er echt netjes uit op die fries! gaat goed!

@Annemarie: Haha een goede miscommunicatie dus! Mooie punten zeg! Super goed!

Aranka & Daisy:

Ik heb een longeerweekend gehad op mijn stage, echt super leuk en gezellige cliënten, 3 kleine shetjes en een hele leuke haflinger Daisy..

Vrijdag: Om half 10 naar buiten omdat Daisy met haar dikke kont het hek open had geduwd haha. Dus ik met mijn stage begeleider, haar man en de andere stagiair er achter aan rennen. Alle 4 weer veilig binnen. Waren ze om 4 uur weer los gebroken, maar daar had ik gelukkig geen last van haha.

Zaterdag: Met 2 cliënten paardrijden. Het ging super goed! Die pony is echt bomproof! je kan gewoon op haar springen en alles! Bij de cliënten was ze super rustig, maar toen mocht ik er nog even op en werd ze heet! Wegsprinten en vreselijk hard galopperen! Uiteindelijk kreeg ik haar rustig en ben ik er maar af geklommen want ik had het toch in mijn rug door dat boomloos zadel!

Zondag: Er kwamen 5 dochters van de man waar ze land van huren (moest ik dus ff te vriend houden). Dus met 3 pony's tegelijk in het weiland rijden. Gelijk een big smile als de meisjes los mochten rijden :D
Daarna kwamen er nog 2 meiden die wel vaker op haar rijden dus met de hele groep om de beurt rijden. Je kan ook gewoon op haar staan en van haar kont afspringen, zonder zadel er op rijden enz. Dus de hele middag gezellig in de paarden wei gestaan!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:23

Drukke dagen zo te lezen Aranka, maar wel leuk :-)

Ik verveelde me net dus heb een topic van onze vakantieritten gemaakt. Wil 'm graag even delen want de foto's zijn de moeite waard om even te kijken.
[RIJ-ITP] Heerlijke vakantieweek op de Veluwe

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 06:52

@Aranka: happy b day !
@Anne: leuk topic ik reageer er straks op :D

Maureen en Angel:
gisteren gesprongen met angel, we zijn niet hoog gegaan maar er zijn wel leuke foto's uit gekomen. Bij deze:

eerste sprongetje, beetje hoger als verwacht dus vandaar mijn mooie hoofd.
Afbeelding

Hier gingen we wat hoger, en het ging mis. Angel wou er niet langs, maar ben er op blijven zitten hihi. Kleine boef
Afbeelding

hierna had ik dezelfde sprong hierboven nog eens gedaan, dat deed ze heel goed.
Afbeelding

ik was erg tevreden en heb haar uitermatig beloond, de lieve meid :) springen doen we niet echt, het is echt alleen voor de fun. Zij zelf vind het wel leuk voor af en toe te doen daarom doen we het nu bijna iedere zondag :D

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:06

Zou ook graag eens springen met Orpha, maar ben er een beetje te bang voor :p
Orpha

Gisteren op wandeling geweest. Het was de eerste keer dat ze met een grotere groep op wandeling ging. Dus in het begin was de stress een beetje te snijden, bij zowel amazone als pony.
Na een tijdje stelde haar vriendin Raquita haar op haar gemakje en was ze weer super braaf.
Ze liep wel een beetje kijkerig maar volgens mij is dat omdat ze nog maar vier is en nog een heleboel moet leren.

Ze heeft ook wel bewezen dat ze dood braaf was aangezien er iemand net naast haar achterpoten terecht kwam tijdens het vallen en ze niet sloeg of dergelijke enkel een beetje naar de andere kant wijkte om te kijken wat er aan de hand was:p
Ze werd daarna wel nerveus omdat ze niet wist wat er aan het gebeuren was, en ik denk dat ze wat de stress van mij voelde omdat er iemand viel.

Voor de rest was ze weer heel braaf en ben ik super blij!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:21

@Josien: Wauw, mooie foto van Shakira!

@Wieneke: leuk hoor die andere Fries.

@Annemarie: Haha das ook wat die miscommunicatie. Wel goede punten, knap hoor!
Mooie foto's van je vakantie. Gaaf hoor!

@Aranka: Je hebt het er maar druk mee op je stage.
Gefeliciteerd!

@Maureen: Jullie zijn leuk bezig zo samen. Leuke fotootjes van het springen!

Sabrina en Harry
Gisteren in de bak gereden. We reden samen met een stalgenootje en haar paardje in de bak.
Harry vindt het moeilijk om voorop te lopen (zowel in de bak als buiten), hij loopt veel liever achter een ander aan of zo dat hij de ander kan zien (hij kan niet zo goed op zijn eigen beentjes staan ;) ). Dat gingen we een beetje oefenen en opzoeken. In Stap accepteerde hij het uiteindelijk best aardig. Tijdens het draven was hij niet vooruit te rijden. Hij ging heel kort lopen, en zijn neus de lucht in. Af en toe om kijken met een blik van haal me nou toch eens in.
Uiteindelijk de ruimte nog een beetje opgezocht en geprobeerd wat te versnellen en weer terug te nemen. Hebben we weleens beter gedaan.
Daarna rustig uitgestapt.
Vandaag heeft Harry een rustdag.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:15

Even in het algemeen. weer mooie en leuke foto`s die langs komen. En wat een belevenissen weer.

Kim en Nelleke
Wij hebben dit weekend bijna niks gedaan. zaterdag even aan de longe en gister in de namiddag even rennen. Moest gisteren met mijn vriendin naar de manege voor te helpen met invlechten ect. dus de hele dag daar geweest.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:13

Hey! Leuke foto's Maureen en AM!
AM, jij bent met Storm toch al vaak daar geweest eh? Of ben ik nu mis...? Daar heb je wel geluk in! Zijn mooi dagen zo te zien!

Lore en Formera

Zwaar weekend gehad hier en dan niet persé met de paarden. Ben zaterdagochtend gaan rijden, was lekker alleen want er was niemand thuis. Dus heb lekker kunnen rijden want dan is de concentratie beter!
Zondag kwam er een van mijn leskindjes rijden. Ze was een weekje op kamp geweest en was net iets te zelfzeker... Dus boef patat, de grond op. En ik stond erbij en ik keek ernaar. Ze was lekker aan het draven Formera snijdt een beetje de hoek af en versnelt iets en ze lag er naast. Ze hadden haar op kamp iets té overdreven geleerd om enkel haar tenen in de beugels te steken denk ik, ben daar persoonlijk niet zo voor bij kleinere kinderen maar dat is mijn mening, hadden haar voeten dieper gezeten was ze volgens mij niet gevallen. Maar dit was voor haar weer een mooie ervaring erbij vind ik! Ze viel onder de pony, dus die is erover moeten springen, lieve pony! Ik ben meisje gaan oprapen en pony kwam gewoon naast ons staan wachten, zo moet dat dus! 't was eerst heel erg wenen en "ik ga niet meer paardrijden" maar na een beetje op haar inpraten is ze weer opgestapt. Eerst moet ik paard vasthouden, dan durfde ze alweer draven als ik mee liep en uiteindelijk heeft ze weer flink korte stukjes alleen gedraafd! Ze heeft dat dus heel goed gedaan en vroeg zelfs alweer wanneer ze ging leren springen, dus de goesting is er nog en dat vind ik heel erg flink van haar!

Gisteren niet naar paardje kunnen gaan want was maandag babysitavond.
Vanavond hopelijk droog!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:04

@lore: vallen is goed voor kindjes, ze mogen zich geen vreselijke pijn doen natuurlijk maar hiervan leren ze zeker ! in het begin hebben ze die angst altijd maar daarna is dat normaal. Je moet ze een beetje hard maken :)

@sabrina: goed dat je het zo aanpakt, jullie gaan met de sprongen vooruit heb ik het idee! Heel goed van jullie :)

Maureen en Angel:
Gisteren is het me toch EINDELIJK gelukt ! na een heel jaar erop hameren kan angel eindelijk vanuit een rustig drafje aanspringen in de galop. Soms valt ze er een beetje in, maar hier valt naar toe te werken. Ik was zo ontzettend tevreden en blij, vond het echt heel erg goed van der ! Daarna ben ik naar een vreselijk lange tijd de rechter galop gaan proberen, dit was een grote ramp. Ze pakte of de verkeerde, of de kruisgalop. Uiteindelijk werd ze zo heet als de pest dus heb ik der zo lang laten rennen dat ze niet meer kon. Ik hoop dat het vandaag wat beter gaat... Helaas heb ik zo ontzettend veel stress met school dat ik ook weinig met haar kan doen dus ik wil haar niet pushen.. De winter komt eraan, ze zit al mega dik in haar vacht dus dat word ook weer een ramp dit jaar. Binnenkort maar een deken opleggen

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:10

aww lore, vallen en opstaan he ;) t is opzich wel goed voor dr natuurlijk, leert ze van
goed dat ze er wel weer is opgestapt want anders creeërt ze straks angst en dat is niet de bedoeling natuurlijk :n

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:13

Mensjes wat een dode boel hier ! daar ga ik even verandering aan brengen

Maureen en Angel
vandaag ben ik niet geweest maar mama heeft haar buiten gezet en haar stal gedaan. Ze heeft heerlijk mogen genieten van het opgaand zonnetje :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:26

Even ook geen echt dagboek van mij. met storm gaat het prima hoor maar ben zelf ziek en dus al 2 dagen niet geweest. hoop morgen zelf weer te kunnen want wil weer lekker rijden met hem.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:33

Heej,

Het is inderdaad erg stil.

Harmanda en Heidi:
Is weer een tijdje geleden dat ik gepost heb. Het is niet zo dat ik niet bezig ben met Heidi. Het gaat juist erg goed. Wel weer een paar dagen niet veel kunnen doen omdat de hoefsmid moest komen. Nu staat ze op proef zonder ijzers (altijd zomers rondom en in de winter voor op ijzers). Ze stond altijd op ijzers omdat ze altijd heel ongeduldig was en dus heel veel schraapte. Nu ze verhuisd is merk ik dat dat heel sterk verminderd is. En als het niet goed gaat kan er altijd weer ijzers onder.
Zijn nu lekker bezig met laag en rond rijden zodat haar rugspieren weer goed aansterken. We houden het nu ong. 20 min vol om echt te rijden. Hopen dat we dit langzaam weer wat uit kunnen breiden.

Vandaag ook even gereden. Het was best druk op stal en dat was wel even wennen met rijden. Heidi was veel bezig met opletten op de andere pony's in de bak. Na een tijdje ging dat beter en ging ze ook lekker lopen. Daarna lekker uitgestapt, gevoerd en weer lekker de wei op.

Even een vraagje zijn jullie al begonnen met een dekentje?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:39

@harmanda: ik nog niet maar dat ga ik vanaf morgenavond doen :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:41

Nee nog niet. waarschijnlijk over niet al te lange tijd scheer ik hem en dan gaat de deken er op.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:56

Delano staat al met een 100 gram op, en verlichting boven zijn stal wat om 1 uur 's nachts pas uit gaat.
(inverband zijn vacht)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:34

Hoi hoi! Weer een beetje meer leven hier :)

Idd Maureen en Wieneke, vallen is goed zeker als je ze er achteraf weer op krijgt. Als ze doorzetten weet je dat het echte zijn :j

Een dekentje ga ik denk ik nog niet aan beginnen. 's nachts staat Formera binnen en daar wordt het nog niet zo koud, overdag kan het nog best warm worden en op- en afdoen 's morgens en 's avonds daar doe ik niet aan mee, dat is wat veel werk voor men mama! Deken gaat op als het 's nachts tot een graad of vier gaat, Formera maakt nu al wat haar aan en daarmee houdt ze zich ook wel warm...

Lore en Formera

Heb deze week nog niet gereden, had daar niet zoveel zin in en Formera staat lekker hele dagen buiten. Ook moet de smid komen. Die komt normaal vanavond. Heb Formera wel dinsdag en woensdag gaan poetsen en haar stalletje proper gemaakt. Wat een piskont is die van mij! Plassen de andere merries hier ook zo vaak? Formera drinkt echt veel én plast dus ook echt veel!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:40

Angel staat ook binnen, maar de gedachte dat ze weer zo'n opgezette lelijke bol wol word zit niet echt in mijn gedachte. Omdat ik zelf niet kan scheren, en niemand ken die scheert moet het helaas maar zo.

Liever even verwennen dan dat ik weer met een teddybeer ipv paard zit

Nu vind ik het nog niet zo erg, maar ze zweet gewoon vreselijk erg ! Het was vorig jaar gewoon abnormaal. Ik moest soms wel 2 uur wachten voordat ze droog was, en ja eigenlijk was ze dat nooit, ik moest altijd de deken terug opleggen als ze nog nat was.. Is misschien niet goed, maar ze droogt gewoon niet. Dit jaar heeft ze wel een betere conditie, maar als het dit jaar niet beter word scheer ik haar volgend jaar :)